SHIKAMA
تفاوت کراتین مو و ریباندینگ چیست

تفاوت کراتین مو و ریباندینگ چیست؟

یکی از سوالات بسار رایج بانوان ایرانی این هست که ریباندینگ با کراتین مو چه فرقی دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت درست است که ریباندینگ مو ها را صاف شلاقی می کند و موها به طور صاف یکدست تغییر حالت داده می شوند اما کراتینه کردن مو حالت درمانی دارد و علاوه […]

یکی از سوالات بسار رایج بانوان ایرانی این هست که ریباندینگ با کراتین مو چه فرقی دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت درست است که ریباندینگ مو ها را صاف شلاقی می کند و موها به طور صاف یکدست تغییر حالت داده می شوند اما کراتینه کردن مو حالت درمانی دارد و علاوه بر صافی کامل مو، پروتئین مورد نیاز مو که کراتین می باشد به طور کامل به مو تزریق می شود. در نتیجه روش کراتین، مو را احیا نیز می کند اما ریباندینگ مو به هیچ وجه خاصیت احیایی ندارد و باند گوگردی مو را از بین برده و موها را خشک می کند. در واقع کراتین مو یک روش طبیعی برای صاف کردن موها می باشد اما ریباندینگ کردن مو باعث می شود مواد شیمیایی به عمق مو نفوذ کند در نتیجه در مراکز تخصصی صافی و احیا مو توصیه نمی شود.

اگر به طور دقیق تر قصد بررسی تفاوت ریباندینگ و کراتین مو را دارید ادامه مطلب را مطالعه کنید.

تفاوت کراتین مو و ریباندینگ

بررسی روش کراتین مو (کراتینه مو)

کراتین در واقع نوعی پروتئین می باشد که به طور طبیعی در بدن و به خصوص مو و ناخن وجود دارد. کمبود کراتین در بدن باعث می شود موها دچار شکنندگی، وزی، موخوره و خشکی شوند. در صورتی که موهایی که کراتین دارند براق و سالم هستند. لازم است عواملی که باعث کمبود کراتین و از بین رفتن کراتین موها می شوند را بشناسید تا موهای سالمی داشته باشید. از جمله این عوامل، نوع شامپوی مصرفی، رنگ و دکلره کردن مو، استفاده از لوازم حرارتی مو و حتی تغذیه شما می باشد که همگی روی سلامت و ظاهر موهای شما تاثیر دارد.

کراتینه مو به طور موثری ساقه های مو را تقویت می کند و مواد پروتئینی که همان کراتین هست را به مو می رساند. ضمن اینکه کراتینه کردن موها هیچ گونه آسیب و تخریبی در ساختار مو ایجاد نمی کند. روش کراتینه مو برای انواع مو ها، فر و مجعد، موهای دکلره و آسیب دیده و موهای کشسان نیز استفاده می شود. همچنین کراتین کردن مو با تکنیک زد دی ZD به این شکل می باشد که یک مرحله بستر سازی و احیا برای مو انجام می شود و سپس مو صاف می شود.

مزایا کراتینه کردن مو

  • از بین بردن تداخل بین سلول های مو
  • دستیابی به موهای صاف، سالم، بدون وز و گره
  • از بین رفتن موخوره
  • آبرسانی مو
  • تامین پروتئین کراتین
  • نرم و درخشان شدن مو

معایب کراتین کردن مو

  • استفاده مداوم از مواد فرمالدهایدی می تواند برای کراتین کار مضر باشد
  • هزینه بالا
  • استفاده از شامپوی بدون سولفات با قدرت پاک کنندگی کم

البته اگر از معایب و عوارض کراتین مو نگران هستید، با دریافت مشاوره رایگان از مرکز کراتین مو شیکاما می توانید خیال خودتان را از بابت ریزش و مشکلات احتمالی راحت کنید. همچنین می توانید با هر نوع مویی که دارید از خدمات اسکراب اسکالپ (اسکراب کف سر) بهره ببرید.

ریباندینگ مو چیست؟

ریباندینگ مو در واقع یک روش شیمیایی و غیر طبیعی برای صاف کردن مو ها می باشد. روش ریباندینگ باعث ایجاد تغییرات کلی روی ساختار مو خواهد شد. همانطور که بالاتر ذکر شد ریباندینگ مو موجب اصلاح ساختار و شکل ظاهری موها می شود و انتظار ترمیم و احیا مو را از ریباندینگ نمی توان داشت. در نتیجه اگر موهای آسیب دیده و دکلره دارید اصلا روش ریباندینگ را برای صافی موهایتان انتخاب نکنید. در ادامه مزایا و معایب ریباندینگ مو را توضیح خواهیم داد.

کراتین در مقایسه با ریباندینگ

مزایا ریباندینگ کردن مو

  • صاف شدن مو به طور دائم و همیشگی
  • سهولت در شکل دادن و مرتب کردن موها
  • رهایی که ظاهر نامناسب مو و بهبود شکل مو
  • حفظ صافی مو در هوای مرطوب و باران

 

معایب و عوارض ریباندینگ مو

  1. شکستگی و سست شدن مو
  2. آسیب به پوست سر
  3. سست شدن ریشه مو و در نتیجه ریزش مو
  4. خشکی مو
  5. احتمال برگشت مو به حالت فر و وز قبل از 9 ماه

 

تفاوت ماندگاری کراتین مو و ریباندینگ مو

ماندگاری کراتین مو بسته به نوع مو و نوع مواد کراتین مصرفی دارد. همچنین نحوه مراقبت شخص از کراتین مو و محصولاتی که برای موها استفاده می شود تاثیر مستقیمی روی ماندگاری کراتین مو دارد. اما ماندگاری ریباندینگ بسیار بیشتر از ماندگاری کراتین می باشد و تقریبا دائمی هست. شست و شوی موهای کراتین شده هیچ تغییری در ظاهر مو ایجاد نمی کند و مو صاف می ماند. البته در نظر داشته باشید چه اینکه موهایتان را کراتین کنید چه اینکه ریباندینگ کنید در هر صورت هنگام رشد ریشه، مو های جدید همان حالت فر قبلی را دارند.

البته در مرکز تخصصی کراتین مو شیکاما shikama مواد کراتین مصرفی از کشور برزیل وارد شده اند و ماندگاری کراتین مو در شیکاما عموما بیش از یکسال می باشد و نگرانی از بابت مانگاری کراتین موهایتان نخواهید داشت.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *