SHIKAMA
درمان خشکی و وزی مو در خانه

درمان خشکی و وزی مو در خانه

اگر احساس می‌کنید موهای‌تان دائماً خشک می‌شوند، فوراً به علائم هشدار توجه کنید. چرا که درمان موهای خشک و آسیب دیده بسیار مهم است در غیر این صورت ممکن است آسیب جدی به سلامت موها‌تان وارد شود، به خصوص اگر اخیراً موهای‌تان را رنگ کرده باشید. راستش را بخواهید، مهم نیست که چقدر شامپو، نرم‌کننده، […]

اگر احساس می‌کنید موهای‌تان دائماً خشک می‌شوند، فوراً به علائم هشدار توجه کنید. چرا که درمان موهای خشک و آسیب دیده بسیار مهم است در غیر این صورت ممکن است آسیب جدی به سلامت موها‌تان وارد شود، به خصوص اگر اخیراً موهای‌تان را رنگ کرده باشید. راستش را بخواهید، مهم نیست که چقدر شامپو، نرم‌کننده، روغن مو و ماسک مو امتحان کنید، موهای خشک و کدر ناراحت کننده است. بنابراین، می‌توانید از این درمان‌های خانگی باورنکردنی که فهرست کرده‌ایم استفاده کنید تا موهای خشک و سرکش خود را نرم و لخت کنید و هر بار که راه می‌روید موهای‌تان را تکان دهید؛ اما ابتدا، بهتر است بدانید چه چیزی باعث می‌شود موهای خشک و کدر به نظر برسد.

درمان خشکی و وزی مو

همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله آموزش کراتین مو در خانه را حتما مطالعه کنید.

موهای خشک چه حالتی دارند؟

خشکی مو زمانی است که پوست سر شما به اندازه کافی چربی تولید نمی‌کند تا موهای‌تان را مرطوب کند، یا موهای‌تان اجازه می‌دهد رطوبت از بین برود.

علائم خشکی مو

ممکن است متوجه شوید که موهای شما به شرح زیر است:

  • کدر
  • شکننده
  • وز وزی

برطرف کردن وزی مو

برای اطلاعات بیشتر صفحه کراتین مو را مطالعه کنید

علل خشکی مو

خشکی مو می‌تواند ناشی از موارد زیر باشد:

●        رژیم غذایی

زمانی که غذایی که مصرف می‌کنید فاقد مواد مغذی ضروری برای بدن باشد، در چنین شرایطی سطح چربی مو به هم می‌ریزد. بنابراین، حتی فولیکول‌های موی شما مواد مغذی لازم را دریافت نمی‌کنند، که به نوبه خود منجر به تولید چربی ضعیف در پوست سر و خشکی مو می‌شود. در نهایت، ممکن است موها نازک شوند و به صورت دسته‌ای بریزند. هم‌چنین، هنگامی که غذاهای فرآوری نشده، پخته، حتی غذاهای سالم مانند: سیب زمینی، گل کلم، کلم و غیره مصرف می‌کنید، خشکی موهای‌تان بهبود می‌یابد. بنابراین، پیروی از یک برنامه غذایی مناسب نقش بسیار مهمی در حفظ تعادل چربی موها ایفا می‌کند.

●       افزایش سن

به طور کلی، با افزایش سن، خشکی در پوست و مو افزایش می‌یابد. از این رو موهای خشک، نازک و بدون درخشندگی در افراد مسن بیشتر دیده می‌شود.

●        آب و هوا

از آن‌جایی که برخی از پرتوها و اشعه‌های نوری در خورشید برای پوست و مو مضر می‌باشد،  در فصل تابستان و قرار گرفتن مستقیم در معرض نور خورشید ممکن است آسیب جدی به خشکی و شکنندگی پوست و مو وارد کند. تا جایی که رطوبت را از بین می‌برد و موهای شما را وز می‌کند.

●       آسیب ناشی از حرارت

هنگامی که موهای شما در معرض حرارت بیش از حد ناشی از سشوار کردن، فر کردن و صاف کردن مو قرار می‌گیرد، رطوبت طبیعی تارهای مو از بین می‌رود.

صافی مو در خانه

●       مواد شیمیایی

محصولات موی شسته شده با مواد شیمیایی مانند رنگ، شامپو، نرم کننده و غیره حاوی سولفات و الکل هستند که به روغن طبیعی سلول‌های پوست سر شما آسیب می‌رساند. این امر می‌تواند باعث خشکی پوست سر و موهای خشک شود. هنگامی که موهای خود را حالت می‌دهید، یک تار موی خیس تا 30 درصد کشیده می‌شود و پس از خشک شدن تا 30 درصد منقبض می‌شود و موهای شما را به همان حالتی که تنظیم کرده بود، می‌گذارد. با این حال، موهای خشک فاقد خاصیت ارتجاعی کافی هستند و زمانی که خیس هستند می‌توانند به طور متوسط تا 10 درصد کشیده شوند و حالت دادن به آن را بسیار دشوار می‌کند.

سایر علل بروز خشکی مو در منزل

  • شستن بیش از حد موها
  • استفاده از شامپوی خشن
  • استفاده مداوم از سشوار جهت خشک کردن مو
  • آسیب حرارتی ناشی از صاف کننده‌ها یا اتو فر
  • مواد شیمیایی خشن مانند: رنگ‌ها، کرم‌ها و سرم‌ها
  • مشکلات سلامتی

 شرایطی که می‌تواند منجر به خشکی و ریزش مو شود عبارت‌اند از:

  • اختلالات خوردن مانند: بی‌اشتهایی عصبی یا پرخوری عصبی
  • مشکلات هورمونی مانند: کم‌کاری پاراتیروئید و کم‌کاری تیروئید
  • اگر موهای خشک شما با خستگی، عدم تحمل سرما، ضعف یا ریزش مو رخ می‌دهد، به پزشک مراجعه کنید تا مطمئن شوید که مشکلی برای سلامتی ندارید.

12 روش درمان خانگی خشکی و وزی مو

1.      سرکه سیب

سرکه سیب را می‌توان به عنوان شستشوی مو برای نرم کردن موها استفاده کرد، اما هم‌چنین می‌تواند برای بازگرداندن سطح pH پوست سر استفاده شود و به طور سنتی برای رفع پوسته پوسته شدن پوست سر استفاده می‌شود.

روش استفاده از سرکه سیب جهت رفع خشکی مو

½ فنجان آب را با ½ فنجان سرکه سیب مخلوط کنید. مخلوط را روی موهای خشک یا بعد از شستشو بریزید و آن را به پوست سر خود بمالید. اجازه دهید 15 دقیقه بماند و سپس آبکشی کنید.

2.      روغن نارگیل

روغن نارگیل فواید زیادی برای پوست شما دارد و می‌تواند پوست سر خشک و پوسته پوسته را تسکین دهد. هم‌چنین می‌توانید آن را به موهای خود بمالید تا موهای خشک یا آسیب دیده را مرطوب و تغذیه کنید.

روش استفاده روغن نارگیل در بهبود وزی مو

مقدار کمی روغن نارگیل را در دستان خود ذوب کرده و به پوست سر خود بمالید و تمام سطح را با روغن بپوشانید. اجازه دهید 30 دقیقه بماند و سپس آن را با شامپوی ملایم بشویید.

استفاده روغن نارگیل در بهبود وزی مو

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *