SHIKAMA
صافی مو بعد از کراتینه کردن مو

علت فر شدن مو بعد از کراتینه چیست؟ چرا بعد از کراتین کردن موهام صاف نشد؟

علت فر شدن مو بعد از کراتینه یکی از پرسش های متداولی است که بعد از انجام کراتین کردن مو ممکن است پیش بیاید. آیا در مورد گزینه‌های درمان کراتینه برای موهای وز کنجکاو هستید؟ وقتی نوبت به صاف کردن موهای مجعد می‌رسد، این فرآیند می‌تواند کاملاً طولانی باشد و ساعت‌ها طول بکشد. به همین […]

علت فر شدن مو بعد از کراتینه یکی از پرسش های متداولی است که بعد از انجام کراتین کردن مو ممکن است پیش بیاید. آیا در مورد گزینه‌های درمان کراتینه برای موهای وز کنجکاو هستید؟ وقتی نوبت به صاف کردن موهای مجعد می‌رسد، این فرآیند می‌تواند کاملاً طولانی باشد و ساعت‌ها طول بکشد. به همین دلیل است که بسیاری از زنان به خدمات صافی و احیا مو روی می‌آورند، یک فرآیند شیمیایی جادویی که کمک می‌کند تا موها را صاف‌تر کند. احتمالاً در مورد این درمان محبوب شنیده‌اید، اما انجام تحقیقات قبل از انجام چنین درمانی بسیار مهم است. در این مقاله از شیکاما تمام اطلاعاتی را که برای تصمیم‌گیری در مورد کراتین کردن موهای وز لازم است بدانید را توضیح خواهیم داد و هم‌چنین به پرسش پرتکرار مخاطبین عزیز در خصوص اینکه چرا بعد از کراتین موهام صاف نشد و علت فر شدن مو بعد از کراتینه پاسخ داده شود.

علت فر شدن مو بعد از کراتینه

کراتینه تراپی چیست؟

درمان کراتینه یک فرآیند شیمیایی است که برای صاف و لخت کردن موها انجام می‌شود و با تزریق پروتئین کراتین به فولیکول مو، ظاهری براق و قابل کنترل به آن می‌بخشد. جالب است بدانید که این درمان در آمریکای جنوبی، به ویژه در برزیل، زمانی رایج شد که یک پزشک متوجه شد که فرمالدئیدی که برای مومیایی کردن بدن استفاده می‌شود، موهای فرد متوفی را صاف می‌کند. امروزه، بیشتر آرایشگران از فرمالدئید برای درمان استفاده نمی‌کنند، اما مواد شیمیایی مشابهی پیدا کرده‌اند که موها را شل می‌کند و استفاده از آن بی‌خطرتر است. روند درمان حالت‌دهنده کراتینه جذاب است، زیرا موها را قابل کنترل‌تر و حالت دادن به موها می‌کنند، به علاوه می‌توانند تا 3 تا 5 ماه دوام بیاورند. بسیاری از افرادی که موهای خشک و وز دارند این نوع از خدمات صافی و احیا مو را انتخاب می‌کنند تا موهای شلاقی و جذابی داشته باشند.

علت فر شدن مو بعد از کراتین کردن

چرا بعد از کراتین کردن موهای شما وز می‌شود؟

این یک سوال رایج است که بسیاری از مراجعین پس از اتمام پروسه درمانی کراتینه، می‌پرسند. در این راستا به برخی از نکات مربوط به این اتفاق ناخوشایند می‌پردازیم.

وز شدن مو بعد از کراتین

دلایل بروز وزی و خشکی مو پس از کراتینه‌تراپی

اگر موهای شما بعد از کراتینه درمانی هنوز وز است، ممکن است به دلایل مختلفی مانند:

●       خیلی زود شروع به شستن موهای خود کردید

زیرا اگر موهای خود را خیلی زودتر از موعد مقرر بشویید، می‌تواند باعث ایجاد موخوره و در نهایت خشکی مو شود.

●       عدم رعایت نکات مراقبتی بعد از اتمام درمان

احتمالاً بخشی از دستورالعمل‌ها را که به شما می‌گوید چه زمانی موهای‌تان را بشویید، از دست داده‌اید.

اکثر درمان‌های کراتینه به 72 ساعت (3 روز) زمان نیاز دارند و پس از آن می‌توانید اقدام به شستشو کنید. اگر موهای خود را زودتر شستید، ممکن است با از بین بردن لایه کراتین تازه، درمان را به خطر بیندازید. در نتیجه، برخی از قسمت‌ها هنوز پوشش داده می‌شوند در حالی که برخی از آن‌ها کنده می‌شوند، که باعث ایجاد ترکیبی ناهموار از بافت‌های مو می‌شود که وز به نظر می‌رسد. اگر این کار را در خانه انجام دادید، دستورالعمل‌های محصول خود را با دقت (دوباره) برای اقدامات اصلاحی بخوانید. اکثر درمان‌های کراتینه حاوی یک بروشور با پرسش و پاسخ به مشکلات رایج در داخل جعبه هستند.

  • عدم استفاده از شامپوی مناسب

بسیاری از افراد برای داشتن موهایی صاف و بدون وز، کراتینه درمانی را انتخاب می‌کنند. با این حال، اگر بعد از آن از شامپوی مناسب استفاده نکنید، می‌توانید تمام این فواید را خنثی کنید. به طور خاص، باید از شامپوهای حاوی سولفات و کلرید سدیم (نمک) اجتناب کنید، زیرا این مواد کراتین را از بین می‌برند و موهای شما را خشک، شکننده می‌کنند و خیلی زود به حالت قبل از درمان باز می‌گردند. چرا که استفاده از شامپوی مناسب تضمین می‌کند که درمان کراتینه شما برای ماه‌ها دوام می‌آورد.

شست و شوی موی کراتین شده

●       عدم استفاده از سرم مرطوب کننده مو

یک سرم رطوبت را می‌پوشاند و درخشندگی م‌ بخشد، سرم مانند بارانی ضد وز برای مو است. رطوبت بیرون را مسدود می‌کند و ساقه مو را بسته نگه می‌دارد تا هیچ عنصر خارجی نتواند تعادل رطوبت آن را مختل کند. اگرچه درمان کراتینه موی بدون وز و قابل کنترل را نوید می‌دهد، اما همیشه تضمینی نیست. شرایط غیرقابل پیش بینی مانند رطوبت، آفتاب شدید و باران می‌تواند موهای شما را در معرض وز شدن قرار دهد. بنابراین از یک سرم برای ضد آب و هوای موهای خود استفاده کنید. همیشه تصور نکنید که کراتینه درمانی هدیه‌ای از طرف خدایگان مو است.

●       استفاده بیش از حد از حرارت

اگر هنوز از حرارت استفاده می‌کنید (اتو صاف، سشوار، بیگودی)، به آرامی لایه کراتین را که قرار است موهای شما را صاف و بدون وز نگه دارد، حذف می‌کنید، این ممکن است باعث ایجاد تکه هایی از کراتین ناهموار شود که مدیریت کردن موها را دشوار می‌کند. روش‌های جایگزین برای حالت دادن به موهای خود بدون گرما خشک کردن با حوله مناسب در محیط است.

سشوار کشیدن موی کراتین شده

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *