SHIKAMA
صاف کردن و تقویت مو در خانه

ترفندهای خانگی برای صاف کردن مو و تقویت مو

خانم‌هایی که موهای مجعد و موج دار دارند معمولاً دوست دارند موهای صاف و لختی داشته باشند. اما متاسفانه با توجه به شرایط نا به سامان اقتصادی امروزه و مشغله‌های شغلی و غیره که برای بسیاری از خانم‌ها و آقایان ایجاد شده است، برخی از افراد تصمیم دارند این کار را در خانه با کمترین میزان هزینه انجام دهند و بدون استفاده از روش‌های متداول و محبوب نانو کراتین و کراتین مو بتوانند خدمات صافی و احیا مو را در منزل خود انجام دهند. آن‌ها اغلب با سوال “چگونه در خانه موهای صاف داشته باشیم” دست و پنجه نرم می‌کنند. موهای صاف همیشه قابل کنترل هستند و می‌توانند تقریباً با انواع مدل موها سازگار شوند هم‌چنین رنگ و لایت در چنین موهای بسیار جذاب پرطرفدار است. در ادامه به تعدادی از بهترین روش‌های خانگی که موهای‌تان را ابریشمی می‌کند، می‌پردازیم.

همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله آموزش کراتین مو در خانه را حتما مطالعه کنید.

صافی و تقویت مو در خانهاسپری شیر برای تقویت مو

شیر سرشار از مواد مغذی برای تقویت ساقه موهای و درخشندگی آن‌ها بسیار مفید است. غنی شده با ویتامین‌ها، کلسیم و پروتئین، یک اسپری شیر روی بافت موهای اثر می‌گذارد و آن را صاف تر می‌کند.

نکته مهم این‌که: برای نگهداری بهتر، به شکل هفتگی اسپری موی شیر خود، ابتدا بطری اسپری خود را با بخار ضدعفونی کنید. بعد از این، نصف فنجان شیر را بجوشانید و خنک کنید و به بطری اسپری اضافه کنید. بقیه آن را با آب صاف شده پر کنید و به مدت یک هفته در یخچال نگهداری کنید.

درمان مو با روغن داغ کرچک و نارگیل

در حالی که روغن کرچک به دلیل خاصیت معجزه آسا در ترمیم موها شناخته شده است، روغن نارگیل موهای خشک و وز را هیدراته می‌کند تا آن‌ها را سالم و قابل کنترل کند. درمان با روغن داغ به رساندن این خواص به عمق ساقه مو کمک می‌کند و جادوی آن‌ها را از درون اعمال می‌کند.

لازم به ذکر است که: برای تهیه این روغن داغ، روغن کرچک و نارگیل را در یک کاسه شیشه‌ای مخلوط کنید و آن را به مدت 10 ثانیه گرم کنید. روی تمام موهای خود بمالید، و ریشه را با مخلوط ماساژ دهید. این کار را به مدت 15 دقیقه انجام دهید. سر خود را با یک حوله داغ بپوشانید و آن را به مدت 30 دقیقه نگه دارید. موهای خود را با آب سرد و شامپوی نرم کننده بشویید تا تمام آثار مخلوط روغن از بین برود.

آب نارگیل و آب لیمو برای تقویت مو

یکی از ماسک‌هایی که از همان ابتدا به موهای شما ظاهری براق می‌دهد، ماسک آب لیمو و نارگیل است. لیمو مرکباتی باعث می‌شود که درختان شما صاف و ابریشمی شوند. به پوست سر شما ویتامین C می‌دهد، در حالی که آب نارگیل آبرسانی می‌کند. پس برای برای تهیه ایمن این معجون، آب نارگیل و آب لیمو را با هم ترکیب کنید و بگذارید این مخلوط یک شب بماند. صبح آن را از ریشه تا نوک موهای‌تان بمالید، بگذارید 30 دقیقه بماند و با آب سرد و شامپوی ملایم بشویید. برای بهترین نتیجه هفته‌ای یک‌بار از این ماسک مو استفاده کنید.

تاثیر شیر در سلامت مو

ماسک تخم مرغ و روغن زیتون برای تقویت مو در خانه

تخم مرغ نیز مانند شیر می‌تواند پروتئین خوبی را برای موهای شما تامین کند. تخم مرغ مخلوط با روغن زیتون، با تقلید از عمل کراتینه (صاف کننده مو) به شما کمک می‌کند که موهایی هم‌چون یال اسب صاف و براق داشته باشید. آنتی اکسیدان‌های موجود در تخم مرغ در ترمیم آسیب‌های مو به طور شگفت انگیزی عمل و اسیدهای چرب تغذیه فولیکول‌های مو را تامین می‌کنند.

در نظر داشته باشید: اصول مهم در تهیه این ماسک این است که مواد را به خوبی مخلوط کنید. برای به دست آوردن یکنواختی به یک همزن احتیاج دارید که این کار را برای‌تان آسان‌تر می‌کند. آن را به طور یکنواخت در تمام موهای خود پخش کنید و حداقل 30 دقیقه آن را نگه دارید. با یک شامپوی مناسب بشویید تا زمانی که تمام بوی ناخوشایند تخم مرغ از بین برود.

ماسک مو خانگی

ماسک موز و انبه

موز غنی شده با پتاسیم، روغن‌های طبیعی، کربوهیدرات‌ها و ویتامین‌ها، به نرم شدن موها و افزایش خاصیت ارتجاعی طبیعی آن‌ها کمک می‌کند. همراه با انبه که غنی از ویتامین A، این ماسک مو به بهبود استحکام کششی موهای شما کمک می‌کند و ظاهری بهتر به آن می‌بخشد.

برای بهتر شدن این ماسک فوق العاده لازم است که مقدار مساوی از موز و انبه را با هم مخلوط کرده و با هم له و آن‌ها را با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. با دستان خود مخلوط را روی موهای خود بمالید و بگذارید 45 دقیقه بماند تا خشک شود. با آب سرد و شامپوی ملایم بشویید.

ماسک موی آلوئه ورا

واقعیت جالب، آلوئه ورا بیشتر از آب ساخته شده است و یکی از مرطوب‌کننده‌ترین موادی است که می‌توانید در درمان‌های خشکی مو استفاده کنید. با آنزیم‌های پروتئولیتیک که به عنوان یک حالت دهنده عمل می‌کند و موهای شما را براق می‌کند، استفاده می‌شود. بدین ترتیب ژل طبیعی آلوئه ورا را با یک فنجان گرم روغن نارگیل یا زیتون ترکیب کنید. این مخلوط را روی موهای خود بمالید و بگذارید حدود 40 دقیقه بماند. آن را با آب سرد و شامپوی بدون سولفات بشویید.

آب برنج را آبکشی کنید

یکی از مراسم زیبایی محبوب در میان زنان چینی، آبکشی با آب برنج از مهم‌ترین دلایل داشتن پوست و موی زیبا و سالم آن‌ها است که  آن را برای سلامت پوست و موی خود استفاده می‌کنند.زیرا آب برنج فواید ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، فلاونوئیدها و ترکیبات مغذی را به موهای می‌دهد و در نتیجه بافت و ظاهر آن را بهبود می‌بخشد. برای تهیه آبکشی برنج خود، مهم است که برنج را تمیز کنید تا از شر هر گونه کثیفی یا ناخالصی خلاص شوید. برنج خود را بشویید و آبکش کنید تا جایی که آب هیچ نشانه‌ای از کثیفی در آن نشان ندهد. پس از شستن، برنج تمیز را در ظرفی با آب تصفیه شده مخلوط کرده و هم بزنید تا آب کدر شود. آن را از برنج صاف کنید. این آب برنج را در یک ظرف شیشه‌ای نگهداری کنید و درب آن را بپوشانید. بگذارید 12 تا 24 ساعت در دمای اتاق تخمیر شود. فرآیند تخمیر تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی که موهای شما را تغذیه می‌کنند را بیرون می‌آورد. بهتر است فوراً از آب برنج خود برای نتیجه مطلوب استفاده کنید. اگر مایل به نگهداری آن هستید، می‌توانید آن را در یک ظرف شامپوی خالی یا بطری اسپری بریزید و آن را تا یک هفته در یخچال نگهداری کنید. می‌توانید بعد از شامپو از آن به عنوان آبکش یا هر زمان که احساس خشکی یا وز کردید به عنوان اسپری استفاده کنید.

کراتین مو در خانه - shikama

روش های صاف کردن و تقویت مو در خانه

شیر نارگیل

شیر نارگیل می‌تواند به شما در دستیابی به موهای صاف کمک کند شیر نارگیل مملو از اسیدهای چرب است که نه تنها به موهای خشک و وز شده شما رطوبت می‌بخشد، بلکه آن‌ها را محکم می‌کند. هم‌چنین حاوی ویتامین E و پروتئین است که به تقویت و ترمیم موهای بلند کمک می‌کند. در مجموع، گیسوان زنان را تغذیه می‌کند تا آن‌ها را ابریشمی وشلاقی‌تر از قبل کند. البته در نظر داشته باشید که این نوع درمان خانگی فقط روی موهای کمی موج دار عمل می‌کند و برای موهای گره خورده یا خیلی مجعد تاثیر چندانی ندارد.

نحوه استفاده:

  • ½ فنجان شیر نارگیل و همان مقدار آب را در یک بطری اسپری خالی بریزید.
  • بطری را به خوبی تکان دهید تا همه مواد به خوبی مخلوط شوند.
  • 1 قاشق غذاخوری عسل را به بطری اضافه کنید و دوباره آن را تکان دهید.
  • محلول را روی موهای خود از ریشه تا انتها اسپری کنید.
  • با انگشتان خود محلول را روی پوست سر خود ماساژ دهید.
  • موهای خود را صاف شانه کنید.
  • بگذارید محلول به مدت 30 دقیقه در موهای‌تان بماند. برای جلوگیری از چکه کردن محلول روی شما، می‌توانید از کلاه حمام استفاده کنید یا حوله را دور شانه‌های خود قرار دهید.
  • موها و پوست سر خود را با آب سرد بشویید.
  • موهای‌تان را شانه کنید و صبر کنید تا خودش خشک شود. اگر عجله دارید، از سشوار استفاده کنید، اما بهتر است از این کار اجتناب کنید، زیرا حرارت مصنوعی زیاد به مو آسیب بیشتری می‌رساند.

روغن نارگیل برای صافی مو در خانه

آبکشی با سرکه سیب

بهترین زمان برای استفاده از آبکشی زمانی است که احساس می‌کنید موها‌تان چرب شده است. اینجاست که سرکه سیب به کاهش سطح pH پوست سر و موهای شما کمک می‌کند و به آن درخشندگی تمیز و براقی می‌بخشد. برای استفاده ایمن از سرکه سیب روی موهای خود، باید آن را با مقدار مساوی آب رقیق کنید. پس از شامپو کردن، محلول رقیق شده را به عنوان آخرین مرحله در لابه لای موهای شسته شده بریزید. پس از این مرحله با آب شستشو ندهید.

کشک

آیا این شگفت انگیز نیست که معجون‌های شگفت انگیز زیادی را می‌توان با استفاده از شیر درست کرد؟ از کشک گرفته تا کره، هر چیزی جذابیت و فواید خاص خود را دارد. کشک به دلیل خواص ضد شوره سر شناخته شده است. اما تعداد کمی از مردم می‌دانند که این معجون عالی برای صاف کردن موها نیز موثر است.

  • قاشق غذاخوری کشک و 2 قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا مخلوط کنید.
  • ماسک را بمالید و حداقل 1 ساعت یا اگر یک شب بماند بهتر است آن را نگه دارید
  • پس از آن موهای خود را با شامپوی بدون سولفات بشویید سپس اثرات آن را ببینید. و در نهایت موهای صاف شما آماده به رخ کشیدن است.

آرد برنج

خوب! باور کنید یا نه، آرد برنج یک ماده طبیعی عالی برای حالت دادن به موها است. این یکی از راه‌های طبیعی و موثر برای صاف کردن مو است زیرا اساساً آرد برنج به کاهش کشش سطحی مو کمک می‌کند و در نتیجه مو را انعطاف پذیرتر می‌کند.

آرد برنج + شیر + عسل

  • 2 قاشق غذاخوری آرد برنج و 2 قاشق غذاخوری شیر و یک قاشق غذاخوری عسل جمع کنید.
  • همه این مواد را طوری با هم مخلوط کنید که ماسک شبیه خمیر شود.
  • موهای خود را به چند قسمت تقسیم کنید.
  • و این ماسک غنی از پروتئین را در سراسر پوست سر خود بمالید.
  • موهای خود را حداقل به مدت 2 ساعت در این حالت نگه دارید.
  • با شامپوی معمولی خود بشویید.
  • همه این مواد باعث می‌شوند موهای شما وز و براق شوند. و موها ابریشمی صاف به نظر می‌رسند.

عسل

یکی از بهترین هدایایی است که مستقیماً از دامان طبیعت گرفته شده است. سرشار از آنتی اکسیدان است. این یکی از بهترین مرطوب‌کننده‌ها است که به حفظ رطوبت روی پوست سر و هم‌چنین تارهای مو کمک می‌کند. راز خاصیت صاف کنندگی مو این است که عسل خاصیت حفظ رطوبت دارد. و به این ترتیب موها را حالت داده و موها را صاف می‌کند.

ترکیب معجزه‌آسای عسل + روغن بادام + ژل آلوئه ورا

  • 2 قاشق غذاخوری عسل، 2 قاشق غذاخوری روغن بادام و 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا مصرف کنید.
  • همه چیز را در یک کاسه مخلوط کنید.
  • در سراسر پوست سر و روی هر تار مو از ریشه تا نوک بمالید.
  • مطمئن شوید که ماسک را بیش از 1 ساعت نگه دارید.
  • با آب سرد و یک پاک کننده ملایم مو بشویید.
  • برای استقبال از موهای بدون وز، صاف و براق آماده شوید.

ماسک مو خانگی برای تقویت مو

بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر مطمئناً یکی از بهترین غلات صبحانه است. اما تعداد کمی از مردم می‌دانند که این غلات شگفت‌انگیز را می‌توان برای مراقبت از پوست و مو نیز استفاده کرد. بلغور جو دوسر کاملاً مرطوب کننده و سرشار از ویتامین B است. موهای ما ویتامین B را به دلیل قدرت نفوذ عمیق آن دوست دارند. اسموتی بلغور جو دوسر کافی است تا موهای شما نرم، براق و صاف شود. فقط یکبار دستور زیر را امتحان کنید.

جو دوسر + شیر + عسل

  • 4 قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر، 3 قاشق غذاخوری شیر و 1 قاشق غذاخوری عسل مصرف کنید.
  • خوب! تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک ماسک برای موهای‌تان درست کنید این ماسک مرطوب کننده را در سراسر پوست سر و تارهای موی خود بمالید.
  • بعد از 2 ساعت بشویید.
  • اگر موهایی کدر و آسیب دیده دارید، پس از اولین استفاده، نتیجه درخشانی را مشاهده خواهید کرد.

سوالات متداول: صاف کردن دائمی مو در خانه

صاف کردن مو چیست؟

فرآیند تقویت ساختار موهای شما برای ایجاد نرمی ظریف به تارهای شما به عنوان صاف کردن مو شناخته می‌شود. خشکی و موخوره را از بین می‌برد تا موهای شما را در هر شرایط محیطی به راحتی قابل کنترل کند. این امر می‌تواند به دو شکل خانگی یا طبیعی و شیمیایی انجام گیرد.

صاف کردن مو فر

آیا می‌توانید از سس مایونز برای صاف کردن موهای خود به طور طبیعی استفاده کنید؟

استفاده از سس مایونز بر روی موها یکی از درمان‌های عجیب و غریب تری است که مردم دوست دارند از آن استفاده کنند. این روش برای آرام کردن موهای وز و ابریشمی آن‌ها شناخته شده است. با این حال، فقط یک اثر صاف کننده بر روی موهای موج دار می‌دهد زیرا گیسوان مجعد بدون توجه به مقدار مایونز که در آن قرار دهید، تغییر چندان نمی‌کند.

آیا می‌توان از روغن آرگان برای صاف کردن مو استفاده کرد؟

بله، روغن آرگان یکی از بهترین روغن‌های مو است که برای صاف کردن موهای وز شناخته شده است. البته که در ابتدا لازم است مطمئن شوید این نوع از روغن را به صورت اصل تهیه کرده‌اید، زیرا امروزه موارد مشابه تقلبی آن در بازار به وفور یافت شده است که نه تنها شرایط خشکی موی را بهبود نمی‌دهد بلکه موجب آسیب جدی بر روی موهای‌تان می‌شود. برای این‌که دچار عوارض جانبی این محصول نشوید بهتر است از فروشگاه‌های حضوری یا مجازی و هم‌چنین سالن‌های آرایشی معتبر خرید کنید تا از اصالت کالا اطمینان حاصل شود.

صاف کردن / کراتین مو در خانه

آیا کره برای صاف کردن مو مفید است؟

خیر. اگر هدف شما صاف کردن مو است، استفاده از کره توصیه نمی‌شود. چرا که کره خاصیت صافی و نرم‌کنندگی موی ندارد و نمی‌تواند شکل و فرم خوبی به موهای‌تان دهد.

آیا شانه کردن مکرر موهای خیس برای صاف کردن آن بی خطر است؟

یکی از روش‌های متداول که برای دستیابی به تارهای شیک‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد، شانه کردن مکرر موهای خیس به این امید است که موهای خیس صاف شوند و صاف بمانند. اما این کار توصیه نمی‌شود زیرا موهای خیس در حال حاضر مستعد شکستن هستند و برس زدن مکرر به دلیل ضعیف شدن ریشه منجر به ریزش مو می‌شود.

صافی مو در منزل

سخن پایانی

موارد مذکور جایگزین‌های مناسب و ارزان‌تری برای ابزارهای حرارتی و انواع درمان‌های شیمیایی هم‌چون بوتاکس‌ مو هستند که به طور سنتی برای صاف کردن مو استفاده می‌شوند. البته که آن‌ها موهای شما را خیلی صاف نمی‌کنند، اما مطمئناً کمی بهتر از قبل می‌کنند. پس ترفند این است که از آن‌ها به طور مداوم، حداقل دو یا سه بار در هفته استفاده کنید تا اثر صاف کننده را برای مدت طولانی حفظ کنید. استفاده از مواد طبیعی برای صاف کردن مو هم‌چون بازی برد-برد است. اگر هیچ چیز دیگری نباشد، در نهایت موهای شما را تغذیه و آبرسانی می‌کند تا آن‌ها را سالم‌تر کند. ممکن است کار آن‌ها بیشتر طول بکشد، اما از آسیب مو ناشی از روش‌های دیگر جلوگیری می‌کنند.

لازم به ذکر است که در مرکز تخصصی کراتین شیکاما با کمک تخصص و تجربه‌ایی تیم حرفه‌ایی‌شان دارند به شما در خصوص کراتینه و صافی مو مشاوره رایگان خواهند داد و علاوه بر آن آموزشگاه کراتین مو نیز شما را در این امر یاری می‌رساند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *