SHIKAMA
آموزش کراتین مو در خانه

آموزش کراتین مو در خانه

کراتین مو در خانه یا کراتینه مو خانگی را ممکن است زیاد از اطرافیانتان شنیده باشید و ترغیب شده باشید که خودتان در خانه دست به کار شوید و کراتینه مو در خانه را شروع کنید. خیلی از بانوان ایرانی برای اینکه خودشان موهایشان را در خانه کراتینه کنند به بازار رفته و مواد کراتین […]

کراتین مو در خانه یا کراتینه مو خانگی را ممکن است زیاد از اطرافیانتان شنیده باشید و ترغیب شده باشید که خودتان در خانه دست به کار شوید و کراتینه مو در خانه را شروع کنید. خیلی از بانوان ایرانی برای اینکه خودشان موهایشان را در خانه کراتینه کنند به بازار رفته و مواد کراتین خانگی را می خرند و به گفته آشنایان و اطرافیانشان با اطمینان کامل اقدام به کراتینه کردن موهایشان می کنند. اما جالب است بدانید پس از مواد گذاری و طی کردن مراحل کراتین مو در منزل، پشت دستشان را داغ می کنند که دیگر سمت این کار نروند!

متاسفانه افرادی که علم موادشناسی کراتین مو را ندارند و صرفا به طور عملی آموزش کراتین مو و اتوکشی موها را دنبال کردند نمی توانند کراتینه کردن مو را به شکل صحیح انجام دهند و نتیجه کار این افراد موهایی سوخته و کات شده و یا موهایی بسیار خشک و وز خواهد شد. همچنین علم شناخت نوع مواد متناسب با مو، مدل اتوکشی و دانستن تایم مکث مواد کراتین روی مو، اطلاعاتی هستند که یک کراتین کار با سابقه به این موارد تسلط لازم را دارد و می تواند از آسیب مو حین کار جلوگیری کند و در عین حال موهای مشتری را احیا کند. ما در این مقاله از شیکاما راه حل هایی برای صافی و احیا مو در خانه را به شما عزیزان ارائه می دهیم. در ادامه همراه باشید تا درمان های خانگی موثر را بررسی کنیم.

کراتین مو خانگی

 

صافی و کراتین مو به چه قیمت؟!

حتما برای همه خانم ها و حتی برخی آقایان نیز پیش آمده که دست کم یک بار موهایشان را صاف کرده باشند. موی صاف زیبایی و آراستگی خاصی به فرد می دهد. اما از خودتان بپرسید به چه قیمت می خواهید موهایتان را صاف کنید؟ آیا فقط زیبایی موهایتان برایتان اهمیت دارد یا اینکه به فکر سلامت موهایتان هم هستید؟ معمولا جنس مو هر شخصی بستگی زیادی به ژنتیک فرد دارد. اما حواستان را جمع کنید هر چقدر هم که جنس موهای شما خوب باشد، استفاده از روش های درمان و صافی نامناسب و غیر موثق می تواند آسیب جدی به موهای شما وارد کند.

تا اینجا متوجه شدیم که کراتینه مو در خانه با مواد کراتین مصرفی در سالن های کراتین، یک اشتباه بسیار بزرگ با عواقب جبران ناپذیری می باشد. (به دلیل علم شناخت نوع مواد کراتین متناسب با طبیعت مو، مدل اتوکشی و دانستن تایم مکث مواد کراتین روی مو که بالاتر ذکر شد) بنابراین برای کسانی که می خواهند کراتینه مو را در خانه انجام دهند، بهترین روش، کراتین مو در خانه با مواد طبیعی می باشد. البته که این روش ماندگاری زیادی ندارد اما باز هم به احیا موها کمک خواهد کرد.

کراتینه کردن مو در خانه

 

وسایل لازم برای کراتینه مو در خانه

با توجه به توضیحاتی که داده شد، کراتینه مو در منزل با استفاده از مواد غیر طبیعی امکان پذیر نیست و شما نمی توانید از موادی که در سالن های کراتین استفاده می شود برای کراتینه خانگی استفاده کنید. بنابراین وسایل لازم برای کراتین مو در خانه شامل پیش بند، فرچه و مواد اولیه طبیعی موجود در منزل که در ادامه توضیح خواهیم داد می باشد.

کراتین مو در خانه با مواد طبیعی

کراتینه مو در خانه با مواد طبیعی یکی از راهکارهای بسیار پرطرفدار برای خانم های ایرانی می باشد و بسیاری از خانم ها به دنبال صافی دائم موهایشان نیستند و صرفا می خواهند موهایشان را احیا کنند. البته لازم به ذکر است کراتین در واقع نام پروتئینی می باشد که به طور طبیعی در بدن انسان وجود دارد. کراتین طبیعی مو ممکن است به مرور و در اثر عوامل محیطی و آسیب های مو، از بین برود و در نتیجه موها خشک، وز و دهیدراته خواهند شد. در سالن تخصصی کراتین مو، با طی کردن مراحل کراتینه کردن مو به طور تخصصی و اتو کشی حرفه ای، کراتین از دست رفته به مو تزریق می شود و موها صاف و احیا می شوند. در نتیجه به روش های کراتین مو در خانه با مواد کراتین یا کراتینه مو خانگی و صافی دائم مو در خانه نمی توان تکیه کرد. بنابراین در ادامه راه حل های طبیعی برای این کار توضیح خواهیم داد.

کراتینه مو در خانه یا سالن - شیکاما

طرز تهیه کراتینه خانگی برای موهای وز

کراتینه خانگی برای موهای وز یکی دیگر از پرطرفدارترین مطالبی است که اکثر بانوان ایرانی به دنبال آن هستند. ماسک مو خانگی که در ادامه معرفی میکنیم یک منبع عالی برای تغذیه ساقه موها می باشد اما به طور موقت وزی مو را برطرف می کند.

قویترین کراتینه طبیعی مو در خانه چیست؟

حتما شما هم شنیده اید که روغن نارگیل موها را ابریشمی می کند! بله این موضوع صحت دارد و روغن میوه نارگیل (منظور روغن پوست نارگیل نیست) در حالت دهی و رفع خشکی مو بسیار زیاد تاثیر گذار می باشد. اگر به دنبال قویترین کراتینه طبیعی مو در خانه هستید، ترکیب روغن نارگیل و روغن ویتامین E را به خاطر داشته باشید. روغن نارگیل به طور عمیق داخل ریشه مو نفوذ می کند و در نتیجه چربی لازم و رطوبت لازم را به مو می دهد.

همچنین روغن ویتامین E حاوی آنتی اکسیدان های قوی می باشد که قادر است از مو در برابر رادیکال های مضر محافظت کند. در نتیجه ترکیب روغن نارگیل و روغن ویتامین E یک کراتینه قوی بوده که می تواند وز مو را به طور کامل برطرف کند و موهای نرم و صافی را برای شما به ارمغان آورد.

قویترین کراتینه طبیعی مو

طرز تهیه و استفاده از قویترین کراتینه طبیعی مو در خانه:

برای تهیه این کراتین خانگی کافیست روغن ویتامین E و روغن نارگیل را به نسبت 4 به 1 ترکیب گنید و این کراتینه خانگی را به طور کامل روی ساقه موهای خود بمالید و اجازه دهید به مدت 45 دقیقه روی موهایتان باقی بماند و سپس موهایتان را بشویید. برای اثربخشی بهتر، این کار را دوبار در هفته انجام دهید.

 

کراتینه مو خانگی (تخم مرغ + ماست + خامه)

مواد مورد نیاز برای کراتینه خانگی برای موهای وز شامل: یک قاشق غذاخوری ماست، یک قاشق غذاخوری خامه و یک عدد تخم مرغ می باشد.

این روش یک ماسک خانگی مفید برای تقویت موها می باشد. یک عدد تخم مرغ، یک قاشق خامه و یک قاشق ماسک را با هم ترکیب کنید و به خوبه به هم بزنید تا مخلوط شوند. مخلوط به دست آمده را روی موهای خود بمالید و بگذارید 45 دقیقه روی موهایتان بماند. سپس با شامپو بچه موهایتان را بشویید و سشوار بکشید تا نتیجه را ببینید. از این کراتین خانگی هر هفته یک بار استفاده کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

ماسک مو خانگی با تخم مرغ و ماست

رفع موخوره با روغن تراپی در خانه

همچنین برای رفع موخوره در خانه با روغن تراپی کافیست نشاسته ذرت، روغن نارگیل، روغن زیتون و برای شاین دار شدن مو چند قطره آب لیمو به آن اضافه کنید. سپس این مخلوط را روی موهای تمیز بمالید و اجازه دهید برای چند دقیقه روی موها باقی بماند. این کراتین خانگی فوری را به طور مرتب تکرار کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

کراتینه مو در خانه با قرص ویتامین e

برای انجام کراتین مو با قرص ویتامین E، به یک بسته قرص ویتامین E لازم دارید. قرص ها را در کاسه‌ فشار داده و محتویات قرص را به طور کامل خالی کنید. محتویات قرص، روغنی و مایع هست. قبل از استحمام، محتویات کپسول‌ها را روی ساقه و ریشه مو‌های خود بمالید و ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت روی مو‌هایتان باقی بماند و سپس با شامپو بشویید و خشک کنید. این کار را به طور مداوم تا یک الی 3 ماه انجام دهید تا نتیجه را ببینید.

 

در صورتی که دوست دارید با آموزش مراحل کراتین مو آشنا شوید، در ادامه مطلب همراه باشید.

آموزش مراحل گام به گام کراتینه مو

  1. موها را با شامپو قلیایی شست و شو دهید: در مرحله اول کراتینه مو لازم است موها با شامپو قلیایی به خوبی شست و شو داده شوند تا جذب مواد روی موها بهتر انجام شود.
  2. موها را خشک کنید: برای انجام کراتین ساده لازم است موها را خشک 100% کنید.
  3. شروع به مواد زنی کنید: مرحله مواد زنی بسیار مهم هست و مواد کراتین اصلا نباید به کف سر برخورد کند چرا که موجب ریزش مو خواهد شد.
  4. تایم مکث مواد کراتین مو را رعایت کنید: با توجه به نوع مواد کراتینی که استفاده می کنید (کراتین آنزیمی/فرمالدهیدی)، مدت زمان تعیین شده (معمولا 40 دقیقه) برای مکث مواد روی موها را رعایت کنید تا مواد به خوبی جذب مو شوند.
  5. موها را خشک کنید: پس از اینکه مواد کراتین روی موها به اندازه کافی باقی ماند، براشینگ را شروع کنید و موها را با باد سشوار خشک کنید.
  6. موها را اتو کنید: مهم ترین و زمان برترین مرحله کراتینه مو، اتوکشی به طور حرفه ای و اصولی می باشد. همچنین نوع اتو مو مخصوص کراتینه مورد استفاده شما نقش بسیار مهمی در نتیجه کراتین موها دارد. پیشنهاد می شود حتما تکنیک های اتوکشی کراتین (از جمله اتو کشی پلکانی، چک و مام استایل) را آموزش ببینید تا از مشکلات احتمالی حین اتوکشی جلوگیری کنید.

اتو کشی کراتین مو در خانه shikama

 

البته توجه داشته باشید مراحل ذکر شده مربوط به کراتین ساده می باشد و کار با کراتین آنزیمی به این شکل نیست و در صورتی که مرحله شست و شو بعد از زدن مواد روی موها را در کراتین آنزیمی انجام ندهید موها در جا بریده می شوند و یا بسیار خشک و سوخته می شوند؛ بنابراین حتما و حتما از آموزش های رایگان کراتین مو در آکادمی شیکاما استفاده کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه دربارهٔ «آموزش کراتین مو در خانه»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *