SHIKAMA
مدت مکث مواد کراتین روی مو چقدر است

مدت مکث مواد کراتین روی مو چقدر است؟

مدت زمان مکث مواد کراتینه روی مو ها یکی از مهم ترین مراحل کراتین مو می باشد و در صورتی که این تایم مکث مواد کراتین مو به درستی رعایت نشود، نتیجه کراتینه موها چندان رضایت بخش نخواهد شد. به طور کلی در جواب سوال اینکه مواد کراتین چه مدت روی موها باقی بماند باید […]

مدت زمان مکث مواد کراتینه روی مو ها یکی از مهم ترین مراحل کراتین مو می باشد و در صورتی که این تایم مکث مواد کراتین مو به درستی رعایت نشود، نتیجه کراتینه موها چندان رضایت بخش نخواهد شد.

به طور کلی در جواب سوال اینکه مواد کراتین چه مدت روی موها باقی بماند باید متذکر شویم این مورد بستگی به نوع مواد کراتین مصرفی (آنزیمی/فرمالدهیدی) و همچنین جنس موهای مراجعه کننده دارد.

تایم مکث انواع مختلف مواد کراتین مو

در صورتی که مواد کراتین مو انتخابی شما مواد کراتین آنزیمی برای موهای نچرال و طبیعی باشد، تایم مکث مواد کراتین روی موها باید بین 40 الی 60 دقیقه باشد تا مواد کراتین به بهترین شکل تاثیر خود را بگذارد. ترجیحا اجازه دهید مواد کراتین آنزیمی بیش از 40 دقیقه روی موها بماند و نگرانی بابت این موضوع نداشته باشید.

تایم مکث مواد کراتین روی مو

در صورتی که بخواهید برای کراتینه کردن موی مشتری تان از مواد فرمالدهیدی استفاده کنید، می بایست اجازه دهید مواد کراتین به مدت 40 دقیقه روی موها بماند. البته توجه داشته باشید اگر موها دکلره شده باشد و یا مو آسیب دیده و نازک باشد، با توجه به تشخیص کراتین کار، مدت مکث مواد کراتین روی مو کمتر شده و معمولا 30 دقیقه مناسب می باشد.

نکته حائز اهمیت این است که شما به عنوان یک کراتین کار لازم است علم موادشناسی خود را به طور جدی بالا ببرید و همواره دانش خود را به روز نگه دارید. آموزش کراتین مو آکادمی شیکاما کمک بسیار بزرگی برای حرفه ای تر شدن شما می باشد.

نکات مواد زنی و مدت زمان لازم ماندن کراتین روی مو

مرحله مکث ماندن مواد کراتین روی مو از مهم ترین مراحل کراتینه مو می باشد. در این مرحله به وسیله شانه دندانه ریز مواد کراتین به طور کامل روی کل ساقه مو پخش می شود و کل موها را پوشش می دهد. اما لازم است توجه داشته باشید که مواد کراتین اصلا و اصلا نباید به پوست کف سر برخورد کند چرا که در صورتی که مواد کراتین به فولیکول مو نفوذ پیدا کند موجب التهاب پوست کف سر و ریزش مو خواهد شد.

بعد از اینکه مرحله مواد زنی را تمام کردید، اجازه دهید مواد کراتین به مدت 40 دقیقه روی موها باقی بماند و جذب شود.

همانطور که بالاتر ذکر شد، با توجه به جنس موی مراجعه کننده شما (دکلره، آسیب دیده یا سالم) این زمان مکث ممکن است متغیر باشد و در صورتی که مراجعه کننده شما موهای آسیب دیده و نازکی داشته باشد، زمان ماندن کراتین روی مو به 30 دقیقه می رسد.

مواد کراتین مصرفی در سالن کراتین شیکاما نانو بوده و به دلیل ریز مولکول بودن به راحتی جذب ساقه مو می شود. در استفاده از مواد کراتین ریز مولکول شما نیازی به دستگاه یا ابزار جانبی ندارید.

پس از اینکه مکث مواد کراتینه را رعایت کردید، نوبت به مرحله براشینگ می رسد. در این مرحله حتما لازم است آموزش صافی و احیا مو را به طور اصولی دنبال کرده باشید تا بتوانید بهترین نتیجه را برای مشتری خود به ارمغان آورید. سپس نوبت به مرحله مهم و زمان بر اتوکشی با اتو موی مخصوص کراتینه می رسد که مرحله آخر کراتینه مو می باشد و لازم است این مرحله به طور حرفه ای انجام شود.

اگر مواد کراتین روی مو بماند چه می شود

تا اینجای مطلب راجع به مدت زمان ماندن کراتین روی مو صحبت کردیم. در ادامه پرسش ها و چالش های متداول کراتینه مو را بررسی می کنیم.

انجام کراتین مو چند ساعت طول میکشد؟

قطعا خیلی از مراجعه کنندگان ، نگرانی زیادی بابت زمان انجام کراتین و طول کشیدن مراحل کراتینه دارند. به طور کلی مراحل کراتینه مو در مرکز تخصصی کراتین مو شیکاما به شرح زیر می باشد:

مراحل کراتین مو ↓

  1. آنالیز مو و پوست کف سر با استفاده از دستگاه آنالایزر فوق پیشرفته
  2. ماساژ کف سر و شست و شوی مو جهت باز شدن فلس مو
  3. ازون تراپی با استفاده از دستگاه ماکرومیست جهت پاکسازی ساقه مو و کف سر
  4. تقسیم بندی مو
  5. مواد گذاری روی موها
  6. رعایت مکث مواد کراتین روی مو
  7. براشینگ و سشوار
  8. اتوکشی اصولی کراتین
  9. استفاده از تثبیت کننده

در نتیجه در پاسخ به سوال کراتین مو چند ساعت طول میکشد باید گفت اگر تمامی مراحل کراتین مو به صورت اصولی و کامل انجام شود، (با توجه به حجم و قد مو شما مثلا موی تا کمر)، کراتین مو به مدت 6 ساعت زمان بر خواهد بود.

انجام کراتین مو چند ساعت طول میکشه

نگهداری از موهای کراتین شده

کراتین کردن مو یکی از بهترین روش های درمان موهای آسیب دیده می باشد. نگهداری از موهای کراتین شده اهمیت زیادی دارد تا موهای شما بهترین حالت و طول عمر ممکن را داشته باشند. در ادامه نکاتی در مورد مراقبت از موهای کراتین شده توضیح داده شده است:

شامپو و ماسک بدون سولفات: محصولات حاوی سولفات می‌توانند کراتین را از موها بردارند. بنابراین، از شامپوها و محصولات حاوی سولفات خودداری کنید. از شامپو و محصولات مراقبت از مو که برای موهای کراتین شده مناسب باشند، استفاده کنید. این محصولات باید حاوی مواد نرم کننده و بدون سولفات باشند تا از پایداری کراتین در موها حمایت کنند.

استفاده از محافظ حرارتی: پیشنهاد می‌شود که قبل از استفاده از دستگاه‌های گرمایشی مانند سشوار یا اتو مو، از ماسک مو و یا اسپری محافظ حرارت کراتین استفاده کنید. این محصولات موها را از خشک شدن و آسیب‌های حرارتی محافظت می‌کنند.

شستشو با آب ولرم رو به سردی: موهای خود را با آب سرد بشویید. این کار به حفظ رطوبت موها کمک می‌کند و مانع از آسیب‌های احتمالی می‌شود.

استفاده درست از شامپو: همانطور که میدانید بعد از کراتین کردن موهایتان باید از شامپوی بدون سولفات استفاده کنید اما پیشنهاد می کنیم حتما هفته‌ای یک بار، از شامپوی معمولی استفاده کنید تا پوست سر شما دچار تجمع چربی دور فولیکول های مو نشود.

اجتناب از خیس بودن طولانی مدت موها: اگر قصد رفتن به استخر و یا دریا را دارید، حتما و حتما موهایتان را با روغن زیتون یا هر روغن غلیظ دیگری به خوبی چرب کنید و از کلاه شنا استفاده کنید.

موخوره گیری: البته که کراتین کردن مو باعث جلوگیری از موخوره می شود اما اگر احیانا دچار این مشکل شدید، چند وقت یکبار موخوره گیری کنید تا از طریق از بین بردن انتهای موهای خشک و ترک خورده، موها به طرز بهتری به نظر برسند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *