SHIKAMA
تعداد دفعات اتو کشی کراتین چند بار است

تعداد دفعات اتو کشی کراتین چند بار است؟

اتو کشی کراتین مهم ترین و زمان برترین مرحله در کار کراتین مو می باشد. همانطور که می دانید نحوه اتو کشی کراتین در نتیجه کار و ماندگاری کراتینه مو بسیار زیاد تاثیر گذار هست. در این مقاله از سایت شیکاما بهترین نکات آموزش کراتین مو را برای شما عزیزان ارائه دادیم. تا انتهای مطلب […]

اتو کشی کراتین مهم ترین و زمان برترین مرحله در کار کراتین مو می باشد. همانطور که می دانید نحوه اتو کشی کراتین در نتیجه کار و ماندگاری کراتینه مو بسیار زیاد تاثیر گذار هست. در این مقاله از سایت شیکاما بهترین نکات آموزش کراتین مو را برای شما عزیزان ارائه دادیم. تا انتهای مطلب با ما همرا باشید و نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

اتوکشی کراتین فقط باعث صافی دائم مو نمی شود و کار مهم جذب مواد کراتین داخل ساختار مو را اجرا می کند. خیلی از افراد از مدت زمان زیاد صرف شده برای انجام کراتینه مو خسته می شوند اما لازم است بدانید اتو کشی کراتینه باید به شکل حرفه ای و درست انجام شود تا بهترین نتیجه را برای موها به ارمغان آورد. برای مثال فرض کنید با سیمان یک لایه ملاط روی یک سطح را پوشاندید، همانطور که می دانید بدون ثابت کردن ملاط، پس از مدت زمانی سیمان سریع خرد می شود و می ریزد. کراتین هم همینطور هست! اگر مرحله اتو کشی کراتین موهایتان زمان کمی ببرد مطمئن باشید پس از گذشت دو ماه، موها به حالت اول بر می گردند.

تعداد دفعات اتوکشی کراتینه

 

تعداد دفعات و طریقه اتو کشی کراتین

در رابطه با سوال کراتین کاران عزیزی که می پرسند برای کراتین موها را چند بار اتوکشی کنیم باید بگوییم دستورالعمل خاصی برای همه انواع موها وجود ندارد! به طور مثال ممکن است پشت قوطی مواد کراتین مو شما، تعداد دفعات اتو کشی بین 10 تا 15 مرتبه نوشته شده باشد و یا برخی از کراتین کاران اینطور می گویند تا زمانی که گاز کراتین تمام نشده باید اتوکشی ادامه دار باشد. در صورتی که این موضوع کاملا اشتباه است!

در واقع شما باید تا زمانی اتو کشی را انجام دهید که مو کاملا سبک شود و یا به اصطلاح دانه دانه شود. حتی ممکن است یک دسته مو به 30 الی 40 مرتبه اتوکشی احتیاج داشته باشد تا کاملا سبک و نرم شود. بنابراین اصلا نمی توانید دستورالعمل خاصی برای تمام انواع مو داشته باشید.

آیا اتو کشی کراتین با تعداد دفعات زیاد و دمای بالا به مو آسیب می زند؟!

ممکن است مشتری کراتین از تعداد دفعات زیاد اتو کشی گله کند و از آسیب دیدن موهایش بترسد! اما با اطمینان میگوییم که اگر درجه حرارت اتو مو کراتینه مناسب باشد و اتوکشی کراتینه درست انجام شود، حتی اگر 10 ساعت هم اتوکشی انجام شود هیچ آسیبی به مو وارد نمی شود.

طریقه اتو کشی کراتین

حتما اتوکشی کراتین با زاویه 90 درجه انجام شود و از ریشه به صورت ضربه ای اتو کشیدن را آغاز کنید.

حتما و حتما از اتو مو کراتین با صفحه پهن در کار خود استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. در اصل بهتر است از دو عدد اتو مو مخصوص کراتینه در کار خود استفاده کنید، چون هر اتو مو پس از طی مدت زمانی اتو کشی از دمای آن کاسته می شود. برای ریشه موها از اتو مو باریک و برای ساقه و اتوکشی چک یا پلکانی کراتین، از اتو مو کراتینه با صفحه پهن استفاده کنید.

طریقه اتو کشی کراتین

اتوکشی پلکانی کراتین

اتو کشی پلکانی کراتین یا همان اتوکشی چک، یک متدی می باشد که همه کراتین کاران باید آن را انجام دهند. موها به طور کلی چه اینکه نچرال باشند چه اینکه دکلره و آسیب دیده باشند، یک دامنه تحملی دارند. وقتی شما کار کراتین مو یا پروتئین تراپی را انجام می دهید در واقع یک کار تهاجمی انجام می دهید که ممکن است مو تحمل دمای زیاد اتو مو را نداشته باشد. بنابراین حتما توصیه می شود در اتوکشی کراتینه از دو عدد اتو مو استفاده کنید؛ یک اتو مو کراتینه باریک و یک اتو مو دارای صفحه پهن با قابلیت تنظیم دما.

اگر مو نچرال باشد پس از اتمام اتوکشی وقتی مشاهده کردید که موها صاف کامل و یکدست شدند، چند دقیقه مکث کنید تا موها کاملا سرد شوند و به مو فرصت تنفس دهید؛ سپس از اتو مو دوم که دارای صفحه پهن می باشد، با درجه حرارت بیشتر و تعداد دفعات اتوکشی کمتر استفاده کنید.

اما در صورتی که مو دکلره باشد نمی توانید از مو انتظار مقاومت در برابر دمای زیاد را داشته باشید. بنابراین یک لایه از مو را 15 الی 20 مرتبه اتو کشی کنید تا جایی که حس کنید مو سبک شده و سپس چند دقیقه به مو فرصت دهید تا موها کاملا خنک شوند. در این مرحله از یک اتو مو کراتینه با درجه حرارت بیشتر و سرعت بیشتر استفاده کنید و دوباره اتوکشی کنید.

به طور خلاصه برای موهای تار نازک درجه اتو مو را از 375 درجه شروع کنید، کل مو را به صورت یکدست سبکسازی کنید و بعد قسمت های نچرال را با دمای کمی بالاتر اتوکشی کنید و در انتهای کار کل مو را با همان دما اتو بکشید.

جنس اتو مو مخصوص کراتین

خیلی از مدرسین کراتین مو، در آموزش های خود می گویند برای اتوکشی اولیه از اتو مو تیتانیوم و برای اتو کشی دوم از اتو مو سرامید استفاده کنید. اما بر اساس تجربه چندین ساله، متد سالن کراتین مو شیکاما به این شکل می باشد که هم برای اتوکشی اولیه کراتین و هم برای اتوکشی چک از اتو مو جنس تیتانیوم استفاده می شود.

توصیه می شود برای اتوکشی چک یا اتو کشی پلکانی کراتین از اتو مو کراتین برند S&C مدل SC11 استفاده کنید؛ چرا که این اتو مو قدرت پرسینگ فوق العاده بالایی دارد و اگر نتیجه کار کراتین مو با این اتو مو را ببینید از تفاوت چشمگیر آن حیرت زده خواهید شد! بنابراین برای کار کراتینه مو حتما از دو عدد اتو مو استفاده کنید. اتو مو مخصوص کراتینه شما هرچقدر هم که پرتوان باشد پس از مدت زمانی افت دما پیدا می کند و دمای واقعی را به شما نمی دهد. بنابراین از یک اتو مو پرقدرت برای اتوکشی چک کراتینه استفاده کنید. در صورتی که شما هم در این مورد تجربه داشتید پایین همین صفحه نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

فرق بین اتو مو SC11 و SC22

جمع بندی:

اتوکشی مهم ترین مرحله کراتینه مو می باشد و لازم است حتما به صورت حرفه ای انجام شود. پیشنهاد می کنیم از دو عدد اتو مو استفاده کنید، یک اتو مو کراتین باریک و یک اتو مو کراتین دارای صفحه پهن. همچنین اتوکشی را تا جایی ادامه دهید که مو سبک و اصطلاحا دانه دانه شود. اگر موها دکلره و آسیب دیده باشند به مو اجازه تنفس دهید و سپس اتوکشی چک را آغاز کنید.

کراتین مو (صافی و احیا مو) یک روش بسیار محبوب برای زیبایی و تقویت موها می باشد و در مرکز تخصصی کراتین مو شیکاما، خدمات صافی و احیا مو به شکل کاملا تخصصی انجام می شود. همچنین در آکادمی آموزش کراتینه مو شیکاما، صافی و احیا مو به شکل مبتدی تا پیشرفته به طور اصولی آموزش داده می شود.

3.5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *