SHIKAMA
از بین بردن زردی مو بعد از کراتین

از بین بردن زردی مو بعد از کراتینه و جلوگیری از تغییر رنگ مو بعد از کراتین

زردی مو بعد از کراتین، پروتئین تراپی، بوتاکس و یا هر تراپی دیگری امری طبیعی اما ناخوشایند است. در این مقاله از آکادمی شیکاما به طور کامل علت زرد شدن مو بعد از کراتین را توضیح می دهیم و همچنین راهکارهای اصولی و درست از بین بردن زردی مو بعد از کراتینه را آموزش می […]

زردی مو بعد از کراتین، پروتئین تراپی، بوتاکس و یا هر تراپی دیگری امری طبیعی اما ناخوشایند است. در این مقاله از آکادمی شیکاما به طور کامل علت زرد شدن مو بعد از کراتین را توضیح می دهیم و همچنین راهکارهای اصولی و درست از بین بردن زردی مو بعد از کراتینه را آموزش می دهیم که این مطالب را در هیچ جای دیگری پیدا نمی کنید!

همانطور که می دانید مو سه پیگمنت رنگی دارد: قرمز، زرد و آبی. هر کدام از این پیگمنت های رنگی در مکان مشخصی از لایه های مو قرار دارند. به صورت تقریبی رنگدانه زرد در لایه کورتکس (لایه داخلی یک تار مو)، رنگدانه قرمز داخل لایه زیرین کوتیکول و رنگدانه آبی در لایه میانی کوتیکول قرار دارد. در نتیجه نزدیک ترین رنگدانه به کوتیکل ما رنگدانه آبی می باشد.

از بین بردن زردی مو بعد از کراتین - شیکاما

زمانی که اتوکشی کراتینه انجام می شود، اولین رنگدانه ای که از مو خارج می شود رنگدانه آبی می باشد. زمانی که رنگدانه آبی از مو خارج می شود، اگر رنگ موها مشکی باشد رنگ مو روشن می شود. همچنین در صورتی که موها دکلره باشند، بسته به پایه دکلره، رنگ مو زرد یا نارنجی می شود. بنابراین به طور منطقی عموما مشکل تغییر رنگ مو بعد از کراتینه برای همه کراتین کاران وجود دارد. اما راه حل چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید.

 

روش پیگمنتاسیون جهت جلوگیری از تغییر رنگ و زردی مو بعد از کراتینه

همانطور که بالاتر گفتیم مشکل تغییر رنگ مو برای 90% افراد وجود دارد و موهای دکلره شده به حالت نارنجی یا زرد و موهای مشکی به رنگ خرمایی ظاهر می شوند. و دلیل این موضوع را هم ذکر کردیم که به دلیل خروج پیگمنت آبی به وسیله حرارت اتومو می باشد. حالا چه کاری بکنیم که مشکل تغییر رنگ مو بعد از کراتین اتفاق نیفتد و یا اگر هم اتفاق افتاد بتوانیم زردی مو بعد از کراتین را خنثی کنیم؟

همانطور که در شکل مشاهده می کنید در مثلث رنگ 3 رنگ اصلی داریم: زرد قرمز و آبی. در کنار این 3 رنگ اصلی 3 رنگی فرعی سبز، نارنجی و بنفش را نیز داریم که از ترکیب رنگ های اصلی به وجود می آیند. همانطور که داخل عکس میبینید رنگ نارنجی مقابل رنگ آبی قرار گرفته است، به عبارتی اگر بخواهیم رنگ نارنجی را خنثی کنیم احتیاج به رنگ آبی داریم و همینطور اگر رنگ زرد را بخواهیم خنثی کنیم احتیاج به رنگ بنفش داریم. اگر توجه کرده باشید اکثر بوتاکس هایی که استفاده می کنیم دارای رنگدانه های آبی تیره و یا بنفش هستند و یکی از دلایل اصلی این کار خنثی کردن رنگ زرد و نارنجی مو می باشد.

مثلث رنگی مو برای پیگمنتاسیون در کراتین مو شیکاما

 

از بین بردن زردی مو بعد از کراتین

برای خنثی کردن رنگ نارنجی یا از بین بردن زردی مو بعد از کراتین دو راهکار داریم: اولین راه حل این است که از پیگمنت ها استفاده کنیم که به این روش جدید پیگمنتاسیون می گوییم. وقتی مراحل کراتینه مو تمام شد و خواستیم از ماسک تثبیت استفاده کنیم، از پیگمنت بنفش به اندازه دو قطره و یک مقدار از پیگمنت طلایی استفاده می کنیم.

از پیگمنت طلایی به این دلیل استفاده می کنیم که این پیگمنت ریز مولکول بوده و قدرت نفوذ آن به لایه کورتکس خیلی بیشتر است. از پیگمنت بنفش هم به این دلیل استفاده می شود که رفله زرد و نارنجی گرفته شود. پس زمانی که ماسک را تهیه کردید، وقتی مراحل کراتینه مو تمام شد، داخل سرشور از این ماسک تثبیت با پیگمنت بنفش استفاده کنید.

راه حل دیگر برای رفع زردی مو بعد از کراتین با روش پیگمنتاسیون این است که حین کار کراتین مو می توانید به اندازه 2 پاف از پیگمنت داخل مواد کراتین (تفاوتی در نوع تراپی نیست، کراتین، پروتئین و بوتاکس) بریزید و به خوبی مخلوط کنید.

توجه داشته باشید که اخیرا ماسک های بعد از کراتین وارد بازار شده است که به گفته فروشندگان این ماسک ها آمینو اسیدهای خاص دارند. در صورتی که اینطور نیست و در واقع این محصولات ماسک تثبیتی هستند که داخل آن ها پیگمنت بنفش به کار رفته است.

نکته بسیار مهم: انجام رنگساژ بعد از کراتین یک روش منسوخ شده می باشد زیرا اکثر رنگ ها آمونیاک دار هستند و کراتین مو را از بین می برند. بنابراین حتما پیشنهاد می کنیم از روش پیگمنتاسیون استفاده کنید که اصولی می باشد.

رنگساژ مو بعد از کراتین - shikama

 

محافظت از حرارت اتو مو کراتین و نقش آن در جلوگیری از تغییر رنگ و زردی مو بعد از کراتین

تغییر رنگ مو بعد از کراتینه یکی از بزرگترین دغدغه های کراتین کاران است. بگذارید این چالش را با یک مثال ساده توضیح دهیم؛ شما برای پخت نیمرو احتیاج به تخم مرغ، روغن و ماهیتابه دارید. اگر مستقیم تخم مرغ را داخل ماهیتابه بشکانید، تخم مرغ می سوزد. بنابراین شما از روغن به عنوان عامل کمکی برای نتیجه بهتر استفاده می کنید.

حال این موضوع را برای موادهای صافی و احیا مو تعمیم می دهیم. داخل موادهای صافی و احیا مو، ماده ای به نام دایمتیکون داریم که از خانواده های سیلیکون ها هستند که این دایمیتیکون در واقع یک عایق حرارتی داخل مواد کراتین می باشد که باعث می شود اتو مو کراتین به مو نچسبد. اما ممکن است بعضا پیش بیاید که این دایمتیکون موجود در مواد کراتین ما کارساز نباشد و پس از کراتینه مو متوجه تغییر رنگ شویم! یکی از راه حل ها برای حل این مشکل استفاده از اسپری محافظ حرارت کراتینه و جلوگیری از تغییر رنگ مو بعد از کراتین می باشد. این محصولات، حاوی خانواده های مختلف سیلیکون ها و دایمتیکون ها می باشند.

چگونه با استفاده از اسپری محافظ حرارت کراتین جلوی تغییر رنگ مو بعد از کراتین را بگیریم؟

زمانی که مواد کراتین روی مو قرار گرفت و نوبت به مرحله خشک کردن (براشینگ) رسید، از محصولات محافظ حرارت کراتین روی مو استفاده کنید. این محصولات باعث می شوند حرارت زیاد اتو مو کراتینه، آسیبی به موها وارد نکند و یا در صورتی که آسیبی به مو وارد شود، موجب تغییر رنگ مو بعد از کراتین نشود. این محصولات محافظ حرارت کراتین، حاوی یکسری روغن های مخصوص برای احیا مو می باشند، از جمله روغن بذر کتان، پانتینول و ویتامین B5 که تمامی این مواد به موها درخشش خاص و چشمگیری می بخشد. البته لازم به ذکر است که ما تاکید نمی کنیم که حتما از برند خاصی استفاده کنید و تاکید ما همواره روی این موضوع هست که علم موادشناسی خود را بالا برده و به روز باشید.

چه موهایی دچار زردی و تغییر رنگ پس از کراتین می­شوند؟

به طور کلی 4 نوع مو داریم: موی طبیعی سالم، موی طبیعی با تارهای سفید، موی رنگ شده و مویی که علاوه بر رنگ، دکلره نیز شده است. در صورتی که رنگ موها به طور طبیعی باشد، پس از کراتین تغییر رنگ نخواهید داشت و در نتیجه اصلا جای نگرانی برای تغییر رنگ مو بعد از کراتین نیست. اما در صورتی که موها با رنگساژ و دکلره رنگ شده باشند، طبیعی است که حین کراتینه، رنگ موها یک الی دو درجه روشن خواهد شد و این تغییر رنگ کاملا به چشم می­آید.

همچنین مویی که طبیعی و دارای تارهای سفید باشد، پس از کراتینه تراپی، موهای سفید زرد خواهند شد. درست است که این تغییر رنگ مو و زردی مو بعد از کراتینه برای بسیاری از افراد اصلا خوشایند نیست اما در مرکز تخصصی کراتین مو شیکاما این مشکل به طور کامل حل شده و همچنین در آموزش کراتین مو آکادمی شیکاما راه حل های منطقی و صحیح آموزش داده شده است.

تا اینجای مطلب از سایت شیکاما علت علمی تغییر رنگ مو بعد از کراتین را خدمت شما توضیح دادیم. امیدواریم که مطالب برای شما عزیزان مفید بوده باشد. در صورتی که سوالی در رابطه با علت زرد شدن مو بعد از کراتین دارید، پایین همین صفحه دیدگاه بگذارید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما کاربران گرامی باشیم.

3.7/5 - (4 امتیاز)

4 دیدگاه دربارهٔ «از بین بردن زردی مو بعد از کراتینه و جلوگیری از تغییر رنگ مو بعد از کراتین»

    1. دوست عزیز اگر با چندین بار شست و شو رنگ موهاتون تغییر نکرد و خواستید موهاتون رو رنگ کنید حتما از رنگ مو فری آمونیاک استفاده کنید تا کراتین مو ها از بین نره. برای دریافت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *