SHIKAMA

آیا کراتین کردن مو باعث ریزش مو می شود؟

افراد کمی وجود دارند که واقعاً معنی کراتینه کردن مو را می‌دانند. اما در اغلب موارد هنگامی که فردی دارای مو‌های فر و وز است حتما به دنبال راه حلی برای خلاص شدن از بی نظمی و وز بودن موهایش می‌باشد. اگر شما هم جزو آن دسته افرادی می باشید که می‌خواهید موی خود را […]

افراد کمی وجود دارند که واقعاً معنی کراتینه کردن مو را می‌دانند. اما در اغلب موارد هنگامی که فردی دارای مو‌های فر و وز است حتما به دنبال راه حلی برای خلاص شدن از بی نظمی و وز بودن موهایش می‌باشد. اگر شما هم جزو آن دسته افرادی می باشید که می‌خواهید موی خود را کراتینه کنید اما نمی‌دانید که آیا روش درستی است یا خیر یا اینکه آیا کراتینه کردن مو باعث ریزش مو می گردد یا نه، توصیه می کنیم تا این مقاله را از سایت شیکام مطالعه کنید.

کراتینه کردن مو یکی از گزینه‌های جذاب آرایشگران برای مشتری‌های سخت پسند است. بسیاری از افراد که دارای مو‌های مجعد و موج دار هستند علاقه مند هستند تا با کراتینه کردن برای چند ماه مو‌های خود را لَخت و صاف کنند.

کراتین در حقیقت یک پروتئین است که در ساختار موی سر به طور طبیعی وجود دارد. یکی از اصلی‌ترین کارکرد‌های کراتین حفظ سلامت موی سر و جلوگیری از خشکی و وِزوِز شدن آن و در نهایت احیا و صافی مو است. البته با تغییر در سبک زندگی انسان، موی سر نیز بیشتر در معرض اشعه های خورشید و آلودگی‌های محیطی قرار گرفته است که همین عوامل باعث کاهش در سطح کراتین مو شده است.

در نتیجه کاهش در میزان پروتئین کراتین، مو خشک و وِز می‌ گردد. اما امروزه با گسترش دانش می‌توانیم کراتین مورد نیاز مو را به صورت مصنوعی به موی سر برسانیم و طراوت و شادابی و صافی را به آن برگرداند.

کراتینه کردن مو دارای مزایایی است که در ادامه این مطلب به بیان آنها می پردازیم.

فواید کراتینه کردن مو

  1. از بین رفتن وِزوز شدگی موی سر
  2. امکان فرم دهی بیشتر به موی سر
  3. به مو‌های کِدر روشنی می‌دهد
  4. کاهش زمان برای مدل دهی به موی سر
  5. زمان کم (کمتر از ۳ ساعت) کراتین کردن مو نسبت به انجام اقدامات دیگر برای مو در سالن‌های زیبایی

کراتین مو و ریزش مو

بعضی از مراجعه کنندگان برای انجام کراتین مو، عنوان کرده اند که بعد از کراتینه کردن مو به ریزش مو دچار شده اند. اما در اینجا عنوان شود که کراتینه کردن مو ربطی به ریزش مو ندارد. در این رابطه باید به بیان دو مطلب بپردازیم.

  1. اول اینکه کراتینه مو هیچ گونه ارتباطی با ریزش و یا رویش مجدد موهای شما ندارد و فقط بر روی سلامت ساقه مو تاثیرگذار است، اگرچه سلامت ساقه مو باعث تقویت ریشه مو هم می شود، اما باعث ضعیف شدن ریشه موها نمی شود.
  2. مورد دوم اینکه باید اول مشخص شود که آیا سالنی که شما برای کراتینه کردن به آنجا مراجعه کرده اید، موهای شما را کراتینه کرده است یا از روش های شیمیایی برای صافی مو ها استفاده کرده است. روش هایی همچون ریباندینگ، گلت و… .

کراتینه مو چیست و چه ارتباطی با ریشه مو دارد؟

کراتین ماده ای است که به صورت ذاتی در موی انسان ها و حیوان ها وجود دارد. هر چقدر میزان این ماده در موی افراد بیشتر باشد، شخص موهای نرم تر و صاف تری دارد و هر چقدر ماده کراتین در موی افراد کمتر باشد، به طور طبیعی آن فرد دارای موهای مجعد تر و فر تری است.

حال اگر این ماده با ریشه موهای شما تماس پیدا کند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ در پاسخ فقط باید این جمله را گفت که باعث تقویت ریشه مو می گردد، البته به این شرط که برای جذب این ماده از روش اتوکشی مو استفاده شود. زیرا ماده کراتین بعد از انجام اتوکشی، کراتینه مو را وارد ساقه مو می کند و در نتیجه این عمل، موهای شما زنده، صاف و احیا شده می گردد.

روش تشخیص کراتینه شدن مو یا ریباندینگ شدن مو

برای پاسخ به این سوال باید این مطلب عنوان شود که روش اجرای کراتین مو و ریباندینگ کاملاً شبیه به هم می باشد و در حقیقت موضوعی که در این میان حائز اهمیت می باشد، نوع موادی است که در هر کدام از این روش ها مورد استفاده قرار می گیرند و مشخص می کند که آیا بر روی موهای شما از روش کراتینه مو استفاده شده یا از روش ریباندینگ.

البته احتمالاً برای فردی که تا به حال تجربه کراتینه کردن مو را نداشته، تشخیص این که از کدام روش استفاده شده است کمی مشکل باشد. بنابراین ما در این مطلب به بیان برخی از تفاوت های کراتینه مو و ریباندینگ می پردازیم که تا راهنمای همه متقاضیان و دوستداران انجام کراتینه مو باشد و به آنها در انجام کراتینه مو کمک کند.

  • مورد اول این است که دوام کراتین چیزی بین 4 تا 6 ماه می باشد و بعد از آن کم کم صافی مو از بین می رود، اما باید بدانید که موی شما همچنان سلامت و زیبا خواهد بود. این زمان در حالتی که از روش ریباندینگ بر روی موها استفاده شده باشد، حدوداً 1 سال و نیم می باشد.
  • مورد دوم این است که کراتین مو به دلیل اینکه شیمیایی نمی باشد و بلکه خاصیت درمانی نیز دارد، پس از استحمام احتیاج به خشک شدن با کمک برس و سشوار با باد گرم دارد و نه باد داغ تا اینکه در نهایت باعث صاف و ابریشمی شدن موها شود. اما وقتی که از روش ریباندینگ استفاده شده باشد، به دلیل بر هم زدن ساختار موی طبیعی، موها بدون خشک کردن صاف می شوند. چون زیرا موهای شما دیگر به صورت یک موی مرده درآمده است و مثل یک جسم پلاستیکی صاف شده است.
  • مورد آخر هم می توان به ابریشمی و نرم شدن موها توسط کراتین مو اشاره کرد که این امر در روش ریباندینگ به شدت کراتین نمی باشد.

نکات مراقبت از مو پس از کراتینه کردن

یک روش ساده برای تقویت بیشتر موها پس از کراتینه کردن، به کار بردن روش‌ های مناسب مراقبتی است. در صورتی که از موهای خود بدون استرس وارد کردن بر آن‌ها به خوبی مراقبت کنید، موهای شما تقویت شده و حالت صافی و درخشندگی بهتر و بیشتری به خود می گیرند.

در شستشوی موها بعد از کراتینه کردن دو قانون وجود دارد:

  • قانون اول، نشستن موها بلافاصله پس از کراتینه کردن است. حمام نکنید و به استخر نروید. خیس کردن موها (به خصوص استفاده از شامپوی حاوی سولفات) ممکن است باعث شود تا کراتینه وارد شده به موها از بین برود. چند روز برای اولین حمام صبر کنید.
  • قانون دوم، یک شامپو و نرم‌کننده پروتئینه مناسب (شامپوی بدون سولفات) که مخصوص موهای کراتینه است را برای شستشوی موهای خود انتخاب کنید. این کار به طولانی کردن عمر کراتینه و همچنین تقویت موها و سالم و درخشان نگه داشتن آن‌ها کمک بسیار زیادی می‌کند.

در واقع رعایت این موارد می تواند ماندگاری کراتین موی شما را حتی تا 9 ماه طولانی کند و برعکس رعایت نکردن این موارد نیز می تواند از طول این مدت بکاهد.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *