SHIKAMA

اسکراب اسکالپ (پاکسازی پوست کف سر) شیکاما

اسکراب اسکالپ یک متد بسیار جدید برای جلوگیری و رفع ریزش مو، از بین بردن شوره های خشک و چرب، از بین بردن پوسته کف سر و التهاب کف سر، جلوگیری از ریزش سکه ای، تقویت فولیکول های مو و رشد مجدد مو می باشد. ریزش مو یک معضل همگانی هست که گریبان گیر همه افراد چه بانوان چه آقایان شده است. اسکراب اسکالپ یک درمان بسیار مطمئن برای پوست سر می باشد که انجام این خدمت علاوه بر خانم ها برای آقایان نیز امکان پذیر هست. همچنین آموزش اسکراب اسکالپ نیز مبحث پرطرفدار امروزه می باشد که آکادمی شیکاما برای اولین بار در ایران این آموزش را به طور کامل و حرفه ای ارائه می دهد.

اسکراب اسکالپ پوست سر

اسکراب اسکالپ چیست؟

اسکالپ به معنی پوست کف سر می باشد و اسکراب به معنای خراشیدن و تمیز کردن پوست می باشد و به طور کلی واژه اسکراب اسکالپ به معنای پاکسازی عمیق پوست کف سر می باشد. زمانیکه صحبت از پوست می شود همه ما فقط یاد پوست صورت می افتیم و سعی در رسیدگی و پاکسازی پوست صورت داریم غافل از اینکه پوست کف سر یا اسکالپ هم مثل پوست صورت و یا حتی بیشتر از آن نیاز به رسیدگی دارد.

در این متد کف سر با توجه به طبیعت چرب و خشک، پاکسازی و درمان می گردد و ریزش و شوره کف سر به راحتی از بین می رود.

انجام خدمات اسکراب اسکالپ در مرکز تخصصی مو شیکاما به شرح زیر می باشد:

  1. آنالیز پوست کف سر با تنها دستگاه فوق تخصصی
  2. اسکراب اسکالپ (پاکسازی کامل کف سر)
  3. ازون تراپی
  4. دیتاکس کف سر
  5. کربوکسی
  6. ویال تراپی
  7. استفاده از لیزر LLLT جهت افزایش رشد مو
  8. مزونیدلینگ در صورت داشتن ریزش سکه ای

اسکراب پوست کف سر متدی فوق العاده موثر برای درمان ریزش مو پس از کراتین می باشد.

تراکم موها، عدم اکسیژن رسانی کافی، وجود قارچ های مالاسازیا و انگل های دمودکس (که به صورت طبیعی در کف سر وجود دارند)، تولید سبوم اضافی (چربی) و … همگی از عواملی هستند که اگر از بین نروند و روی کف سر انباشته شوند مشکلات از قبیل ریزش مو، شوره چرب و خشک، اگزما پوستی، درماتیت سبورئیک، درماتیت آتوپیت، زاد و ولد زیادی انگل های دمودکس و قارچ های مالاسازیا، افزایش لایه هیپدرولیپیدی ، بیماری پزوریازیس و … را به همراه خواهند داشت.

اسکراب اسکالپ متدی است که فقط در سالن های تخصصی مو قابل انجام است و هدف اولیه از انجام پاکسازی پوست کف سر، از بین بردن تمام چربی ها و آلودگی ها و شوره ها و پوسته های کف سر است. زمانیکه پوست سر تمیز می شود و اکسیژن رسانی افزایش پیدا میکند، بهترین زمان برای استفاده از داروهای ضد ریزش و رشد مجدد مو است و اثر این دارو ها و مواد پس از پاکسازی کف سر تا 4 برابر افزایش می یابد.

انجام اسکراب اسکالپ هم قبل از کراتین و هم بعد از کراتین مو نیز امکان پذیر هست و با لایه برداری و پاکسازی پوست سر، ریزش مو بعد از کراتین به طور موثری برطرف می شود.

مشکلات و  بیماری هایی که توسط اسکراب اسکالپ قابل درمان است:

  • شوره خشک و چرب، به راحتی و طی یک یا دو جلسه اسکراب پوست سر، کامل از بین می رود
  • قارچ مالاسازیا
  • انگل دمودکس
  • درماتیت سبورئیک و آتوپیت
  • اگزما و خشکی و التهاب و جوش کف سر
  • پزوریازیس
  • آلوسپی (ریزش سکه ای)
  • مهارآنزیم فایوآلفاردوکتاز
درمان بیماری کف سر با اسکراب کف سر

یک مزیت مهم اسکراب سر این است که پس از انجام اسکراب اسکالپ (پاکسازی عمیق پوست کف سر) پوست، آمادگی پذیرش محلول های ضد ریزش را دارد و به راحتی مواد را جذب می کند.

محلول های درمانی را می توان به 2 طریق استفاده کرد:

1- روش موضعی: در این روش روغن ها، ویال ها، قارچ کش ها و… به صورت موضعی روی کف سر مالییده می شود و با درمارولر به صورت کامل جذب پوست می شود.

2- استفاده از دستگاه مزونیدلینگ: چنانچه هدف ما درمان بیماری هایی مثل ریزش سکه ای ، ریزش کرونایی و ریزش مو هورمونی باشد می بایستی سعی در بیدار کردن فولیکول های خواب باشیم و بتوانیم طول چرخه آناژن مو را افزایش دهیم. بنابراین می بایستی تزریق ویال های درمانی را به لایه درم انجام دهیم و این روش در مراکز تخصصی مو توسط دستگاه مزونیدلینگ انجام می شود.

مبارزه با ریزش مو با انجام پاکسازی پوست سر

یکی از نکات جذاب پاکسازی پوست کف سر مبارزه با ریزش های بعد از کراتین مو میباشد. لازم به ذکر است عمل کراتین مو هیچ وقت باعث ریزش مو نمی شود ولی برای حفظ کراتین مو تزریق شده به مو همیشه به مشتریان توصیه میشود از شامپوهای بدون سولفات (فاقد پاک کنندگی عمیق) استفاده نمایند و به همین دلیل این شامپوها آلودگی های کف سر را کامل از بین نمی برند و تجمع چربی ها و قارچ ها در کف سر باعث ریزش مو می شود. پس یکی از بهترین درمان های جلوگیری از ریزش های بعد از کراتین مو، انجام اسکراب پوست سر می باشد.

متد اسکراب اسکالپ برای اولین بار توسط سرکار خانم مهندس آقاخانی در مرکز تخصصی مو شیکاما به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای انجام گردیده و مشکلات زیادی از قبیل انواع ریزش های مو ، خارش و التهاب ، شوره و پوسته و سایر بیماری های مختلف مربوط به پوست کف سر در این مرکز درمان شده است.

چرا اسکراب اسکالپ کنم؟!

پوست سر مثل سایر اعضای بدن نیاز به رسیدگی و مراقبت دارد. بارها شنیده ایم که برای پوست صورت باید از اسکراب های مختلف استفاده کرد تا پوست شادابی و طراوت داشته باشد و پوست جدید جایگزین پوست قدیمی گردد. پوست سر نیز از این قاعده مستثنی نیست و نیاز به اسکراب و لایه برداری برای جلوگیری از خشکی، پوسته پوسته شدن، چرب شدن و از بین رفتن بافت‌های پوستی خود دارد. اسکراب پوست سر که بیشتر با عنوان لایه برداری و سم زدایی پوست سر شناخته می‌شود یکی از روش‌های تقویتی پوست و مو است. با انجام اسکراب اسکالپ سلامت پوست و موی سر شما تامین می شود. بسیاری از متخصصان مو تاکید بر لایه برداری منظم و پاکسازی پوست سر دارند، چراکه این کار تاثیر چشمگیری در سلامت مو، نرم و براق شدن موهای سر از ریشه تا نوک آن دارد.

چرا اسکراب اسکالپ کنم

چه موقع اسکراب اسکالپ کنم؟

عواملی مثل تراکم موها، عدم اکسیژن رسانی کافی، وجود قارچ‌های مالاسازیا و انگل‌های دمودکس همگی از مواردی هستند که اگر از بین نروند و روی پوست سر انباشته شوند آسیب‌هایی از قبیل ریزش مو، شوره‌‌‌ سر، موهای چرب و خشک، اگزما پوستی، درماتیت سبورئیک، درماتیت آتوپیت، زاد و ولد زیادی انگل‌های دمودکس و قارچ‌های مالاسازیا‌‌‌، افزایش لایه هیپدرولیپیدی‌‌‌، بیماری پزوریازیس و … را به همراه خواهند داشت.

روش درمان افرادی که دچار این مشکلات هستند انجام اسکراب اسکالپ می باشد. اگر پوست سرتان پوسته پوسته شده است یا با خراشیدن، پوست آن بلند می‌شود و یا اینکه لایه چربی روی پوست سرتان مشاهده می‌شود استفاده از اسکراب اسکالپ برای شما امری ضروری است تا از آسیب های موهایتان جلوگیری کنید و پوست سرتان را درمان کنید.

مزایای اسکراب اسکالپ

با توجه به اقلیم آب و هوایی ایران، اکثر خانم ها و آقایان ایرانی دچار بیماری های مختلف اسکالپ بوده و لذا دچار ریزش، شوره و پوسته کف سر می باشند؛ اما با متد نوین اسکراب کف سر این مشکلات به راحتی قابل درمان است.

اسکراب اسکالپ متد جدید در صنعت زیبایی برای جلوگیری از ریزش مو، رفع شوره و پوسته کف سرو تقویت فولیکول مو جهت رشد مجدد مو می باشد. مهم ترین مزیت اسکراب اسکالپ داشتن پوست شاداب می باشد که منجر به داشتن مویی سالم و با نشاط می‌شود. این نشاط و طراوت موها در نتیجه ی برداشتن پوست مرده از روی سر است که با باز شدن منافذ، پوست سر و ریشه مو اکسیژن رسانی می گردد و همچنین باعث درخشندگی هرچه بهتر موها می‌شود.

عمده‌‌‌ترین دلایل آسیب دیدگی موها از جمله نازک شدن و شکنندگی تار مو، در اثر کثیف شدن پوست سر و عدم لایه برداری مناسب می‌باشد. استفاده از شامپو در حمام هرگز نمی‌تواند جای یک اسکراب اصولی برای لایه برداری را بگیرد، در نتیجه لازم است هر چند وقت یکبار برای جلوگیری از تجمع پوست‌های مرده و ایجاد مشکلاتی مانند شوره سر و پوسته پوسته شدن، اسکراب اسکالپ انجام شود. استفاده از اسکراب سر نوعی سم زدایی است که باعث تقویت ریشه مو می‌شود و از ریزش موها جلوگیری می‌کند. این روش به کسانی که دچار جوش‌های زیر پوستی در سر می‌شوند برای از بین بردن حساسیت پوستی توصیه می‌شود. همچنین این لایه برداری منجر به تسریع گردش خون در سر می‌شود و با توجه به اینکه نوعی ماساژ سر نیز می باشد می تواند سردردهای مزمن کوچک را برطرف کند.

پس از پاکسازی پوست کف سر، پوست آمادگی پذیرش محلول های ضد ریزش را دارد و به راحتی مواد را جذب می کند.

هزینه خدمات اسکراب پوست سر

هزینه انجام اسکراب اسکالپ مانند قیمت کراتین مو متفاوت نیست. انجام اسکراب اسکالپ در شیکاما با هر نوع روتین پوستی، شامل 2.000.000 تومان هزینه می باشد.

پاکسازی پوست سر در شیکاما با 4 دستگاه انجام می شود:

  1. دستگاه آنالیز به منظور تشخیص کامل وضعیت پوست سر، انواع باکتری و قارچ ها و انگل های موجود روی پوست سر
  2. دستگاه اسپا برای ماساژ سر و حالت ریلکسیشن و آرامش
  3. دستگاه هایفرکوئنسی به منظور جذب بهتر مواد سم زدایی پوست سر و افزایش خون رسانی
  4.  دستگاه درما اف (اسکرابر) جهت لایه برداری اصولی پوست سر

لایه برداری و پاکسازی پوست سر، موجب رفع ریزش مو، رفع شوره، از بین بردن پوسته کف سر و التهاب کف سر، تقویت فولیکول های مو و رشد مجدد مو می شود. با توجه به روتین پوستی که دارید، با انجام حداکثر 4 تا 6 جلسه اسکراب سر می توانید درمان قطعی برای پوست کف سر را به ارمغان آورید.

در صورتی که سالن کراتین دارید و کراتین کار هستید و یا حتی خدمات اسکراب اسکالپ را قبلا انجام داده اید، می توانید محصولات اسکراب کف سر را مستقیم و بدون واسطه از فروشگاه شیکاما خریداری کنید. از جمله پرکاربرد ترین محصولات می توان به اسکراب مخصوص کف سر، فلوئید سم زدا، درمارولر، آنتی دندروف (پوسته گیر کف سر) و ویال های ضد ریزش اشاره کرد. برای خرید محصولات اسکراب اسکالپ به منوی محصولات سایت شیکاما مراجعه کنید.

نمونه کار اسکراب پوست کف سر

همانطور که در تصویر مقابل مشاهده می کنید، پوست کف سر قبل از اسکراب بسیار چرب بوده و همین چربی باعث عدم اکسیژن رسانی در پوست کف سر شده و در نتیجه ریزش مو را به همراه خواهد داشت.

تاثیر اسکراب پوست سر در سلامت مو
آنالیز پوست کف سر

بعد از اسکراب اسکالپ، پوست کف سر پاکسازی شده و دور فولیکول تمیز می شود. پاکسازی دور فولیکول مو سبب رشد بهتر موها خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *