SHIKAMA
نکات مهم برای جلوگیری از ریزش مو بعد از کراتینه

نکات مهم برای جلوگیری از ریزش مو بعد از کراتینه

  یکی از ترس‌های رایج در افراد به خصوص خانم‌ها که مانع آنها برای کراتینه کردن موهایشان می‌شود ترس از ریزش مو بعد از کراتینه است. ترسی شایع که مانع بسیاری از خانم‌ها برای صاف کردن و احیای موهایشان به خصوص موهای فر می‌شود. با توجه به اهمیت مراقبت‌های لازم بعد از انجام کراتینه برای […]

 

یکی از ترس‌های رایج در افراد به خصوص خانم‌ها که مانع آنها برای کراتینه کردن موهایشان می‌شود ترس از ریزش مو بعد از کراتینه است. ترسی شایع که مانع بسیاری از خانم‌ها برای صاف کردن و احیای موهایشان به خصوص موهای فر می‌شود. با توجه به اهمیت مراقبت‌های لازم بعد از انجام کراتینه برای جلوگیری از ریزش موها شیکاما به عنوان مرجع تخصصی صافی و احیای مو قصد دارد در این مطلب شما را با نکات مهم برای جلوگیری از ریزش مو بعد از کراتینه آشنا نماید. پس اگر شما نیز به دنبال کراتینه کردن موهایتان هستید یا قصد کراتین کردن دارید با ما در این مطلب همراه باشید.

کراتین روشی برای ترمیم و احیای مو

کراتین پروتئینی است که بدن انسان به طور طبیعی آن را تولید و به حفظ سلامت و استحکام مو، پوست و ناخن کمک زیادی می‌کند. بدن ما به طور طبیعی کراتین تولید می‌کند اما ممکن است روند ساخت و ساز آن در بدن به خصوص در موها با مشکلاتی مواجه گردد که نیازمند دخالت ما برای تامین این نیاز بدن به خصوص موها باشیم. امروزه کراتین در محصولات بسیاری عرضه می‌شود که شامپوهای کراتینه و نرم کننده‌های حاوی هیدرولیز کراتین یکی از آنهاست که می‌تواند موهای شما را تقویت کرده و به آنها ظاهر بهتری ببخشد. علاوه بر آن از کراتین برای ترمیم بافت آسیب دیده و صاف کردن مو نیز استفاده می‌شود. این روزها کراتینه تراپی یکی از روش‌های مرسوم برای احیا و بازسازی موهای آسیب دیده، فر یا وز شده است.

 

اجرای کراتینه بر روی موها

از آنجایی که مواد کراتین شیمیایی هستند و ممکن است آسیب‌های جدی به سلامتی شما وارد نمایند لازم است از افراد حرفه‌‌ای در انجام آن کمک بگیرید. در طول درمان کراتین، آرایشگر شما از مخلوطی از مواد شیمیایی قوی برای اعمال یک پوشش پروتئینی (کراتین) روی موهای شما استفاده می‌کند. این فرآیند کوتیکول‌های موی شما (لایه محافظ بیرونی) را می‌بندد تا از جابه‌جایی و انتقال رطوبت به داخل و خارج تارهای مو جلوگیری کند.

برای اعمال کراتین به موها لازم است که موها ی آغشته شده به مواد کراتین دار با کمک اتوموی مخصوص کراتین حرارت داده شوند. این حرارت دهی یکی از مهمترین مراحل کراتینه تراپی است که تنها افراد حرفه‌‌ای می‌توانند به خوبی آن را انجام دهند و پس از آن به مدت 6 الی 12 ماه با موی وز، آسیب دیده و یا فر خداحافظی خواهید کرد. توجه کنید که‌‌ با انجام کراتینه موها صاف می‌شوند اما این صافی موقت است‌‌ پس از مدتی با از بین رفتن کراتینه تراپی مجددا نیازمندن تمدید کراتینه هستند.‌‌

اجرای کراتینه بر روی موها

در صورتی که موهای شما به طور طبیعی فر و مجعد باشد کراتینه یکی از روش‌های صافی و احیای مو است که می‌تواند به شما در داشتن موهای ساده و زیبا کمک نماید.

ریزش مو از مشکلات شایع کراتینه کردن

باید توجه داشته باشید که علی رغم فواید بسیار کراتینه و ضرورت انجام آن برای موهای آسیب دیده، این تراپی ممکن است درصورت عدم رسیدگی مناسب باعث بروز مشکلاتی شود. کراتین پروتئینی است که معمولا در درمان‌های مو مورد استفاده قرار می‌گیرد اما نه از نوعی که در بدن ما ساخته می‌شود. متخصصان معتقدن این نوع کراتین مصنوعی با رساندن مواد مورد نیاز و آبرسانی به بازیابی سلامت مو کمک می‌کند. با وجودی که اهل فن عقیده بر فواید بسیار کراتینه دارند و ما شاهد اثر بخشی درمان‌های کراتینه در ترمیم موهای خشک، وز، فر و آسیب دیده هستیم، اما برخی افراد ریزش مو را پس از درمان کراتینه را گزارش می‌کنند که می‌تواند به دلایل بسیاری رخ دهد که یکی از آنها ریزش مو به دلیل حساسیت به مواد مصرفی در جریان کراتین مو است که نمی‌توان کاری برای آن انجام داد.‌‌ اما ریزش مو ممکن است به دلیل خدمات نامناسب کراتینه کار اتفاق بیفتد و علاوه بر آن از عمده دلایل ریزش مو عدم رسیدگی و انجام مراقبت‌های پس از کراتینه است که باید توسط کراتینه کار خود از آن آگاه شوید.

ریزش مو از مشکلات شایع کراتینه کردن

نکات کلیدی برای جلوگیری از ریزش مو پس از کراتین

گفتیم که یکی از مهم ترین مشکلاتی که افراد پس از کراتینه کردن مو با آن رو به رو می‌شوند ریزش موها پس از کراتین است. حال سوال مهم این است که چه کنیم تا موهایمان پس از کراتینه ریزش نداشته باشد؟ ریزش مو پس از کراتینه مشکل رایجی است بسیاری از افراد ممکن است از ریزش شدید موهای خود ناامید شده و تصمیم بگیرند موهای خود را بتراشند، به خصوص اگر دچار ریزش بیش از حد مو شوند، اما راه‌های دیگری هم وجود دارد. پس از کراتینه درمانی، راه‌های طبیعی مختلفی برای جلوگیری از ریزش مو و رشد مجدد آنها وجود دارد، از جمله این راه‌ها شستن منظم موها با شوینده‌های مناسب و نوشیدن آب زیاد است. اما بهترین راه حل برای‌‌ جلوگیری ازریزش مو پس از کراتین، اجتناب از درمان کراتینه در آینده است به خصوص اگر ریزش موی شما به دلیل حساسیت به مواد کراتین اتفاق افتاده است.

 اما اگر کراتینه کردن و صافی و درخشش آن را دوست دارید و نمی‌توانید از آن دست بکشید، از نکات زیر برای جلوگیری از ریزش مو استفاده کنید:

موهایتان را با شامپوی مناسب مرتب بشویید

کراتین حاوی مواد شیمیایی است که ممکن است در اثر حرفه ای نبودن کراتین کار به مو آسیب بزند و باعث شکستن مو شود ، بنابراین لازم است از شامپوهای مناسب استفاده کنید. توجه داشته باشید که هنگام شستن موهای خود، فقط از یک شامپوی ملایم استفاده کنید تا با آسیب بیشتر موهایتان مواجه نشوید. چنین شامپوهایی حاوی مواد پاک کننده‌‌ای هستند که ملایم تر از بقیه شامپوها بوده و با از بین بردن چربی و کثیفی موهای شما را نرم تر هم می‌کنند. شستشوی منظم با استفاده از شامپوی ملایم پوست سر را تمیز و قوی تر می‌کند و آن را از عفونت‌هایی که می‌تواند به موهای شما آسیب برساند دور نگه می‌دارد.

موهایتان را با شامپوی مناسب مرتب بشویید

شامپوی مناسب موهای کراتین شده

شامپو‌های ملایم فاقد موادی مانند سولفات، سدیم کلرید، پارابن، سدیم لوریل سولفات، سیلیکون‌ها، دی اتانول امین و تری اتانول امین‌هاست پس اولین قدم بعد از انجام کراتین خرید یک شامپوی مناسب کراتین و فاقد موارد بالاست.

از ماسک مو مخصوص کراتین پس از شستن موها استفاده کنید

بعد از شستشوی مو و پاک کردن چربی‌ها از روی ساقه و پوست سر با شامپوی مخصوص لازم است که از یک ماسک موی مناسب استفاده کنید. انواع مختلفی از این ماسک‌ها را می‌توانید در فروشگاه‌های بهداشتی و داروخانه‌ها پیدا کنید و طبق دستور العملی که روی آن درج شده مو را به مقدار مناسبی از آن اغشته کرده و طبق مدت زمان گفته شده صبر کنید و سپس مو را 60 الی 70% آبکشی نمایید

توجه داشته باشید که حمام کردن با اب داغ به شدت برای پوست سر، پیاز مو و ساقه‌ها مضر است. آب داغ پوست سر را خشک می‌کند و باعث ترشح بیشتر چربی روی سر می‌شود و درنتیجه موها نیاز به شستشوی بیشتر خواهند داشت و همانطور که میدانیم شستشوی بیش از حد مو خصوصا بعد از کراتینه کردن باعث از بین رفتن مواد کراتینه و بی اثر شدن آن می‌شود و همین امر باعث پوسیدگی تارهای مو و ریزش آنها می‌شود.

با نوشیدن آب زیاد هیدراته بمانید

 هیدراته ماندن به معنی جذب کافی آب یا مایعات دیگر است.‌‌ پوست و موی هیدراته شده جوان تر و صاف تر به نظر می‌رسد و همچنین مصرف به اندازه مایعات از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها مانند سردرد‌های میگرنی و بوی بد دهان نیز جلوگیری می‌کند. پس از کراتینه درمانی، مطمئن شوید که مقدار زیادی آب بنوشید تا هیدراته بمانید تا از ریزش مو جلوگیری کنید. کم آبی بیشتر از آنچه که فکرش را می‌کنید به موهای شما آسیب می‌رساند. نبود آب کافی در بدن می‌تواند موهای شما را خشک کرده و باعث دو شاخه شدن موها یا به عبارتی موخوره شود و به راحتی موهای شما را بشکند که این امر باعث کوتاه بودن قسمتی از موهایتان در مقایسه با بقیه تار‌ها شود.

با نوشیدن آب زیاد هیدراته بمانید

همچنین کم آبی از رشد مجدد مو جلوگیری می‌کند. مو برای زنده ماندن نیاز به تغذیه مناسب دارد، در حالی که آب جزء ضروری ترین مواد مورد تغذیه آن است. نوشیدن آب زیاد سلول‌های مو را هیدراته می‌کند و از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

از استرس دوری کنید

یکی از عوارض جانبی استرس، ریزش مو است. استرس همچنین باعث سفیدی مو، آکنه و شوره سر نیز می‌شود. البته وقتی می‌بینید موهایتان می‌ریزد، بدون استرس ماندن کار آسانی نیست. با این حال، برای جلوگیری از ریزش بیشتر مو پس از درمان کراتینه، به هر طریقی از استرس خودداری کنید. سعی کنید کارهایی که ذهنتان را مشغول می‌کند را پیدا کنید و هرموقع دچار استرس شدید به آن بپردازید هر کاری که ممکن است انجام دهید تا ذهن خود را از ریزش موهایتان دور نگه دارید. به عنوان مثال، ورزش کردن، درمان خوبی برای استرس است. اگر ورزش مورد علاقه شما شناست توجه داشته باشید که در تماس بودن با آب به خصوص آب استخر که دارای نمک و کلر زیاد است باعث آسیب به موهای کراتینه شده شما می‌شود. بنابراین قبل از شنا حتما موهای خود را به ماسک مو یا روغن زیتون آغشته کنید و سپس کلاهی روی سرتان قرار دهید تا مو با آب کلردار تماسی نداشته باشد ( کلاه لاتکس ضد آب )وجود ماسک مو یا روغن از نفود کلر و آب شور به ساقه جلوگیری می‌کند اما لازم است که بلافاصله بعد ترک استخر دوش بگیرید و کامل آبکشی نمایید .

از برس زدن یا شانه زدن بی رویه موها خودداری کنید

شانه کردن علت اصلی آسیب لایه میانی مو است. شانه تار مو را از حالت کشسانی بودن خود خارج می‌کند و در حالی که از ریشه به سمت انتهای مو حرکت می‌کند، موهای شما را می‌شکند. از انجام این کار به خصوص هنگامی که موها خیس و دارای رطوبت هستند خودداری کنید طی تحقیقات انجام شده تار موی خیس تا سه برابر طول اولیه خودش کشیده می‌شوند و موی کراتین شده به دلیل استفاده از مواد شیمیایی ضعیف بوده پس احتمالا شکستگی آنها بالاتر می‌رود و درنتیجه باعث کات شدن و ریزش آن می‌شود. به جای شانه زدن مداوم با استفاده از انگشتان خود گره‌ها را به آرامی باز کنید. در صورت لزوم از شانه های چوبی یا پلاستیکی برای شانه زدن موهاتون استفاده کنید.

از برس زدن یا شانه زدن بی رویه موها خودداری کنید

از روغن‌های مناسب استفاده کنید

استفاده از روغن‌های مغذی روی مو یکی از روش‌های قدیمی و کارآمد برای تحریک رشد، افزایش درخشندگی و سالم تر کردن تار‌های مو است. روغن‌ها همچنین در مراقبت از موی کراتینه شده نیز ثابت شده اند. بعد از گذشت یک هفته از انجام کراتین می‌توانید از روغن‌های‌‌ طبیعی مانند: نارگیل، آرگان، آواکادو، هسته انگور و زیتون‌‌ استفاده کنید و موهای خود را به طور منظم با استفاده از روغن‌های نام برده تقویت کنید. توجه کنید که روغن نارگیل خالص و بکر به مو می‌چسبد و می‌تواند از بین رفتن مواد کراتین را در حین شستشو کاهش دهد. نحوه استفاده از این روغن ها زمانی که موها نم دار هستند آغشته کرده و بعد با سشوار خشک کرده تا جذب مو شود .

 یک رژیم غذایی سالم داشته باشید

گاهی ریزش موها نه به دلیل مواد کراتین بلکه بخاطر تغذیه نامناسب است، چند ماده مغذی خاص که برای تولید کراتین ضروری هستند شامل: آنتی اکسیدان، آهن، پروتئین، بیوتین و ویتامین‌ها می‌شوند. سعی کنید مواد غذایی مانند تخم مرغ، پیاز، ماهی‌های چرب، آجیل، میوه، سبزیجات برگ دار، سیب‌زمینی شیرین، کلم‌پیچ و هویج را حتما در برنامه غذایی خود جای داده و به صورت روزانه و مداوم از آنها استفاده کنید.

 یک رژیم غذایی سالم داشته باشید

پس از کراتینه به موهایتان برای مدتی استراحت بدهید

بدترین اشتباهی که ممکن است مرتکب شوید این است که چند روز پس از کراتینه درمانی به آرایشگاه مراجعه کنید. اکنون که موهای شما بعد از این درمان سالم تر، براق تر و پرپشت تر به نظر می‌رسند، ممکن است وسوسه شوید که موهایتان را حالت دهید یا رنگ کنید اما این می‌تواند آغازی برای ریزش موی شما باشد. موهای شما باید بدون استرس و شوک تا زمانی که استحکام و سلامتی خود را به دست می‌آورند بمانند. در غیراین صورت، شما در معرض خطر ضعیف تر شدن و آسیب پذیرتر شدن آن در برابر شکستگی‌ها هستید.

از کش مو و اکسسوری استفاده نکنید

در صورتی که از کش مو‌ها گیره سر و انواع اکسسوری‌های مو استفاده می‌کنید بهتر است برای مدتی آنها رو کنار بگذارید چون ممکن است لایه پوشش کراتین از موهایتان جدا شده و مو دچار فرو رفتگی شود پس به هیچ عنوان موهایتان را بالای سرتان نبندید و همچنین از انجام فعالیت‌هایی که باعث تعریق زیاد و نمدار شدن موها تا سه روز اول کراتین تراپی میشوند خودداری کنید و در صورتی که موهایتان به هر دلیلی خیس شد به سرعت آنها را با باد ملایم سشوار خشک کنید.

مراقبت‌های هنگام خواب

بهتراست‌‌ برای خواب از بالشت‌های نرم و رو بالشتی‌های لطیف و ابریشمی استفاده کنید چون این نوع پارچه‌ها باعث کاهش اصطکاک میان مو و بالش در زمانی که خواب هستید می‌شوند. در صورتی که موهای شما بلند است و ممکن است زیر تن و بدنتان گیر کند، با یک کش موی نرم موهایتان را خیلی ارام به یک سمت ببندید تا هنگام خواب کشیده نشوند.

مراقبت‌های هنگام خواب

با رعایت موارد بالا تا حد امکان میتوانید جلوی ریزش شدید موهای کراتینه شده خود جلوگیری کنید.

اهمیت استفاده از کراتینه کار ماهر

در صورتی که فرایند کراتینه کردن مو توسط فرد غیر ماهر صورت بگیره به دلیل سر وکار داشتن با مواد شیمیایی و حرارت اتو ممکن است پوست سر دچار خارش شده و مو شکنندگی بیشتری پیدا کند و گاهی به دلیل ماندن بیش از حد مواد روی موها، ما به جای اینکه به مو رطوبت رسانی کنیم و آن را ترمیم نماییم باعث آسیب و سوختگی زیادی در موها می‌شویم که در این حالت چاره‌‌ای جز کوتاهی و تراشیدن موها‌‌ای برای ما باقی نمی‌ماند.

 بنابراین لازم است که به یکسری نکات کلیدی در رابطه با محلی که برای کراتینه کردن مو به آن مراجعه می‌کنیم توجه داشته باشیم.

در صورتی که مایلید تا مواد کراتین تراپی را خودتان از بیرون تهیه کنید، اطمینان حاصل فرمایید تا موادی که می‌خرید از مرغوبیت و کیفیت بالایی برخوردار باشد کما اینکه ممکن است هزینه نسبتا زیادی بابت آن متحمل شوید اما اینگونه نتیجه کار برایتان رضایت بخش خواهد بود.

پس از آن لازم است تا به یک فرد کاربلد مراجعه کنید،این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا تجربه آن فرد می‌تواند شما را به یک تراپی موفق هدایت کند، در غیر این صورت اگر فرد مورد نظر شما از دانش کافی و تجربه لازم درمورد این موضوع برخوردار نباشد درنهایت، شما با یک آسیب جدی برای پوست سر و موهای خود روبه رو خواهید شد آسیبی که ممکن است جبران ناپذیر باشد.

قبل از انجام کراتین از ‌‌رنگ‌موهای خود اطمینان حاصل فرمایید چون مو به واسطه مواد پروتيینی رنگدانه‌ها را بیشتر در خود حفظ می‌کند پس رنگ کردن مو بعد از این مرحله دشوار و آسیب زننده خواهد بود. اما اگر نیاز به رنگ کردن پیدا کردید می‌توانید دو هفته پس از کراتینه از رنگ‌های فاقد آمونیاک استفاده کنید.

کراتین تراپی در شیکاما

شیکاما یک مجموعه تخصصی برای کراتینه و صافی مو و آموزش آن به صورت حرفه‌‌ای است. این موسسه خدمات ترمیم، صافی و احیا مو‌ که شامل نانو کراتین، پلکس تراپی، بوتاکس مو، اکستنشن مو، رنگ و‌‌لایت می‌شود را ارائه می‌کند. علاوه بر آن شیکاما‌‌ با ارائه انواع خدمات زیبایی ناخن، ویال رشد مو، روغن اوزون، ویال ریزش مو، انواع ماسک مو مخصوص کراتین و‌‌…‌‌ توانسته است رضایت مشتریان بسیاری را جلب نماید. شیکاما با بهره گیری از متخصصین حرفه‌‌ای از برترین آموزشگاه‌های آموزش کراتین مو، آموزش اسکراب اسکالپ است. این مجموعه با توجه به نیاز شما عزیزان در دسترسی به مواد مرغوب آرایشی و بهداشتی مو فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی نموده و شما عزیزان می‌توانید انواع محصولات سلامت مو شامل: شامپو بدون سولفات،‌ ماسک مو مخصوص موهای کراتین شده

، مواد نانو کراتینS&C، ماسک مو و روغن S&C، اتومو کراتینS&C مدل S&C-11، اتومو کراتینS&C مدل S&C-12، فلوئید سم‌زدا و انواع دستگاه‌های صافی و احیا مو را با تضمین کیفیت کالا از این وب سایت خریداری نمایید.

مراقبت‌های هنگام خواب

چند سوال پرتکرار

آیا ریزش مو از عوارض کراتین است؟

ریزش مو یکی از عوارضی است که ممکن است در اثر حساسیت به مواد کراتین در شما به وجود آید قبل از کراتین کردن از حساس نبودن موهای خود اطمینان حاصل کنید.

برای ریزش مو باید چه کرد؟

داشتن یک رژیم غذایی مناسب و مصرف به اندازه آب حداقل کاری است که می توانید انجام دهید علاوه بر آن سایر نکات گفته شده در مقاله را هم رعایت کنید.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *