SHIKAMA
پاکسازی پوست سر چگونه انجام می شود؟ مزایای پاکسازی کف سر

پاکسازی پوست کف سر چگونه انجام می شود؟ مزایای پاکسازی کف سر

پاکسازی پوست کف سر یا همان اسکراب اسکالپ متدی است که اخیرا در کشور ایران اجرایی شده و خیلی از افراد برای حل مشکلات کف سرشان از این روش استفاده می کنند. جالب است بدانید اخیرا پاکسازی پوست سر علاوه بر آرایشگاه ها و سالن های زیبایی در کلینیک های زیبایی نیز انجام می شود. […]

پاکسازی پوست کف سر یا همان اسکراب اسکالپ متدی است که اخیرا در کشور ایران اجرایی شده و خیلی از افراد برای حل مشکلات کف سرشان از این روش استفاده می کنند. جالب است بدانید اخیرا پاکسازی پوست سر علاوه بر آرایشگاه ها و سالن های زیبایی در کلینیک های زیبایی نیز انجام می شود.

ممکن است خیلی از شما مشکلات شوره کف سر، ریزش مو (ریزش سکه ای و یا ریزش مو بعد از کراتین) داشته باشد و ویال های ضد ریزش مو و شامپوهای مختلفی را برای حل مشکلات کف سر امتحان کرده باشید. همچنین کف سر ما انسانها با توجه به آلودگی های محیط و تراکم موها بستر انواع مختلفی از قارچ ها و باکتری ها می باشد که ما از وجود آنها خبر نداریم و همین مسئله دلیل اصلی مشکلات ریزش مو، شوره خشک و چرب کف سر می باشد. پاکسازی پوست کف سر (اسکراب اسکالپ scrub scalp) راه حل قطعی این مشکلات می باشد. در این متد کف سر به طور کامل پاکسازی می شود و پوست سر به شکل اصولی لایه برداری می شود.

پاکسازی پوست کف سر و آنالیز پوست سر - شیکاما

اسکراب اسکالپ چیست؟

اسکراب اسکالپ با پاکسازی تجمع توده های چربی دور فولیکول مو، موجب رشد بهتر مو شده تا موها آزادانه و ضخیم تر از قبل رشد کنند و همچنین موجب جذب بهتر محصولات و ویال های ضد ریزش مو خواهد شد.

 

پاکسازی پوست سر چیست؟

پاکسازی پوست کف سر به معنای تمیز کردن و از بین بردن لایه های مرده پوستی است که روی سطح اسکالپ (پوست سر) تجمع پیدا می‌کنند. این عمل به وسیله محصولات اسکراب اسکالپ انجام می‌شود که شامل فلوئید سم زدا و اسکراب مخصوص کف سر و… می باشد که لایه‌های مرده پوستی، انگل های دمودکس کف سر، چربی های کف سر و باکتری های کف سر را پاکسازی می‌کنند تا جدا شده و از سطح پوست کنده شوند. این فرآیند به عنوان اسکراب اسکالپ شناخته می‌شود. پاکسازی پوست کف سر به عنوان یک روش مهم در مراقبت از مو و پوست از طریق از بین بردن لایه‌های مرده پوستی، توجه زیادی از جانب افراد و تولیدکنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی به خود جلب کرده است. در ادامه مطلب، تأثیرات مختلف پاکسازی اسکالپ بر سلامتی مو و پوست مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

فواید و مزایای پاکسازی پوست کف سر عبارتند از:

  • اسکراب کف سر و جلوگیری از شوره کف سر: پاکسازی کف سر یک راه حل قطعی برای درمان شوره و پوسته کف سر می باشد و با استفاده از اسکراب اسکالپ پوست سر لایه برداری و سم زدایی می شود. در نتیجه این فرآیند به کاهش تجمع شوره و قشره روی سر کمک بزرگی می کند.
  • بهبود جریان خون: پاکسازی کف سر می‌تواند باعث بهبود جریان خون به مو و ریشه‌ی مو شود که به تقویت آنها کمک می‌کند. ماساژ و پاکسازی کف سر باعث افزایش جریان خون به موها و ریشه‌های آنها می‌شود. این افزایش جریان خون می‌تواند به تغذیه بهتر موها و پشتیبانی از رشد آنها کمک کند.
  • ترمیم و تقویت موها: با از بین بردن لایه‌های مرده، موها می‌توانند بهتر تغذیه شده و رشد کنند.
  • تمیزی عمیق: پاکسازی اسکالپ باعث تمیزی عمیق‌تر پوست سر می‌شود و از آلودگی‌ها و چربی اضافی جلوگیری می‌کند. لایه‌برداری کف سر باعث از بین بردن سلول‌های مرده و ریزجرم‌های چربی شده در سطح پوست می‌شود و به تمیزی عمیق‌تر کمک می‌کند.
  • حمایت از رشد موها: با پاکسازی منظم، موها بهتر می‌توانند رشد کنند و از مشکلاتی مانند خنثی شدن ریشه‌ها جلوگیری شود. رفع موانع برای خروج موها از ریشه‌ها، می‌تواند باعث رشد بهتر و قوی‌تر موها شود.
  • حس راحتی و تازگی: پس از پاکسازی کف سر، احساس راحتی، تمیزی و تازگی در موها و پوست سر به وجود می‌آید.
  • استحکام موها: با پاکسازی کف سر، مسیر رشد موها بهبود پیدا می‌کند و از انسداد منافذ پوستی جلوگیری می‌شود، که این موضوع می‌تواند به استحکام موها کمک کند.

 

فواید و مزایای پاکسازی پوست کف سر

انواع اسکراب کف سر

تشکیل دهنده های اسکراب کف سر با تشکیل دهنده های پوست بدن کاملا متفاوت هستند و هر نوع اسکراب، کاربرد خاص خود را دارد و قادر به پاکسازی کامل پوست هستند. شما همانطور که به زیبایی و سلامت پوست صورت و بدن خود اهمیت می دهید و اسکراب های مختلف را امتحان می کنید، صد البته لازم است به سلامت پوست سرتان اهمیت دهید تا موهای سالم و ضخیمی داشته باشید. علائمی مثل چربی بیش از حد پوست سر، خارش و شوره کف سر را می توانید با اسکراب اسکالپ درمان کنید و کف سر را پاکسازی کنید. همچنین مشکلات ریزش مو را می توانید به طور قطعی با اسکراب اسکالپ درمان کنید.

علاوه بر اسکراب های فرموله شده شما می توانید از اسکراب سر خانگی نیز استفاده کنید البته اسکراب خانگی تاثیر اسکراب ساخته شده و عرضه شده توسط کمپانی های برزیل (از جمله اسکراب سبوران) را ندارد و تاثیر موقت دارد.

اسکراب خانگی پوست سر ارزان قیمت و در دسترس هست و کاملا طبیعی می باشد. همچنین خانم های خانه دار نیز به راحتی می توانند با مواد در دسترسشان اسکراب لازم را آماده کنند. نکته ای که لازم است به آن توجه کنید این است که قبل از استفاده از هر نوع اسکراب دست ساز خانگی، آن را روی بخشی از پوستتان امتحان کنید تا مطمئن شوید به آن حساسیت نداشته باشید.

انواع اسکراب کف سر

 

چگونه در منزل پوست سر را لایه برداری (اسکراب) کنیم؟

  • اسکراب پوست سر با نمک دریایی

همانطور که می دانید نمک خاصیت پاک کنندگی دارد و یک میکروب کش قوی می باشد. از آنجایی که رهایی از شوره کف سر به راحتی امکان پذیر نیست و حتی شامپوهای ضد شوره هم تاثیر چندانی در از بین بردن شوره کف سر را ندارند، انجام اسکراب کف سر (اسکراب اسکالپ) یک روش درمان بسیار ضروری و مفید می باشد. این اسکراب می تواند شوره کف سر را از بین ببرد. برای این کار به نمک دریایی دانه درشت احتیاج دارید.

برای اسکراب پوست کف سر کافیست یک قاشق غذاخوری نمک دریایی را داخل حمام به شامپوی خود اضافه کنید و کف سر را به خوبی ماساژ دهید تا سلول های مرده کف سر جدا شوند. این کار را هفته ای یک بار انجام دهید تا از شوره های کف سر خلاص شوید. اگر با تکرار اسکراب پوست سر با نمک موهایتان خشک شد، چند قطره روغن زیتون یا روغن ازون را داخل شامپو و نمک خود اضافه کنید.

  • پاکسازی پوست سر با آلوئه ورا و تاثیر آن در رفع خارش

در صورتی که پوست سر خشکی داشته باشید احتمالا پس از هر دفعه استحمام احساس خارش در ناحیه کف سر دارید. برای حل این مشکل بهترین راه حل استفاده از اسکراب آلوئه ورا همراه با نعنا می باشد. همچنین می توانید از روغن ازون نیز برای کاهش التهاب پوست سر خشک ملتهب استفاده کنید.

برای این کار لازم است ژل آلوئه ورا را از برگ آن خارج کنید و به همراه مقداری برگ های نعنا داخل مخلوط کن بریزید تا به طور کامل له شود. از این اسکراب پس از شست و شوی کامل موها استفاده کنید و مخلوط به دست آمده را روی کف سر مالش دهید و اجازه دهید به مدت حداقل 10 دقیقه روی موهایتان باقی بماند. از این اسکراب هفته ای یک بار استفاده کنید تا موها و پوست سر شما به خوبی آبرسانی شود و خارش کف سر به طور کامل برطرف شود.

درماتیت سبورئیک و مشکلات کف سر

شاید برای شما پیش امده باشد که برای درمان شوره های کف سرتان بخواهید روش اسکراب اسکالپ را امتحان کنید، اما ممکن است شوره های چرب کف سر شما انقدر چرب باشد و به کف سر چسبیده باشد که با یک جلسه اسکراب اسکالپ درمان نشود! زمانی که شوره های چرب درمان نشود و این لایه ها روی هم انباشته شوند، تبدیل به بیماری درماتیت سبورئیک خواهد شد. درماتیت سبورئیک در واقع نوع پیشرفته شوره چرب می باشد. بنابراین در صورتی که کف سر شما به طور چشمگیری با شوره های چرب پوشیده شده باشد، در این حالت این مشکل دیگر شوره سر معمولی نیست و تبدیل به بیماری درماتیت شده و لازم است به پزشک مراجعه کنید.

درماتیت سبورئیک و مشکلات کف سر

لازم به ذکر است که پاکسازی پوست کف سر باید توسط فرد آموزش دیده انجام شود تا به پوست و موها آسیب نرسد. در نتیجه، پاکسازی پوست کف سر به عنوان یک فرآیند موثر در مراقبت از سلامتی مو و پوست مورد توجه قرار گرفته است. با انجام منظم و با استفاده از محصولات مناسب، می‌توان به بهبود کیفیت مو و پوست دست یافت.

 

خدمات پاکسازی پوست سر (اسکراب اسکالپ) در مرکز تخصصی صافی و احیا مو شیکاما

در صورتی که شما هم مشکل پوست کف سر یا مشکلات ریزش مو، خارش، پوسته شدن کف سر و… دارید نگران نباشید! سالن کراتین مو (صافی و احیا مو) شیکاما در تهران در خدمت شماست. در مرکز تخصصی شیکاما قبل از هر نوع خدمات صافی و احیا و اسکراب اسکالپ، پوست کف سر به کمک دستگاه آنالیز حرفه ای مورد بررسی قرار می گیرد و مشکلات کف سر توسط پرسنل متخصص شناسایی شده و با توجه به آسیب پوست و موی شما خدمات مناسب به شما عزیزان با بهترین کیفیت ارائه می شود.

شما می توانید پیش از انجام خدمات کراتینه مو، صافی و احیا مو و اسکراب اسکالپ از مجموعه حرفه ای شیکاما مشاوره رایگان دریافت کنید. با ما در تماس باشید و با شماره های درج شده پایین سایت تماس بگیرید و یا پایین همین صفحه نظرات و سوالات خود را بنویسید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنیم.

5/5 - (2 امتیاز)