SHIKAMA
آموزش فر دائم مو بخش ساختار و باندهای مو

آموزش فر دائم مو بخش ساختار و باندهای مو

فر دائم مو حرفه بسیار جذابی می باشد که امروزه مورد استقبال بسیاری از افراد در هر رده سنی قرار گرفته است. اما برای انجام فر دائم مو حتما و حتما باید مسلط باشید که چگونه از مواد فر دائم مو استفاده کنید و مهم تر از آن شیمی مواد فر دائم مو را به […]

فر دائم مو حرفه بسیار جذابی می باشد که امروزه مورد استقبال بسیاری از افراد در هر رده سنی قرار گرفته است. اما برای انجام فر دائم مو حتما و حتما باید مسلط باشید که چگونه از مواد فر دائم مو استفاده کنید و مهم تر از آن شیمی مواد فر دائم مو را به طور اصولی و کامل آموخته باشید. مطالبی که در ادامه گفته شده، راهنمای بسیار جامع و کامل برای دوستداران آموزش فر دائم مو می باشد. به جرئت می توان گفت هیچ آموزشگاه دیگری به غیر از آکادمی شیکاما این مطالب را به صورت رایگان در اختیار افراد قرار نداده است. پس در ادامه با ما همراه باشید و در پایان همین صفحه نظرات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

فر دائم مو یک لاین بسیار محبوب می باشد که تقریبا از یک سال پیش به خدمات سالن های زیبایی اضافه شده است. بسیاری از بانوان مدیر سالن که پیشرو بازار هستند، لاین فر دائم مو را به سالن زیبایی خود اضافه کردند و درآمد زیادی از این حرفه کسب می کنند.

در مقابل، افراد زیادی هستند که ذهنیت کاملا منفی نسبت به فر دائم مو دارند! چراکه در گذشته مواد های فر دائم مو نسبت به مواد امروزی بسیار متفاوت بودند و اکثر خانم هایی که موهایشان را فر شش ماهه یا همان فر دائم می کردند، دچار آسیب جدی می شدند. اما امروزه مواد فر دائم مو، روش انجام فر دائم و متد آن به طور کلی نسبت به گذشته متفاوت شده است.

برای انجام فر دائم مو، حتما و حتما باید به شیمی مواد فر دائم مو مسلط باشید تا بتوانید تشخیص دهید چه نوع مویی را می توانید فر کنید و چه نوع مویی مجاز به انجام فر دائم نیست.

همانطور که هر شخص کراتین کار باید نسبت به باندهای مو آشنایی کامل داشته باشد، کسی که کار فر دائم مو را برای مشتری خود انجام می دهد نیز لازم است به این مفاهیم مسلط باشد. همچنین دانستن اینکه هر نوع موادی چه ریلکسر، چه ریباندینگ، چه فر، چه کراتین و چه آنزیم، روی چه باندی از مو تاثیر می گذارد، بحث بسیار مهمی برای هر آرایشگر می باشد.

در ادامه باندهای مو را به طور کامل توضیح خواهیم داد و بررسی خواهیم کرد که مواد فر دائم روی چه باندهای از مو تاثیر می گذارند. تا انتهای مطلب همراه باشید.

ساختار مو در آموزش فر دائم مو شیکاما

 

معرفی باندهای مو، پیش نیاز آموزش فر دائم مو

همانطور که می دانید موی انسان از پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده است. اجزای سازنده کراتین ها آمینو اسید هستند، در واقع آمینو اسیدها به صورت افقی به یکدیگر وصل می شوند و پیوند پپتیدی تشکیل می دهند. در صورتی که این پیوند پپتیدی قطع شود، بدون استثنا مو قطع می شود.

در اصل این آمینو اسید ها هم به صورت طولی و هم به صورت عرضی به هم وصل می شوند.

آمینواسیدهایی که از عرض به هم وصل می شوند نیز، 3 پیوند دیگر تشکیل می دهند: پیوند هیدروژنی، پیوند نمکی و پیوند گوگردی که موهای همه ما انسان ها این سه پیوند را دارند. البته در هر نژادی میزان این باندها متفاوت می باشد؛ مثلا موهای آفریقایی باندهای گوگردی زیادی دارند، بنابراین می توانیم برای موهای آفریقایی از مواد فر قوی استفاده کنیم.

باندهای هیدروژنی باند های ناپایداری هستند که در اثر حرارت شکسته می شوند و زمانی که حرارت ازبین می رود، باند هیدروژنی سرجای خود باز می گردد. بنابراین باند هیدروژنی یک باند سست می باشد.

باند هیدروژنی مو و تاثیر در فر دائم مو - shikama

فر مو موقت روی باند هیدروژنی اثر می گذارد. به طور مثال زمانی که شما از دستگاه های فر کننده مو کرلی استفاده می کنید، عملا باندهای هیدروژنی را میشکنید و زمانی که موها خیس می شوند مجددا این باندهای هیدروژنی سر جای خود باز می گردد و در نتیجه مو به حالت اولیه خود بر می گردد.

باندهای گوگردی در واقع می توان گفت استخوان موی انسان هستند. اگر باند گوگردی موی انسان از بین برود باعث می شود مو آسیب ببیند(درست مثل زمانی که مو دکلره می شود). بنابراین زمانی که شما دکلره می کنید در واقع روی باندهای گوگردی تاثیر می گذارید. به همین دلیل هست که وقتی مو آسیب می بیند به همان شکل باقی می ماند مگر اینکه دوباره موها را احیا کنید و مجددا روی باند گوگردی اثر بگذارید.

 

فر دائم مو روی کدام باند مو اثر می گذارد؟

باند گوگردی ستون فقرات موی انسان است! زمانی که کار ریباندینگ، صافی ژاپنی، ریلکسرها و فر دائم را انجام می دهید، باندهای هیدروژنی و باندهای نمکی شکسته می شوند و باندهای گوگردی تغییر ساختار می دهند. به عبارتی مو فلج می شود.

بنابراین زمانی که مواد فر روی مو قرار می گیرد، باند گوگردی دچار تغییر حالت می شود و مجددا حالت جدید به این باند مو داده می شود. همین کار عامل صاف شدن و یا فر شدن مو می شود.

تا اینجای مطلب به این نتیجه رسیدیم که مواد فر روی ستون فقرات مو تاثیر می گذارد. اگر شما طبیعت مو را نشناسید و دانش کافی را نداشته باشید که برای چه نوع مویی چه موادی استفاده کنید، قطعا در کارتان به مشکل جدی برخورد می کنید.

به طور خلاصه:

مواد فر دائم مو، ریباندینگ ها، آنزیم ها و ریلکسر ها همه روی باند گوگردی مو یا باند سولفیدی مو تاثیر می گذارند. در نتیجه در کار فر دائم مو بسیار جدی باشید تا به ستون فقرات مو آسیبی نرسانید!

 

چرا در مراحل فر دائم مو، موها را فلج می کنیم؟!

همانطور که بالاتر ذکر شد، باند گوگردی ستون فقرات مو محسوب می شود و در صورتی که این باند آسیب ببیند، مو کشسان می شود. بدترین آسیب مو آسیبی می باشد که به این باندهای گوگردی وارد می شوند. حال فرض می کنیم که هیچ گونه پروسه شیمیایی مثل دکلره، ریباندینگ و یا کراتین آنزیمی روی مو انجام نشده است. در این حالت باندهای موی انسان به طور عادی به شکل دی سولفیدی (2 گوگردی) می باشد و باندهای گوگردی دو به دو به هم وصل هستند. در این حالت مو کاملا طبیعی هست (فر یا صاف).

باند گوگردی مو - ساختار مو

برای اینکه بتوانیم مو را تغییر حالت دهیم، مثلا کار ریباندینگ و یا فر دائم مو را انجام دهیم، باید اتصال بین باندها را قطع کنیم. این قطع شدن به وسیله مواد کاهنده امکان پذیر می باشد. مواد کاهنده در فر مو یا ریباندینگ ها موادی هستند که یک اتم هیدروژن (H) به باند سولفیدی مو اضافه می کنند.

هیدروژن و گوگرد مو در فر دائم مو

بنابراین مواد شماره یک فر دائم مو یا همان مواد کاهنده، باندهای گوگردی را به وسیله وارد کردن اتم هیدروژن از هم جدا کرده و در اینجا مو کاملا فلج و بدون شکل میشود! بنابراین در اینجا ساختار گوگردی هیچ شکلی ندارد. در اینجا مو کاملا برای تغییر حالت آماده می شود.

زمانی که بیگودی فر دائم مو را می پیچید و مواد کاهنده را به مو می زنید، باند مو از حالت صاف به حالت خمیده تبدیل می شود. بنابراین باندها دقیقا رو به روی هم قرار نمی گیرند و به دنبال آن اتم های گوگرد مو که دیگر به هم وصل نمی شوند تبدیل به باند لانتیونی می شود و بوی گوگرد از مو خارج می شود. اینجاست که بوی بد آزاد می شود و این امر علی رغم ناخوشایند بودن یک امر طبیعی می باشد.

مواد کاهنده شماره یک فر دائم مو چه کاری انجام میدهند؟

از مباحثی که بالاتر مطرح شد نتیجه می گیریم در مواد کاهنده شماره یک فر دائم مو، باندهای گوگردی از هم جدا می شوند، مو حالت داده می شود و باندهای جدیدی که ایجاد شدند به یکدیگر وصل می شوند.

البته در مرحله بعد حتما باید از مواد خنثی کننده استفاده کنید تا مو به شکل فر باقی بماند. در واقع اگر شما مواد شماره 2 را به مو نزنید، شکل فر مو و باند جدیدی که تولید شده حفظ نمی شود و پس از شست و شو، موها به حالت قبل باز می گردد.

فر دائم مو حرفه بسیار جذابی می باشد اما فراموش نکنید حتما و حتما باید مسلط باشید که چگونه از مواد فر دائم مو استفاده کنید و مهم تر از آن شیمی مواد فر دائم مو را به طور اصولی و کامل آموخته باشید.

با شیکاما همراه باشید تا در ادامه مطالب بیشتری راجع به آموزش فر دائم مو دریافت کنید. شما می توانید در صورت تمایل از آموزش کراتین مو و آموزش اسکراب اسکالپ آکادمی شیکاما برای حرفه ای تر شدن در کار خود استفاده کنید.

آموزش کامل فر دائم مو

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *