SHIKAMA
سلامت و زیبایی مو

معایب و فواید کراتینه مو

کراتینه کردن مو یک روش نوین برای احیا و بازسازی مو است که در سالهای اخیر با استقبال زیادی مواجه شده است. این روش یک نوع درمان برای موهای آسیب دیده، وز و فر است که به موها جلا و زیبایی می‌بخشد. با توجه به استقبال گسترده‌ای که از این روش صافی و احیای مو […]

کراتینه کردن مو یک روش نوین برای احیا و بازسازی مو است که در سالهای اخیر با استقبال زیادی مواجه شده است. این روش یک نوع درمان برای موهای آسیب دیده، وز و فر است که به موها جلا و زیبایی می‌بخشد. با توجه به استقبال گسترده‌ای که از این روش صافی و احیای مو در سالهای اخیر می‌شود لازم است که شما عزیزان با فواید و معایب کراتین آشنا شوید تا بتوانید با آگاهی کامل اقدام به کراتینه کردن موهایتان نمایید. موسسه آموزشی و زیبایی شیکام کِر به عنوان یکی از آموزشگاه‌‌های جامع کراتینه مو در تهران در این مطلب شما را با کراتین مو و مزایا و معایب آن آشنا می‌نماید.

سلامت و زیبایی مو 

برای آگاهی بهتر درباره روش کراتینه مو پیش از هر چیز لازم است درباره کراتین مو و نقش آن در بافت مو بدانیم کراتین چیست؟ و چرا کراتینه نمودن مو علاوه بر یک روش ترمیمی و به عنوان یک روش برای صافی مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه مطلب علاوه بر معرفی کراتین مو شما عزیزان را با روش‌‌های کراتین و مزایای و معایب آن آشنا می‌نماییم.

کراتین مو چیست؟ 

هر بافت از بدن انسان از پروتئین ساخته شده است و پروتیئن اصلی مو، پوست و ناخن نیز کراتین است که عامل اصلی در حفظ و نگهداری از این بافت‌‌ها و عدم شکنندگی آنهاست. کراتین مسئولیت اصلی فعالیت حیاتی سلول پوست، ناخن‌‌ و مو را بر عهده دارد و عامل اصلی درخشندگی و شادابی پوست، مو است. پروتیئن کراتین ممکن است به دلایل بسیاری از جمله قرار گرفتن در معرض آفتاب شدید، مواد شیمیایی، تغذیه نامناسب و‌‌… کاهش پیدا کند و دیگر نتواند از عهده وظایف خود یعنی سالم نگه داشتن پوست و مو و درخشندگی آنها برآید. استفاده از مواد شیمیایی یکی از مهمترین دلایل کاهش کراتین مو است زمانی که شما مکرارا موهایتان را رنگ می‌کنید مواد شیمیایی که استفاده نموده اید ممکن است به بافت مو آسیب رسانده باشد و دیگر موهایتان نرمی و درخشندگی سابق را نداشته باشد در نتیجه لازم است که این بافت آسیب دیده را ترمیم نمایید.

کراتین مو چیست؟

 

احیا و بازسازی مو 

وز شدگی و زبری مو معظلی است که خانم‌‌ها به خصوص کسانی که در فواصل کوتاه موهای خود را رنگ می‌کنند یا از مواد شیمیایی دیگر برای فرم دهی به آنها استفاده می‌کنند با آن دست به گریبان هستند. ترمیم مو و تامین کراتین مورد نیاز زمان بر است و ممکن است ماه‌‌ها نیاز به مراقبت و رعایت رژیم خوراکی داشته باشد پس یافتن یک راه کوتاهتر برای ترمیم مو دغدغه بسیاری از افراد است. محققان توانستند با تثبیت نقش کراتین در بازسازی و احیای مو به روش‌‌های نوینی دست یابند که امروزه به عنوان کراتینه کردن شناخته می‌شود. کراتینه کردن مو مهمترین و سریعترین راهی است که امروزه برای داشتن موهای صاف و براق به شما پیشنهاد می‌شود.

شما می‌توانید با کمک متخصصین آرایش و بهداشت مو مانند متخصصین ما در شیکام کِر در سریعترین زمان با روش‌‌های شیمیایی سلامت موی خود را بازیابی نمایید. شیکاما با استفاده از جدیدترین متدهای روز جهان برای ترمیم موی آسیب دیده و زبر شما تجربه‌ای نوین را برایتان به وجود خواهد آورد.

انواع کراتینه مو 

در سالهای اخیر کراتینه کردن مو برای ترمیم و صافی آن تبدیل به یک ترند زیبایی شده است و افراد هر چندماه یکبار برای کراتینه کردن موی خود و ترمیم بافت‌‌های آسیب دیده موی خود اقدام می‌کنند. اما کراتینه کردن بر چند نوع است و چگونه انجام می‌شود؟

اغلب کراتینه کردن مو به دو دلیل انجام می‌شود یکی از آنها برای احیای مو انجام می‌شود و به آن کراتینه احیا و بازسازی مو گفته می‌شود و دیگری که برای صاف کردن موها که به کراتینه برزیلی یا کراتینه صافی مشهور است.

انواع کراتینه مو

کراتینه احیای مو 

کراتینه احیای و بازسازی مو همانطور که از نام آن پیداست برای شاداب سازی و بازگرداندن درخشندگی و سلامت موها انجام می‌شود. این نوع کراتینه بیشتر بر روی موهای آسیب دیده‌‌ ناشی از استفاده مواد شیمیایی همچون رنگ موها به کار گرفته برده می‌شود.

کراتینه صافی مو

کراتینه صافی یا کراتینه برزیلی از روش‌‌های رایج برای صاف کردن موهای فر برای زمان طولانی‌تر هستند. این نوع صاف کردن می‌تواند هر نوع موی فر و وزی را کاملا صاف و لخت نماید اما پس از چندماه لازم است که دوباره تجدید شود تا اثر خود را از دست ندهد.

مزایای کراتینه کردن مو 

کراتینه کردن به عنوان یک روش مقبول برای صافی مو امروزه بسیار محبوب شده است اما مقاومت‌‌هایی درباره آن وجود دارد که به دلیل استفاده از مواد شیمیایی دراین روش برای ترمیم و بازسازی مو است. کراتینه روشی است که بر روی هر نوع مویی از زیر و سخت گرفته تا وز و فر جواب می‌دهد و اغلب برای ترمیم موهای آسیب دیده از رنگ به کار گرفته می‌شود. لازم به ذکر است با وجودی که در کراتین و احیا و بازسازی مو از‌‌ مواد شیمیایی استفاده می‌شود اما باز هم مزایایی دارد که نسبت به سایر روش‌‌های صافی بهتر است. هر چه میزان زیری و ضخامت مو بیشتر باشد به همان اندازه استفاده از کراتینه نسبت به سایر روش‌‌های صافی مو جوابگوتر خواهد بود. اگر شما نیز یکی از کسانی هستید که نگران آسیب‌‌های کراتینه به مو و بدنتان هستید شاید دانستن مزایای کراتینه‌‌ شما را ترغیب به امتحان یکباره آن نماید.

ترمیم موهای آسیب دیده 

یکی از مهمترین مزایای کراتینه کردن مو درمان آسیب دیدگی‌‌ها و ترمیم بافت‌‌های شکسته مو است. کراتینه شکاف‌‌های روی مو را می‌پوشاند و سطح صاف و یکدستی به وجود می‌آورد که در مقابل آسیب‌‌های جدید مقاوم است. کراتین همچون محافظی برای بافت مو عمل می‌کند و بهترین روش برای حفظ سلامت مو است.

ترمیم موهای آسیب دیده

صاف و لخت شدن مو

یکی دیگر از اصلی‌ترین مزایای کراتین مو که مورد علاقه افراد است حالت دهی به موها است که آنها را صاف و یکدست می‌کند. کراتین مو سخت‌ترین موهای فر را صاف و لخت می‌کند و شما می‌توانید با کمک روغن موی حاوی کراتین به آنها براقی و جلا بدهید.

جلوگیری از وز شدن موها

زمانی که آب به موها می‌رسد با خشک شدن آنها شاهد وز شدگی موها هستیم استفاده از کراتینه باعث می‌شود دیگر نگران وز شدن موها برای مدتی نباشیم و با خیالی راحت پس از هر استحمام موها را خشک کنیم.

حجم دهی به موهای کم پشت

اغلب موهای نازک آسیب پذیر هستند و توصیه می‌شود آنها را در صورت صاف بودن کراتینه نکنید اما اگر موهایتان نیاز به صاف شدن دارد موهای نازک با کمک کراتین به موهایی قوی‌تر تبدیل می‌شوند و دیگر نگران شکنندگی آنها نخواهید بود علاوه بر آن باعث بیشتر دیده شدن حجم آنها می‌شود.

بازیابی درخشش و رطوبت مو

زمانی که کوتیکول (بافت) خارجی ساقه مو دچار آسیب دیدگی می‌شود، کم کم موها رطوبت خود را از دست داده و دیگر براق و یکدست به چشم نمی‌آیند. ترمیم کوتیکول ساقه مو به کمک باعث می‌شود رطوبت به موهای شما بازگردد و دیگر به آسانی دچار خشکی مو نشوید. این رطوبت علاوه بر اینکه باعث درخشش مو می‌شود با مرطوب نگهداشتن مو باعث می‌شود‌‌ کمتر دچار موخوره شود.

محافظت در برابر اشعه ماورالبنفش

نور مستقیم خورشید یکی از عواملی است که باعث آسیب رسیدن به بافت مو می‌شود. محافظت از موها در برابر آفتاب و اشعه ماورالبنفش یکی دیگر از مزیت‌‌های کراتینه کردن موها است. کراتینه همچون لایه‌ای محافظت مانع از رسیدن اشعه به بافت مو می‌شود و در حفظ آنها کارساز خواهد بود.

شانه کردن آسان‌تر مو

با کراتین کردن دیگر با گره‌‌های مویی خداحافظی خواهید کرد و شانه کردن به خصوص برای کسانی که موهای حجیم دارند کار آسانی خواهد شد. کراتینه باعث می‌شود موها به هم گره نخورد و برس و شانه به آسانی در آنها حرکت کند.

شانه کردن موهای آسیب دیده

شستشوی آسان موی سر

یکی از مزیت‌‌های کراتینه کردن شستشوی آسان موی سر است که به شما امکان آبکشی راحت موها را می‌دهد و در هم گره نمی‌خورد. اگر با معظل سختی مو همراه هستید استفاده از کراتینه کردن باعث می‌شود موهایی نرم داشته باشید که به راحتی آبککشی می‌شوند.

حال که با مزایای کراتینه مو آشنا شدیم بهتر است از معایب آن نیز سخن بگوییم تا بهتر با این روش احیا و بازسازی مو آشنا شوید و راحت‌تر درباره انجام آن تصمیم بگیرید.

معایب کراتینه کردن مو 

کراتینه به عنوان یک روش نسبتا جدید در حوزه زیبایی مو با مقاومت‌‌هایی روبرو است و برخی به دلیل استفاده از مواد شیمیایی آن را کاملا رد می‌کنند اما باید توجه داشت که تمامی روش‌‌های زیبایی مو با مواد شیمیایی سرو کار دارند و لازم است که در مصرف آنها اعتدال رعایت شود و علاوه بر آن احتیاط شود. لازم است بدانید که این مواد شیمیایی می‌تواند هم برای مصرف کننده و هم برای آرایشگر ضررهایی داشته باشد. استفاده از مواد مخصوص کراتین اصولی دارد که باید رعایت شود به خصوص توسط آرایشگرانی که همیشه از آن استفاده می‌کنند و بخارات ناشی از آن را استنشاق می‌کنند. مواد کراتین با اینکه مو را صاف می‌کند اما برای کاربرد نیاز به ترکیب با مواد دیگری همچون فرمالدهید (formaldehyde) است که استنشاق گاز آن به گلو و چشم آسیب می‌رساند و در درازمدت باعث حالت تهوع و حساسیت پوستی می‌گردد. علاوه بر آن فرمالدهید یکی از عوامل اصلی در ایجاد مشکلات عصبی همچون سردردهای میگرنی، افسردگی، بی خوابی، کاهش تمرکز، بدخلقی، کاهش حافظه، برهم خوردن تعادل و‌‌… می‌شود. به همین دلیل لازم است در هنگام استفاده از این مواد کاملا مجهز باشید و از دستکش، عینک و حتی ماسک استفاده نمایید تا کمترین آسیب را به شما وارد نماید.

اگر دچار بیماری زمینه‌ای هستید به دلیل مضرات این مواد استفاده مداوم از مواد کراتینه توصیه نمی‌شود اما از آنجایی که یکی از راه‌‌های اصلی برای ترمیم مو و صاف کردن آن است توصیه می‌کنیم اگر مجبور به استفاده از آن هستید حتما نکات ایمنی را رعایت نمایید.‌‌

مراحل کراتینه کردن مو 

حال می‌رسیم به سوال اصلی یعنی کراتینه کردن مو چگونه انجام می‌شود؟ کراتینه مو یک عمل آرایشی است که در آرایشگاه‌‌های مو انجام می‌شود و اغلب از آن برای صاف کردن مو استفاده می‌کنند. این روش با کمک حرارت دهی به مو انجام می‌شود در نتیجه لازم است از یک متخصص حرفه‌ای استفاده نمایید تا هم خودتان و هم آرایشگری که برایتان کراتینه می‌کند از عوارض مواد شیمیایی این روش صاف کردن مو در امان باشید علاوه بر آن یک نتیجه عالی به دست آورید. زمان انجام این کار با توجه به جنس مو و بلندی آن بین یک ساعت تا 2 ساعت متغیر است.‌‌

آرایشگر پس از شانه کردن موها مواد حاوی کراتین را با رعایت اصول ایمنی بر روی موهای شما قرار می‌دهد و تمامی آنها را آغشته می‌کند تا مواد کاملا موهای شما را در بر گیرد پس از آن با کمک یک اتو موی حرفه‌ای مخصوص کراتین مو، حرارت لازم را به موها برای جذب کراتین به بخش‌‌های ترک خورده و فر شده مو می‌شود و بافت‌‌های آسیب دیده با کراتین پر می‌شود و حالت صاف پیدا می‌کنند. اتو کشی مهمترین مرحله در صاف کردن و کراتینه کردن مو است زیرا حرارت موضعی باعث جذب کراتین به مو و احیای آن می‌شود. به همین دلیل استفاده از اتو موی حرفه‌ای مخصوص کراتین بسیار اهمیت دارد و آرایشگران به دنبال بهترین مارک اتو مو مخصوص کراتین هستند. پس از آن لازم است موها استراحت کنند تا مراحل کراتینه به خوبی به اتمام برسد.

مراحل کراتین کردن مو

با توجه به محلول به کار رفته در کراتینه زمان استراحت تعیین می‌شود که می‌تواند تا 72 ساعت به درازا بینجامد. در این مدت محلول نباید شسته شوند یا موها آب بخورند. همچنین در این مدت ورزش کردن، زدن موها پشت گوش، بستن آن با سنجاق و کلیپس، دم اسبی کردن موها و استفاده از هد بند هم ممنوع است زیرا نتیجه کار را تحت تأثیر قرار می‌دهد. باید مراقب بود زیرا در صورتی که مواد شیمیایی به کار رفته در ترکیبات کراتینه مو به پوست سر تماس پیدا کنند، می‌توانند منجر به ریزش موها شوند.‌‌‌‌

مدت زمان انجام کراتینه مو 

کراتینه کردن مو در واقع یک راه حل موقت برای صاف کردن مو است انجام این روش معمولاً در آرایشگاه‌ها، حداقل 2 ساعت یا بیشتر طول می‌کشد و تأثیر آن تقریباً سه ماه تا شش ماه باقی می‌ماند. اگر شما این روش پر دردسر را برای صاف کردن یا احیای موی خود انتخاب کرده‌اید، برای کاهش عوارض آن بهتر است مراقبت‌های قبل و بعد را به طور کامل انجام دهید‌‌.

نکات مهم قبل از انجام کراتینه 

قبل از اقدام برای کراتینه کردن موهای خود، مطمئن شوید که موهای شما مناسب کراتینه است و مشکلی با کراتینه کردن ندارد، به عنوان مثال موهای وز و فر می‌توانند گزینه خوبی برای کراتینه باشد، اما انجام کراتینه به هیچ وجه برای موهای صاف و لخت مناسب نیست، برخی از آرایشگرهای تازه کار و کم تجربه با اقدام به کراتینه کردن موهای صاف باعث آسیب رسیدن به این موها می‌شوند. توصیه می‌کنیم حتما از آرایشگرهای حرفه‌ای برای این کار استفاده نمایید.

نکات مهم بعد از انجام کراتینه مو

پس از انجام کراتینه مو، شما لازم است مراقبت‌هایی را درباره موهای خود انجام دهید تا سلامتی آنها حفظ شوند. قطعاً آرایشگر شما شامپو بدون سولفات مخصوصی را به شما پیشنهاد می‌دهد که بعد از گذشت 48 ساعت از انجام کراتینه باید موهای خود را با آن شامپو شست و شو دهید. سایر نکاتی که باید رعایت کنید شامل موارد زیر است:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

  • تا ۷۲ ساعت بعد از کراتینه کردن، موهای خود را نشویید.
  • تا ۴۸ ساعت بعد از کراتین کردن، موهای خود را نبندید.
  • حتما از شامپوهای مخصوص و بدون سولفات برای شستشوی موهای خود استفاده کنید.
  • در دریا و استخر شنا نکنید؛ اگر می‌خواهید شنا کنید، مراقبت‌های لازم را انجام دهید.
  • اگر قصد رنگ کردن و کراتینه کردن هم‌ زمان موهای خود را دارید، بهتر است ابتدا آنها را کراتینه کرده و سپس رنگ کنید؛ زیرا در برخی موارد، موها در هنگام کراتینه شدن کمی تغییر رنگ می‌دهند.

مراحل بعد از کراتینه کردن مو

قیمت کراتین مو 

یکی از موارد مهم در انجام روش‌‌های صافی و احیای مو به خصوص کراتینه هزینه‌‌های آن است. هزینه کراتینه مو بستگی به اندازه و حجم موها دارد و لازم است بدانید مواد کراتینه مو با برندهای مختلفی ارائه می‌شوند مانند: کادیو، سوپر کراتین، اس اند سی و گلوبال که استفاده از هریک از آنها باعث ایجاد تغییر در قیمت کراتین مو می‌شود. هر چه مو کوتاهتر باشد قطعا هزینه آن کمتر خواهد بود در نتیجه هزینه کراتینه موهای زنانه و مردانه نسبت به یکدیگر با توجه به حجم و اندازه آنها متفاوت است. به طور کل قیمت کلی کراتینه مو بر اساس موادی که آرایشگران از آنها استفاده می‌کنند و دستمزد کراتینه کار تعیین می‌شود.

کراتینه کردن مو در مراکز تخصصی 

با مروری بر آنچه که گفته شد مشخص گردید که کراتینه کردن مو یک کار کاملا حرفه‌ای است و لازم است زیر نظر یک متخصص حرفه‌ای انجام گیرد تا هم نتیجه‌ای خوب به دست آید و هم از آسیب‌‌های احتمالی به مو جلوگیری شود. امروزه مراکز زیبایی و آرایشگاهی بسیاری در سراسر ایران اقدام به انجام کراتین مو در جهت صافی و احیای آن می‌نمایند. توصیه ما به شما این است قبل از انجام کراتینه در هر مرکز تخصصی و خصوصی حتما نمونه‌ای از کارهای آنها را مشاهده نمایید یا با افرادی که در آن مرکز کراتینه کردند صحبت کنید تا از کیفیت کار آنها مطمئن شوید. پیشنهاد ما به شما عزیزان ساکن در تهران استفاده از خدمات صافی و احیا مو شیکاما در آموزشگاه کراتین مو شیکام کر است که در حال حاضر به عنوان یکی از تخصصی‌ترین آموزشگاه‌‌های کراتینه و صافی مو در تهران و ایران مشغول به کار است. این مجموعه با جدیدترین متدها خدمات زیبایی و صافی مو را ارائه می‌کند.

کراتینه کردن مو در شیکام کِر 

سالن زیبایی و آموزشگاه شیکاما به عنوان یکی از پیشگامان خدمات صافی و احیای مو در ایران شناخته می‌شود که در سالهای گذشته با ارائه خدماتی نوین شامل نانو کراتین، پلکس تراپی، بوتاکس مو، اکستنشن مو، رنگ و‌‌لایت، ارائه انواع خدمات زیبایی ناخن، ویال رشد مو، روغن اوزون، ویال ریزش مو، انواع ماسک مو مخصوص کراتین و‌‌…‌‌ توانسته است رضایت مشتریان بسیاری را از سراسر ایران جلب نماید. این سالن علاوه بر ارائه خدمات زیبایی و احیا به عنوان آموزشگاه کراتین مو و آموزشگاه اسکراب اسکالپ نیز در میان علاقمندان طرفداران بسیاری دارد و با ارائه آموزش‌‌هایی نظیر‌‌ آموزش کراتین مو، آموزش اسکراب اسکالپ و برگزاری دوره‌‌های نظیر دوره آموزش کراتین (کراتینه ) مو توانسته علاقمندان به این حوزه را از سراسر ایران آموزش دهد. اگر شما نیز به دنبال یادگیری کراتینه مو در شیکام کر به عنوان یکی از موفق‌ترین سالن‌‌های زیبایی تهران زیر نظر متخصصان حرفه‌ای هستید همین حالا با ما تماس بگیرید و در یکی از دوره‌‌های ما شرکت کنید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *