SHIKAMA
بوتاکس یا پروتئین تراپی مو

بوتاکس مو یا پروتئین تراپی مو؟ کدام بهتر است؟

بوتاکس مو یا پروتئین تراپی مو؟ همه‌ی ما زیبایی و آراستگی موهای‌مان را دوست داریم و به دنبال این هستیم سلامت و زیبایی آن را تضمین کنیم. در دنیای امروز، راه‌های بسیار زیادی برای سلامت مو وجود دارد. در این مقاله، هدف ما این است که به دو راهکار نگاهی عمیق‌تر بیندازیم. بوتاکس مو و […]

بوتاکس مو یا پروتئین تراپی مو؟ همه‌ی ما زیبایی و آراستگی موهای‌مان را دوست داریم و به دنبال این هستیم سلامت و زیبایی آن را تضمین کنیم. در دنیای امروز، راه‌های بسیار زیادی برای سلامت مو وجود دارد. در این مقاله، هدف ما این است که به دو راهکار نگاهی عمیق‌تر بیندازیم. بوتاکس مو و پروتئین تراپی. بوتاکس مو، می‌ تواند به عنوان درمان ضد پیری موهای سر شناخته شود. در این واقع این درمان و راهکار می‌‌تواند آسیب دیده‌ترین موهای سر را به موهای سالم و درخشان تبدیل کند. پروتئین تراپی نیز یکی دیگر از راهکارهای احیای مو های آسیب‌ دیده توسط پروتئین است. اما کدام یک از این دو راهکار و درمان برای مو بهتر است؟ بوتاکس مو یا پروتئين تراپی؟ در این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی هر یک از این درمان‌ها بپردازیم و در نتیجه به سوال اصلی این مقاله پاسخ دهیم.

بوتاکس کنم یا پروتئین تراپی مو

بوتاکس مو چیست؟

پیش از هر چیز، می خواهیم هر یک از این دو راهکار را به طور مفصل بشکافیم. ابتدا به سراغ بوتاکس مو می رویم. بوتاکس مو چیست؟ بوتاکس مو، نوعی درمان است که از آن برای حالت دادن به صورت عمیق برای موها استفاده می‌شود. با استفاده از این راهکار برخلاف کراتینه مو، موهای شما صاف‌ تر و هیدارته‌ تر می‌شود. همچنین، نیاز نیست مدت زمانی را برای این کار صبر کنید. پس از اینکه بوتاکس مو برای موهای‌تان انجام شد می‌توانید آن ها را بشویید و یا حتی بدون نگرانی به استخر آب بروید. همانند بوتاکسی که بر روی صورت انجام می شود، در بوتاکس مو نیز از سمی به نام بوتولینوم استفاده می‌شود. قابل ذکر است که این ماده، از سم باکتریایی بوتولین تهیه می‌شود. فراموش نکنید که بوتاکس مو، مانند بوتاکس صورت برای رفع خطوط و چین و چروک صورت نیست؛ در بوتاکس مو، هدف این است که موی شما در عین اینکه صاف می‌ شود، پر تر نشان داده شود. این راهکار به عنوان یکی از بهترین راه‌ های حالت‌ دهی عمیق مو شناخته می‌ شود.

اگر موهای شما دهیدراته است، به طور طبیعی مجعد یا فر است، وز فراوان دارد، در آب و هوای مرطوب قرار می گیرد، پس بهتر است از درمان بوتاکس استفاده کنید. این درمان به صورت غیر شیمیایی، سرامیدهای مشتق شده از فوم Meadow، به موهای شما وارد می‌کند. در نهایت وزی موها را کاهش می‌دهد و آسیب‌هایی که پیشتر به موهای‌تان وارد شده بود را، کاهش داده و ترمیم می‌ کند. نکته‌ی مهم درباره‌ی این درمان، غیر شیمیایی بودن آن است.

botox or protein theraphy

چه افرادی می توانند از درمان بوتاکس مو بهره ببرند؟

در صورتی که موهای شما یکی از گزینه های زیر را دارا است، می‌توانید از درمان بوتاکس استفاده کنید:

الف) موهای شما دارای موخوره است.

ب) موهای بسیار ظریف، فاقد حجم و فاقد درخشندگی دارید.

پ) موی آسیب دیده دارید.

ت) موهای شما وز است.

ث) موهای شما مجعد است.

به طور کلی، درمان بوتاکس مو برای انواع مو ها سالم و بدون خطر در نظر گرفته می شود و می‌توانید بدون نگرانی از این راهکار بهره ببرید.

بوتاکس مو به چه صورت است؟

حتما برای شما سوال پیش می‌آید که بوتاکس مو چگونه عمل می کند؟ همانطور که پیشتر اشاره کردیم، این درمان با حال‌دهی عمیق به موهای سر، به الیاف مو طراوت و درخشندگی می بخشد. موهای آسیب دیده را ترمیم می‌کند تا آن ها سالم‌تر، پر تر و براق‌تر از همیشه شوند.

بسیاری از محصولات بوتاکس مو، دارای مواد زیر هستند:

الف) روغن خاویار

ب) ویتامین B 5

پ) ویتامین های E

ت) کمپلکس کلاژن

قابل ذکر است که کمپلکس کلاژن، بخش “بوتاکس” درمان را ایجاد می کند.

روال کار به این صورت است که موهای سر شسته می‌شوند و به طور کامل خشک می‌گردند. سپس از یک نرم‌کننده ی موی سر عمیق که فاقد مواد شیمیایی است استفاده می‌شود. به طور کلی، توصیه می‌شود که برای سلامت مو از مواد ۱۰۰٪ طبیعی مانند پروتئین، آنتی اکسیدان و روغن‌ استفاده شود. در درمان بوتاکس، از یک اتوی قوی مو سر استفاده می‌شود تا مواد را به موهای شما تزریق کند. این کار در نهایت سبب می شود تا تار موهای شفاف و سالم داشته باشید.

فواید بوتاکس مو چیست؟

بوتاکس مو، با توجه به موادی در آن استفاده می‌شود فواید بسیار زیادی برای موهای شما دارد.

یکی از مزایای اصلی تزریق بوتاکس مو این است که موهای شما تا چند ماه بدون موخوره و قابل کنترل خواهد بود. بنابراین، برای کسانی که مجبورند با آب و هوای گرم و مرطوب دست و پنجه نرم کنند یا موهای فر، وز و آسیب دیده تحت شرایطی مانند بیش از حد رنگ کردن و استفاده بسیار زیاد از ابزارهای حرارتی مانند اتو و سشوار دارند، بسیار مناسب است.

پروتئین تراپی کنم یا بوتاکس مو

تمام روش‌های بوتاکس مو مفید هستند. زیرا مواد مغذی و تقویت کننده زیادی را به مو تزریق می کنند. این درمان حاوی ویتامین‌هایی مانند B5 است که اکسیژن را به پوست سر برای موهای سالم می‌آورد و اسیدهای چرب طبیعی مانند امگا 3 را به موها اضافه می‌کند.

بوتاکس مو مانند یک نرم کننده عمیق با اکتان بالا است که موها را پرتر، سالم تر و صاف تر می کند. برخی از مزایای آن می تواند شامل ترمیم آسیب های داخلی و خارجی، دفع رطوبت، بهبود رنگ و کاهش اثرات پیری مو باشد.

اگرچه ممکن است بوتاکس مو شبیه به درمان کراتینه به نظر برسد، اما تفاوت‌های کلیدی وجود دارد. بسیاری از افراد فکر می‌کنند بوتاکس مو و کراتین مو شبیه به یکدیگرند، چرا که در هر دو روش هدف درمان رسیدن به موهای صاف و شفاف است. اما همانطور که اشاره کردیم، میان بوتاکس و کراتینه تفاوت اصلی‌ای وجود دارد. هنگام اعمال بوتاکس مو، فرمالدئید را آزاد نمی شود. CDC فرمالدئید را به عنوان یک سرطان زای شناخته شده است. بسیاری از کارشناسان زیبایی و سلامت مو بر این باورند که: «تفاوت بین بوتاکس مو و درمان کراتینه معمولی در این است که بوتاکس مو غیر شیمیایی است و بیشتر یک درمان حالت دهنده برای احیا و ترمیم موهای خشک و آسیب دیده و همچنین حجیم کردن موها برای بازگرداندن آن به زندگی است. درمان کراتینه حاوی مواد شیمیایی بیشتری است که برای صاف‌تر، کنترل مو و بدون وز کردن موها استفاده می‌شود.»

احیا مو چگونه انجام می شود

 

آیا بوتاکس مو به ریزش مو کمک می کند؟

این باور وجود دارد هورمون آندروژن، باعث ریزش مو می شود. در یک مطالعه که در سال ۲۰۱۰ توسط محققان کانادایی انجام شد، بوتاکس مو به عنوان درمان مناسب برای ریزش مو در میان افراد شرکت کننده شناخته شد.

یک محقق کانادایی به نام فروند، متوجه شد که هنگامی که پوست سر خود بوتاکس تزریق کرده، موهایش دوباره رشد کرند.در این مطالعه، از 40 شرکت کننده، در آخر به این نتیجه دست یافتند که تعداد تار موهای آنها در طی 60 هفته، 18 درصد افزایش یافته است. در پایان، با نرخ پاسخ کلی 75٪، نشان داده شد که ریزش موی سر به طور قابل توجهی به طور متوسط ​​39٪ کاهش یافته است.

بوتاکس مو مانند سم بوتولینوم پوست، بدون تزریق به پوست سر عمل می کند. بوتاکس مو حاوی مواد مغذی فعال مانند ویتامین B5، ویتامین E، اسید آمینه، اسید گلیوکسیلیک، کمپلکس کلاژن، پپتید BONT-L و غیره است. علاوه بر فایده هایی که در بالا ذکر کردیم، این مواد موجود در بوتاکس مو به کاهش ریزش مو کمک می کنند.

خواص ضد پیری بوتاکس مو مانند یک فیلتر زیبایی برای موهای شما عمل می کند. این به ظاهر فیلترها، به پر کردن هر یک از شکاف‌های موجود در فیبر طبیعی موهای شما کمک می‌کنند و باعث می‌شوند موها جوان‌ تر و شفاف تر به نظر برسند.

بوتاکس مو چه اندازه ماندگاری دارد؟

فرایند انجام بوتاکس مو، به صورت معمول بین یک ساعت تا دو ساعت طول می‌ کشد. آرایشگر یا متخصص زیبایی مو، موهای شما را شسته و سپس مواد بوتاکس را به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه اعمال می کند.

درمان های بوتاکس، نتیجه‌ی نیمه دائمی دارد. این نتایج به طور معمول بین ۲ الی ۴ ماه روی سر باقی می مانند. هر چند که در نهایت به میزان رشد موهای شما و تعداد دفعاتی که موهای سرتان را می شویید نیز بستگی دارد. بسیاری از متخصصان زیبایی و سلامت مو توصیه می کنند که درمان بوتاکس مو را هر ۳ ماه یک بار انجام دهید تا از داشتن موهای سالم و درخشان اطمینان حاصل کنید. بوتاکس مو، موهای شما را صاف کرده و به آن سلامت و درخشندگی می دهد. گاهی اوقات کوتیکول‌های موی سر شما فرسوده می شوند. پروتئین‌های کلاژن به تار موهای سر شما اضافه می شوند و کوتیکول های فرسوده و مناطق آسیب دیده را بهبود می بخشند.

آیا بوتاکس مو برای هر نوع موی سر بی خطر است؟

پاسخ به سوال بوتاکس مو برای هر نوع موی سر بی خطر است بله است. همانطور که در قسمت‌های پیشین اشاره کردیم، تقریبا همه انواع مو ها می توانند از درمان بوتاکس استفاده کنند. دکتر سدریک در یک مقاله می‌گوید: «این درمان را می‌توان روی همه انواع مو انجام داد و برای کسانی که می‌خواهند درخشندگی بیشتر و وز شدن کمتری داشته باشند، بهترین است». همچنین به دلیل غیر شیمیایی بودن فرایند و مواد درمان بوتاکس، این راهکار برای زنان باردار نیز بی خطر است و آن ها می‌توانند از این درمان بهره ببرند. نکته ی مهم این است در صورتی که باردار هستید با آرایشگر خود حتما مشورت کنید.

 

پروتئین تراپی چیست؟

پروتئین تراپی چیست؟

پروتئین ماده‌ای بسیار مهم و قوی است. موی انسان یک فیبر پیچیده متشکل از پروتئین، لیپیدها، رنگدانه ها و سلول های مرده است. با نگاه به این ترکیب، می‌توان متوجه شد که پروتئین برای ترمیم و سلامت موهای آسیب دیده بسیار مهم است و باید حتما آن را تامین کرد. پروتئین تراپی، درمانی برای حالت دهی صحیح است که به موهای شما پروتئین تزریق می کند. موی انسان حین فعالیت های معمولی هم آسیب می بیند. هنگامی که شما در معرض نور آفتاب قرار می گیرید، از محصولات مختلفی برای موی خود استفاده می کنید، موهایتان را رنگ کردید و از اتو یا سشوار استفاده کرده‌اید احتمال خیلی بالا موهایتان آسیب دیده شده اند. آسیب به موها، در نهایت منجر به از دست دادن پروتئین می شود. از دست دادن پروتئین، باعث از دست دادن آب، موخوره، خشکی مو، زبری و وزی مو می‌شود. در نتیجه، پروتئین تراپی گزینه‌ای بسیار عالی برای ترمیم موهای آسیب دیده‌ می شود.

اگر فکر می‌کنید که موهای تان آسیب دیده است، نسبت به بافت و جنس موهای خود اقدام به دریافت درمان پروتئین تراپی کنید. برای مثال، اگر موهای شما زبر یا خشک است، این درمان بسیار مناسب است. پروتئین تراپی را هم می‌توان در خانه به صورت طبیعی و هم در سالن های زیبایی و با کمک آرایشگران حرفه ای انجام داد. اگر به دنبال یک درمان خانگی برای پروتئین تراپی هستید، تخم مرغ یک درمان پروتئینی موثر برای موهای شماست.

 فواید پروتئین تراپی

پروتئین درمانی، درمانی بسیار مهم برای موهای شما است. این درمان، فواید بسیار زیادی برای موهای شما دارد. همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم، موی انسان در طی فعالیت های روزمره آسیب زیادی می بیند. اثرات ناشی از قرار گرفتن در معرض گرما و نور خورشید، آسیب مواد شیمیایی رنگ‌ها، آسیب حرارت ناشی از اتو و سشوار برای حالت دادن به مو از جمله ی این آسیب ها هستند. این آسیب ها با ایجاد خشکی در موی سر، باعث دهیدراته شدن تارهای مو سر، وز شدن موها و ایجاد موخوره می‌شوند. در نتیجه، پروتئین تراپی کاهش پروتئین خاص را هدف قرار می‌دهد و به بسته شدن و قرار گرفتن کراتین و اسیدهای آمینه در فیبر مو کمک می‌کنند تا آنها را از شکستگی در امان نگه دارد. در ادامه به فواید پروتئین تراپی اشاره می‌ کنیم.

  1. پروتئین تراپی باعث تقویت مو می شود.

پروتئین تراپی، با جایگزینی پروتئین از دست رفته در کوتیکل های مو سر، باعث سلامت و بهبودی آنها می شوند.

  1. پروتئین تراپی از آسیب مو جلوگیری می کند.

با استفاده از پروتئین تراپی، می توانید مطمئن شوید که موهای شما از آسیب های احتمالی در امان است.

  1. پروتئین تراپی، شکستگی و موخوره را از بین می برد.

استحکام و قابلیت ارتجاعی مو با درمان پروتئینی مو برای موهای آسیب دیده بهبود می یابد.

  1. پروتئین تراپی خاصیت ارتجاعی مو را بهبود می بخشد.

موهای فاقد پروتئین اغلب قبل از شکستن بیشتر از حد معمول خم می‌شوند، اما پروتئین درمانی خاصیت ارتجاعی آن ها را باز می‌گرداند و به آن‌ ها اجازه می‌دهد راحت‌تر برگردند.

  1. پروتئین تراپی ظاهر کلی مو را بهبود می بخشد.

پروتئین‌ ها علاوه بر کمک به رشد سریع‌تر، قوی‌تر و براق‌تر مو، شکستگی و موخوره انتهای مو را نیز از بین می‌برند. آن ها همچنین باعث می شوند که موها ضخیم تر، قوی تر و بلندتر به نظر برسند.

پروتیین تراپی مو shikama

بالاخره کدام؟ بوتاکس مو یا پروتئین تراپی؟

در قسمت های پیشین مقاله، هر کدام از درمان های بوتاکس مو و پروتئین تراپی را بررسی کردیم. با فواید آنها و نحوه ی عمل‌شان آشنا شدیم. حال سوال پیش می آید که کدام یک از این روش ها برای مو بهتر است؟ یا کدام بر دیگری برتری دارد؟ در واقع، نمی توان هیچ یک از این درمان‌ها را بر دیگری برتر دانست و نسخه تجویز کرد.

بهتر است بگوییم که هر یک از این درمان ها، برای عمل به خصوصی بیشتر موثرتر است.

برای مثال، اگر به دنبال این هستید که موهای صافتری داشته باشید، پروتئین تراپی گزینه‌ی بهتری است. چرا که میزان صاف شدن موها، پس از عمل پروتئین تراپی بیشتر از بوتاکس مو است.

یا اگر موهای آسیب دیده‌ای دارید و به دنبال ترمیم آن ها هستید، بوتاکس مو گزینه ی درست‌تر و منطقی‌تری از پروتئین تراپی است. چرا که اثر احیای مو در بوتاکس، بیشتر از پروتئین تراپی است.

در نتیجه، بهتر است که ابتدا ببینید به چه قصدی می خواهید درمانی را برای موهای خود انتخاب کنید. سپس با توجه به مشکل اصلی خود، به سراغ یکی از درمان‌های بوتاکس مو یا پروتئین تراپی بروید.

نکته: حتما پیش از هر اقدامی با آرایشگر یا متخصص زیبایی مو خود مشورت کنید.

جمع‌بندی

زیبایی، سلامت و آراستگی مو یکی از مسائل قابل توجه زنان و مردان در سراسر جهان است. شاید چند صد سال پیش، افرادی که دارای موهای وز، مجعد یا آسیب‌ دیده بودند، به راحتی نمی توانستند از موهای خود مراقبت کنند. اما با گذشت سال ها و پیشرفت صنعت بهداشت و سلامتی، راهکارها و درمان های بسیار زیادی برای سلامت و زیبایی مو به وجود آمد. از جمله این درمان‌ها می توان به بوتاکس مو و پروتئین تراپی اشاره کرد. هر دوی این درمان ها، موهای شما را سالم کرده و به آن ها لطافت می بخشند. بسیاری از افراد برای شان سوال پیش می آید که کدام یک از این درمان ها بهتر است؟ آیا بوتاکس مو درمانی بهتر از پروتئین تراپی است؟ از کدام یک از این ها باید استفاده کرد؟ در این مقاله، پس از بررسی مفصل و تخصصی بوتاکس مو و پروتئین تراپی، به این سوال پاسخ دادیم. در واقع هیچ‌کدام یک از این روش های نسبت به دیگری برتری خاصی ندارد و هر کدام از آن ها نقاط مثبتی دارند. شما باید با توجه به مشکل اصلی موهای تان با آرایشگر خود مشورت کنید. سپس یکی از این درمان ها را برای سلامت و زیبایی موهای خود انتخاب کنید. امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید واقع شود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *