SHIKAMA
بهترین روش صافی و احیای مو

بهترین روش صافی و احیای مو

صافی و احیای مو یکی از ترندهای امروزه می باشد و افراد بسیاری به دنبال صاف کردن و احیا موهای خود هستند. با پیشرفت تکنولوژی و تحقیقات مرتبط با زیبایی در حوزه‌‌های مختلف ما شاهد ظهور روش‌‌های جدید برای زیبایی و جلوه گری مو به خصوص صافی و احیای مو هستیم. احیا و صاف کردن مو شیوه‌‌های مختلفی را‌ می‌طلبد که هر یک از آنها با توجه به نوع مو، جنس و حجم مو‌ می‌تواند متفاوت باشد برای همین مهم است که کدام روش را انتخاب‌ می‌کنیم و آن را ادامه‌ می‌دهیم.

بهتر است پیش از انتخاب روش صافی و احیای موی خود کاملا با روش انتخابیتان برای صافی موهایتان آشنا شوید تا بتوانید با مراقبت‌‌های پس از صافی بیشتر آشنا شوید. شیکاما به عنوان یک مرکز تخصصی کراتینه و احیای مو در ایران قصد دارد در این مطلب شما عزیزان را با بهترین روش صافی و احیای مو آشنا نماید پس اگر شما نیز به دنبال صاف کردن و احیای موهای خود هستید با ما در این مطلب همراه باشید.

بهترین روش صافی و احیای مو در شیکاما

صافی و احیای موهای اسیب دیده

موها بخش مهمی از زیبایی ما را تشکیل می‌دهند، برای همین زیبایی و جلوه گری آن برایمان بسیار اهمیت دارد به خصوص در خانم‌‌هایی که موهای بلند و وز دارند. اگر شما هم به دنبال تغییر ظاهر خود هستید شاید بهتر است پیش از هر چیز به دنبال روشی برای ترمیم و احیای آنها باشید. برخلاف تصور افراد موها یک عضو آسیب پذیر هستند که حتی نور خورشید و آب و هوای بد می‌تواند باعث تضعیف و شکنندگی آن شود در نتیجه رسیدگی به موها و احیای آنها در صورت آسیب دیدن را می‌توان اولین رکن در زیبایی و جلوه گری مو دانست. اما روش‌‌های احیای مو چیست؟ چگونه انجام می‌شود؟ و چگونه می‌توان یک ترمیم و احیای مو را برای مدتها حفظ کرد؟ اگر سلامت موهایتان برایتان مهم است اینها سوالاتی است که شما همواره باید از خود بپرسید و به دنبال جواب آن باشید.

احیای مو چیست؟

قطعا تا به حال درباره احیای مو بارها شنیده‌اید. احیا همانطور که از اسمش پیداست به معنای دوباره زنده کردن است یعنی به موها فرصت جان گرفتن بدهیم و آنها را تقویت کنیم تا به لطافت، زیبابی، درخشانی و جلوه گری خود باز گردد. احیای مو روش‌‌های مختلفی دارد و در کنار صافی مو به عنوان روش‌‌های ترمیم و احیای مو در آرایشگاه‌‌ها و سالن های تخصصی ارائه‌ می‌گردند. احیای مو در چند سال اخیر با توجه به رشد صنعت فشن و اهمیت مو در آن بسیار پرکاربرد شده است اما احیا مو دقیقا به چه منظور است و چگونه اعمال‌ می‌گردد؟ مو نیز مانند پوست، ناخن و… عضوی از بدن است که بر خلاف بافت مرده‌ای که دارد زنده و پویاست و به رسیدگی برای ادامه حیاط نیاز دارد. بی توجهی به موها در درازمدت‌ می‌تواند صدمات بسیاری به آنها وارد نماید که بدحالتی و وز شدن یکی از نشانه‌‌های این صدمات که اصطلاحا به آنها موهای مرده‌ می‌گویند. بعد از هر آسیبی در بدن لازم است که بافت آن عضو تقویت شود و مو نیز مانند سایر بافت‌‌ها نیاز دارد با تشخیص آسیب بلافاصله به دنبال احیا و ترمیم آن باشیم.

احیا مو

 

صاف کردن مو فر

شاید شما هم موهایتان فر است و با توجه به دردسرهایی که دارید به دنبال راهی برای صاف کردن آنها هستید. افراد زیادی موهای فر دارند، در واقع فر بودن مو یک اتفاق ساده است که در صورت کم بودن کراتین مو به صورت ژنتیکی رخ می‌دهد اما این نقص باعث ظهور جلوه‌‌های زیبایی در مو می‌شود. یادتان باشد که موهای فر جذابیت زیادی دارند و افرادی که موهای صاف دارند به دنبال داشتن موهای فر هستند اما نمی‌توان منکر دردسرهای فر بودن مو نیز شد به خصوص اگر یک فر همیشگی سرکش باشد به همین دلیل افراد هموراه به دنبال راهی برای صاف کردن آن هستند تا بتوانند به خوبی از موهای خود مراقبت نمایند. در سالهای اخیر روش‌‌های متنوعی برای صاف کردن موهای فر به وجود آمده است که بر خی از آنها طبیعی است و برخی به کمک مواد شیمیایی انجام می‌شود. به طور کل استفاده از روش‌‌های طبیعی که به عنوان روش‌‌های خانگی صافی مو شناخته می‌شوند دوام چندانی ندارند و با یک یا دو جلسه استحمام به طور کل عملکرد خود را از دست می‌دهند اما روش‌‌های صافی با کمک مواد شیمیایی که امروزه بسیار باب شده است می‌تواند تا مدتها بر روی مو ماندگار باشد.

 

انتخاب روش صافی و احیای مو

با توجه به آنچه گفته شد صافی و احیای مو برای داشتن موهای جذاب و جلوه گر بسیار مهم است اما کدام روش بهترین روش است؟ بسیاری تصور می‌کنند که این سوال یک پاسخ مشخص دارد اما بهتر است قبل از پاسخ دادن به چنین سوالی با هم چند نکته را بررسی نماییم.

صاف کردن مو فر

 

هدف از صافی و احیای مو

اینکه شما به چه دلیلی قصد صافی یا احیا موهایتان را دارید بسیار مهم است. هدف برخی افراد از صاف کردن و احیای مو جذابیت و جلوه گری بیشتر آن است و برخی برای اینکه واقعا می‌خواهند موهای صاف را تجربه نمایند. میان این دو هدف تفاوت بسیاری است که می‌تواند در انتخاب روش موثر باشد، هر چه هدف شما به سمت صافی مو با ماندگاری بالا تمایل داشته باشد به همان اندازه لازم است از روش‌‌های موثرتر برای صافی استفاده نمود. اما تصور کنید فردی قرار است برای یک مراسم موهایی صاف و یکدست داشته باشد آیا به نظرتان لازم است که هزینه سنگین یک کراتینه کردن مو را به خود تحمیل نماید؟ بهتر است هدف خود را با آرایشگرتان مطرح نمایید قطعا یک آرایشگر حرفه‌ای بهترین پیشنهادات را می‌تواند برای شما داشته باشد.

جنس مو در صافی و احیای مو

یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب بهترین روش برای احیا و ترمیم موهایتان جنس و نوع موهای شماست، اولین قدم در داشتن یک موی زیبا این است که شما بدانید موهایتان از چه جنس و نوعی است و ذائقه آن رابشناسید. شناخت اینکه چه موادی روی موهایتان تاثیر سو می‌گذارد یک قدم موفقیت آمیز در انتخاب روش احیا و ترمیم مو برای شما خواهد بود. موهای ضخیم که فرهای سرکش دارند نیازمند روشی قوی برای صافی و احیا هستند اما موهای نرم و نازک که اغلب ممکن است کمی وز شده باشند برای صاف شدن و احیا نیازمند روش‌‌های قوی نیستند و انتخاب یک روش ملایم صافی و احیا نیز می‌تواند شما را به نتیجه دلخواه برساند. اگر اطلاعاتی درباره جنس موهایتان ندارید از آرایشگر خود مشاوره دریافت نمایید و توجه داشته باشید همیشه کسانی را انتخاب کنید که مشاوره خوبی به شما ارائه می‌کنند کسانی که بی توجه به هزینه تنها در صدد انجام بهترین روش درمان برای موهای شما هستند.

آسیب مو در صافی و احیای مو

یکی از مهمترین نکانی که پیش از صاف و احیا کردن مو باید به آن توجه کرد میزان آسیبی است که موها دیده اند. توجه داشته باشید که عمده دلیل ترمیم و احیای مو آسیب‌‌هایی است که در درازمدت به موهای شما وارد شده است و همین آسیب‌‌ها باعث شده است که موهایتان جذابیت، نرمی و درخشندگی خود را از دست بدهد. پس برآورد میزان آسیب دیدگی موها پیش از صافی و احیا می‌تواند به شما در انتخاب یک روش مناسب کمک زیادی نماید. این موضع تنها با کمک یک آرایشگر حرفه‌ای انجام می‌شود، یک آرایشگر خوب کسی است که بتواند شما را با تمامی مشکلات موهایتان آشنا نماید و به دنبال راه حلی برای به حداقل رساندن آسیب‌‌ها و احیای دوباره آنها باشد.

صاف و احیا و کراتین کردن مو shikam

 

هزینه صافی و احیای مو

نکته‌ای که به آن باید توجه زیادی داشت میزان هزینه‌ای صافی و احیای مو و مراقبت‌‌های پس از آن است. بهتر است به خوبی با روش صافی و احیای موهای خود آشنا شوید و هزینه‌‌های آن را به صورت تقریبی هم در مراحل انجام و هم پس از آن بدانید. از آنجایی که هزینه‌‌های صافی و احیای مو نسبت به روشی که انتخاب می‌کنید متغیر است و برخی از آنها نسبتا بالا هستند دانستن قیمت هر یک از روش‌‌های صافی و احیا می‌تواند به شما در داشتن یک تصمیم مناسب کمک نماید.

قیمت کراتینه کردن اغلب نسبت به سایر روش‌‌های ترمیم مو بالاتر است.

همانطور که گفتیم انتخاب روش صافی و احیا نکاتی دارد که قبل از انتخاب باید به آن توجه نمود بهترین راه برای انتخاب روش صافی و احیای مو مشورت با افراد حرفه‌ای است شاید روشی که هزینه زیادی برای آن صرف خواهید کرد نتیجه مطلوبی برایتان به بار نیاورد اما یک روش کم هزینه و محدود بتواند نتیجه‌ای بهتر از یک روش پرهزینه داشته باشد. پس مشاوره و دریافت راهنمایی با آرایشگرتان را در الویت انتخاب خود بگذارید و ریش و قیچی را به او بسپارید تا بهترین روش را انتخاب و پیاده نماید. اگر آرایشگرتان فردی منصف و کاربلد باشد قطعا بهترین‌‌ها را برای موهای شما با توجه به نیازهای و آسیب دیدگی‌‌های آنها انتخاب خواهد نمود.

قیمت کراتینه کردن مو

حالا که با الویت‌‌های انتخاب روش صافی و احیا آشنا شده اید بهتر است به سراغ اصل مطلب که همان معرفی بهترین روش‌‌های صافی و احیای مو است برویم.

 

بهترین راه صافی و احیای مو

پیشرفت فناوری منجر به گسترده تر شدن حوزه‌‌های تحقیقاتی در زمینه پوست، مو و ظهور روش‌‌های جدیدی در حوزه آرایشگری به خصوص در آرایشگری موها گردیده است. روش‌‌هایی که محققان با پژوهش‌‌های علمی برای تقویت مو به دست آورده اند توانسته است تا حد بسیاری آسیب‌‌های مو را به حداقل برساند و به عنوان روش‌‌های سلامتی مو شناخته شوند. این روش‌‌ها بر دو دسته طبقه بندی‌ می‌شوند روش‌‌های خانگی و روش‌‌های آرایشگاهی که همانطور که از نام آنها پیداست روش خانگی قابل استفاده در خانه است و اغلب شامل اتو کشی، استفاده از شامپوها، روغن مو، واکس مو، نرم کننده مو و… در خانه‌ می‌شود که به عنوان روش‌‌های مراقبتی نیز شناخته‌ می‌شوند و روش دوم که برخی به آن روش کلینیکی نیز‌ می‌گویند شامل روش‌‌هایی می‌شود در آرایشگاه‌‌های معتبر توسط افراد حرفه‌ای انجام‌ می‌شود. لازم به ذکر است از انجام این روش‌‌ها در خانه باید پرهیز نمود زیرا نیاز به تخصص و مهارت‌‌هایی دارد که افراد در خانه به تنهایی قادر به انجام آنها نیستند.

امروز کمتر کسی وجود دارد که نام روش‌‌های مرسوم صافی و احیای مو را نشنیده باشد برخی از این روش‌‌های احیا و صافی مو ارائه شده درسالن های تخصصی کراتین شامل موارد زیر‌ می‌شود:

  • اتو کشی مو
  • کراتین مو
  • ریباندینگ مو
  • ویتامین‌‌‌تراپی مو
  • پروتئین‌‌‌تراپی مو
  • بوتاکس مو

روش صافی و احیا و کراتین مو

شاید بتوان گفت تقریبا تمامی این روش‌‌ها مراحل اجرای یکسانی دارند و تفاوت اصلی آنها در نوع موادی است که در آنها برای تقویت و احیای موها به کار گرفته‌ می‌شود. این نکته مهم است که هر یک از این روش‌‌ها مناسب برای نوعی از مو است که باید با نظر آرایشگرو متخصص انجام گیرد. یادتان باشد که یک متخصص حرفه‌ای به راحتی نیازهای موی شما را‌ می‌شناسد و‌ می‌تواند بهترین‌‌ها را به شما معرفی نماید. متخصصین ما در شیکاما با استفاده از تجربه حرفه‌ای که دارند بهترین‌‌ها را به شما معرفی خواهند نمود.

اتو کشی مو

شاید بتوان مهمترین اصل در صافی مو را اتوکشی موها دانست که هم در خانه انجام‌ می‌شود و هم در آرایشگاه‌‌ها اتو کشی یک روش درمان و صاف کردن مو نیست بلکه بیشتر روشی برای تثبیت روش‌‌های درمان است برای مثال کراتینه مو نیاز به گرما دارد که تنها با کمک اتومو کراتینه تامین‌ می‌شود. اتوکشی موها را صاف‌ می‌کند و تا نمدار شدن بعدی این صافی را حفظ‌ می‌کند. این خدمات درسالن ها نیز ارائه‌ می‌شود.

کراتین مو

کراتین به عملیات احیای و صافی مو گفته‌ می‌شود که به وسیله ماده کراتین انجام‌ می‌شود. کراتین ماده اصلی سازنده مو است که در اثر کمبود آن مو دچار آسیب‌ می‌شود و در روش کراتینه کردن مو این کاهش کراتین جبران‌ می‌شود. کراتین همچون غلافی دور موها را‌ می‌پوشاند و به آن کمک‌ می‌کند ترمیم پیدا کند. در درمان کراتینه پوششی از کراتین به ساقه مو اضافه‌ می‌شود و پس از قرار گرفتن روی موها لازم است توسط اتومو کراتینه گرما دهی شود تا بتواند به ساختار مو نفوذ کند و به آن بچسبد. کراتینه یکی از ایمن ترین روش‌‌های صافی مو است که یک سد برای جلوگیری از نفوذ آلودگی و رطوبت به مو ایجاد‌ می‌کند و مانع از تخریب آن‌ می‌شود. این روش باید حتما توسط افراد حرفه‌ای انجام شود.

قیمت کراتینه مو نسبت به سایر روش‌‌های صافی و احیا بالاتر است.

قیمت کراتینه مو

ریباندینگ مو

ریباندینگ یکی از روش‌‌های صافی مو است که به کمک یک نرم کننده یا شل کننده ساختار طبیعی مو به کار گرفته‌ می‌شود و کاملا شیمیایی است این ترکیب ساختار مو را کاملا از بین‌ می‌برد و مو را به یک عضو مرده تبدیل‌ می‌کند وهیچ احیایی ندارد و ساختار موی طبیعی را ندارد. ریباندینگ کاملا شیمیایی است و آسیب‌‌هایی برای موها دارد به همین دلیل توسط آرایشگران و متخصصان توصیه‌ نمی‌شود و بیشتر توصیه‌ می‌شود از روش‌‌های کراتینه، پروتئین تراپی، بوتاکس مو و… استفاده شود.

 

پروتئین‌‌‌تراپی مو

پرتیئن‌‌ها نقش مهمی در سلامت بدن انسان دارند و مو نیز به عنوان یکی از اعضای بدن انسان نیاز به این مواد مغذی دارد. پروتیئن موها در اثر مراقبت نکردن و تغذیه نامناسب و حتی آلودگی هوا ممکن است از بین برود در نتیجه لازم است پرونئین‌‌‌تراپی را در لیست کارهای مراقبتی خود قرار دهید تا از سلامت موهای خود خیالتان راحت باشد. پروتیئن‌‌‌تراپی با اعمال مواد پروتئین‌دار به موها چه در خانه و چه درسالن ها تخصصی انجام‌ می‌گیرد و با اتصال پروتئین‌‌های هیدرولیز شده به کوتیکول مو لایه‌‌های کوتیکول را تقویت‌ می‌کند و باعث پر شدن تخلخل موها و ترمیم رشته‌‌های مو‌ می‌شود و از آسیب‌‌های احتمالی جلوگیری‌ می‌کند.

 

ویتامین‌‌ تراپی مو

ویتامینه کردن مو یکی از روش‌‌های مراقب و احیا مو است. همانطور که بدن به ویتامین‌‌های مختلف نیاز دارد تا سالم بماند موها نیز برای سالم ماندن نیاز به ویتامین‌‌های مورد نیاز خود دارند تا سرزندگی و شادابی خود را حفظ نمایند. در صورت کمبود ویتامین مشکلاتی همچون ریزش مو، موخور، شوره سر، شکستگی مو و… به سراغ موها‌ می‌آید و موها درخشش و زیبایی خود را از دست خواهند داد. برای دریافت ویتامین‌‌های مورد نیاز مو روش‌‌های بسیاری وجود دارد اما ویتامینه‌‌‌تراپی مطمئن ترین آنهاست که باعث تغذیه موها از طریق رگ‌‌های خونی‌ می‌شود. امروزه محصولات مراقبتی موها در برندهای مختلف و انواع مختلفی وجود دارد.

صافی مو shikama

بوتاکس مو

بوتاکس مو یک روش درمانی برای تقویت و ترمیم، بازسازی و احیای موهای شماست. این روش به خصوص مناسب برای موهای آسیب دیده است و درست مانند بوتاکس صورت که برای جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد بوتاکس نیز یک روش درمانی برای جوانسازی و تقویت موهای شما است. بوتاکس مو بیشتر از آنکه به ظاهر مو توجه داشته باشد، روی بافت و الیاف مو تمرکز می‌کند و یک روش کاملا درمانی به شمار می‌آید که بدون تزریق انجام‌ می‌شود در واقع در این روش با استفاده از مواد حاوی کلاژن، روند پیری و آسیب دیدگی موهایتان متوقف شده و موها ترمیم و بازسازی خواهند شد.

در آنچه که گذشت شما با روش‌‌های مختلف صافی و احیای مو آشنا شدید، هر یک از این روش‌‌ها مناسب برای استفاده در موهایی هستند که تشخیص آن بر عهده آرایشگر شما خواهد بود. برخی از این روش‌‌ها قابل استفاده در منزل هستند اما روش‌‌های تخصصی تر باید حتما تحت نظر یک آرایشگر حرفه‌ای در سالن‌‌های حرفه‌ای و تخصصی مانند شیکاما انجام گردد.

 

صافی و احیای مو در شیکاما shikama

شیکاما به عنوان یک مجموعه کاملا تخصصی در زمینه کراتینه، صافی مو و آموزش کراتین مو در سالهای اخیر توانسته است خدمات متنوعی همچون ترمیم، صافی و احیای مو‌ که شامل نانو کراتین مو، پلکس تراپی، بوتاکس مو، اکستنشن مو، رنگ و‌‌ هایلایت، زیبایی ناخن، ویال رشد مو، روغن اوزون، ویال ریزش مو، انواع ماسک مو مخصوص کراتین و‌‌…‌‌ را با بهترین کیفیت ارائه نماید. این مجموعه با توجه به نیاز شما عزیزان برای دسترسی به مواد مرغوب آرایشی و بهداشتی در فروشگاه اینترنتی اش به عرضه انواع محصولات سلامت مو شامل: شامپو بدون سولفات،‌ ماسک مو مخصوص موهای کراتین شده، مواد نانو کراتین S&C، ماسک مو کراتینS&C، اتومو کراتین S&C، فلوئید سم‌زدا و انواع دستگاه‌های صافی و احیا مو با تضمین کیفیت کالا‌ می‌پردازد. شما‌ می‌توانید برای خرید محصولات یا دریافت مشاوره و یا شرکت در کلاس‌‌های آموزشی ما همین حالا با ما تماس بگیرید.

ابریشم سازی مو شیکاما

 

چند سوال پرتکرار در زمینه صافی و احیا مو

بهترین روش صافی و احیای مو چیست؟

صافی و احیای مو با توجه به جنس مو، نیازهای مو و هزینه آن روش‌‌های مختلفی دارد در نتیجه برای انتخاب بهترین روش لازم است با آرایشگر خود مشورت نمایید.

برای صافی ریباندینگ بهتر است یا کراتینه کردن؟

از آنجایی که ریباندینگ یک روش کاملا شیمیایی است که ساختار موها را از بین‌ می‌برد توصیه ما به شما استفاده از کراتین به عنوان یک روش درمانی است که برخلاف ریباندینگ با ساختار مو کاری ندارد و از موها حفاظت‌ می‌کند.

Rate this post

2 در مورد “بهترین روش صافی و احیای مو”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *