SHIKAMA
زن باردار با مو کراتینه شده

کراتینه مو در دوران بارداری

مو همیشه در سرتاسر جهان مورد حسادت و تحسین افراد بوده است. داشتن موهای زیبا موهبتی است که به عده‌ای خوش شانس تعلق می‌گیرد. در حالی که بقیه افراد هر روز با موهای خود دست و پنجه نرم میکنند، ومعدود برگزیده هایی هستند که بدون هیچگونه پیچیدگی‌ و با موهای عالی برای خودشان زندگی می‌کنند، […]

مو همیشه در سرتاسر جهان مورد حسادت و تحسین افراد بوده است. داشتن موهای زیبا موهبتی است که به عده‌ای خوش شانس تعلق می‌گیرد. در حالی که بقیه افراد هر روز با موهای خود دست و پنجه نرم میکنند، ومعدود برگزیده هایی هستند که بدون هیچگونه پیچیدگی‌ و با موهای عالی برای خودشان زندگی می‌کنند، ، ما را با احساس حسادت و تحسین تنها می‌گذارند. با این اوصاف، وقت آن رسیده است که برای موهایمان، کاری انجام دهیم.

تغییر مو در دوران بارداری

برای یک بار هم که شده، درمان های خانگی را کنار بگذاریم و به علم تکیه کنیم. با پیشرفت های شگفت انگیز در صنعت زیبایی، یک روش انقلابی دیگر برای مو، درمان کراتینه به وجود آمد. به دلیل وجود موفقیت و رضایت مشتریان بسیار زیادی در دنیا، کراتینه مو طرفداران خود را دارد. ممکن است که شما به فکر کراتینه کردن موی خود افتاده باشید، اما در دوران شیرین بارداری به سر می‌برید. بارداری زمان بسیار هیجان انگیزی است و با توجه به اثرات هورمونی که این دوران روی ظاهر شما می‌گذارد، برخی از مادران باردار می خواهند مطمئن شوند که همیشه بهترین ظاهر خود را دارند.

کراتینه کردن مو، یکی از درمان‌های زیبایی است که مو را صاف کرده و به موهای شما جان دوباره می‌بخشد و شما را از پروسه‌ی طاقت فرسای صاف کردن مو با استفاده از اتوی مو و سشوار راحت می‌کند. اما حتما برای‌تان سوال پیش می‌آید که آیا کراتینه کردن و ابریشمی کردن موها در دوران بارداری درست است؟ آیا این کار در دوران بارداری برای شما و جنین شما مشکلی به وجود می‌آورد؟ برای پاسخ به این سوالات، مطالب این مقاله را به خوبی بخوانید تا جواب پرسش‌های‌تان را پیدا کنید. با ما همراه باشید.

کراتین چیست؟

ابتدا بگذارید به این پرسش پاسخ دهیم که اصلا کراتینه مو چیست؟ کراتین نوعی پروتئین است که مو، پوست و ناخن شما را می سازد. کراتین همچنین در اندام‌ها و غدد داخلی شما یافت می شود. کراتین یک پروتئین محافظ است که نسبت به انواع دیگر سلول‌هایی که بدن شما تولید می‌کند، کمتر مستعد خراش یا پارگی است.

کراتینه مو چیست؟

در واقع کراتین یک پروتئین اصلی است که به طور طبیعی در موهای ما وجود دارد. مو نه تنها حاوی کراتین است، بلکه عمدتاً از پروتئین های مرتبط با کراتین نیز تشکیل شده است. کراتین به عنوان یک پروتئین محافظ خارجی و ساختاری داخلی برای محافظت از موهای شما و حفظ سلامت آنها عمل می کند. به دلیل قرار گرفتن در معرض عوامل خارجی مانند آفتاب، آلودگی یا مواد شیمیایی یا تغییر در سبک زندگی، کراتین موجود در مو کاهش می یابد. این عوامل همان چیزی است که به موهای خشک، آسیب دیده و کدر می انجامد.

کراتین را می توان از پر، شاخ و پشم حیوانات مختلف به دست آورد و به عنوان یک ماده در لوازم آرایشی مو استفاده کرد. از آنجایی که کراتین بلوک ساختاری موی شماست، برخی افراد بر این باورند که مکمل‌ها، محصولات و درمان‌های کراتین می‌توانند به تقویت مو و سالم‌تر جلوه دادن موهای شما کمک کنند.؟

روش درمان کراتینه مو چگونه است؟

 در طی کراتینه درمانی، کراتین به طور مصنوعی به مو اضافه می شود تا موها صاف، براق و بدون موخوره تبدیل شود و نتیجه درمان در بین خانم ها و آقایان بسیار محبوب می کنند. چنین درمان هایی نقاط متخلخل و ضعف موهای شما را که به دلیل از دست دادن کراتین ،ایجاد شده است را رفع و بهبود میبخشد. این موهای بیش از حد متخلخل باعث وز، گره خوردن و شکستگی می شوند. درمان کراتینه اساساً بازسازی مو با بازگرداندن پروتئین از دست رفته به تارهای شما است.

این درمان باعث ایجاد موهای صاف و ابریشمی می شود که پس از چند ماه شست و شو به تدریج محو و کمرنگ می شوند. درمان کراتینه بر خلاف فرآیند صاف کردن (ریباندینگ) است. یعنی علاوه بر صافی موها را به شدت احیا و نرم میکند ولی در ریباندینگ فقط موهای شما صاف میشود و هیچ احیایی به مو داده نمیشود ماده تشکیل دهنده کراتین اساساً مانند یک نرم کننده عمیق فوق العاده قوی است.

نتایج درمان افراد با یک دیگر متفاوت است. درواقع کراتینه قسمت هایی از مو را که مورد آسیب قرار گرفته است را بازسازی می کند. براق بودن، وز شدن کمتر و مدیریت آسان موها از جمله مزایایی است که می توانید پس از درمان انتظار داشته باشید اثرات درمان برای همه متفاوت خواهد بود، بنابراین اگر موهای صافی را که به دنبالش بودید به دست نیاوردید، ناامید نشوید.

تاثیر کراتینه کردن مو

فواید درمان کراتینه مو چیست؟

درمان کراتینه مو در خانه یا در آرایشگاه توسط متخصصان حرفه ای چندین مزیت دارد:

الف) موها براق تر به نظر می رسند

درمان‌های کراتینه مو، کوتیکول مو را صاف می‌کند و باعث می‌شود کمتر وز شود. علاوه بر این، بسیاری از مردم متوجه می شوند که این درمان به موها ظاهری طبیعی صاف و براق می دهد.

ب) نتایج  درمان می تواند تا مدت ها در موی افراد بماند

اگر فردی به طور مناسب و منظم از موهای خود مراقبت و نگهداری کند، از محصولات مناسب استفاده کند و آن ها را زیاد شستشو ندهد، نتایج درمان می تواند تا چند ماه دوام داشته باشد.

پ) موی سر قابل کنترل تر می شود

افرادی که موهای وز یا ضخیم دارند بهتر است که درمان کراتینه مو را انتخاب کنند زیرا می تواند به آن ها کمک کند زمان حالت دادن را کاهش دهند و موهایشان را قابل کنترل تر کنند. همچنین ممکن است افراد پس از درمان متوجه شوند که موهایشان سریعتر خشک می شود. این به نوبه خود می تواند قرار گرفتن در معرض گرما را کاهش دهد که می تواند سلامت مو را بهبود بخشد.

ت) موها دیگر نمی شکنند

کراتین یک پروتئین ساختاری است و بنابراین می تواند مو را تقویت کرده و شکستگی و شکنندگی را کاهش دهد. برخی افراد می‌گویند که درمان‌ها به رشد سریع‌تر موهایشان کمک می‌کنند، زیرا انتهای آن‌ها شکافته یا شکسته نمی‌شوند.

کراتینه مو در دوران بارداری

اگر در دوران بارداری هستید و موهای فر، مجعد و آسیب دیده دارید و قطعا دوست دارید تا موهای‌تان را صاف و ظاهر خود را زیبا کنید. اما آیا کراتینه مو در دوران بارداری توصیه می‌شود؟ از آنجایی که بسیاری از درمان‌های کراتینه حاوی مواد شیمیایی شدید هستند، دریافت خدمات کراتینه در زمان بارداری توصیه نمی‌شود. سالی سارتین، متخصص سلامت زنان می گوید: « از درمان های کراتینه و صاف کردن مو در دوران بارداری خودداری کنید. درمان های کراتینه ممکن است باعث به خطر افتادن سلامت فرزندتان شود، زیرا ممکن است مواد کراتینه حاوی فرمالدئید یا موادهای دیگری مانند اتان دیول و گلیوکسال باشند که سرطان‌زا هستند یا مواد شیمیایی دیگر که می‌توانند در نهایت باعث سرطان شوند».

آیا درنهایت انجام درمان کراتینه در دوران بارداری بی خطر است یا نه؟

به طور کلی، به زنان باردار توصیه می شود در این دوران مهم و حساس از درمان کراتینه روی موهای خود اجتناب کنند.

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، در هنگام بارداری به دلیل مواد شیمیایی مورد استفاده، از جمله فرمالدئید، که می تواند باعث مشکلات تنفسی در هنگام قرار گرفتن در معرض کراتینه شود، در دوران بارداری خطراتی وجود دارد. اگرچه تحقیقات در مورد اثرات تنفس مواد شیمیایی روی جنین محدود است، اما بهتر است از هرگونه خطر احتمالی جلوگیری شود. لازم به ذکر است که هر بارداری‌ای متفاوت است. اگر در مورد دریافت کراتینه در دوران بارداری سوالی دارید، حتماً با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی در مورد شرایط خود مشورت کنید.

چرا در دوران بارداری نباید کراتینه انجام دهید؟

از درمان های کراتینه در دوران بارداری عمدتاً به دلیل مواد شیمیایی دخیل در این فرآیند باید اجتناب شود. همچنین ممکن است ساعت ها طول بکشد تا این درمان تکمیل شود، به این معنی که زمان قرار گرفتن در معرض این مواد به صورت طولانی تری وجود دارد.

بسیاری از پزشکان و متخصصان بر این باور هستند که بسیاری از درمان‌های کراتینه، حاوی فرمالدئید هستند که یک سرطان‌زای شناخته شده است و در دوران بارداری می تواند بسیار خطرناک و مضر باشد. حتی درمان‌های کراتینه‌ای که به‌عنوان «غیر فرمالدئید» به بازار عرضه می‌شوند، نباید در  دوران بارداری استفاده شوند، زیرا اطلاعات ایمنی کمی وجود دارد.

به افراد غیر باردار که به دنبال درمان کراتینه هستند توصیه می شود قبل از دریافت این خدمات از ماسک استفاده کنند، نزدیک پنجره بنشینند و از تهویه مناسب سالن اطمینان حاصل کنند. بیشتر سالن‌ها خطر قرار گرفتن در معرض بخارهای فرمالدئید و آمونیاک را دارند که می‌تواند مضر باشد. در واقع، می‌توان گفت که تهویه بهترین راه برای کاهش خطر کراتینه مو است.

اثرات کراتینه مو

خطرات درمان کراتینه در دوران بارداری

هر چیزی که روی پوست بدن یا پوست سر اعمال شود می تواند جذب جریان خون شما شود و به طور بالقوه روی کودک در حال رشد شما تاثیر بگذارد. به همین دلیل است که برخی از مواد مراقبت از پوست مانند رتینول در دوران بارداری توصیه نمی شود. مواد شیمیایی که برای مدت طولانی با پوست سر تماس مستقیم دارند، از نظر تئوری می توانند جذب جریان خون شوند. قرار گرفتن جنین در معرض این مواد به احتمال زیاد کم است، اما در انسان بالغ به خوبی مطالعه نشده است.

دانستن خطر دقیق آن دشوار است زیرا انجام مطالعات روی افراد در دوران بارداری دشوار است، اما ما می دانیم که حداقل زمانی که مواد شیمیایی خاصی در هوایی که تنفس می‌کنیم باشد، خطراتی برای والدین وجود دارد.به طور کلی، از درمان هایی که حاوی فرمالدئید یا آمونیاک هستند، باید اجتناب شود، زیرا آنها سرطان زا هستند. علاوه بر تنفس بخارات مضر، هر فردی ممکن است به طور بالقوه دچار بثورات پوستی (درماتیت تماسی) یا واکنش آلرژیک به مواد تشکیل دهنده یک درمان کراتینه شود.

اگر قبل از اطلاع از بارداری خود کراتینه درمانی انجام داده اید، احساس گناه نکنید. به احتمال زیاد قرار گرفتن جنین در معرض این مواد شیمیایی حداقل است. بهترین کاری  که می توانید انجام دهید این است که  خیلی به خودتان سخت نگیرید. حتماً این مورد را به متخصص زنان و زایمان یا مامای خود در میان بگذارید و سعی کنید فکر خود را مشغول نکنید.

چه زمانی می توانم درمان کراتینه را از سر بگیرم؟

هنگامی که فارق می شوید، انجام کراتینه درمانی ایمن تر در نظر گرفته می شود. با این حال، متخصصان مراقبت های بهداشتی و سبک شناسان همچنان هشدار می دهند که این خدمات بدون خطر نیست.

حتی اگر یک سرویس کراتینه بدون فرمالدئید برچسب زده شود، احتمالاً هنوز یک ماده شیمیایی شدید برای دستیابی به نتایج وعده داده شده وجود خواهد داشت. درمان کراتینه همچنین می‌تواند برای آرایشگر شما خطراتی ایجاد کند، زیرا برخی از مطالعات اختلالات تولید مثل را با افرادی که در صنعت زیبایی کار می‌کنند مرتبط می‌دانند.

جایگزین های ایمن برای زیبایی مو در دوران بارداری

از آنجایی که کراتینه یا سایر درمان های صاف کننده مو در دوران بارداری توصیه نمی شود، ممکن است مجبور شوید استانداردهای زیبایی خود را در زمانی که انتظار دارید تنظیم کنید. به بافت موی طبیعی خود تکیه کنید و سبک های جدید را کشف کنید که برای دوران بارداری شما مفید است.

برای مبارزه با موخوره، موها به رطوبت نیاز دارند، بنابراین استفاده از محصولات مناسب در خانه به شما کمک می‌کند که ظاهر و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. «جایگزین‌هایی مانند درمان‌های تهویه‌کننده عمیق را در نظر بگیرید. به موهای‌تان نرم‌ کننده بزنید، کلاه دوش روی سر خود بکشید و بگذارید حداقل 10 دقیقه در موهایتان بماند.

شامپو نگهدارنده‌های مختلفی در بازار وجود دارد این شامپوهای نگهدارنده برای تقویت و بازسازی پیوندهای شکسته در موها کار می کنند و به ویژه روی موهای خشک و شکننده پس از دریافت یک درمان شیمیایی مانند کراتینه به خوبی عمل می کنند.

نکات کراتینه مو

آرایشگران و متخصصان زیبایی، حتما نکات مهم کراتینه مو را به شما می‌ گویند. در ادامه، ما به بررسی برخی از این نکات خواهیم پرداخت.

  • پیش از فرایند کراتینه مو

قبل از رفتن به سالن، بررسی کنید که آیا کراتینه درمانی برای موهای شما مناسب است یا خیر. فقط به این دلیل که بهترین دوست شما درمان و نتیجه موی خود را دوست داشت تکیه نکنید و صرفا به این معنی نیست که برای شما هم مناسب خواهد بود. به گفته آرایشگران برجسته، موهایی با بافت مجعد یا وز برای انجام درمان کراتینه صافی مناسب هستند. از سوی دیگر، موهای نازک و نسبتا صاف باید درمان کراتینه احیا استفاده کنند

نکته مهم دیگر قبل از انجام درمان، مشورت با آرایشگر است. ایده خوبی است که یک آرایشگر قابل اعتماد و با تجربه برای موهای خود انتخاب کنید. مشاوره با آرایشگر تضمین می کند که فرمول مناسب موهای خود را دریافت کنید. این مسئله بسیار ضروری است زیرا هر درمان کراتینه به یک اندازه ایجاد نمی شود. همچنین، مطالعه در مورد درمان از قبل به شما کمک می کند، زیرا به شما ایده خوبی در مورد آنچه انتظار دارید می دهد. فراموش نکنید که قیمت کراتینه مو را نیز استعلام کنید زیرا با توجه به طول مو متفاوت است.

  • حین فرایند کراتینه مو

روزی را انتخاب کنید که در آن آزاد هستید و زمان کافی برای استراحت دارید زیرا کراتینه مو یک درمان طولانی است. به طور معمول، کراتینه مو تقریباً سه ساعت طول می کشد.

نتیجه نهایی، موهایی صاف، براق و قابل کنترل خواهد بود که بیش از یک سال  با یک رژیم مراقبت از مو مناسب برای شما دوام خواهد داشت. اگرچه این درمان هیچ گونه عارضه جانبی اثبات شده ای ندارد، استفاده از فرمالدئید در آن تحت اسکنر قرار گرفته است. این ماده شیمیایی در تولید محصولات مختلف خانگی استفاده شده است و قطعاً چندان ایمن در نظر گرفته نمی شود. به همین دلیل، تحریک یا عفونت خفیف می تواند در پوست و چشم ایجاد شود. به همین دلیل، بسیار مهم است که این روش توسط یک آرایشگر آموزش دیده و حرفه ای انجام شود.

  • بعد از فرایند کراتینه مو

پس از درمان، توصیه می شود که روی خرید یک شامپوی بدون سولفات خوب سرمایه گذاری کنید، زیرا حداکثر به مدت 24 ساعت مجاز به شستن موهای خود یا بستن آنها با نوار لاستیکی گیره نیستید. اگرچه موهای شما پس از درمان قابل کنترل تر می شوند، اما تغییر قابل توجهی در رژیم مراقبت از موهای شما ایجاد نخواهد شد. هنوز هم باید تلاش بیشتری برای مراقبت از موهای خود انجام دهید. استایلیست ها معمولا فرمول بدون سولفات را برای شامپوی شما توصیه می کنند. این امر طول عمر کراتینه مو را تضمین می کند زیرا این نوع شامپو با درمان مقابله نمی کند. با آرایشگر خود در مورد محصولات مراقبت بعد از آن مشورت کنید تا موهای ابریشمی و صاف خود را برای مدت طولانی تری حفظ کنید.

آیا کراتینه مو با صاف کردن / ریباندینگ متفاوت است؟

در درمان کراتینه، ساختار مو از نظر شیمیایی تغییر نمی‌کند، اما موها درخشان و قابل کنترل می‌شوند. و وقتی نوبت به صاف کردن و ری باندینگ می‌رسد، این درمان ترکیب مو را تغییر می‌دهد ساختار باند اصلی مو را میشکند و موها را براق‌تر می‌کند. نتیجه همچنین متفاوت است زیرا کراتینه در مقایسه با ریباندینگ ظاهری طبیعی به موهای شما می دهد.

جمع بندی

مو برای همه‌ی انسان ها مسئله‌ای مهم است. زیبایی مو و سلامتی آن، یکی از مواردی است که ما به آن فکر می‌ کنیم. از خرید شامپو، نرم کننده و سرم مو گرفته تا درمان های زیبایی مانند کراتینه و یا رنگ کردن مو سرمان؛ همه و همه مسائلی هستند که بخش مهمی از ظاهر ما را ایجاد می‌کنند. یکی از این درمان‌های زیبایی، کراتینه مو است. درمان‌های کراتینه مو، موها را صاف می‌کند و باعث می‌شود موها براق و بدون وز به نظر برسند. کراتینه مو همچنین می تواند مو را قابل کنترل تر کند. اگرچه این درمان ها پرهزینه هستند، اما نتایج می تواند تا چندین ماه باقی بماند.

با این حال، با وجود محبوبیت، درمان های کراتینه مو بدون خطر نیستند. اکثر آنها حاوی فرمالدئید یا سایر موادی هستند که ممکن است فرمالدئید آزاد کنند. این مواد شیمیایی می توانند عوارض جانبی مانند واکنش های آلرژیک، سرفه و استفراغ ایجاد کنند. این موضوع، به خصوص برای زنان باردار می‌تواند مسئله ساز شود. در این مقاله، به بررسی کراتینه مو، فواید و مزایای آن و کراتینه در دوران بارداری پرداختیم. امیدواریم مطالب این مقاله، برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *