SHIKAMA
پلکس تراپی

فواید پلکس تراپی

پلکس تراپی نامی است که این روزها بیشتر با آن مواجه می‌شوید، این درمان یکی از روش‌های نوین برای تقویت و ترمیم موهای آسیب دیده است. در عصر حاضر احیا و ترمیم موهای آسیب دیده با توجه به نوع آسیب‌های جدیدی که به واسطه مواد شیمیایی به وجود می‌آید یکی از خدمات زیبایی در سالن‌های […]

پلکس تراپی نامی است که این روزها بیشتر با آن مواجه می‌شوید، این درمان یکی از روش‌های نوین برای تقویت و ترمیم موهای آسیب دیده است. در عصر حاضر احیا و ترمیم موهای آسیب دیده با توجه به نوع آسیب‌های جدیدی که به واسطه مواد شیمیایی به وجود می‌آید یکی از خدمات زیبایی در سالن‌های آرایشی است که روز به روز با استقبال بسیاری مواجه است. پلکس تراپی به عنوان مهمترین روش برای درمان و احیای موهای آدامسی شده به کار می‌رود و همین باعث محبوبیت روز افزون آن گردیده است.

با توجه به فواید پلکس تراپی به عنوان یک روش درمان و ترمیم مو مجموعه آموزشگاهی شیکاما به عنوان مرکز خدمات تخصصی ترمیم، صافی، احیا و کراتینه مو در نظر دارد در این مطلب به معرفی این روش نوین و بررسی فواید آن بپردازد تا عزیزانی که موهایشان دچار آسیب دیدگی به خصوص مشکل آدامسی شدن مو شده اند بتوانند با این راه حل آشنا شوند.

اهمیت ترمیم موهای آسیب دیده

رنگ کردن موها به طور کل در سالهای اخیر یکی از مرسوم ترین روش‌های زیباسازی بوده است که خانم‌ها توجه ویژه‌‌ای به آن داشته اند و با کمک رنگ‌های مختلف با پایه شیمیایی تغییرات متنوعی را در رنگ موی خود ایجاد می‌کنند. اغلب خانم‌ها هر چند وقت یکبار برای تنوع سعی می‌کنند با تجربه رنگ جدیدی به خصوص رنگ‌های روشن که نیاز به پایه موی روشن دارد تنوع جدیدی را ایجاد نمایند و این آغاز ماجرای آسیب دیدگی موهاست.

رنگ کردن بیشتر با کمک مواد شیمیایی انجام می‌گردد که بخش اعظمی از روشن نمودن آن بر عهده‌ دکلره است، ماده‌‌ای که استفاده زیاده از آن می‌تواند آسیب جدی به مو وارد نماید. برخی حتی برای رسیدن به پایه موی روشن مجبور می‌شوند چندین بار دکلره نمایند که این دکلره کردن چند باره باعث تداوم آسیب‌های وارده به موها می‌شود و در دراز مدت منجر به نابودی آنها خواهد شد. در نتیجه اگر موهایی زیبا و شاداب می‌خواهید لازم است از روش‌های ترمیم و بازسازی مو برای احیای آنها استفاده نمایید.

آسیب‌های وارده به مو می‌تواند شامل ریزش مو، شکستگی مو، وز شدن و زبر شدن مو و مهمتر از همه آدامسی شدن مو شود. یکی از مرسوم ترین روش‌ها برای درمان این نوع آسیب‌ها استفاده از پلکس و اولاپلکس است که ما قصد داریم در این مبحث بیشتر به آن بپردازیم. امروزه پلکس تراپی به عنوان یکی از مهمترین و سریعترین روش‌های درمان آسیب‌های وارده به مو از طریق رنگ‌های شیمیایی، دکلره و سایر فرآورده‌های شیمیایی است.

این روش درمانی حتی می‌تواند موهای آدامسی شده و خورد شده را نیز نجات دهد اما آدامسی شدن چیست و چه زمانی اتفاق می‌افتد؟ و چه زمانی اتفاق می‌افتد؟

آدامسی شدن مو

آدامسی شدن مو یکی از آسیب‌های دکلره کردن

آدامسی شدن مو را ممکن است بارها شنیده باشید یا با آن مواجه شده باشید. زمانی که مو در اثر رنگ کردن مداوم یا استفاده از ترکیبات شیمیایی قوی دچار حالتی کشسانی می‌شود و مانند آدامس کش می‌آید اصطلاحا به آن می‌گویند آدامسی شدن مو که می‌تواند لحظات عذاب آوری را برای خانم‌ها با موی بلند به وجود آورد. آدامسی شدن یا کش آمدن‌ و خاصیت الاستیکی پیدا کردن مو زمانی اتفاق می‌افتد که مواد رنگ مو و دکلره مدت زیادی بر روی موها باقی مانده باشد.

این مواد شیمیایی در این زمان به بافت مو نفوذ کرده و کوتیکول مو را تخریب می‌کنند، تخریب اتفاق افتاده در باقت مو خود را به شکل کشیدگی در ظاهر مو نشان می‌دهد و در اثر شانه کردن کشید می‌شود و مانند یک کش نازک به سرعت پاره می‌شود. این کشیدگی به دلیل سوختن ساقه مو و از دست دادن رطوبت و چربی آن در اثر دکلره و رنگ کردن غیر اصولی اتفاق می‌افتد. اما‌ برای ترمیم موهای آسیب دیده باید از چه روشی استفاده کرد؟

ترمیم آدامسی شدن مو

 

از مهمترین سوالات شما که به کرات تکرار می‌شود این است که چگونه موهای آدامسی شده را ترمیم نماییم؟ بسیاری با کش آمدن موها و اصطلاحا آدامسی شدن آنها فاتحه موهای خود را می‌خوانند و به کوتاه کردن آنها پناه می‌برند اما باید بدانید که یک راه حل ساده تر هم وجود دارد که می‌توانید بدون کوتاه کردن سلامت از دست رفته موهای خود را بازگردانید و آن پلکس تراپی یا همان درمان آسیب مو با مواد پلکس است که ما قصد داریم در این مطلب شما را با فواید آن آشنا نماییم.

پلکس تراپی چیست؟

پلکس و اولاپلکس نوعی ماده هستند که برای ترمیم و احیای مو مورد استفاده قرار می‌گیرند و در انواع مختلف عرضه می‌شوند. این مواد به طور کل روی باندهای سولفیدی مو اثر می‌گذارند و باعث ترمیم آنها می‌شوند. از پلکس‌ها اغلب همراه با مواد شیمیایی برای موها استفاده می‌شود تا از تاثیر این مواد شیمیایی بکاهد و باعث قوی تر شدن ساقه مو گردد. پلکس‌ها قادر هستند ساقه‌های آسیب دیده مو را به خوبی ترمیم نمایند و حتی آسیب دیدگی ساختار مو را نیز برطرف کنند. به طور کل پلکس به محصولاتی گفته می‌شود که در احیای موی آسیب دیده به کار گرفته می‌شود.

 تراپی در لغت به معنای درمان است در نتیجه پلکس تراپی یعنی درمان آسیب مو که امروزه یکی از درمان‌های رایج مو است که به ترمیم موهای آسیب دیده با کمک مواد پلکس می‌پردازد. لازم به ذکر است که برخلاف تصورتان پلکس و اولاپلکس جزو مواد مراقبتی نیستند و تنها در صورت آسیب دیدگی مو، کشسانی شدن مو یا خرد شدن ساقه آن و سایر آسیب‌های بافت مو به کار گرفته می‌شود. به طور کل پلکس‌ها تغییری در حالت مو و ساختار آن به وجود نمی‌آورند بلکه بیشتر پیوندهای گوگردی مو را تغییر می‌دهند تا بتوانند آنها را ترمیم نمایند.

 

توجه به این نکته ضروری است که در پلکس تراپی از مواد شیمیایی مضر استفاده نمی‌شود در نتیجه پلکس برخلاف سایر روش‌های ترمیم ضرری برای موها در پی ندارد.

عملکرد پلکس تراپی مو

از بین رفتن ساختار داخلی مو به خاطر استفاده از انواع ابزارهای حرارتی، مواد شیمیایی یا رنگ و دکلره مکرر می‌تواند پیوندهای دی سولفید مو که همان پیوندهای میان سلول‌های پروتئین و کراتین مو است را از بین ببرد و باعث خشک شدن موها، خرد شدن و ضعیف شد آنها می‌شود در نتیجه خاصیت الاستیکی پیدا کرده و کش می‌آید. پلکس تراپی برای بازسازی و ترمیم این پیوندها مورد استفاده قرار می‌گیرد و مواد پلکس با تغییر پیوند گودگردی، آسیب وارده به مو را ترمیم می‌کند. متخصصان حوزه بهداشت مو این روش را یک روش سریع برای درمان مو می‌شناسند که می‌تواند انواع آسیب‌ها را به خوبی بهبود بخشد.

مزیت‌های پلکس تراپی مو

بسیاری تصور می‌کنند که پلکس تراپی نیز مانند سایر روش‌های شیمیایی برای موها ممکن است مضر باشد اما باید بدانید که پلکس‌ها به عنوان ترمیم کننده آسیب مو دارای هیچ نوع ماده شیمیایی مضری نیستند و شما می‌توانید از آن حتی در ترکیب با سایر مواد شیمیایی مانند انواع رنگ‌ها، مواد دکلره و بوتاکس مو استفاده نمایید. پیشتر گفتیم پلکس‌ها درمان کننده مو هستند و پیوندهای دی سولفید موها که در اثر عواملی چون براشینگ زیاد، اتو کشی موها به صورت مکرر، رنگ و دکلره و … شکسته شده است ترمیم می‌نماید. این مواد برای مقاوم سازی این پیوندها نیز به کار گرفته می‌شود در نتیجه قبل از انجام خدمات پرمخاطره‌ و آسیب زایی همچون رنگ و دکلره، براشینگ و اتوکشی نیز می‌توانید از این مواد برای مقاوم سازی موهایتان استفاده کنید.

 از مواد پلکس در جریان استفاده از مواد شیمیایی بر روی مو مانند رنگ کردن و دکلره کردن نیز می‌توان استفاده کرد تا مانع از شکستن پیوند پروتیئن مو و کراتین آن شود و اینگونه موها قوی تر و محکم تر می‌شوند.

پلکس یا پلکس تراپی؟

اما باید بدانید که استفاده از مواد پلکس و پلکس تراپی متفاوت است شما پلکس را می‌توانید برای تقویت پیوند موهای خود استفاده کنید که بیشتر به صورت سطحی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما پلکس تراپی یا همان درمان موها زمانی انجام می‌شود که خیال درمان موهای آسیب دیده را دارید. در این روش برخلاف استفاده ساده از مواد پلکس، شما موها را از داخل و به صورت پایه‌‌ای درمان می‌کنید.

آسیب دیدن مو

در پلکس تراپی ابتدا لایه‌های داخلی موی آسیب دیده ترمیم می‌شود سپس به سراغ لایه‌های خارجی و درمان ساقه مو می‌روند. پلکس تراپی باعث افزایش مقاومت موها می‌شود و پس از آن شما می‌توانید موهایتان را با هر نوع رنگ مو و مواد دکلره‌‌ای تغییر رنگ دهید.

به طور کل فواید پلکس تراپی بسیار است اما استفاده از آن برای تقویت و صافی مو توصیه نمی‌شود در واقع پلکس یک ماده است که در صورت آسیب دیدگی موها یا برای جلوگیری از آسیب رسیدن به آنها استفاده می‌شود و شما نمی‌توانید صرفا برای تقویت مو از پلکس استفاده نمایید. برای صافی و براقیت مو و حتی تقویت آن روش‌های دیگری وجود دارد که می‌توانید به سراغ آنها بروید.

مهم ترین کاربردهای پلکس مو

پلکس‌ها انواع مختلفی دارند که از لحاظ کیفیت با هم متفاوتند اما به طور کل همه آنها ترمیم کننده مو هستند و قابلیت بالایی در ترمیم آسیب‌های جدی مو دارند در نتیجه می‌توان از آنها در درمان هر نوع آسیب دیدگی مو استفاده کرد. امروزه از مواد پلکس و اولاپلکس در بسیاری از آرایشگاه‌ها و سالن‌های تخصصی کراتینه و احیای مو برای درمان موهای آسیب دیده استفاده می‌شود. این آسیب‌ها می‌توانند بر اثر استفاده مداوم از مواد شیمیایی همچون رنگ مو و دکلره، وسایل گرمایشی مو مانند اتو مو و سشوار، براشینگ و‌… به وجود آمده باشد. برخی از مواد پلکس به دلیل مرغوب بودن قابلیت محافظت از مو در برابر هر نوع آسیبی حرارتی و براشینگ کردن مداوم را نیز دارند.

مو دکلره شده

مهمترین کاربرد پلکس‌ها برای کسانی است که دائم موهای خود را در معرض رنگ و دکلره قرار می‌دهند و از این مواد برای جان بخشی به موهای رنگ شده استفاده می‌شود تا مانع از کدر شدن، شکستگی مو، آدامسی شدن و‌… شوند.

توجه داشته باشید که پلکس مو ارتباطی با اکسیدان و رنگ مو ندارد و در دسته این نوع خدمات آرایشی و بهداشتی قرار نمی‌گیرد اما می‌تواند در ترکیب با مواد رنگ و دکلره به عنوان مانعی برای آسیب رسیدن به موها استفاده شود.

روش استفاده از پلکس و اولاپلکس

همانطور که گفتیم پلکس و اولاپلکس موادی هستند که قابل استفاده هم در آرایشگاه‌ها هستند و هم خودتان می‌توانید از آنها در خانه استفاده کنید و موهایتان را پلکس تراپی کنید. به طور کل اوپلکس‌ها مانند رنگ مو دارای شماره هستند و شامل 5 شماره می‌شود که هر یک از آنها مناسب برای شرایط خاصی است.

شماره‌های N1 و N2 بیشتر برای کاربرد در آرایشگاه‌های و سالن‌های تخصصی کراتینه و احیای مو مورد استفاده قرار می‌گیرد و شماره‌های‌ N3 و N4 و N5 قابلیت استفاده در منازل توسط خودتان را دارد.

  • شماره 1: غلیظ ترین و قوی ترین نوع اولاپلکس است که قابلیت ترکیب با پودر دکلره را دارند و به عنوان تقویت کننده برای موهای دکلره شده به کار گرفته می‌شوند.
  • شماره 2: اغلب به عنوان ترمیم کننده شبیه به یک ماسک مو بعد از شستن‌ رنگ و دکلره به کار گرفته می‌شود و باید حداقل 20 دقیقه روی موها باقی بماند تا بهترین عملکرد خود را داشته باشد.
  • شماره 3: نقش مراقبتی دارد و لازم است چند هفته قبل از شامپو زدن به موها استفاده شود و پس از 10 تا 30 دقیقه شسته و آبکشی شود.
  • شماره 4: بیشتر شبیه به یک شامپوی تقویت کننده است که باعث آب رسانی به موها می‌شود و اغلب از آن به عنوان شامپو در حمام استفاده می‌شود.
  • شماره 5: یک تقویت کننده و نرم کننده مو است که خاصیت آبرسانی دارد و پس از شستن موها بر روی آنها اعمال می‌شود. این تقویت کننده دارای مواد مغذی آمینو اسیدی فاقد سیلیکون است و بعد از چند دقیقه باید آن را آبکشی کنید.
مو بلند و روشن
مراقبت‌های بعد از پلکس تراپی

کسانی که موهایشان را پلکس تراپی می‌کنند باید بدانند که ترمیم مو فقط انجام پلکس تراپی نیست و مراقبت‌های بعد از آن نیز برای داشتن یک نتیجه خوب مهم است در نتیجه لازم است پس از آنکه موهایتان را با پلکس یا اولاپلکس درمان و مقاوم کردید، یک سری نکات را رعایت کنید که این نکات شامل:

  • قرنطینه موها تا 48 ساعت (عدم جمع کردن و بستن موها در این مدت)
  • ممنوعیت شستن موها یا حمام کردن و خیس کردن آنها تا 48 ساعت
  • دادن زمان استراحت به موها برای تقویت شدن

توجه داشته باشید که در صورت جمع کردن موها و بسته آنها به خصوص به شکل دم اسبی تنها در نتیجه کار خود اخلال ایجاد کرده اید و نتیجه مطلوب را به دست نخواهید آورد. سعی کنید در این مدت از عرق کردن سرتان نیز جلوگیری نمایید.

پلکس تراپی قبل از انجام کراتینه یا بعد از آن؟

این سوال که اول پلکس تراپی باید انجام داد یا کراتینه برای شما هم ممکن است پیش بیاید. توجه داشته باشید که پلکس تراپی روی ساختار داخلی مو تاثیر می‌گذارد و آن را تقویت می‌کند اما کراتین با ایجاد یک لایه کراتین در اطراف مو آن را پوشش می‌دهد و تقویت داخلی انجام نمی‌دهد پس لازم است قبل از کراتینه ابتدا پلکس تراپی انجام شود و لایه‌های داخلی مو ترمیم گردد آنگاه با انجام کراتینه شرایط بهتری برای موهایتان به وجود آورید و از پیوند تقویت شده آن توسط پلکس تراپی محافظت نمایید.

قیمت پلکس تراپی مو

پلکس تراپی نسبت به روش‌های ترمیم مو مانند کراتینه قیمت پایین تری دارد اما باید توجه داشته باشید که مواد پلکس و اولاپلکس اصل در ایران بسیار کم است و این مواد از خارج از ایران وارد می‌شود در نتیجه قیمت آنها رابطه نزدیکی با قیمت ارز دارد. به طور کل قیمت پلکس تراپی نسبت به قیمت اولاپلکس کمتر است و شما با یک جلسه درمان با حداقل هزینه‌ها می‌توانید موهای آسیب دیده خود را درمان نمایید. امروزه پلکس تراپی یکی از خدمات آرایشی و بهداشتی مو است که در سالن‌های آرایشی و مراکز تخصصی احیای مو انجام می‌شود و بهتر است که زیر نظر متخصص انجام شود تا نتیجه کامل و مطلوبی به دست آید. توجه داشته باشید که برای بهره گیری از مواد اصل بهتر است از افراد حرفه‌‌ای و سالن‌های تخصصی احیای مو مانند شیکاما استفاده نمایید تا خیالتان از بابت اصل بودن مواد مورد استفاده تان راحت باشد.

دریافت خدمات پلکس تراپی در شیکاما

مجموعه تخصصی شیکاما به عنوان یکی از پیشگامان خدمات صافی و احیای مو در تهران در سالهای اخیر توانسته است یکی از ارائه دهندگان بهترین خدمات ترمیم، صافی و احیای مو‌ باشد. این خدمات شامل نانو کراتین، پلکس تراپی، بوتاکس مو، اکستنشن مو، رنگ و‌‌ هایلایت می‌شود. این سالن تخصصی علاوه بر ارائه خدمات صافی و احیای مو با ارائه انواع خدمات زیبایی ناخن، ویال رشد مو، روغن اوزون، ویال ریزش مو، انواع ماسک مو مخصوص کراتین و‌‌…‌‌ توانسته است رضایت مشتریان بسیاری را در تهران و شهرهای اطراف جلب نماید. کادر حرفه‌‌ای شیکاما با بهره گیری از روش‌های نوین آموزشی یکی از برترین آموزشگاه حرفه‌‌ای در زمینه آموزش کراتین مو، آموزش اسکراب اسکالپ هستند که با برگزاری دوره‌‌های نظیر دوره آموزش کراتین (کراتینه ) مو افراد بسیاری را آموزش داده است. شیکاما با توجه به نیاز شما عزیزان در دسترسی به مواد مرغوب آرایشی و بهداشتی مو فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی نموده و شما عزیزان می‌توانید انواع محصولات سلامت مو شامل: شامپو بدون سولفات،‌ ماسک مو مخصوص موهای کراتین شده، مواد نانو کراتین S&C، روغن اوجون S&C، اتو مو کراتین S&C مدل SC-11، اتو مو کراتین S&C مدل SC-12، فلوئید سم زدا و انواع دستگاه‌های صافی و احیا مو را با تضمین کیفیت کالا از این وب سایت خریداری نمایید.

مراقبت مو

سوالات پر تکرار:

آیا از پلکس تراپی می‌توان برای صافی مو استفاده کرد؟

پلکس فقط ساختار مو را تقویت می‌کند و هیچ تاثیری بر روی صافی و ساختار خارجی آن ندارد پس از پلکس نمی‌توان به عنوان یک روش صافی مو استفاده نمود.

ماندگاری پلکس تراپی چقدر هست؟

به طور کل ماندگاری پلکس تراپی فقط با چند جلسه درمان در حدود 4 تا 6 ماه است. این نوع روش درمانی بسیار کارساز است و در صورتی که شما پس از انجام آن بارها از رنگ و دکلره یا وسایل حرارتی و‌.. استفاده نمودید لازم است دوباره آن را انجام دهید.

آیا لازم است پلکس تراپی در آرایشگاه انجام شود؟

توجه داشته باشید که انجام هر نوع خدمات آرایشی و بهداشتی مو بهتر است زیر نظر افراد متخصص انجام شود تا نتیجه بهتری به دست آورید. اما برخی از واحدهای پلکس با توجه به سهولت استفاده از آن آن خودتان می‌توانید در خانه استفاده نمایید.

چه کسانی باید از پلکس تراپی مو استفاده کنند؟

پلکس تراپی برای افرادی که موهایشان دچار آسیب دیدگی شدید مانند آدامسی شدن یا شکستگی ساقه مو یا خشکی شدید موها‌ شده است توصیه می‌شود. به طور کل کسانی که دائما موهای خود را رنگ می‌کنند یا وسایل حرارتی برای مو استفاده می‌کنند، کسانی که با روش‌های شیمیایی موهای خود را فر می‌کنند یا و به طور مداوم با آب دریا یا آب استخر در تماس هستند می‌توانند از این روش استفاده کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *