SHIKAMA

شناخت نانو پروتئین و کارایی نانو پروتئین

عوامل زیادی روی سلامت موها تاثیر می گذارند اما هیچکدام به اندازه مواد دکلره، جان مو را نمی گیرد. رنگ و دکلره کردن موها بسیار رایج است و موهای طبیعی و رنگ نشده، کمتر دیده می شود. بر خلاف سال های گذشته، این روزها رنگ موها تنها برای پوشاندن تارهای سفید مو استفاده نمی شوند.مواد شیمیایی قوی برای دکلره کردن مو استفاده می شود که ساختار مو را به هم می ریزد. دکلره قبل از رنگ کردن موها انجام می شود. به این صورت که وقتی رنگ موی مورد نظر چند پایه روشن تر از موی خود فرد باشد، ابتدا موها دکلره می شوند. مواد شیمیایی دکلره با عبور از کوتیکول به عمق مو نفوذ می کنند و رنگدانه های مو را از بین می برند. این موضوع به حرف ساده است اما در واقعیت ساقه مو دچار آسیب زیادی می شود.

نانو پروتئین مو چیست ؟

ساختار اصلی بافت مو از پروتئین های مختلف تشکیل شده است. اصلی ترین و مهم ترین پروتئین مو، کراتین نام دارد. این ماده روی استحکام، انعطاف، زیبایی و شفافیت مو تاثیر می گذارد.پروتئین تراپی به مفهوم استفاده از ترکیبات پروتئین و نانو ذرات برای اصلاح ساختار موی آسیب دیده است. در پروسه دکلره کردن، پروتئین مو آسیب می بیند. علت این است که ترکیبات شیمیایی قوی،اکسیداسیون ایجاد می کنند و پیوندهای مو از بین می رود. این تغییرات دائمی است و موهای دکلره شده در مرور زمان، سلامت خود را به دست نمی آورند.

در واقع DNA پروتئین‌های مو دچار آسیب جدی شده و این وضعیت قابل برگشت نیست. با تکنیک نانو پروتئین تراپی می توان ساختار آسیب دیده پیوندهای کلاژن و پروتئین مو را اصلاح کرد. به این ترتیب پروتئین های از دست رفته در طی دکلره کردن مو، دوباره تامین می شود. در نانو پروتئین تراپی با اتصال پروتئین های هیدرولیز شده شکاف های ساقه ترمیم می شود. اکسیداسیون ناشی از مواد دکلره موجب ایجاد شکاف های دائمی مو می شوند. در نتیجه به مرور موها خشک و شکننده تر شده و نازک می شوند. این همان وضعیتی که وز مو را ایجاد می کند. موهای دکلره شده همیشه با پف و وز و خشکی و شکستگی زیادی مواجه می شوند.

آیا موهای من نیاز به نانو پروتئین درمانی دارد؟

یکی دیگر از مواردی که به ساختار پروتئین مو آسیب می زند، افزایش سن و پیری است. موها هم مثل پوست و سایر اندام های بدن، دچار کهولت سن می شوند. موهای افراد در سنین بالاتر به زیبایی و شادابی دوران جوانی نیست. با استفاده از این تراپی می توان پروتئین مورد نیاز مو را تامین کرد. اگر از وسایل حرارتی برای حالت دادن به موها استفاده می کنید نیاز به نانو پروتئین مو دارید زیرا گرما و حرارت دشمن موهای شماست. گرمای خورشید نیز به دلیل اشعه مضرUV در صدمه دیدن موها تاثیر دارد. آیا همیشه موهای خود را سشوار خشک می کنید؟ در این صورت حتما موهایی خشک و شکننده دارید که نیاز به درمان اختصاصی دارد. آب استخرهای عمومی نیز به دلیل دارا بودن درصد بالای کلر، موجب آسیب به ساختار کوتیکول مو می شود. به تدریج موها خشک می شود و ظاهر مو حالت کدر و وز پیدا می کند. اگر به هر دلیلی موهای شما دچار آسیب شده، خشک و کم آب است می توانید از اجرای نانو پروتئین مو بیشترین استفاده را ببرید ولی به طور خاص بیشترین دریافت کنندگان این تراپی، خانم هایی هستند که موهای شان در اثر رنگ و اکسیدان یا مواد دکلره، بیش از حد خشک و شکننده و وز شده است.

دوام نانو پروتئین مو چقدر است؟

این تکنیک از انواع تراپی تخصصی مو با قابلیت تکرار است. مدت زمان ماندگاری نانو پروتئین روی موها بین 3 تا 6 ماه است که بستگی به خودتان دارد. با برخی مراقبت های ساده می توانید ماندگاری تراپی را افزایش دهید. مثال توصیه می شود تا 20 روز بعد از نانو پروتئین مو هیچگونه ماده شیمیایی دیگری را استفاده نکنید. ساده تر اینکه بعد از پروتئین تراپی بلافاصله موها را رنگ و دکلره نکنید. اجرای هم زمان سایر تراپی های تخصصی نظیر پلکس تراپی و نانو بوتاکس مو و کراتینه و …. توصیه نمی شود. در این مورد از آرایشگرتان راهنمایی بخواهید و به توصیه او عمل کنید.

نانو پروتئین مو با کلر استخر میانه خوبی ندارد. حتما قبل از شنا در استخر، کلاه مخصوص را روی موهایتان بکشید تا آب با موها در تماس نباشد. در مورد تابش نور خورشید نیز حساسیت زیادی وجود دارد موهای خود را از اشعه مستقیم آفتاب حفظ کنید. همین کار ساده می تواند دوام نانو پروتئین مو را افزایش دهد. اما مهم ترین موضوع مربوط به وضعیت تغذیه و دریافت مواد مغذی از طریق مواد غذایی است. با رژیم های سخت غذایی نمی توانید از شر کیلوهای اضافی بدن خلاص شوید. با محروم کردن خود از خوراکی های مفید تنها به موها آسیب می زنید. درصد بالایی از ساختار مو دارای بافت پروتئین است در حالت عادی این مواد از طریق خوراکی ها تامین می شود.

 عملکرد نانو پروتئین چگونه است ؟

درمان پروتئینی مو با اتصال پروتئین های هیدرولیز شده به کوتیکول مو و سخت شدن لایه کوتیکول ، موهای شما را ترمیم می کند.اگر سوراخ هایی در کوتیکول مو وجود داشته باشد ، درمان با پروتئین این شکاف ها را برطرف کرده و در اطراف ساقه مو سدی قرار می دهد تا آسیب های بعدی را کاهش دهد. به این ترتیب ، موها را قوی تر و ترمیم می کند.

پروتئین تراپی چند وقت به چند وقت نیاز می باشد ؟

اینکه هر چند وقت یکبار یک درمان پروتئینی انجام دهید به نوع درمانی که انتخاب می کنید و همچنین نوع موی شما بستگی دارد. برخی از انواع ملایم تر درمان پروتئین را می توان بیشتر استفاده کرد (به عنوان مثال ، هفته ای یک بار یا بیشتر) ، در حالی که درمان های پروتئینی شدیدتر باید کمتر (هر 4 تا 6 هفته) و با احتیاط بیشتری مورد استفاده قرار گیرند.

3.2/5 - (9 امتیاز)

2 در مورد “شناخت نانو پروتئین و کارایی نانو پروتئین”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *