SHIKAMA
آیا میتوان بعد از کراتینه موها را رنگ کرد ؟

آیا بعد از کراتینه کردن می‌توان موها رو رنگ کرد؟

یکی از سوالاتی که در میان کسانی که موهایشان را کراتینه می‌کنند بسیار مطرح می‌شود این است که آیا بعد از کراتینه کردن مو می‌توان موها را رنگ کرد؟ پاسخ به این سوال نیاز به شناخت کراتینه و روند انجام آن دارد. شیکاما به عنوان یک مرکز جامع ارائه خدمات کراتین و احیای مو با […]

یکی از سوالاتی که در میان کسانی که موهایشان را کراتینه می‌کنند بسیار مطرح می‌شود این است که آیا بعد از کراتینه کردن مو می‌توان موها را رنگ کرد؟ پاسخ به این سوال نیاز به شناخت کراتینه و روند انجام آن دارد. شیکاما به عنوان یک مرکز جامع ارائه خدمات کراتین و احیای مو با توجه به اهمیت آگاهی درباره رنگ کردن مو بعد از کراتینه قصد دارد در این مطلب با بررسی شرایط کراتینه مو و تاثیر رنگ کردن بر‌ آن‌ به سوالات شما درباره رنگ کردن مو بعد از کراتینه و مزایا و معایب این کار جواب دهد. پس اگر قصد رنگ کردن موهای کراتینه شده خود را دارید یا در فکر کراتینه کردن موهایتان هستید با ما در این مطلب همراه باشید.

رنگ کردن موهای کراتینه شده

رنگ کردن موهای کراتینه شده دغدغه بسیاری از افراد است. سوالاتی از این قبل که آیا رنگ کردن موهای کراتینه شده امکان پذیر است؟ کی می‌توان موهای کراتینه شده را رنگ کرد؟ و‌… سوالات پرتکرار است. بهتر است ابتدا با شناخت روش درمانی کراتینه آغاز کنیم تا بهتر بدانید که زمان مناسب برای رنگ کردن موهای کراتینه شده کی هست؟

ترمیم و بازسازی مو با کراتین کردن مو

کراتین کردن مو عملی است که برای صافی و احیا و ترمیم آسیب‌های ناشی از رنگ مو، دکلره و سایر عوامل آسیب زا بر روی موها انجام می‌شود تا موهایی که در جریان رنگساژ با از دست دادن بخشی از کراتین خود آسیب دیده اند ترمیم شود و با احیای میزان کراتین شان سلامت خود را دوباره به دست آورند. به طور کل کراتینه کردن یکی از راه‌های درمانی برای ترمیم آسیب‌های مو است. مواد شیمیایی به کار رفته در رنگ‌ها با تحت تاثیر قراردادن کوتیکول و فولیکول مو آنها را نازک می‌کنند و بخشی از پروتئین کراتین مو از بین می‌رود. در چنین مواقعی لازم است موها تحت درمان قرار گیرند و کراتین از دست رفته به ساختار آن‌ها برگردد تا بتوانیم آسیب‌ها را ترمیم نماییم. توجه داشته باشید که کراتین حدود 90 درصد از مو را تشکیل می‌دهد و در صورت کاهش این میزان، مو به حالت وز و آسیب دیده و کم پشت در می‌آید.

کراتینه درمانی چیست؟

کراتین یک پروتئین طبیعی است که در بدن موجودات زنده وجود دارد‌ و در بافت مو، ناخن و پوست به وفور یافت می‌شود. این پروتئین برای جلوگیری از شکنندگی بافت این ارگان‌ها و قوی و سالم نگه داشتن آنها به وجود آمده است. امروزه کراتین می‌تواند در موهایی که دچار کمبود کراتین شده اند اعمال شود و آنها را درمان نماید که به آن کراتینه درمانی می‌گویند و در نهایت استفاده از آن باعث می‌شود موهای شما ظاهر پرتر و درخشان تری داشته باشد و صاف و یکدست شود.

ترمیم و بازسازی مو با کراتین کردن مو

کراتینه راهی برای جلوگیری از وز شدگی و فر شدن مو

برای بسیاری سوال است که چرا بافت برخی از موها وز شده است و برخی دیگر جوری در هم تنیده شده اند و فر هستند که تصور صاف شدن آنها در مخیله نمی‌گنجد. لازم است بدانید که همه اینها به میزان کراتین موی فرد بستگی دارد. هرچه کراتین مو کمتر باشد به همان اندازه مو ایستایی و قوام خود را از دست می‌دهد و وز و فر می‌شود. صاف کردن و جلوگیری از وز شدگی این موها با یک روش ساده انجام خواهد شد و آن کراتین درمانی است. احیای کراتین مورد نیاز این موها همان چیزی است که امروزه افرادی که به دنبال صاف کردن و احیای موهای خود هستند به آن نیاز دارند. این احیا با کمک روش کراتینه تراپی و درمان با کراتین موهایی صاف و یکدست به دست می‌آورند.

مراحل انجام کراتینه

کراتینه کردن یک فرآیند حرفه ای است که در سالن‌های آرایشی باید انجام گردد. کراتینه کار اگر حرفه ای نباشد ممکن است تمام پولی که شما برای کراتینه خرج کرده اید از دستتان برود، پس با توجه به هزینه بالای کراتینه حتما از کاربلد بودن آرایشگر خود مطمئن شوید. در فرآیند کراتینه ابتدا موها با مواد کراتین دار که عمدتا مواد شیمیایی هستند آغشته می‌شود. این مواد مخصوص کراتینه هستند و با استفاده از کراتین طبیعی غنی شده اند. موهای آغشته شده به مواد کراتین دار با کمک گرمای اتو مو، کراتین را به بافت خود جذب می‌کنند. شاید بتوان اتو کشی کراتینه را مهم ترین بخش آن دانست که به یک فرد حرفه ای نیاز دارد. کما اینکه هر نوع اتویی مناسب استفاده به عنوان اتو مو کراتین نیست زیرا این اتوها باید گرما را در تمام سطح به صورت یکنواخت پخش کنند و دمای بالایی ایجاد نمایند. در نتیجه اتو موی کراتینه یک اتو موی مخصوص برای کراتیه کردن مو است که توسط برندهای مختلفی ساخته می‌شود. پس از مرحله اتوکشی موها صاف می‌شود و در صورت آسیب دیدگی یک لایه کامل کراتین دور موها غلاف پیدا می‌کند که لازم است از آن محافظت شود تا در درازمدت شما بتوانید کراتینه موی خود را حفظ کنید.

مراحل انجام کراتینه

مزایا و معایب انجام کراتینه کردن مو

کراتینه یک درمان برای آسیب‌های مو است و خطری برای مو ندارد اما باید توجه داشته باشید که مواد کراتینه، مواد شیمیایی فوق العاده قوی هستند که می‌تواند برای شما مشکلاتی به وجود آورد. وجود فرمالدهید در ساختار مواد کراتین که یک ماده سرطان زاست باید به شما هشدار دهد که استفاده بی رویه از این درمان به خصوص بدون استفاده از افراد متخصص عاقبت خوبی ندارد. علاوه بر آن استفاده بی رویه از مواد کراتینه ممکن است باعث از بین رفتن موی شما شود و به جای ترمیم آسیب بیشتری به آنها تحمیل نماید. پس حتما قبل از استفاده از کراتینه یک آرایشگر متخصص را پیدا کنید و به خوبی درباره آن تحقیق نمایید تا ضرری متوجه سلامتی شما و موهایتان نگردد.

مقاله مزایا و معایب کراتینه را مطالعه نمایید.

اگر به دنبال رنگ کردن موهای خود بعد از کراتینه هستید بهتر است اول با ساختار کراتینه ای که کرده اید آشنا شوید و ببینید از کدام روش و مواد برای کراتینه کردن موهایتان استفاده شده است و دوام‌ آن چگونه است. این موضوع را تنها آرایشگر شما می‌تواند به شما بگوید، پس سعی کنید قبل از رنگ کردن مو با آرایشگری که موهایتان را کراتینه کرده است مشورت نمایید.

انواع روش‌ها و مواد کراتینه کردن مو

کراتینه کردن مو چندین روش و مواد برای اجرا دارد که می‌تواند توسط کراتینه کار و آرایشگر حرفه ای به کار گرفته شود تا نتیجه ای مناسب به وجود آید. در اینجا به چند مورد از روش‌های کراتینه که در سالن‌های آرایشی مختلف انجام می‌شود اشاره می‌کنیم.

کراتین تریسولا پلاس

تریسولا پلاس یکی از روش‌های کراتین است که کسانی که موهای به شدت آسیب دیده دارند یا موهای آنها شدیدا وز یا فر است می‌توانند از این روش که به عنوان قوی ترین نوع درمان کراتینه وجود دارد استفاده نمایند. این نوع کراتینه نسبت به سایر کراتینه‌ها دوام بیشتری دارد و از مواد قوی تری هنگام کراتینه کردن استفاده می‌شود.

کراتین گلدول کراسیلک

یکی از قدرتمندترین مواد کراتینه است که بیشتر برای موهایی با تارهای نازک به کار گرفته می‌شود. از محاسن آن تحریک کمتر پوست سر است اما به طور کل طول دوره آن در حدود دو ماه است و اگر از روش‌های مراقبت از مو استفاده نکنید این دوره کمتر نیز می‌شود.

کراتین کمپلکس

توجه به بافت و جنس مو برای کراتینه از اهمیت بالایی برخوردار است‌ زیرا هر نوع تار مویی روش درمان کراتین خاص خود را دارد. کراتین کمپلکس مناسب برای موهایی با جنس ضخیم هستند که در نهایت موها را نرم و لطیف می‌کند. این نوع کراتینه نسبتا مواد سمی کمتری دارد اما باید توجه داشته باشید که دوام آن نسبت به بقیه بسیار کمتر است.

کراتین سزان

کراتینه سزان یکی از کم خطرترین انواع کراتینه است که از مواد کم خطرتری در اجرای درمان موها با کراتین استفاده می‌کند. زمان اجرای این کراتینه به دلیل استفاده از مواد شیمیایی ضعیف تر کمی طولانی تر است اما ضررهای سلامتی آن کمتر است و افرادی که حساس تر هستند می‌توانند از آن استفاده نمایند.

کراتین سزان

خب حال که با انواع روش‌های کراتینه آشنا شده اید بهتر است به سراغ سوال اصلی که باید جواب بدهیم برویم.

آیا می‌توان بعد از کراتینه موها را رنگ کرد؟

رنگ کردن مو بعد از کراتینه اتفاقی است که ممکن است دوست داشته باشید آن را رقم بزنید حالا که موهایتان قوام و جلوه خوبی پیدا کرده وسوسه شدن برای رنگ کردن آن و بیشتر کردن این جلوه اتفاق دور از انتظاری نیست اما لازم است بدانید که رنگ کردن مو بعد از کراتینه زمان خاص خود را دارد و اگر رعایت نشود زحمات شما برای رنگ کردن و کراتینه کردن ممکن است از بین برود. اگر به دنبال رنگ کردن موی خود بعد از کراتینه هستید ترجیحا ابتدا با آرایشگر خود مشورت نمایید قطعا هر آرایشگری به شما می‌گوید حداقل دو هفته بعد از کراتینه مو نباید موهای خود را رنگ کنید. زیرا اگر بلافاصله بعد از کراتینه، موهای خود را رنگ کنید نتیجه مناسبی از رنگ مو نخواهید گرفت.

همانطور که گفتیم کراتین با پوشاندن موها آن‌ها را درمان می‌کند، در در واقع ساختار کراتینه مانند یک قلاف موهای شما را پوشانده است تا آسیب دیدگی‌های آن ترمیم شود در نتیجه این پوسته و قلاف‌ اجازه نمی‌دهد هر ماده ای به خصوص رنگ به خوبی بر روی مو بنشیند و نفوذ به داخل بافت مو را دشوار می‌کند. رنگ‌ها لازم است که وارد فولیکول مو شوند تا بتوانند واکنش لازم برای تغییر رنگ را به وجود آورند و کراتین اعمال شده مانعی برای این نفوذ است پس اگر موهایتان را بعد از کراتینه رنگ کنید‌ رنگ یا به خوبی اعمال نمی‌شود یا اگر شود رنگ یکدستی به وجود نخواهد آمد. به همین دلیل آرایشگران به شما توصیه می‌کنند که حداقل دو تا سه هفته بعد از کراتینه از رنگ کردن موهای خود پرهیز کنید چون به نوعی پول دور ریختن و خراب کردن کراتین و نمای موهای شماست.

توصیه اکید ما به شما این است که قبل از کراتینه کردن درباره رنگ کردن موهایتان اقدام نمایید تا ظاهری جذاب و یکدست را در موهایتان تجربه نمایید. اما چرا قبل از کراتینه باید موها را رنگ کرد؟ این سوالی است که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد.

رنگ کردن مو قبل از کراتینه

گفتیم که رنگ کردن موهای کراتینه شده سخت است و مشکلاتی را به وجود می‌آورد در نتیجه بهتر است قبل از کراتینه کردن درباره رنگ موی خود تصمیم بگیرید به خصوص اگر اهل روشن کردن موهایتان یا استفاده از رنگ‌های فانتزی هستید. این رنگ‌ها نیاز به دکلره دارند و دکلره آسیب زیادی به مو وارد می‌کند که شما می‌توانید بعد از رنگ کردن به کمک کراتینه آن آسیب را تا حدودی ترمیم نمایید. علاوه بر آن اگر از رنگ فانتزی استفاده کرده اید ماندگاری رنگ موهایتان نسبت به مواقع عادی بیشتر خواهد بود. زیرا کراتینه یک راه مطمئن برای ترمیم و احیای بافت آسیب دیده مو است و مانند روکشی از آنها محافظت خواهد نمود. اما باید 7 تا 10 روز بعد از دکلره موهایتان را کراتینه نمایید.

اگر شما با کراتینه کار منتخب‌ خود درباره رنگ موهایتان قبل از کراتینه حرف بزنید قطعا او به شما پیشنهاد می‌کند که قبل از کراتینه موهایتان را رنگ کنید تا با کمک کراتینه علاوه بر ایجاد جلوه ای بهتر برای نمایش رنگ موهایتان آسیب‌های وارد شده از مواد شیمیایی رنگ به آنها را کاهش دهید. توجه داشته باشید که وقتی موهایتان را قبل از کراتینه رنگ کنید، کراتین موها را می‌پوشاند و مانع از رنگ پریدگی و کم رنگ شدن رنگ آنها نیز می‌شود. در واقع رنگ مو تا زمانی که کراتین موهای شما پابرجاست از تغییر رنگ محافظت می‌شود.

رنگ کردن مو قبل از کراتینه

شیکاما به عنوان یک مرکز تخصصی آموزش کراتین (کراتینه) مو و آموزش اسکراب اسکالپ که روش‌های مختلف کراتین کردن مو را پیاده می‌کند به شما توصیه می‌کند با رنگ کردن موهایتان قبل از کراتینه کردن یک جلوه بی نظیر را در موهایتان به وجود آورید و به رنگ موهایتان طراوت و تازگی همیشگی ببخشید.

رنگ کردن مو پس از کراتینه

حال تصور کنید شما ترجیح داده اید با رنگی که موهایتان دارد، آنها را کراتینه کنید و الزامی برای رنگ کردن موهایتان قبل از کراتینه نداشته اید. ممکن است پس از کراتینه موردی پیش بیاید که نیاز به تغییر رنگ مو داشته باشید قطعا برایتان این پرسش مطرح می‌شود که آیا رنگ کردن موی کراتینه شده امکان پذیر است؟ جواب این پرسش نیاز به بررسی مراحل و نوع رنگ زدن شما خواهد داشت. با توجه به نوع کراتینه شما می‌توانید حداقل 2 تا 3 هفته بعد از کراتینه موهایتان را رنگ نمایید.

توجه داشته باشد که رنگ کردن به خصوص چند درجه روشن تر کردن مو نیاز به استفاده از مواد دکلره دارد که عامل اصلی سوختن مو و آسیب دیدن آن است. دکلره کردن موی کراتینه امکان پذیر است اما ممکن است باعث از بین رفتن موهایتان شود به همین دلیل توصیه می‌شود از دکلره کردن موهایتان بعد از کراتینه تا پایان دوره کراتینه خودداری نمایید. در زمینه رنگ کردن موها نیز توجه داشته باشید که تنها رنگ‌های بدون آمونیاک قابل استفاده بر روی موهای کراتینه شده هستند و این کار باید زیر نظر یک آرایشگر حرفه ای انجام شود، از رنگ زدن خانگی موهای کراتینه شده خودداری کنید به خصوص اگر از ترکیبات رنگ مورد استفاده تان خبر ندارید.

رنگ کردن مو پس از کراتینه

تغییر رنگ مو با کراتینه کردن

برخی تصور می‌کنند که کراتینه کردن باعث تغییر رنگ مو می‌شود. لازم است یادآوری کنیم که کراتینه فقط یک روش درمانی برای مو است و تاثیری بر روی رنگدانه‌های مو نمی‌گذارد در برخی موارد اندکی تغییر رنگ مشاهده می‌شود البته ناگفته نماند که ممکن است موهای پژمرده شما رنگ جذابی داشته باشد که خود را نشان ندهد اما با انجام کراتینه و ایجاد طراوت و شادابی در آنها این رنگ بیشتر خود را نمایان کند.

با انجام کراتینه در موهایی با رنگ طبیعی هیچ تغییر رنگی مشاهده نمی‌شود و صرفا موها براق تر شده و رنگ طبیعی آن بیشتر به چشم می‌آید. اما در موهای رنگ شده با توجه به آسیبی که مو دیده است ممکن است کراتینه باعث شود در رنگ اختلاف درجه به وجود آید و مو روشن تر شود اما این اختلاف رنگ چندان محسوس نیست.

با توجه به آنچه گفته شد مشخص گردید که رنگ کردن بعد از کراتینه امکان پذیر است اما باید برطبق اصول و راهنمایی‌های افراد متخصص انجام گردد. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره به موسسه زیبایی شیکام کر مراجعه نمایید یا با مشاورین ما تماس بگیرید.

تغییر رنگ مو با کراتینه کردن

ترمیم و بازسازی مو با کراتینه کردن در شیکاما

شیکاما به عنوان مجموعه ای جامع برای ارائه انواع خدمات کراتین، صافی و احیای مو، آموزش کراتین، آموزش اسکراب کف سر، نانو کراتین، پلکس تراپی، بوتاکس مو، اکستنشن مو، رنگ و لایت، خدمات زیبایی ناخن‌ و… ‌شناخته می‌شود که توانسته در سالهای اخیر خدمات ارزنده ای در زمینه آموزش کراتین در تهران انجام دهد. این سالن به عنوان یک مجموعه مستقل با توجه به نیاز شما عزیزان اقدام به عرضه محصولات مراقبتی مو مانند ویال رشد مو، روغن اوزون، ویال ریزش مو، انواع اتو مو کراتین S&C کره جنوبی و مواد نانو کراتین S&C، ماسک مو کراتین S&C،‌ شامپو بدون سولفات و ماسک مو مخصوص موهای کراتین شده در فروشگاه اینترنتی خود نموده تا دسترسی شما عزیزان به محصولات مورد نیازتان راحتر باشد. شیکاما به عنوان یک آموزشگاه کراتین مو و آموزشگاه اسکراب اسکالپ‌ پذیرای علاقمندان به یادگیری حرفه ای کراتین و احیای مو است. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید.

ترمیم و بازسازی مو با کراتینه کردن

در انتها به چند پرسش پرتکرار شما عزیزان پاسخ می‌دهیم:

برای رنگ کردن موها بعد از کراتینه کردن چقدر باید صبر کنیم؟

با توجه به روند ترمیم مو لازم است حداقل دو تا سه هفته به کراتین فرصت احیای آسیب دیدگی‌های مو را بدهید آنگاه اقدام به رنگ کردن مو نمایید. در غیراینصورت نه موهایتان رنگ خوب و یکدستی می‌گیرد و نه کراتینه موهایتان عمل ترمیم را به خوبی انجام می‌دهد.

آیا بعد از کراتینه، می‌توان موها را‌هایلایت کرد؟

همانطور که نمی‌توانید بلافاصله بعد از کراتینه موهایتان را رنگ کنید، قطعا‌ هایلایت کردن را نیز نباید انجام دهید. چون هم باعث از بین رفتن کراتین می‌شود و هم موها به خوبی‌هایلایت نمی‌شوند.

بهتر است اول رنگ کنیم یا کراتین؟

کراتین یک درمان برای موهای آسیب دیده به خصوص آسیب‌های ناشی از رنگ است پس قطعا کراتینه پس از رنگ کردن موها بهترین گزینه است. سعی کنید قبل از کراتینه کردن به تغییر رنگ موهایتان فکر کنید و اگر لازم است آن را انجام دهید.

آیا می‌توان بعد از کراتینه موها را دکلره کرد؟

دکلره کردن مو به نوعی شدیدترین نوع آسیبی است که می‌توانید به موها وارد نمایید پس مطلقا سعی کنید بعد از کراتینه تا مدتی سراغ دکلره کردن نروید چون ممکن است نه تنها کراتین موهایتان را از بین ببرید که باعث شوید موهایتان آسیب جدی تری پیدا کند. پس حداقل سه ماه باید منتظر بمانید تا اثرات کراتین از موهای شما برداشته شود.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *