SHIKAMA
خرید شامپوی مناسب بعد از کراتینه کردن مو برند S&C از شیکاما

شامپوی مناسب بعد از کراتینه مو چیست؟

بعد از کراتینه کردن، مراقبت از مو اهمیت بسیاری دارد. یکی از مهمترین مراحل مراقبت از مو استفاده از شامپوهای مخصوص موهای کراتینه است. انتخاب یک شامپوی مناسب بعد از کراتینه مو می‌تواند به شما کمک کند علاوه بر داشتن یک موی سالم و زیبا، صافی و احیای موی خود را تا مدتها حفظ کنید. […]

بعد از کراتینه کردن، مراقبت از مو اهمیت بسیاری دارد. یکی از مهمترین مراحل مراقبت از مو استفاده از شامپوهای مخصوص موهای کراتینه است. انتخاب یک شامپوی مناسب بعد از کراتینه مو می‌تواند به شما کمک کند علاوه بر داشتن یک موی سالم و زیبا، صافی و احیای موی خود را تا مدتها حفظ کنید. با توجه به اهمیت انتخاب یک شامپوی مناسب برای موهای کراتینه شده، شیکاما به عنوان یکی از تخصصی ترین مراکز کراتینه مو در تهران در این مطلب قصد دارد شما را با شامپوی مناسب موهای کراتینه و معیارهای لازم برای انتخاب آن آشنا نماید. پس اگر قصد کراتینه کردن موی خود را دارید یا موهایتان را کراتینه کرده اید با ما در این مطلب همراه باشید.

شامپوی مناسب بعد از کراتینه مو

کراتین روشی برای ترمیم و احیای مو

پیش از پرداختن به انتخاب شامپوی مناسب برای موهای کراتینه شده لازم است درباره کراتینه و چیستی آن بیشتر بدانیم. دانستن درباره این جزییات به شما الزام حفظ و نگهداری از موهای کراتینه شده را بیشتر نشان می‌دهد.

صافی و درخشندگی مو دغدغه بسیاری از افراد است زیرا مو یکی از اصلی ترین المان‌های زیبایی در بدن انسان است. در سالهای اخیر با توجه به افزایش استفاده از رنگ‌های شیمیایی و روش‌های مختلف برای زیباسازی مو، آسیب رسیدن به موها افزایش گسترده ای داشته است و لزوم ترمیم و بازسازی و جلوگیری از وز شدگی و شکنندگی آنها متخصصان این حوزه را بر آن داشت تا به دنبال احیای روش‌های ترمیم مو باشند. یکی از روش‌های ترمیم مو کراتینه تراپی است که به دلیل عملکرد مطلوبی که دارد در سالهای اخیر با استقبال زیادی در دنیای فشن و زیبایی مواجه شده است. امروزه کراتینه کردن به عنوان یکی از خدمات تخصصی آرایشی در سالن‌های آرایش و زیبایی ارائه می‌گردد و حتی برخی از مراکز به صورت کاملا تخصصی به ارائه خدمات کراتینه و احیای مو می‌پردازند.

اما کراتینه چیست؟ و دقیقا چه فرآیندی را برای صافی و احیای مو در آن انجام می‌شود؟

کراتینه چیست؟

کراتین یکی از پروتیین‌های بدن موجودات زنده است که پوست مو و ناخن از آن تشکیل شده اند. این پروتئین عامل اصلی فعالیت حیاتی پوست، مو و ناخن را برعهده دارد و به حفظ بافت پوست و مو و جلوگیری از شکنندگی و ترک خوردگی آنها کمک می‌کند. عامل اصلی درخشندگی و شادابی پوست و مو همین پروتئین است که اگر از بین رود یا کاهش پیدا کند پوست، مو و ناخن دچار آسیب دیدگی می‌شوند. متخصصان با استفاده از خود کراتین توانستند روشی درمانی برای احیای مجدد موها و صافی و درخشندگی آنها پیدا کنند.‌

کراتینه کردن مو برای صافی و احیا

کراتینه روشی است برای احیا و ترمیم موهای وز شده، آسیب دیده و فر که نیاز به صافی مو دارند و لازم است زیر نظر متخصصان در سالن‌های آرایشی انجام گیرد. در این روش ابتدا موها با مواد شیمیایی حاوی کراتین آغشته می‌شود و آنگاه با کمک اتو موی مخصوص کراتین به این موها گرما داده می‌شود تا کراتین به بافت مو تزریق گردید. توجه داشته باشید که کراتین کردن مو یک فرآیند حرفه ای است زیرا برای کراتینه کردن از مواد شیمیایی حاوی کراتین استفاده می‌شود و لازم است کراتینه کار کاملا از مراحل کار و روش‌های استفاده از آن آگاه باشد. پس از مراحل اتوکشی، موهای کراتینه شده کاملا صاف و یکدست می‌شود. حرفه ای بودن کراتینه کار در نتیجه نهایی شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

کراتینه کردن مو برای صافی و احیا

 

مراقبت‌های بعد از کراتینه مو

بسیاری تصور می‌کنند که کراتینه کردن مو آخرین مرحله ی احیای آن است و انتظار دارند پس از آن موهایی شاداب و زیبا داشته باشند اما باید گفت این تازه آغاز کار مراقبت و احیای موهای شماست. مو هم مانند هر چیز دیگری است اگر شما مراقبت از آن را مورد توجه قرار ندهید نه تنها نتیجه مطلوبی از کراتینه کردن آن نخواهید گرفت که سلامت موهای خود را نیز به خطر خواهید انداخت. اگر به دنبال مراقبت از موهای کراتینه شده خود هستید لازم است حال که کراتینه مو انجام داده اید به دنبال روش‌های مراقبت از آنها نیز باشید اما این روش‌های مراقب از موهای کراتینه شامل چه چیز‌هایی می‌شود؟

شستشوی مو بعد از کراتین

موها به خودی خود در معرض هر موادی قرار نمی‌گیرند و این ما هستیم که آنها را در معرض مواد مختلف به عنوان شامپو، ماسک مو و‌… برای تمیزی یا مرتب کردن مو قرار می‌دهیم. شستن مو یکی از اصلی ترین موارد مراقبت از مو است که آنها را از آلودگی، چربی و‌… پاک می‌کند.‌ پیشرفته شدن ترمیم و بازسازی مو افراد بیشتری را به کراتینه تراپی و استفاده از روش‌های شیمیایی مختلف برای احیا و صافی مو سوق داده است. این روش هزینه‌های زیادی برای شخص به همراه دارد به همین دلیل لازم است از موهای کراتینه شده مراقبت بیشتری نمایید و یکی از راه‌های مراقب از موها توجه نمودن به محصولات و شوینده‌هایست که ما همواره از آنها استفاده می‌کنیم. شامپو‌ها اولین و رایج ترین محصولات مراقبت از موها هستند که افراد با موهای کراتینه شده در انتخاب آن باید نهایت دقت را داشته باشند و قبل از انتخاب حتما با یک متخصص مشورت نماید.

شستشوی مو بعد از کراتین

شستشوی مو به خصوص زمانی که با مواد کراتینه آغشته شده است در نظر ما یک امر طبیعی است اما لازم است بدانید که این شستشو اصول خاص خود را دارد و لازم است که توجه ویژه ای به مراحل آن و شامپویی که برای آن استفاده می‌کنید داشته باشید. استفاده از شامپوها در این دوره باید کنترل شده باشد و از مصرف شامپوهایی که مواد شوینده قوی برای پروتئین‌ها دارند پرهیز کرد زیرا این نوع شامپو قاتل کراتینه موی شما خواهد بود و عمر آن را بسیار کوتاه می‌کند.

بعد از کراتینه مو از چه شامپویی باید استفاده کنیم؟

اغلب کسانی که کراتینه می‌کنند می‌پرسند از چه شامپویی برای موهای کراتینه شده استفاده کنیم؟ یا بعد از کراتینه مو از چه شامپویی استفاده نکنیم؟

جواب این سوالات ساده است: محصولات مراقبتی باید از هر آنچه که باعث از بین رفتن و آسیب رسیدن به کراتین اعمال شده به موهایتان می‌شود عاری باشد. شرکت‌های آرایشی و بهداشت اغلب برای بالا بردن کارایی محصولات خود از موادی استفاده می‌کنند که بر روی پروتئین‌های مو تاثیر منفی می‌گذارند و با از بین بردن اثرات کراتینه علاوه بر کاهش عمر کراتینه مو باعث وز شدن، خشکی و شکنندگی ساقه مو می‌شوند. یکی از این ترکیبات مواد سولفات دار است.

سولفات‌ها شوینده‌های قوی اما ارزانی برای انواع چربی و روغن هستند که در بسیاری از شامپو‌ها وجود دارد اما استفاده از آنها در حالت طبیعی هم منجر به خشکی پوست و موی سر می‌شود و بیشتر مناسب موهای چرب هستند. سولفات با کاهش چربی پوست سر و پروتئین‌های مو (با تاثیر بر کوتیکول و فولیکول مو)  آنها را از چرب شدن محفوظ نگه می‌دارد که این امر برای موهای کراتینه شده که به نوعی پروتئین تراپی شده اند بسیار ضرر دارد. تصور کنید ساعت‌ها وقت صرف موهایتان کرده اید که آنها را با پروتئین کراتین تقویت نمایید و بلافاصله آنها را با شامپویی که حاوی سولفات است بشورید، قطعا نتیجه ای جز دور ریختن پولتان برای کراتینه به دست نخواهید آورد چون شما عامل اصلی کراتینه موهایتان را از بین برده اید.

انتخاب یک شامپوی مناسب برای موهای کراتینه شده

انتخاب یک شامپوی مناسب برای موهای کراتینه شده ضروری است با توجه به هزینه ای که برای کراتینه کردن داشته اید هزینه کردن برای محصولاتی همچون شامپو نباید دغدغه مالی برای شما باشد زیرا حفظ کراتینه در گرو این کار است. شاید بتوان گفت مناسب ترین شامپو برای موهای کراتینه شده همان شامپویی است که آرایشگر و کراتینه کار شما معرفی می‌کند، افراد متخصص با آگاهی از جنس موی شما آن را کراتینه می‌کنند پس علم بیشتری به محصولات مورد نیاز آنها دارند. شما می‌توانید با سرچ شامپوی مناسب موهای کراتینه شده با انواع و اقسام محصولات از برندهای مختلف آشنا شوید اما یادتان نرود این شامپو‌ها باید حتما فری سولفات (فاقد سولفات) باشند تا عمر کراتینه موی شما طولانی تر شود. اگر شامپوی مناسب موی کراتین شده را تهیه نکنید همه زحمات تان برای کراتینه کردن آنها هدر می‌رود. موهای کراتین شده نیاز به شامپوی مناسب کراتینه دارند تا نتیجه مطلوبی از کراتین کردن موی خود به دست آورید.

دوام کراتین مو

توجه داشته باشید که کراتین مو با استفاده از شامپوهای مخصوص تا بیش از یک سال دوام خواهد داشت اما با استفاده از شامپوهای معمولی این بازه زمانی به 3 تا 4 ماه کاهش پیدا می‌کند و بزودی شما شاهد خشکی مجدد و وز شدن موهایتان در اثر از بین رفتن کراتین آنها می‌شوید.

دوام کراتین مو

شامپو بدون سولفات برای موهای کراتینه شده

تقریبا 90 درصد ساقه مو از پروتئین کراتین ساخته شده است و بقیه‌ آن شامل رطوبت و سایر مواد می‌شود. این کراتین لازم است که حفظ شود هر چه میزان آن کمتر باشد به همان اندازه موها وزتر خشن تر و فرتر خواهند بود. کراتینه کردن برای تامین و بالانس کردن این درصد کراتین در ساقه مو است که منجر به صافی مو و احیای آن می‌شود. در نتیجه برای شستن موها ما نیاز داریم از محصولاتی استفاده کنیم که فاقد سولفات باشند. استفاده از شامپوهای بدون سولفات چه برای کسانی که موهایشان را کراتینه کرده اند و چه برای کسانی که موهایی فر و وز دارند توصیه ای کاربردی است.

بهترین شامپو بعد از کراتینه مو

حال وقت آن است که به این سوال پاسخ دهیم : بهترین شامپو برای بعد از کراتینه کردن موها کدام است؟ گفتیم که سولفات قاتل پروتئین کراتین در بافت موهای شما است در نتیجه شامپویی مناسب است که فاقد سولفات باشد. در بازار شامپوهای بسیاری از برندهای مختلف وجود دارد که فاقد سولفات هستند اما توجه داشته باشید که برخی دیگر از مواد به کار رفته در ساخت شامپو مانند پارابن نیز در درازمدت بر ساختار کراتین تاثیر می‌گذارد و باعث از بین رفتن آن می‌شود در نتیجه بهترین شامپویی که می‌توانید برای بعد از کراتینه مو مورد استفاده قرار دهید شامپویی است که فاقد سولفات و پارابن باشد. این نوع شامپو به عنوان بهترین شامپو بعد از کراتینه مو توسط آرایشگرها و افراد کراتینه کار به کسانی موهای خود را کراتینه می‌کنند پیشنهاد داده می‌شود.

بهترین شامپو بعد از کراتینه مو

در ادامه چند شامپو پر طرفدار برای موهای کراتینه شده را معرفی می‌کنیم.

شامپو کراتینه مو S&C

برند  برزیلی S&C در سالهای اخیر محصولات کاربردی زیادی در زمینه کراتین کردن مو ارائه کرده است که یکی از بهترین محصولات آرایشی و بهداشتی کشور برزیل است. این شرکت انواع دستگاه‌های صافی و احیا مو، اتو مو کراتین‌ S&C ماسک  بعد از حمام مخصوص موهای کراتین شده، مواد نانو کراتین S&C، ماسک مو کراتین S&Cو شامپوی مخصوص موهای کراتینه S&C را به بازارآرایشی ارائه نموده است. این شامپو فاقد سولفات است و یکی از محصولات پیشنهادی متخصصان شیکاما برای شست موهای کراتینه شده است.

شامپو کراتینه مو فابریگاس

 این محصول غنی شده با ویتامین  Eدارای ترکیبات ویژه ای است که سبب افزایش، نرمی و درخشندگی موهای کراتینه شده می‌شود، این شامپو با تاثیر گذاشتن بر پوست سر باعث تقویت جریان خون مویرگی در ریشه و پیاز موها می‌شود که باعث تقویت مو از ریشه و افزایش مرحله رشد موها می‌شود. این شامپو فاقد سولفات است و با خیالی راحت می‌توانید از آن در هنگام استحمام استفاده نمایید.‌‌‌‌‌‌‌

شامپو کراتینه مو فابریگاس

شامپو کراتینه مو لروکس

شامپو کراتینه لروکس یکی از شامپوهای پرطرفدار است که حاوی کراتین هیدرولیز شده است، این نوع پروتئین به تقویت ریشه موها کمک می‌کند. این شامپو فری سولفات است و وجود ترکیبات گیاهی در این شامپو باعث ایجاد شادابی و لطافت در موها پس از هر شسشتو می‌شود.‌‌‌‌‌‌‌‌

در نهایت باید بگوییم که پیدا کردن شامپوی مناسب برای موهای کراتینه یک کار ساده نیست. برای این انتخاب توجه به بافت مو و نیازهای آن الزامی است در نتیجه سعی کنید با یک متخصص در این زمینه مشورت نمایید. اغلب بهترین متخصص آرایشگر شما خواهد بود. از ایشان بخواهید بهترین‌ها را متناسب با موی شما معرفی نماید. اما اگر آرایشگرتان در دسترس نبود شما می‌توانید با تکیه بر سابقه برندها، محصولات مورد نظر را خریداری نمایید. اغلب برندهای معتبر محصولاتی عالی در زمینه کراتینه مو دارند. فقط توجه داشته باشید که قیمت شامپو کراتینه برند، نسبت به سایر شامپوها بالاتر است اما هزینه کردن برای آن با توجه به هزینه ای که برای کراتینه کرده اید برای حفظ سلامت کراتینه مویتان می‌ارزد.

شامپو کراتینه مو لروکس

فواید استفاده از شامپو کراتینه بعد از کراتین مو

طبق آنچه که گفتیم استفاده از شامپوی مناسب برای موهای کراتینه شده امری واجب است. در واقع اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را از کراتینه موهایتان بگیرید باید روند مراقب از مو را با محصولات مناسب و فاقد سولفات در پیش بگیرید. فقدان سولفات فقط مخصوص شامپو نیست و لازم است شما تمامی محصولات مراقبت از موی خود را فری سولفات تهیه نمایید.

فواید استفاده از شامپو کراتینه بعد از کراتین مو

به طور کل استفاده از شامپوهای کراتینه علاوه بر جلوگیری از تخریب کراتینه فواید دیگری نیز دارد که در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌نماییم.

تامین مواد مورد نیاز مو

شامپوهای کراتینه حاوی کراتین هستند که ماده اصلی کراتینه کردن مو است و می‌تواند با تامین مواد مغذی مورد نیاز موها در دوره پس از کراتین به لطافت و نرمی بیشتر موهای شما کمک نماید. این شامپوها درخشش و براقیت موهای شما را حفظ می‌کند و در درازمدت از خشک شدن و وز شدن آنها جلوگیری می‌کند. همچنین کراتین موجود در این شامپوها به موهای شما کمک می‌کند در برابر حرارت دستگاه سشوار، اتو مو یا فرکننده مو مقاوم تر باشند و آسیبی به آنها وارد نشود. در نتیجه شامپوی کراتین نه تنها برای موهای کراتینه شده که برای موهای کراتینه نشده که آسیب دیده اند نیز مناسب است.

ترمیم موهای آسیب دیده

از اصلی ترین دلایل استفاده از شامپو کراتینه حتی برای افرادی که موهای خود را کراتینه نکرده اند قدرت ترمیم کنندگی این گونه شامپوها است. این محصولات به عنوان آبرسان شناخته می‌شوند و می‌توانند بافت موهای آسیب دیده را در مسیر ترمیم قرار دهند. شما می‌توانید با کمک این شامپو‌ها آسیب‌های مواد شیمیایی همچون رنگ و دکلره در موهایتان را‌ ترمیم نمایید.

تقویت موها

از دیگر مواردی که درباره شامپوهای کراتینه باید مورد توجه قرار دهید قدرت تقویت موی آنها است. اغلب این شامپوها موادی برای بهتر شدن جریان گردش خون در پوست سر دارند که منجر به تقویت ریشه و پیاز مو می‌شود و این تقویت باعث محکم تر شدن ساقه مو و جلوگیری از ریزش آن می‌شود.

خرید شامپوی مناسب بعد از کراتینه کردن مو برند S&C از شیکاما

آموزشگاه شیکاما به عنوان یکی از پیشگامان خدمات صافی و احیای مو در تهران شناخته می‌شود که توانسته در سالهای اخیر بهترین نوع خدمات صافی و احیای مو‌ شامل نانو کراتین، پلکس تراپی، بوتاکس مو، اکستنشن مو، رنگ و‌‌ هایلایت را ارائه نماید. این موسسه علاوه بر خدمات صافی و احیا با ارائه انواع خدمات زیبایی ناخن، ویال رشد مو، روغن اوزون، ویال ریزش مو، انواع ماسک مو مخصوص کراتین و‌‌…‌‌ توانسته است رضایت مشتریان بسیاری را از سراسر ایران جلب نماید. شیکاما یک آمورشگاه حرفه ای در زمینه آموزش کراتین مو، آموزش اسکراب اسکالپ و برگزاری دوره‌‌های نظیر دوره آموزش کراتین (کراتینه ) مو است که افراد بسیاری را آموزش داده است. شیکاما به عنوان آموزشگاه کراتین مو و آموزشگاه اسکراب اسکالپ در سالهای اخیر فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی نموده و شما عزیزان می‌توانید شامپو بدون سولفات و سایر محصولات مورد نیازتان را با اطمینان از کیفیت کالا از این وب سایت خریداری نمایید. علاوه بر آن شیکاما بهترین مرکز کراتین مو در تهران آماده ارائه خدمات کراتینه مو و ثبت نام از شما عزیزان در دوره‌های موسسه شیکاما نیز است.

در انتها به چند سوال پر تکرار شما عزیزان پاسخ می‌دهیم:

آیا قبل از کراتینه کردن مو نیز، باید از شامپوی مخصوص استفاده کرد؟

بسیاری از افراد نمی‌دانند که قبل از کراتینه نیز باید شامپوی مخصوص استفاده نمود تا محیط موها قلیایی شود و برای اعمال کراتین شرایط بهتری داشته باشد. درباره این شامپو از آرایشگر خود بپرسید.

میزان استفاده از شامپو پس از کراتینه مو چقدر است؟

در نظر داشته باشید که شستشو با شامپو باعث از بین رفتن کراتین می‌شود حتی اگر از شامپوهای مخصوص کراتین استفاده نمایید. در نتیجه سعی کنید تعداد دفعات شامپو زدن خود را کاهش دهید تا کراتین ماندگارتری را تجربه کنید.

آیا استفاده از شامپو کراتینه ضرر دارد؟

استفاده از شامپو کراتینه ضرر ندارد اما بهتر است بدانید فولیکول موها قادرند مقدار معینی از کراتین را جذب ‌کنند و برای جذب بیشتر محدودیت دارند، در نتیجه استفاده بیش از حد از شامپو کراتین تنها پول دور ریختن است و تاثیر خاصی بر روی موهای شما ندارد.

آیا شامپو بچه برای موهای کراتین شده، مناسب است؟

کودکان پوست و موی حساسی دارند در نتیجه سازندگان محصولات آنها سعی می‌کنند از مواد شیمیایی کمتری در محصولات خود استفاده کنند که یکی از این مواد شیمیایی ترکیبات سولفات است. شامپوی بچه سطح بسیار کمی سولفات دارد تا به پوست حساس کودکان آسیب نرساند اما توجه کنید که فاقد آن نیست. پس تنها در صورتی که به هیچ محصول فاقد سولفاتی دسترسی نداشتید از این شامپو استفاده کنید و سعی کنید در اولین فرصت شامپوی مناسب تهیه کنید.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *