SHIKAMA
احیا مو چگونه انجام میشود

احیا مو چگونه انجام میشود و برای احیای مو چه کاری انجام دهیم؟

احیا مو یکی از اعمال حیاتی برای داشتن موهای سالم و درخشان است. در عصری که انواع روش‌های آرایشی و بهداشتی مانند رنگ کردن، دکلره، فر کردن، ریباندینگ، و… برای زیبایی هر چه بیشتر موهای وجود دارد که اغلب آنها با کمک مواد شیمیایی انجام می‌شوند که می‌تواند آسیب زیادی به مو وارد نماید احیای مو امری ضروری است. موهای ما نیز مانند یکی از اعضای بدن ماست که به رسیدگی و مراقبت نیاز دارد و در صورت عدم دریافت آن به سادگی دچار آسیب می‌شود و حتی ممکن است آنها را از دست بدهیم. با توجه به اهمیت احیا مو و شناخت روش‌های آن به خصوص برای کسانی که موهای آسیب دیده دارند شیکاما در این مطلب قصد دارد پرسش شما را با عنوان ” برای احیا مو چه کاری انجام دهیم؟” پاسخ گوید تا شما عزیزان علاوه بر آشنایی با روش‌های مختلف احیای مو با لزوم انجام آن آشنا شوید. پس اگر به دنبال داشتن موهای زیبا، سالم و ماندگار هستید در این مطلب همراه باشید.

احیا مو چگونه انجام می شود

اهمیت احیای مو‌های آسیب دیده

بارها پیش امده که تصمیم به رنگ کردن موهای خود گرفته‌‌اید یا از ظاهر نامرتب، فر یا به طور کل از حالت کلی موهای خود خسته شده و به دنبال راه حلی برای تنوع آنها بوده‌‌اید در نتیجه به رنگ کردن موهای خود یا استفاده از حالت دهنده‌های مو اعم از اتو مو و بابلیس روی آورده اید؛ حتی گاهی انقدر از این موضوع خسته شده‌‌اید که تصمیم به تغییر حالت موهای خود برای مدت طولانی تری گرفته‌‌اید و به سراغ روش‌های ماندگار تری مانند کراتینه و ریباندینگ های شیمیایی روی  اوردید. معمولا وقتی این قدم را برمی دارید در بهترین حالت برای چند هفته اول به شدت از کاری که انجام داده‌‌اید احساس رضایت می‌کنید و حس خوبی به نتیجه آن دارید اما این حس خوب با پدیدار شدن آسیب‌های موهایتان که در نتیجه استفاده از مواد شیمیایی حاصل شده به هیچ عنوان ماندگاری ندارد.

دکلره کردن مو یا همان از بین بردن رنگدانه‌های مو به قصد سفید کردن تارها در بیشتر اوقات آسیب شدیدی را به ساقه‌های مو وارد می‌کند و این آسیب را می‌توان ازهمان ابتدای کار تنها با لمس کردن موها متوجه شد‌.موهای نرم، لطیف و سالم شما بعد از دکلره همیشه خشک، زبر و حتی گاهی دچار کش آمدن (آدامس شدگی) می‌شوند که اصطلاحا به آن پوسیدگی مو نیز می‌گویند. در این مواقع موهای حالتی شبیه سیم اسکاج پیدا می‌کنند و در بدترین حالت مو خود به خود کات می‌خورد و از ساقه شکسته می‌شود.

انجام احیا مو

لازم به ذکر است که تنها رنگ کردن مو و آسیب دیدگی‌های ناشی از اتو مو و حرارت‌ها باعث خشکی مو نمی‌شود بلکه گاهی اوقات رژیم غذایی نامناسب، نحوه غلط رسیدگی به موها، آلودگی هوا، استفاده از شامپو‌های غیر استاندارد و شستشوی غیر اصولی هم باعث بروز آسیب‌هایی در مو‌ها می‌شوند که در درازمدت می‌تواند سلامت موهایتان را تهدید نماید؛ حتی افرادی که ورزش‌های آبزی انجام می‌دهند هم با عدم رعایت اصول مراقبتی مو می‌توانند به موهای خود آسیب شدیدی بزنند. برای رفع این مشکل شما نیاز به استفاده از روش‌های احیا و مراقبت از مو دارید. امروزه محصولات زیادی در بازار وجود دارد که استفاده مداوم از آنها با توجه به جنس مو و شدت آسیب دیدگی می‌تواند کارساز باشد.استفاده از روش‌های مختلف احیای مو می‌توانند جان موهایتان را که بخش اعظمی از زیبایی ظاهر شما به آن وابسته است را نجات دهد.

به طور کلی دو روش خانگی و درمان‌های احیا مو برای حل این مشکل وجود دارد که در ادامه به توضیح هرکدام به اختصار می‌پردازیم‌.

احیا مو چیست و چه زمانی به آن نیاز پیدا میکنیم ؟

از نظر فنی مو هرگز یک عضو زنده نبوده است اما دارای رشد و بالندگی و سلامتی است که باید حفظ گردد. موهای سالم همیشه براق، روشن و پرحجم هستند و هنگامی که آسیب می‌بینند این فاکتورها را از دست می‌دهند در نتیجه هنگامی که به درستی درمان شود، موها می‌توانند براقیت، روشنی و سرزنده بودن را به دست آورند به این نوع درمان احیای مو گفته می‌شود. مواردی مانند استفاده بیش از حد از محصولات شیمیایی و رنگ مو می‌تواند باعث آسیب دیدن موها شود. برای ترمیم و احیای موهای آسیب دیده و بازگرداندن ظاهری زنده و شاداب به آنها می‌توانید از روش‌های مختلف یا از محصولاتی مانند نرم کننده‌ها و ماسک‌های حالت دهنده استفاده کنید. همچنین می‌توانید محصولات طبیعی را امتحان کنید که برای مو مفید هستند. ار موهایتان آسیب دیده سعی کنید از کارهای آسیب زا اجتناب نمایید، غذاهایی بخورید که باعث سلامت مو می‌شوند و از استفاده مکرر از چیزهایی مانند اتوی مو خودداری کنید.

درمان موی آسیب دیده

احیا موهای آسیب دیده در خانه

احیای مو در خانه اولین و مهمترین روشی است که برای درمان موهایتان باید به آن توجه نمایید. موهایتان را کمتر شامپو بزنید استفاده از اب داغ برای  شستوشوها قطع کنید. اگر موهای شما خشک و آسیب دیده است، استفاده از شامپو را محدود کنید. برخی از محصولات هستند که در استفاده از آنها برای موهای آسیب دیده در خانه باید دقت نمایید.

شامپو برای موهای آسیب دیده

شامپو می‌تواند روغن‌های مورد نیاز موهای شما را برای ترمیم آسیب‌ها از بین ببرد، بنابراین بهتر است تعداد دفعات شامپو زدن موهای خود را کاهش دهید. به عنوان مثال، اگر معمولاً موهای خود را هر روز شامپو می‌زنید، سعی کنید به جای آن موهایتان را یک روز در میان یا دو بار در هفته شامپو بزنید ودرازا هرروز ساقه هارا آغشته به ماسک کنید . اگر کاری انجام داده‌‌اید که به موهایتان آسیب رسانده، مانند رنگ کردن مهم است که تا 48 ساعت بعد از آن از شامپو استفاده نکنید.

نرم کننده برای موهای آسیب دیده

استفاده از نرم کننده‌ها و ماسک موهای موجود در بازار برای موهایتان به صورت روزانه می‌تواند به نرم‌‌‌تر و سالم‌‌‌تر شدن موهایتان کمک کند. حتی می‌توانید دو بار در روز از نرم کننده‌ها استفاده کنید: یک بار در حمام و سپس یک بار با نرم کننده‌های بعد از حمام که نیاز به آبکشی ندارند. اگر موهای زبری دارید، از نرم کننده‌هایی که حاوی آبرسان هستند استفاده کنید.

شامپوی مخصوص درمان مو

ماسک مو برای موهای آسیب دیده

هفته‌‌ای یکبار موهای خود را با یک ماسک نرم کننده عمیق درمان کنید. یک ماسک حالت دهنده عمیق می‌تواند به بازسازی موهای خشک یا آسیب دیده کمک کند. هفته‌ای یک‌بار، مقداری از زمانتان را برای حالت دادن به موهایتان اختصاص دهید. این کار را تا زمانی که موهایتان دوباره پر شده و سالم شوند ادامه دهید. در حمام، مقدار زیادی از ماسک حالت دهنده انتخابی خود را به موهایتان بزنید اما به کف سر برخورد نکند و اجازه دهید تا ماسک مو کار خودش را انجام دهد. مدت زمانی آن بستگی به نوع محصول دارد، به دستور العملی که روی جعبه نوشته شده توجه کنید.

روغن‌های طبیعی برای موهای آسیب دیده

استفاده از روغن‌ها را جزو روتین خود قرار دهید. روغن‌ها را به ریشه مو بزنید، روغن‌هایی مانند روغن زیتون، نارگیل و بادام می‌توانند به بازسازی ریشه مو کمک کنند. اگر موهای شما آسیب دیده، روغن انتخابی خود را روی پوست سر خود بمالید و بگذارید دو ساعت بماند پس از گذشت دو ساعت، روغن را بشویید.

ترکیبات خانگی برای موهای آسیب دیده

استفاده از برخی ترکیبات می‌تواند برای موهای آسیب دیده معجزه کند. از ترکیب روغن زیتون و عسل استفاده کنید. روغن زیتون و عسل یکی از بهترین گزینه‌های درمانی طبیعی برای موهای آسیب دیده است. برای استفاده از روغن زیتون و عسل، نصف فنجان روغن زیتون را با یک چهارم فنجان عسل مخلوط کنید. مخلوط را روی موهای خود بمالید. سپس، مخلوط را با یک شامپوی ملایم بشویید.

روش‌های تخصصی احیا موهای آسیب دیده

علاوه بر روش‌های خانگی برای احیای مو می‌توان از روش‌های تخصصی نیز استفاده نمود که در آرایشگاه‌ها زیر نظر افراد حرفه‌‌ای انجام می‌شود. این روش‌ها شامل استفاده از مواد شیمیایی با رعایت تمامی دستورعمل‌های مراقبتی برای جلوگیری از آسیب بیشتر به مو است و می‌تواند به سلامت مو بینجامد در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

حفظ سلامت مو

صاف کننده شیمیایی (نرم کننده‌های مو)

صاف کردن شیمیایی یا شل کردن مو، فرآیند شکستن پیوندهای پروتئینی در مو است. وقتی تعداد معینی از پیوندها در موهای مجعد یا موج دار شکسته می‌شود، مو صاف می‌شود. با این حال، این کار از نظر گفتاری ساده به نظر می‌رسد، اما اجرای درست آن توسط یک متخصص حرفه‌‌ای برای موفقیت آمیز بودن بسیار مهم است. به عنوان مثال، اگر تعداد زیادی باند پروتین شکسته شود، موهای شما شل می‌شود و آسیب می‌بیند و اگر به اندازه کافی شکسته نشود، مو صاف نمی‌شود. این روش مراقبت از مو اصلا شوخی بردار نیست. اجرای آن به طور موفقیت آمیز نیازمند یک فرد با تجربه و کاربلد است اما هزینه دستمزد و مواد مورداستفاده با توجه به برند انتخابی آن ممکن است کمی بالا باشد اما در مقابل آسیب دایمی و پول کمتر به نفعتان است که یکبار به درستی هزینه کنید.

پروتین‌‌‌‌تراپی

با اینکه مو از پروتئین ساخته شده است اما به پروتین‌‌‌‌تراپی نیاز دارد. به طور طبیعی هر چه مو از ریشه دورتر باشد رطوبت و تغذیه کمتری خواهد داشت. زمانی که ما رطوبت و تغذیه خود را از دست می‌دهیم، پروتئین کراتینه شده شروع به باز شدن و شکستن می‌کند. استحکام، قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و پیوندها ضعیف می‌شوند. بازسازی، حمایت و تقویت این ماتریکس پروتئین کلید سلامت مو و پوست سر است.

پروتییئن‌‌‌‌تراپی مزایای زیادی دارد که مهمترین آن محافظت از مو در برابر آسیب است. مواد پروتئینی مانند پروتئین هیدرولیز شده گندم یا اسیدهای آمینه ابریشم مستقیماً به فولیکول مو متصل شده و لایه کوتیکول را سفت می‌کند.

پروتئین‌‌‌‌تراپی باعث تقویت مو می‌شود، پروتئین بلوک ساختمانی مو است، بنابراین جایگزینی پروتئینی که در ردیف‌های فولیکول‌های دور از ریشه از بین رفته یا آسیب دیده است به تقویت کل طول مو کمک می‌کند.

همچنین این کار باعث بهبود حالت ارتجاعی موها می‌شود، موهایی که فاقد پروتئین هستند اغلب قبل از شکستن بیشتر از حد معمول کشیده می‌شوند و حالت کشسانی پیدا می‌کنند. یک درمان پروتئینی به بازیابی حالت ارتجاعی مو کمک می‌کند تا به طور طبیعی کشیده شود و سپس به حالت قبلی خود برگردد.

علاوه بر آن پروتیین‌‌‌‌تراپی در کمک به از بین بردن شکستگی و دو شاخه شدن انتهای مو یا به اصطلاح همان مو خوره نقش دارد و به موها ظاهر زیباتری می‌بخشد که طراوت و درخشش آن را بیشتر به چشم می‌آورد.

احیای مو در خانه

درمان کراتینه (صاف کننده برزیلی)

درمان های کراتینه طی چند سال گذشته به طور فزآینده‌ای محبوب شده‌اند و دلیل خوبی هم دارند؛ آنها یکی از روش‌های ایمن صاف کردن مو هستند. کراتین یک پروتئین طبیعی است که از قبل در موهای ما یافت می‌شود، اما از آنجایی که محتوای پروتئین با افزایش سن و رژیم غذایی نامناسب کاهش می‌یابد، سطح کراتین نیز کاهش می‌یابد. درمان کراتینه، پوششی از کراتین را به ساقه مو اضافه می‌کند و به آن مواد مغذی می‌دهد که موها را ابریشمی، صاف و صاف می‌کند. بعد از اینکه یک متخصص آرایشگاه محلول کراتینه را روی موها اعمال کرد، از یک اتوی کراتینه با 450 درجه برای چسباندن کراتین به تارهای مو استفاده می‌کند که باعث ایجاد یک سد رطوبتی می‌شود که موخوره را کاهش می‌دهد و ظاهری براق به مو می‌دهد.

بهترین بخش در مورد کراتینه درمانی این است که مو به تدریج به ساختار اولیه خود باز می‌گردد و درمان را می‌توان به طور مکرر بدون نگرانی در مورد آسیب رساندن به مو انجام داد. در واقع، درمآنهای کراتینه در استفاده مکرر نتایج بهتری به دست می‌دهند. اگرچه ارزان‌‌‌ترین درمان نیستند، اما حدود شش تا هیجده ماه دوام خواهند داشت، به خصوص اگر درمان را با شامپوها و نرم کننده‌های بدون سولفات حاوی کراتین دنبال کنید! وسوسه انگیزه، درسته؟

در نظر داشته باشید که جنس موهای هرکس متفاوت است، بنابرین هر یک از روش‌های توضیح داده شده ممکن است بر روی یک جنس خاصی از مو جوابدهی بهتری داشته باشد بنابراین، برای بهترین نتیجه، قبل از شروع یک صاف کردن دائمی مو، حتما با یک متخصص مراقبت از مو صحبت کنید.

پلکس‌‌‌‌تراپی

درمان‌های پلکس مانند امگاپلکس همچون درمان‌های حالت دهنده یا درمان‌های کراتینه نیستند. آنها در عمق فولیکول مو کار می‌کنند تا پیوندهای دی سولفیدی را که ساختار داخلی مو را تشکیل می‌دهند، دوباره به هم وصل کنند. این پیوندها توسط رنگ، گرما و به روش‌های عجیب و غریب زیادی آسیب می‌بینند.‌ پلکس‌ها یک درمان آبرسان یا صاف کننده نیست، بلکه آنها به بازگرداندن موهای شما به حالت طبیعی کمک می‌کند.

ویتامینه کردن مو

ویتامین‌ها در رشد مو نقش بسیار مهم و اساسی دارند و همچنین آنها می‌توانند بسیاری از مشکلات مو مانند ریزش مو، موخوره، شوره، خشکی و وزی مو را برطرف کنند. در ویتامین‌‌‌‌تراپی انواع گروه‌های ویتامین شامل و زینک و آهن یافت می‌شود که ترکیب همگی آنها باعث تقویت و احیا موهای شما می‌شود و این درمان علاوه بر موارد گفته شده باعث رشد مو، جلوگیری از ریزش مو و لطیف شدن موها‌ نیز می‌شوند. می‌توان گفت ویتامین‌‌‌‌تراپی بهترین روش برای‌ احیای کامل مو است و نسبت به روش کراتینه مو، بیشتر موها را تقویت می‌کند. در کراتینه هدف بیشتر روی صافی مو است؛ با اینکه در ویتامین‌‌‌‌تراپی هم موهای شما تقریبا صاف و لخت می‌شوند، اما تمرکزاصلی برروی درمان موها است از مزایای مهم این روش می‌توان به کمک به رشد مو، کاهش ریزش، درمان و رطوبت رسانی عمیق به موها شد اما این روش هم مانند تمامی روش‌ها دارای ایراد‌های اندکی هم هست مانند : ماندگاری کم و عدم سازش با همه مو‌ها.

ویتامینه کردن مو

بوتاکس تراپی

بوتاکس مو یک درمان حالت دهنده عمیق است که فیبرهای آسیب دیده و شکسته مو را ترمیم می‌کند، که می‌تواند در نتیجه استرس و گرما روی تارهای ما به وجود آمده باشد. بوتاکس مو یک درمان غیر شیمیایی و حالت دهنده عمیق است که به موهای شما اجازه می‌دهد صاف‌‌‌تر و هیدراته‌‌‌تر شوند. در صورتی که شاهد کم شدن حجم مو، کدر شدن موها، موخوره، حالت خشکی و یا وز شدن موها بودین یا تمایل به داشتن موی صاف بدون دردسر‌های روزانه مانند اتو کشیدن مداوم‌ دارید، بوتاکس مو یکی از راه‌های مناسب برای شماست.

 

برای جلوگیری از آسیب مو‌ها چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

سالم بخورید! یک رژیم غذایی سالم می‌تواند موهای شما را کمتر در معرض آسیب قرار دهد. اگر به نظر می‌رسد موهای شما خشک می‌شوند و به راحتی آسیب می‌بینند، سعی کنید رژیم غذایی خود را تغییر دهید. یک رژیم غذایی غنی از میوه‌ها و سبزیجات همچنین منابع پروتئینی سالم مانند آجیل را انتخاب کنید.

  • اسیدهای چرب امگا 3 برای مو مفید هستند، بنابراین به سراغ غذاهایی مانند گردو و ماهی بروید. ویتامین‌های موجود در تخم مرغ و آووکادو نیز برای سلامت مو مفید است.
  • استفاده از اتومو‌های صاف کننده و بابلیس را محدود کنید. ابزارهای حالت دهنده حرارتی می‌توانند در اثراستفاده بیش از حد به موها آسیب برسانند، بنابراین اغلب موهای خود را صاف یا فر نکنید.
  • اگر می‌خواهید از ابزارها حرارتی و حالت دهنده استفاده کنید، یک اسپری محافظ حرارت تهیه کنید. اسپری‌های محافظ گرما می‌توانند به محافظت از موهای شما در برابر آسیب‌هایی که ابزارهای حالت دهنده حرارتی ایجاد می‌کند کمک کنند. کافی است قبل از حالت دادن به موهای خود آن را اسپری کنید تا وز نشوند و آسیب نبیند.
  • موهای خود را کاملا خشک نکنید. اجازه دهید موهایتان حداقل تا حدی در هوا خشک شود. استفاده بیش از حد از سشوار می‌تواند باعث خشک شدن موها و آسیب دیدن آنها شود.
  • از مواد شیمیایی و رنگ مو خودداری کنید. هنگامی که موهای شما آسیب دیده است، از استفاده محصولات شیمیایی پرهیز کنید. همچنین باید از رنگ کردن مو خودداری کنید.
  • از محصولات حاوی سولفات مانند سدیم لوریل سولفات خودداری کنید.

درمات موی آسیب دیده

 استفاده از مکمل‌های تقویتی

در مورد مکمل‌ها با پزشک خود صحبت کنید. اگر موهای شما اغلب آسیب می‌بیند، مکمل می‌توانند کمک کنند. با این حال، هرگز بدون تجویز پزشک از مکمل‌ها استفاده نکنید زیرا باید مطمئن شوید که آنها برای وضعیت سلامتی شما امن هستند و با هیچ دارویی تداخل ندارند گاهی حتی لازم است که یک چکاپ کامل توسط پزشک برای شما نوشته شود تا کمبود مواد معدنی بدنتان مشخص شود و با توجه به آن برای شما مکمل‌های مانند بیوتین، نیاسین و ویتامین‌ها تجویز شود. به طور کل درباره موهای خود با یک متخصص در تماس باشید.

ترمیم احیای موهای آسیب دیده در شیکاما

شیکاما یک مجموعه کاملا تخصصی در زمینه کراتینه، صافی مو و آموزش آن است که خدمات متنوعی همچون ترمیم، صافی و احیای مو‌ مانند نانو کراتین، پلکس تراپی، پروتیین تراپی،سیستین تراپی،بوتاکس مو، اکستنشن مو، رنگ و‌‌هایلایت، زیبایی ناخن، ویال رشد مو، روغن اوزون، ویال ریزش مو، انواع ماسک مو مخصوص کراتین و‌‌…‌‌ را با بهترین کیفیت ارائه نماید.. شما‌ می‌توانید برای خرید محصولات مورد نیاز موهایتان، دریافت مشاوره و یا شرکت در کلاس‌‌های آموزشی ما همین حالا با ما تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *