SHIKAMA
شامپو بدون سولفات

شامپو بدون سولفات چیست؟

امروزه برای هر قسمت بدن شامپو های متفاوتی تعبیه شده است به طوری که برای هر نوع مو سر شامپو مخصوص وجود دارد و مواد تشکیل دهنده آن ها با هم متفاوت می‌باشد مثلا شامپوی موی کراتینه با شامپوی مو فردی که دکلره کرده است متفاوت می‌باشد.نکته اصلی که شامپو بدون سولفات را از هم […]

امروزه برای هر قسمت بدن شامپو های متفاوتی تعبیه شده است به طوری که برای هر نوع مو سر شامپو مخصوص وجود دارد و مواد تشکیل دهنده آن ها با هم متفاوت می‌باشد مثلا شامپوی موی کراتینه با شامپوی مو فردی که دکلره کرده است متفاوت می‌باشد.نکته اصلی که شامپو بدون سولفات را از هم متمایز کرده است مواد تشکیل دهنده آن ها می‌باشد.
یکی از این مواد سولفات می‌باشد که اولین بار که در شامپو ها ترکیب شده بود مناسب برای مواد شیمیایی و موهای آسیب دیده بود ولی به ندرت در تمامی شامپو ها نیز یافت شده تا اینکه ضرر های آن ها دیده شد و این موضوع باعث شد که شرکت های مواد بهداشتی به فکر تولید شامپو های غیر سولفاتی افتادند.
راستی شما از شامپوهای سولفاتی استفاده کردید؟

سولفات چیست؟

سولفات در واقع کلمه‌ای است که برای توصیف ماده‌ای شیمیایی استفاده می‌شود که با سولفوریک اسید واکنش داده و یک نمک تشکیل می‌دهد.

انواع مختلفی از سولفات وجود دارد که از آن‌ها به طور گسترده در صنایع متفاوت استفاده می‌شود. رایج‌ترین نوع سولفات مورد استفاده در صنعت مراقبت از مو، سدیم لوریل سولفات (SLS) و سدیم لورت سولفات (SLES) است که از وازلین و روغن‌های گیاهی تولید می‌شوند. اگر در حال حاضر از شامپوی بدون سولفات استفاده نمی‌کنید، مطمئناً نام یکی از این ترکیبات را روی بطری شامپوی خود پیدا می‌کنید.

معایب سولفات در شامپو

سولفات‌ها چه معایبی دارند؟

ترکیبات سولفاتی بسته به قدرتشان معایب مختلفی دارند. این مواد علاوه بر آلودگی‌ها، چربی و روغن پوست سر را نیز از بین می‌برند. مشکل زمانی پیش می‌آید که آن‌ها روغن مورد نیاز برای سالم ماندن پوست سر را نیز از روی آن پاک می‌کنند. روغن‌ها به عنوان یک محافظ طبیعی عمل می‌کنند و وقتی وجود نداشته باشند، موهاو پوست سر در برابر آلودگی‌ها، رادیکال‌های آزاد و دیگر عوامل آسیب رسان بی‌دفاع می‌شوند.

یکی دیگر از معایب سولفات‌ها این است که به دلیل قدرت بالای پاک کنندگیشان می‌توانند پروتئین موها را تیز شسته و از بین ببرند. این امر موجب ضعیف شدن کوتیکول مو و در نتیجه شکننده و آسیب‌پذیر شدن آن می‌شود. همچنین قدرت پاک کنندگی آن‌ها ممکن است به پوست سر آسیب زده و آن را خشک و ملتهب کند.

شامپو بدون سولفات چه کاربردی دارند ؟

انواع شامپوهای تولید شده بدون سولفات دقیقا مثل شامپو های معمولی مصرف میشوند. در حقیقت از این نوع شامپو می توان برای شستن مو ها و صورت استفاده کرد.علاوه بر اینکه شامپوی بدون سولفات عوارض شامپو های معمولی را ندارد، مانع از صدمه دیدن موها می شود.

شامپو بدون سولفات برای چه کسانی مناسب است؟

همانطور که گفته شد شامپوهای بدون سولفات برای انواع مومناسب می باشد.

۱-افرادی که دارای پوست حساس هستند

شامپو های بدون سولفات عموما برای افرادی که پوست های حساس دارند بسیار مناسب است

2-کسانی که موهای خشک و وز دارند.

۳- افرادی که مرتب موی خود را رنگ میکنند

استفاده از شامپوهای بدون سولفات برای افرادی که مرتب موهای خود را رنگ می کنند بهترین گزینه می باشد.

۴ افرادی که به صورت روزانه حمام می روید

 شستن روزانه موها با شامپو های معمولی به شدت به مو صدمه می زند، در نتیجه برای حفظ سلامتی موها بهتر است.

۵. افرادی که به تازگی کراتینه یا بوتاکس مو انجام داده اید

لازم به ذکر است مصرف شامپوهای بدون سولفات توسط افرادی که موهای خود را کراتینه مناسب است.

شامپو بدون سولفاتد مناسی چه کسانی میباد.

آیا همه باید از شامپو بدون سولفات استفاده کنند؟

همانطور که در مطالبربالا گفتیم میتوانید بدون هیچ  نگرانی از این نوع شامپو ها استفاده کنیدولی اگر پوست سری حساس دارید و بعد از استفاده از این نوع شامپوها دچار التهاب و خارش می‌شوید، بهتر است استفاده از شامپوهای حاوی این ترکیبات را کنار بگذارید.

اگر موهایتان را رنگ کرده‌اید، شامپوی فاقد سولفات انتخاب بهتری برای شما است زیرا باعث ماندگاری طولانی‌تر رنگ مو می‌شود. شامپوهای معمولی به خاطر اینکه حاوی شوینده‌های قوی هستند، رنگ موها را شسته و از بین می‌برند.

 

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *