SHIKAMA
ایا پروتئین تراپی برای ریزش مو خوبه

آیا پروتئین تراپی باعث ریزش مو می‌شود؟

پروتئین تراپی صرفا با ساقه مو در تماس است و باعث احیای ساقه و لایه کوتیکول موها می‌شود. این روش اصلا با پوست سر در تماس نیست و در نتیجه باعث ریزش مو نمی‌شود. ریزش احتمالی بعد پروتئین تراپی به دلیل استفاده مکرر شامپوهای بدون سولفات می باشد.

پروتئین تراپی یکی از رایج‌ترین روش‌هایی است که این روزها برای تقویت و احیا ساقه موها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما نگرانی عمده‌ای که در مورد این روش وجود دارد، بحث‌هایی است که در مورد ریزش مو بعد از پروتئین تراپی و کراتین تراپی مو می‌شود.
در این مورد باید بگوییم که پروتئین تراپی صرفا با ساقه مو در تماس است و باعث احیای ساقه و لایه کوتیکول موها می‌شود. پروتئین تراپی اصلا با پوست سر در تماس نیست و در نتیجه باعث ریزش مو نمی‌شود. در واقع، پروتئین تراپی به تقویت و احیا ساختار داخلی و بیرونی موها می‌پردازد، بدون اینکه تماسی با پوست سر و ریشه موها داشته باشد.
با این حال، سوال که مطرح می‌شود، این است که ایا پروتئین تراپی برای ریزش مو خوبه؟ در ادامه با ما همراه باشید تا جواب کاملی در مورد پروتئین تراپی برای ریزش مو دریافت کنید.

تاثیر پروتئین تراپی در درمان ریزش مو

در فرآیند پروتئین تراپی، موها با مواد حاوی پروتئین‌های هیدرولیز شده پوشانده شده و پس از مدت زمان مشخصی، این مواد از موها شسته می‌شوند. در طول زمان استفاده از این مواد، موها مواد مورد نیاز خود را جذب می‌کنند و در نتیجه تقویت می‌شوند. همچنین، لایه بیرونی موها (کوتیکول) سفت شده و میزان ریزش موها کاهش می‌یابد.

بنابراین، می‌توانیم بگوییم که کمبود پروتئین و ریزش مو در راستای هم قرار دارند و با استفاده از روش پروتئین درمانی، می‌توان بسیاری از مشکلات مربوط به ریزش مو را برطرف کرد.

ایا پروتئین تراپی باعث ریزش مو دکلره میشود

نکات مهم مراقبت‌های بعد از پروتئین تراپی

برای به دست آوردن نتایج بهتر و پایدارتر در مورد پروتئین تراپی، باید چند نکته مهم را در نظر گرفت. پس از انجام این روش، نباید موها را تا 24 ساعت بعد شستشو داد تا پروتئین‌های جذب شده فرصت کافی برای تثبیت و اثرگذاری داشته باشند. شستشوی موها باید به صورت صحیح و مناسب انجام شود تا از آسیب به موها جلوگیری شود.
استفاده از شامپوهای فاقد سولفات نیز در این راستا توصیه می‌شود. علاوه بر این‌ها برای حفظ اثربخشی پروتئین تراپی، باید از رنگ و دکلره کردن موها به مدت حداقل 3 روز پرهیز کرد؛ زیرا این اقدامات می‌توانند موجب خارج شدن پروتئین‌های جذب شده و بی اثر شدن درمان شوند. با رعایت این نکات، می‌توان از پروتئین تراپی به عنوان روشی موثر برای کاهش ریزش مو و افزایش قدرت و سلامت موها بهره برد.

انواع روش‌های پروتئین درمانی مو

پروتئین تراپی دارای روش‌ها و انواع مختلفی است که عبارتند از:

ماسک‌های خانگی احیا کننده مو

استفاده از ماسک خانگی به عنوان ساده‌ترین روش پروتئین تراپی شناخته می‌شود که با استفاده از مواد غذایی مغذی مانند عسل، آووکادو، تخم‌ مرغ، شیر نارگیل و غیره تهیه می‌گردد. این ماسک‌ها را معمولا 2 یا 3 بار در هفته قبل از حمام روی موها قرار می‌دهند.

پروتئین تراپی مو در سالن

پروتئین تراپی مو در سالن‌های زیبایی، به منظور حل مشکلات موخوره، خشکی مو، وزی مو و دهیدراته بودن مو انجام می‌شود. همچنین اتوکشی که در پروتئین تراپی مو در آرایشگاه انجام می‌شود بسیار سطحی بوده و صرفا به هدف جذب مواد پروتئینی داخل مو انجام می‌ شود. هدف از پروتئین تراپی احیا مو می‌باشد و درصد صافی مو در پروتئین تراپی بسیار کم است.

ماسک مو حاوی پروتئین

این ماسک ها حاوی مواد مغذی مانند روغن آرگان و پروتئین‌های محلول در آب هستند که به هیدراته کردن و محافظت از موها کمک می‌کنند. ماسک مو احیایی داخل حمام بعد از زدن شامپو استفاده می‌شوند و پس از 5 تا 7 دقیقه باید شسته شوند.

ماسک‌های پروتئینی قبل از حمام

این نوع ماسک‌ها نیز قبل از حمام به موها زده می‌شوند و بسته به نوع محصول مدتی روی موها باقی می‌مانند، سپس شسته می‌شوند.

جمع بندی مطلب

کاهش پروتئین و ریزش مو یکی از مشکلات رایج بین افراد است که روش‌های درمانی مختلفی مانند پروتئین تراپی را برای آن توصیه می‌کنند. با این حال، بسیاری از افراد از نتیجه عکس این روش نگران هستند. در این مورد، می‌توانیم بگوییم که پروتئین تراپی باعث احیای ساقه و کوتیکول مو می‌شود و به هیچ وجه باعث ریزش مو نخواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *