SHIKAMA
کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی در اسکراب اسکالپ

کربوکسی تراپی مو و پوست سر یکی از روش های درمان ریزش مو می باشد. همچنین کربوکسی تراپی، روشی مشهور برای جوانسازی پوست نیز می باشد که منجر به تغذیه بهتر پوست و تشکیل کلاژن در سطح پوست می شود. کربوکسی تراپی، یکی از روشهای درمانی غیر تهاجمی است که در آن با استفاده از […]

کربوکسی تراپی مو و پوست سر یکی از روش های درمان ریزش مو می باشد. همچنین کربوکسی تراپی، روشی مشهور برای جوانسازی پوست نیز می باشد که منجر به تغذیه بهتر پوست و تشکیل کلاژن در سطح پوست می شود.

کربوکسی تراپی، یکی از روشهای درمانی غیر تهاجمی است که در آن با استفاده از کربن دی اکسید، تغییرات چشمگیری در پوست ایجاد میشود.وقتی ما دی اکسید کربن را به سلول ها تزریق کنیم، سلول با مقدار زیادی دی اکسید کربن مواجه می شود. در نتیجه گردش خون در آن نقطه افزایش می یابد.

کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی نام علمی گاز دی اکسید کربن ( CO2) میباشد و کربوکسی‌تراپی یک روش پزشکی است که در آن، دی اکسید کربن را جهت اهداف درمانی بکار می‌برند،نخستین بار در دهه 90 در فرانسه معرفی شد.در این روش، برای جوانسازی پوست، کربن دی اکسید به صورت مستقیم به زیر پوست تزریق میشود.این عمل در هر نقطه از بدن، از جمله صورت، گردن، بازوها، باسن و پاها قابل انجام است. گاز دی اکسید کربن حتی می تواند در مناطق ظریف یا پوست نازک مانند اطراف چشم تزریق شود. از این درمان به منظور کاهش چربی و سلولیت، افتادگی پوست، جای آکنه ، خطوط و چین و چروک و حتی گودی زیر چشم مورد استفاده میشود.

کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی چگونه انجام میشود؟

مکانیزم بدن آدمی طوری است که به طور طبیعی توسط سلول های بدن ما بعنوان محصول متابولیسم هر روز تولید شده و وارد خون میشود و از طریق گردش خون و از طریق ریه ها میزان دی اکسید کربن اضافی را از بدن دفع می‎کند. بنابراین گاز دی اکسید کربن یک گاز غیر سمی می باشد. حتی اگر این گاز مستقیما وارد رگ شود هم نمیتواند آمبولی ایجاد کند و به راحتی دفع میشود. در روش کربوکسی تراپی از این تکنیک استفاده می‎شود که با تزریق کربن دی اکسید باعث برهم خوردن تعادل میزان دی اکسید موجود شده و گردش خون برای دفع کربن دی اکسید اضافه افزایش می‎یابد. پس از تزریق گاز کربن دی اکسید کربن، جریان خون در زیر پوست افزایش می‎یابد و همین امر موجب ایجاد مویرگ‎های جدید و افزایش کلاژن و الاستین در پوست می‎گردد. به این ترتیب با تزریق کربوکسی تراپی، جوانسازی در پوست صورت می‎‎گیرد.
سرعت و میزان گاز خروجی با توجه به محل درمان و بیماری ،توسط پزشک تنظیم می شود. گاز دی اکسید کربن از طریق یک سوزن نازک به زیر پوست تزریق می شود.
در روش کربوکسی تراپی، گاز CO2 با سوزنی بسیار ظریف زیر پوست دمیده می‌شود، که تحریک و افزایش محصولات اکسیژنی در بافت های ما را پدید می آورد، همچنین متابولیسم زیر پوست تنظیم میکند و بهبود میببخشد، این بهبود شامل میکرو جریان ها و تحریک فیبرولاست ها در ناحیۀ سنتز کلاژن می‌شود.

8 تا از کاربرد های کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی در پزشکی استفاده‌های فراوانی دارد. در درمان‌های زیبایی، کابردهای آن شامل موارد زیر است:

  • بهبود انعطاف پذیری و درمان شل شدگی و افتادگی پوست
  • رفع آثار پیر پوستی و جوانسازی پوست
  • رفع تیرگی و چروک‌های دور چشم
  • کاهش سلولیت و چربی‌های موضعی
  • درمان استرچ مارک یا ترک‌های پوستی ناشی از حاملگی یا چاقی
  • جوانسازی بخش‌های مختلف بدن مانند گردن، دلکته و پشت دست
  • برطرف کردن چین و چروک‌های صورت
  • موثر در درمان ریزش مو

کربوکسی تراپی صورت

کربوکسی تراپی برای چه افرادی مناسب است؟

تمام افرادی که مرز سی سالگی را پشت سر گذاشته‌اند، می‌توانند برای کشیدن پوست و سفت کردن دور چشم و رفع غبغب از درمان کربوکسی بهره بگیرند. هرچه بیمار جوان‌تر باشد، نتیجه بهتری به دست می‌آید. از هر ده بیمار، هشت نفر پس از فقط دو جلسه متوجه رفع مشکل شلی پوست و بهبود قابل ملاحظه وضعیت دور چشم می‌شود. بهبود رنگ، شفافیت و بافت پوست در اکثر بیماران محسوس است.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *