SHIKAMA
اسکراب اسکالپ چیست

اسکراب اسکالپ چیست؟

اسکراب اسکالپ (scalp scrub) به معنی پاکسازی چربی ها و آلودگی ها از کف سر می باشد. در این روش به وسیله دستگاه‌ها و تکنیک های به روز، تمام آلودگی های پوست کف سر که باعث ریزش مو و شوره چرب و خشک می شود از بین می رود و پاکسازی می شود.

اسکراب اسکالپ یک متد بسیار موثر برای پاکسازی و سم زدایی پوست کف سر می باشد. اگر تا به حال با مشکلات ریزش مو، شوره و پوسته کف سر، چربی کف سر و یا انواع بیماری های پوست کف سر مواجه شدید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

در ادامه متد لایه برداری و پاکسازی پوست کف سر یا همان scalp scrub را به طور کامل تشریح می کنیم.

اسکراب اسکالپ (پوست سر) چیست؟

پوست کف سر ما انسان ها بستر بسیاری از قارچ ها، مخمرها و انگل ها است. همچنین خیلی از ما انسان ها ممکن است دچار بیماری هایی در پوست کف سر باشیم که از آن ها بی خیر هستیم!

اکثر ما خانم ها و آقایان ایرانی با معضلات ریزش مو و شوره و پوسته هایی که جلوه بدی دارند درگیر هستیم.
همه این موارد دلیل علمی دارند که ما از آن آگاه نیستیم و برای حل مشکل ریزش مو هزینه های سنگینی را صرف مزوتراپی و PRP می کنیم و نتیجه ی چندان مطلوبی نمیگیریم.

یک روتین بسیار موثر که برای هر فرد بسیار ضروری است همین کار اسکراب اسکالپ می باشد. همانطور که پوست بدن و صورت ما احتیاج به رسیدگی دارد، پوست کف سر ما هم چه بسا بیشتر احتیاج به رسیدگی دارد.
در واقع تراکم موها باعث عدم اکسیژن رسانی به پوست سر می شود و لذا بستر وجود خیلی از قارچ ها مهیا می شود.

اسکراب پوست سر همان سم زدایی و لایه برداری پوست می باشد، شما با این روش می توانید سلامت پوست سر و موها را تامین کنید.

اسکراب اسکالپ (به انگلیسی: scalp scrub) به معنی پاکسازی چربی ها و آلودگی ها از کف سر می باشد. در این روش با به کار گیری تکنیک های به روز، تمام آلودگی های پوست سر که باعث ریزش مو و شوره چرب و خشک می شود از بین می رود و پاکسازی می شود.

در مراحل اسکراب کف سر از چه دستگاه هایی استفاده می شود؟

در مراحل اسکراب و پاکسازی کف سر، ابتدا از دستگاه آنالیز برای مشاهده دقیق و بررسی پوست کف سر استفاده می شود. سایر دستگاه هایی که در طی مراحل خدمات اسکراب استفاده می شود شامل ماکرومیست، ماساژور کف سر، اسپرینکل، درما اف، شانه رشد مو، های فرکوئنسی، گان مزونیدلینگ و کلاه رشد مو می‌باشد.

 

 

فرق بین اسکراب پوست کف سر با اسکراب بدن چیست؟

احتمالا تا به حال از لایه بردارها و انواع اسکراب های پوست صورت و بدن استفاده کرده اید. اما لازم است تاثیرات مهم اسکراب پوست کف سر را هم جدی بگیرید. البته این نکته را بدانید که اسکراب بدن با اسکراب اسکالپ (پوست سر) کاملا متفاوت می باشد.

یکی از محصولاتی که در کار اسکراب کف سر استفاده می شود، اسکراب های مربوط به لایه برداری و پاکسازی می باشد. متاسفانه خیلی از فروشندگان، اسکراب های بدن یا همان بادی اسکراب ها را به جای اسکراب مخصوص پوست کف سر به فروش می رسانند. در صورتی که اسکراب بدن با اسکراب مخصوص پوست سر خیلی متفاوت می باشد!

تشکیل دهنده های اسکراب های مخصوص پوست کف سر، تشکیل دهنده هایی هستند که متناسب با طبیعت کف سر تولید شدند. برای مثال ترکیبات اسکراب مخصوص کف سر شامل قارچ کش ها، لایه بردارهای خاص و روغن های مخصوص می باشند.

هدف از اسکراب بدن، پاکسازی نیست!
در واقع هدف از اسکراب صورت و بدن این است که پوست لایه برداری شود تا سلول های مرده از بین بروند و مواد مغذی جذب پوست شوند؛ اما در اسکراب کف سر هدف اول پاکسازی پوست کف سر می باشد.

بنابراین اسکراب مخصوص کف سر شامل مواد شوینده و سولفکتانت ها می باشد. این سولفکتانت ها باعث می شوند که لایه های کف سر به صورت کامل برداشته شوند.
همچنین همانطور که بالاتر گفتیم کف سر ما به دلیل تراکم موها، بستر بسیاری از قارچ ها و مخمرهاست، بنابراین لازم هست که اسکراب مخصوص کف سر شامل ضد قارچ های قوی باشد تا زمانی که کار پاکسازی پوست کف سر را انجام می دهیم، قارچ های مضر را از کف سر پاک کنیم.

اگر از اسکراب بدن برای پوست کف سر استفاده کنیم چه می‌شود؟!

اصولا اسکراب های بدن قدرت اسکراب های مخصوص کف سر را ندارند و دارای تشکیل دهنده های کاملا مختلفی می باشند. اگر اسکراب بدن را به پوست کف سر بزنید ممکن است باعث تحریک غده سبوم شود و در نتیجه چربی زیادی در کف سر تشکیل شود و به دنبال آن ریزش مو را به همراه خواهد داشت.

بنابراین فراموش نکنید در صورتی که می خواهید تاثیر واقعی اسکراب اسکالپ را ببینید حتما از اسکراب های مخصوص پوست سر استفاده کنید.

همچنین موقع خرید اسکراب کف سر توجه داشته باشید که متناسب با پوست کف سر چرب یا خشک که دارید، اسکراب دانه نمکی یا شکری مناسب را انتخاب کنید. اسکراب مخصوص پوست کف سر سبوران و الیور، دو برندی هستند که امتحان خود را به خوبی پس دادند و انتخاب مناسبی برای انواع پوست کف سر هستند.

 

چرا اسکراب اسکالپ کنم؟

همانطور که پوست صورت و بدن احتیاج به رسیدگی دارد، پوست کف سر هم نیاز شدیدتری به رسیدگی دارد. به دلیل اینکه تراکم موها باعث می شود که اکسیژن کافی به پوست کف سر نرسد و همین عامل بستر وجود خیلی از قارچ ها می شود. به همین دلیل پاکسازی عمقی پوست کف سر توصیه می شود.

3 دلیل عمده برای انجام اسکراب اسکالپ وجود دارد:

  1.  با پاکسازی پوست کف سر، اکسیژن رسانی به پوست سر بیشتر می شود.
  2. انگل های دمودکس برویس و قارچ های مالاسازیا به طور طبیعی در پوست سر وجود دارند، و عدم رسیدگی به اسکالپ (پوست سر) ممکن است باعث زیاد شدن قارچ ها و انگل ها و همچنین باعث بروز بیماری های متعدد شود.
  3. با انجام اسکراب سر از مشکلات شایعی مثل نازکی موها، ریزش مو، دندروف (شوره) خشک و چرب، اگزما، خارش، التهاب و پوسته پوسته شدن کف سر جلوگیری می کنید.

 

اسکراب اسکالپ چیست shikama

 

چه کسانی از خدمات اسکراب پوست کف سر استفاده کنند؟

طی چند سال اخیر، خدمات اسکراب اسکالپ (اسکراب کف سر) در سالن های تخصصی درمان و احیا مو و همچنین کلینیک های زیبایی بسیار رایج شده است. اسکراب پوست کف سر تاثیر بسیار زیادی در درمان مشکلات مربوط به کف سر از قبیل ریزش مو، شوره و پوسته کف سر دارد.

افرادی که مشکل ریزش مو، خارش پوست سر، التهاب پوست سر، پوسف کف سر خیلی خشک و یا خیلی چرب دارند حتما و حتما باید اسکراب اسکالپ را انجام دهند.

اسکراب اسکالپ تریتمنت برای تمام افراد با هر جنسیت و سنی و با هر طبیعت پوست سر (چرب / خشک / متعادل) مناسب می باشد. همچنین انجام اسکراب پوست کف سر برای کسانی که پوست سر چرب یا خشکی دارند، باعث پیشگیری از فازهای بعدی بیماری می شود.

 

فواید اسکراب اسکالپ چیست؟

وقتی که شما به وسیله دستگاه آنالایزر کف سر را مشاهده می کنید میبینید که پوست سر پر از آلودگی هست. در کار اسکراب اسکالپ، به عنوان یک متخصص از یک سری دستگاه ها و محصولات استفاده می کنیم و کف سر را به اصطلاح تمیز می کنیم.

آنالیز کف سر قبل از اسکراب اسکالپ

اسکراب پوست سر (اسکالپ) تمام بیماری های پوست سر را درمان می کند و یک روش بسیار مفید و موثر برای ترمیم موی سر می باشد. از فواید مهم اسکراب اسکالپ می توان به درمان شوره خشک، شوره چرب، ریزش مو، اگزماهای پوستی سر و جوش های سر اشاره کرد.

سایر مزایای پاکسازی و اسکراب پوست کف سر

  • کاهش قابل توجه ریزش مو
  • لایه برداری پوست کف سر
  • سم زدایی و دیتاکس پوست سر
  • تنظیم ترشح چربی
  • پاکسازی اسکالپ از چربی اضافه و سموم و قارچ ها و باکتری ها
  • کاهش التهاب کف سر
  • اکسیژن رسانی به فولیکول مو
  • افزایش ضخامت تار مو
  • کاهش درد کف سر

 

ماساژ در پاکسازی کف سر چگونه است؟

این نوع ماساژ باعث تحریک جریان خون به سمت ریشه‌های مو می‌شود. همین مسئله، رگ‌های خونی روی پوست سر را باز می‌کند و به جریان بهتر خون در عروق پوست سر کمک می‌کند. ماساژ برای سلامت و رشد مو کمک شایانی میکند و برای مشکلات مو و پوست مانند شوره سر موثر است.

 

تاثیر اسکراب پوست کف سر در کراتین مو

مراقبت های بعد از کراتین مو و اسفاده از شامپوهای فری سولفات باعث می شود خیلی از خانم ها بعد از کراتینه موهایشان دچار ریزش مو می شوند.

همچنین مشکل ریزش مو بعد از کراتین می تواند به این دلیل باشد که قبل از کراتین مو یا پروتئین تراپی مو یا هر نوع تراپی دیگری، پوست سر به اسکراب اسکالپ احتیاج داشته که شوره چرب درمان شود و عدم انجام ندادن این روتین موجب ریزش مو خواهد شد.

خدمات اسکراپ اسکالپ در مرکز تخصصی شیکاما با انجام اسکراب و لایه برداری عمیق پوست سر با استفاده از مواد لایه بردار متناسب با پوست سر هر فرد توسط متخصصین حرفه ای برای تقویت موهای شما و ارائه خدمات تکمیلی برای داشتن نتیجه‌‌ای بهتر انجام می‌شود.

توجه داشته باشید که‌‌‌ پس از اتمام کار اسکراب اسکالپ، پوست کاملا آمادگی دریافت و جذب محلول‌های تقویتی برای جلوگیری از ریزش مو را دارد.

در مرکز تخصصی کراتین مو شیکاما با استفاده از دستگاه آنالیز فوق حرفه ای، کف سر تمامی مراجعه کنندگان برای کراتین مو و اسکراب اسکالپ به طور دقیق آنالیز می شود و در نتیجه از ریزش مو و مشکلات مذکور جلوگیری می شود.

چه کسانی باید از آموزش اسکراب اسکالپ بهره ببرند؟

کراتین کارهای عزیز، پیشنهاد می کنیم حتما متد اسکراب اسکالپ را به لاین های خدماتی خود اضافه کنید!
مطمئن باشید اگر الان آموزش اسکراب اسکالپ را دنبال نکنید، ممکن است خیلی از رقبای شما آموزش اسکراب اسکالپ را دریافت کنند و از شما سبقت بگیرند.

حتما میپرسید چرا اسکراب اسکالپ یاد بگیرم؟ به این دلیل که 20 روز پس از کراتین مو، شخص به دلیل استفاده از شامپوی بدون سولفات دچار ریزش مو می شود. اینجاست که فقط کسانی که به اسکراب اسکالپ مسلط هستند می توانند مشکل ریزش مو بعد از کراتین را برطرف کنند. بنابراین از مزایای اسکراب اسکالپ غافل نشوید.

 

اسکراب کف سر و هایفرکوئنسی در اسکراب اسکالپ

 

جمع بندی مطالب:

اسکراب اسکالپ تریتمنت، با برداشتن سلول های مرده پوست سر و پاکسازی چربی ها و سبوم اضافی، خون رسانی به فولیکول های مو را چند برابر کرده و در نتیجه باعث بهبود بیماری ها و افزایش چشمگیر رشد موها می شود.

پیشنهاد می شود این درمان را در سه دوره به صورت ماهی یکبار انجام دهید. در مرکز تخصصی شیکاما میتوانید از خدمات حرفه ای اسکراب اسکالپ استفاده کنید.

همچنین شما می توانید در صورت تمایل از آموزش حضوری اسکراب اسکالپ  آکادمی شیکاما و یا از آموزش کامل مجازی اسکراب اسکالپ استفاده کنید تا بتوانید کسب و کار پول ساز و راحتی را برای خود راه اندازی کنید. برای اطلاعات بیشتر با مرکز تخصصی کراتین مو شیکاما تماس بگیرید.

4.2/5 - (12 امتیاز)

6 دیدگاه دربارهٔ «اسکراب اسکالپ چیست؟»

  1. بازتاب: پاکسازی پوست کف سر چگونه انجام می شود؟ مزایای پاکسازی کف سر - شیکاما

  2. سلام شیماجون به شماره تون پیام دادم ارسال نشد خواستم تشکر کنم ازتون ریزش موهام تقریبا قطع شده و اسکرابم حداروشکر نتیجه داد😍😍

    1. سلام دوست عزیزم
      خوشحالم که راضی هستی
      بازهم نیاز به مشاوره و نوبت دوباره اسکراب اسکالپ داشتی با ما در تماس باش

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *