SHIKAMA
چرا بعد از کراتین موها را باید خشک کنم

چرا بعد از کراتین کردن موها را باید خشک کنیم؟

آیا پس از کراتینه درمانی باید موهای خود را با سشوار خشک کنید؟ در این مقاله، مزایا و معایب سشوار کشیدن مو بعد از کراتینه درمانی و هم‌چنین ارائه نکاتی در مورد چگونگی دستیابی به بهترین نتایج را مورد بحث قرار خواهیم داد. اگر شما به تازگی موهایتان را کراتین کرده‌اید و نمی‌توانید منتظر بمانید […]

آیا پس از کراتینه درمانی باید موهای خود را با سشوار خشک کنید؟ در این مقاله، مزایا و معایب سشوار کشیدن مو بعد از کراتینه درمانی و هم‌چنین ارائه نکاتی در مورد چگونگی دستیابی به بهترین نتایج را مورد بحث قرار خواهیم داد. اگر شما به تازگی موهایتان را کراتین کرده‌اید و نمی‌توانید منتظر بمانید تا نتیجه نهایی شگفت انگیز را ببینید، همان موهای صاف و ظریفی که از آن لذت خواهید برد! اما بعد از آن می‌شنوید که ممکن است مجبور شوید موهای خود را بعد از درمان سشوار خشک کنید، مرحله‌ای اضافی که ترجیح می‌دهید از آن اجتناب کنید. آیا این بخشی ضروری است یا فقط یک توصیه صنعت زیبایی؟

در ادامه تفاوت‌های کلیدی بین سشوار و خشک کردن با هوا بررسی می‌شود و به این بحث پرداخته می‌شود که کدام یک برای موهای پس از کراتینه بهتر است.

برای اطلاع از این‌که آیا واقعاً پس از انجام کراتین مو نیاز به خشک کردن موهای خود دارید و چگونه می‌توانید این کار را ایمن انجام دهید، ادامه مطلب را بخوانید.

چرا بعد از کراتین مو باید موهامو خشک کنم shikama

کراتین مو و کراتینه درمانی چیست؟

اول از همه، کراتین چیست؟ کراتین پروتئینی است که به طور طبیعی در ترکیب موهای ما و در کنار پوست و ناخن‌ها یافت می‌شود و به حفظ سلامت و استحکام آن‌ها کمک می‌کند. با گذشت زمان، هر چیزی ممکن است آسیب ببیند، از یک روال معمولی آرایش مو، مانند سشوار کشیدن و صاف کردن، تا فرآیندهای شیمیایی شدیدتر مانند رنگ و لایت. این باعث آسیب به غلاف کراتینه می‌شود.

کراتینه‌ تراپی نوعی از درمان مو است که منجر به صافی و احیا مو می‌گردد. این درمان را با یک شل کننده شیمیایی اشتباه نگیرید، که برای شکستن پیوندهای موهای مجعد برای صاف کردن آن‌ها استفاده می‌شود و دائمی است.

محصولات کراتینه زیادی در بازار وجود دارد، مانند شامپو کراتین مو، درمان پروتئین کراتینه، نرم کننده عمیق کراتینه و بسیاری دیگر. هم‌چنین درمان‌های نانو کراتین، درمان کراتینه برای فرها و درمان‌های کراتینه گیاهی وجود دارد. بنابراین، کراتینه درمانی با پر کردن شکاف‌های موجود در موهای شما که کراتین آسیب دیده است، کار می‌کند.

کراتینه درمانی چیست

آیا بعد از درمان کراتینه باید موهای خود را سشوار خشک کنید؟

خیر، پس از انجام کراتینه درمانی، نیازی به سشوار کشیدن نیست. گرمای حاصل از درمان برای صاف کردن آن کافی است. اگر می‌پرسید چه زمانی می‌توانم موهایم را بعد از کراتینه بشوییم: می‌توانید پس از 24 ساعت از انجام کراتینه موهای خود را بشویید، زیرا هر چه زودتر این ماده شیمیایی از روی مو پاک می‌شود و آن را بی‌اثر می‌کند.

چندین عوارض جانبی درمان کراتینه وجود دارد، بنابراین مراقب باشید که پس از انجام این درمان صاف کننده، موهای خود را با استفاده از درمان‌های حالت دهنده عمیق و ماسک های موی پروتئینی حفظ کنید. ماسک‌های پروتئینی بسیار مهم هستند زیرا درمان‌های کراتینه می‌توانند باعث از بین رفتن پروتئین طبیعی مو شوند و مو را شکننده کنند.

چرا بعد از کراتینه نیازی به سشوار کردن موها ندارید؟

همان‌طور که در مباحث پیشین نیز بدان اشاره شد، کراتین اساساً پروتئینی است که از حیوانات و اغلب از منابع دیگر مانند گیاهان به دست می‌آید. این کار با پوشاندن موهای شما و تشکیل یک لایه محافظ در بالای کوتیکول‌های شما عمل می‌کند. این لایه به صاف شدن بافت موهای شما کمک می‌کند و حتی می‌تواند آن را سالم‌تر و جذاب‌تر نشان دهد. به همین دلیل است که قسمت سشوار ضروری نیست. برخی از افراد ترجیح می‌دهند موهای خود را بلافاصله پس از کراتینه سشوار خشک کنند تا ظاهری مرتب و آراسته داشته باشند. اما اگر به دنبال دستیابی به استایلی طبیعی و بدون دردسر هستید، نیازی به سشوار کشیدن موهای‌تان نیست.

دلیل اصلی عدم نیاز به سشوار کشیدن بعد از کراتینه درمانی این است که کراتین از قبل به خاصیت ارتجاعی، رطوبت و نرمی موهای شما کمک می‌کند.

خشک کردن موی کراتین شده

نکات مهم در خصوص مراقبت‌های بعد از کراتینه مو

اگر در سالن و یا در خانه موهای‌تان را با استفاده از مواد کراتینه صاف کرده‌اید، اکنون وقت آن است که هر یک از نکات مراقبتی را به خوبی رعایت کنید. پس این نکات ساده را دنبال کنید تا تارهای خود را بدون موخوره، سالم و زیبا نگه دارید.

●        موهای خود را خشک نگه دارید

هنگامی که برای انجام کراتینه به سالن می‌روید، به یاد داشته باشید که از فرد متخصص انجام این کار بپرسید که چه مدت نباید موهای‌تان را بشویید؛ معمولاً باید 24 ساعت صبر کنید و سپس موهای‌تان را بشویید. با این حال، به دلیل وجود درمان های کراتینه متفاوت، این مدت زمان می‌تواند متفاوت باشد.

●       از تکرر شستن مو بعد از کراتینه خودداری کنید

پس از گذشت 24 ساعت، سعی کنید موهای خود را روزانه نشویید. این کار به ماندگاری درمان تا حد امکان کمک می‌کند. برخی از افراد موهایی دارند که زودتر از دیگران چرب می‌شوند و به همین دلیل باید موهای خود را یک روز در میان بشویند. اگر شما یکی از افراد خوش شانسی هستید که می‌توانید روزها در حالی که موهای‌تان تمیز به نظر می‌رسند، این کار را انجام دهید می‌توانید از یک نوع کلاه مخصوص استخر استفاده کنید تا از موهای‌تان در حین حمام کردن محافظت کند.

●       از شامپوی بدون سولفات استفاده کنید

قبل از شستن موهای‌تان، شامپویی انتخاب کنید که فاقد سولفات باشد. استفاده از محصولات شوینده مو حاوی سولفات به روند صافی و احیا مو آسیب می‌رساند و باعث می‌شود. علاوه بر آن نیز می‌توانید از  ماسک مو مخصوص موهای کراتین شده استفاده کنید تا اثرات نرمی و صافی موهای‌تان طولانی‌تر باقی بماند.

شامپو بدون سولفات برای موی کراتین

●       از روبالشی ابریشمی استفاده کنید

ممکن است قبلا شنیده باشید، اما استفاده از روبالشی ابریشمی می‌تواند به کاهش هرگونه اصطکاک کمک کند، موهای شما را صاف‌تر و کم‌تر در معرض آسیب قرار می‌دهد. هنگام انجام کراتینه درمانی پس از مراقبت، این مهم است که به خاطر داشته باشید زیرا موهای شما بیشتر در معرض آسیب ناشی از روبالشی نخی هستند.

●       یک حوله مو میکروفایبر تهیه کنید

گام بعدی برای شستن صحیح موهای‌تان پس از صافی، تهیه یک حوله موی میکروفایبر خوب است. حوله‌های میکروفایبر از الیاف ریز ساخته شده‌اند که فوق‌العاده جاذب هستند. این بدان معنی است که آن‌ها به جذب آب اضافی از موهای شما کمک می‌کنند و باعث می‌شوند موهای شما سریع‌تر خشک شوند و از وز شدن موهای شما جلوگیری کنند.

●       بعد از تمرینات ورزشی موها را سشوار کنید

برای سه روز اول درمان کراتینه پس از مراقبت، باید موهای خود را کاملا خشک نگه دارید. بله، این شامل عرق کردن نیز می‌شود. اگر هنگام ورزش موهای‌تان عرق می‌کند، خیلی مهم است که به محض اتمام کار، تارهای خود را با سشوار خشک کنید. این عمل کمک می‌کند مطمئن شوید که عرق شما به درمان آسیب نمی‌رساند.

●       یک شانه دندانه درشت چوبی تهیه کنید

به غیر از حوله میکروفیبر، باید یک شانه دندانه پهن نیز در دست داشته باشید. ممکن است وسوسه شوید که بعد از درمان کراتینه فقط از انگشتان خود برای باز کردن موهای خود استفاده کنید، اما این در واقع می‌تواند باعث آسیب بیشتر و شکستگی شود. در عوض، موهای خود را به آرامی با یک شانه دندانه درشت چوبی شانه کنید تا از کشیده شدن موی جلوگیری شود.

شانه مخصوص موی کراتین شده

●       موهای خود را پایین نگه دارید

در سه روز اول پس از درمان، موهای خود را به صورت موی سفت، دم اسبی یا مدل موی سفت دیگر قرار ندهید. این کار به صاف نگه داشتن کراتین و جلوگیری از وز شدن آن کمک می‌کند. علاوه بر این، شما حتی نباید موهای خود را پشت گوش خود قرار دهید زیرا این امر می‌تواند منجر به حالت گرفتگی شود. اگر مجبور هستید موهای‌تان را برای کار یا وظایف دیگر بلند کنید، می‌توانید موهای‌تان را کمی شل ببندید تا آسیب کمتری وارد شود.

نگهداری از موی کراتین شده

در چند هفته اول از مواد شیمیایی اجتناب کنید

بگذارید موهای‌تان در چند هفته اول در درمان کراتینه خیس شوند. از سایر مواد شیمیایی مانند: رنگ مو، موج‌های دائمی و صاف کننده‌ها فاصله بگیرید. قرار دادن موهای خود در معرض این مواد شیمیایی می‌تواند اثربخشی درمان را کاهش دهد، به خصوص زمانی که موهای خود را به تازگی درمان کرده‌اید.

●       یک روتین آبرسانی با روغن های آبرسان

این درمان با افزودن پروتئین، ساقه مو را صاف می‌کند، اما می‌تواند تارهای شما را خشک و شکننده کند. به همین دلیل مهم است که یک روال هیدراتاسیون قبل و بعد از درمان داشته باشید. این به تنظیم سطح پروتئین و رطوبت موهای شما کمک می‌کند و تارهای شما را سالم و قوی نگه می‌دارد. روال هیدراتاسیون شما باید شامل یک نرم‌کننده غنی از رطوبت، یک روغن یا سرم برای آبرسانی شود.

●       از یک محافظ حرارتی استفاده کنید

علاوه بر محصولات آبرسان، شما هم‌چنین باید از محافظ حرارتی استفاده کنید تا موهای خود را سالم نگه دارید و بهترین ظاهر را داشته باشید. این امر کمک می‌کند موهای‌تان صاف، براق و بدون وزی باقی بماند. قرار گرفتن در معرض حرارت زیاد یا گرما می‌تواند به کراتین موهای شما آسیب برساند و باعث شکسته شدن و وز شدن آن شود. بنابراین یک محافظ گرما با ایجاد مانعی بین موهای شما و گرما به حفظ سلامت موهای شما کمک می‌کند.

سوالات متداول حوزه نگهداری کراتین مو

چرا باید هنگام شستن موها بعد از کراتینه احتیاط کرد؟

هنگام شستن موهای‌تان برای اولین بار باید مراقب باشید، زیرا زمانی که کراتین برای اولین بار روی موها زده می‌شود، نیاز به زمان دارد تا به ساقه نفوذ کند و جادوی خود را اعمال کند. تا آن‌جا که ممکن است، شما می‌خواهید مدت زمانی را که کراتینه روی موهای‌تان می‌گذراند به حداکثر برسانید، به همین دلیل است که اولین شستشو همیشه سخت‌ترین است.

چگونه موهای خود را بعد از درمان بشویید؟

مراحل شستشوی صحیح موهای حاوی کراتینه، عبارت‌اند از:

دمای آب را بررسی کنید

شما می‌خواهید آب ولرم باشد، نه خیلی گرم، زیرا می‌تواند پوست سرتان را خشک کند، و نه خیلی سرد، زیرا حذف تمام محصول از روی موهای‌تان دشوار است. بهترین دما در حدود 38-43 درجه سانتیگراد است. با این وجود، همیشه می‌توانید دمای آب را از طریق ساعد خود یا با کمک یک دما سنج مناسب بررسی کنید. اگر برای شما خیلی گرم است، پس برای موهای‌تان خیلی گرم خواهد بود. علاوه بر این، نوع آب خود را بررسی کنید. از آب حاوی برخی مواد افزودنی نامناسب همچون کلر و آهک، خودداری کنید زیرا حاوی مواد نامناسبی است که می‌تواند با موهای شما تعامل داشته باشد. اگر در شرایطی قرار دارید که فقط چنین نوع آبی در دسترس است همچون استخرها که معمولاٌ آب‌های آلوده و حاوی مواد افزودنی هستند بهتر است قبل از شستن موهای خود از نرم کننده و سایر مواد شوینده حاوی مواد مغذی قوی برای کاهش سطح مواد معدنی و اثر گذاری کمتر آب نامناسب، استفاده کنید یا نهایتاً برای شستشوی موی خود از آب معدنی استفاده کنید.

موهای خود را زیاد خیس نکنید

برای اولین شستشوی موی خود لازم است رعایت کنید که در حالی که هنوز می‌توانید از دوش استفاده کنید، مطمئن شوید که موهای خود را به اندازه کافی خیس کنید تا محصولات حمام شما کار کنند. از زیر آب رفتن کامل سر یا اشباع بیش از حد موهای‌تان خودداری کنید. آب می‌تواند درمان را قبل از این‌که فرصتی برای غرق شدن کامل در آن پیدا کند و جادوی خود را اعمال کند، از بین ببرد.

شستن موی کراتین شده

شامپو و نرم کننده خود را به حداکثر برسانید

به حداکثر رساندن محصولات مراقبت از مو برای اولین شستشو، کلید موفقیت است. برای شامپو، می‌خواهید آن را روی ریشه‌ها متمرکز کنید و قبل از شستشو، یک دقیقه خوب ماساژ دهید. در مورد نرم کننده، می‌توانید آن را روی تمام موهای خود بمالید اما بیشتر روی نوک موها قرار دهید. اجازه دهید حدود 3-5 دقیقه قبل از شستشو آن را بشویید. باز هم مطمئن شوید که موهای خود را به اندازه کافی آبکشی کنید تا محصول خارج شود. شما نمی‌خواهید در آن زیاده روی کنید و تمام مزایای درمان را از بین ببرید.

شامپو و نرم کننده بعد از کراتین

آیا می توان کراتینه ‌تراپی مو را در خانه انجام داد؟

مطمئناً می‌توانید خود را با کراتینه درمانی در خانه، پیروی از یک روال خاص و دریافت محصولات مناسب، نوازش کنید. از خرید محصولات حرفه‌ای که نیاز به اپراتور دارند تا با خیال راحت اعمال شوند، خودداری کنید. ثانیاً، از آن‌جایی که کراتین به طور طبیعی در موهای ما یافت می‌شود، محصولات کراتینه بسیار رایج هستند، اما همه آن‌ها برای این درمان موثر نیستند. شما می‌توانید محصولات کراتینه خانگی را در اشکال مختلف مانند: ماسک، ژل، اسپری و موارد دیگر پیدا کنید.

* البته توجه داشته باشید: به دنبال فرمول‌هایی باشید که هم حاوی پروتئین و هم عوامل مرطوب کننده هستند تا موهای‌تان را سالم نگه دارند.

آیا می توان در خانه کراتین کرد

زمان شستن موها بعد از کراتینه مو چقدر است؟

در حالت ایده آل، باید 3 تا 4 روز پس از درمان صبر کنید و موهای خود را بشویید. این به موهای درمان شده اجازه می‌دهد تا به درستی با موهای ترکیب و آمیخته شود.

اگر حتماً باید موهای خود را زودتر از آن بشویید، بهتر است حداقل 12 ساعت صبر کنید.

زمان دقیقی که باید قبل از شستن موها صبر کنید تا حد زیادی به این عوامل بستگی دارد:

  • نوع کراتینه درمانی که دریافت کردید
  • میزان صلاحدید توسط اپراتور
  • نوع موی شما

اگر مطمئن نیستید، همیشه بهتر است از فرد متخصص این حوزه درمانی بپرسید که چه مدت باید قبل از شستن موهای خود صبر کنید. این یک راه عالی برای اطمینان از این‌که به موهای زیبا و جذاب‌تان خود آسیب نمی‌رسانید یا درمان خود را خراب نمی‌کنید، است.

آیا می‌توان بعد از شستن موهای کراتینه شده از سشوار استفاده کرد؟

خیر، شما نمی‌توانید پس از شستشوی موهای خود برای اولین بار پس از کراتینه، حرارت را به موهای خود اعمال کنید. این به این دلیل است که گرما باعث باز شدن کوتیکول مو می‌شود و درمان کم‌تر موثر خواهد بود. بهتر است اجازه دهید موهای‌تان در هوا خشک شود یا اگر مجبور به استفاده از گرما هستید از درجه حرارت کمتری استفاده کنید.

بهترین راه برای خشک کردن موهای‌تان بعد از کراتینه‌تراپی چیست؟

بهترین راه برای از بین بردن آب اضافی موهای‌تان این است که موهای‌تان را با حوله پاک کنید و سپس بگذارید در هوا خشک شود. شما باید از استفاده از سشوار خودداری کنید، زیرا گرما می‌تواند به موی آسیب برساند. اگر باید از سشوار استفاده کنید، مطمئن شوید که آن را در پایین‌ترین حالت قرار دهید. اگر تنظیم فقط هوا (بدون گرما) داشته باشد، خیلی بهتر است.

درمان‌های کراتینه چقدر دوام دارند؟

درمان کراتینه می‌تواند بین 2 تا 6 ماه طول بکشد. مدت زمان به دفعات شامپو زدن، نوع محصولاتی که استفاده می‌کنید و مراقبت کلی از مو بستگی دارد. اثربخشی آن به کیفیت درمان کراتینه نیز بستگی دارد. یک درمان با کیفیت بالا از یک سالن معتبر بیشتر از یک درمان ارزان از داروخانه دوام خواهد داشت. با این وجود، شما می‌خواهید اثرات آن را تا حد امکان طولانی کنید. به همین دلیل است که باید در 3 روز اول پس از درمان از شستن موهای خود اجتناب کنید.

خشک کردن موی کراتین شده برای ماندگاری

نتیجه گیری

در انتها این که شما مخاطبین عزیز برای نگهداری موهایتان بعد از کراتینه کردن مو از مرکز تخصصی کراتین مو شیکام shikama کمک بگیرید. همچنین شما با مراجعه به صفحه آموزشگاه کراتین مو می‌توانید روند درمانی کراتینه در منزل را به طور کامل بیاموزید و تبدیل به کراتین کار حرفه ای شوید. البته که برای استفاده از دستگاه‌های صافی و احیا مو باید به سالن‌های کراتین مو مجهز مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *