SHIKAMA
ازون تراپی مو چیست؟

بررسی ازن تراپی مو

همانطور که میدانید یکی از فرآیند هایی که بانوان در عصر امروزه دنیا برای تقویت و زیبایی مو خود انجام میدهند، ازن تراپی مو میباشید که با توجه به تجربه کاربران در این حوزه بسیار به افرادی که موهای آسیب دیده دارند،توصیه میشود و در این مقاله سعی داریم تا به بررسی ازن تراپی مو […]

همانطور که میدانید یکی از فرآیند هایی که بانوان در عصر امروزه دنیا برای تقویت و زیبایی مو خود انجام میدهند، ازن تراپی مو میباشید که با توجه به تجربه کاربران در این حوزه بسیار به افرادی که موهای آسیب دیده دارند،توصیه میشود و در این مقاله سعی داریم تا به بررسی ازن تراپی مو بپردازیم.

ازون تراپی مو

ازن تراپی مو چیست؟

یکی از روش‌های مدرن تقویت مو اوزون تراپی بوده که در بسیاری از کلینیک‌ها از جمله کلینیک فوق تخصصی شیکام آن را انجام می‌دهند. خود کلمه اوزون از یک مولکول اکسیژن به همراه یک اتم اکسیژن اضافه تشکیل شده که خود این اتم اضافه باعث می‌شود قدرت اکسیژن افزایش پیدا کند.

طبق تحقیقاتی که صورت‌گرفته اکسیژن فعال یا همان اوزون تأثیرات بسیار مثبت و بی‌نظیری را روی افزایش ماندگاری مو داشته و به شکل مفیدی از ریزش موها جلوگیری می‌کند. کمبود اکسیژن همیشه باعث دردسرهای برای بدن افراد می‌شود. ریشه بسیاری از مشکلاتی که از کمبود اکسیژن ایجاد می‌شود مربوط به حوزه پوست و مو است. به همین خاطر با افزایش میزان سطح اکسیژن می‌توان بسیاری از این مشکلات را برطرف کرد. پس با انجام اوزون تراپی به موهای شاداب و قدرتمند خواهید رسید.

اوزون تراپی مو را باید چگونه انجام داد؟

اوزون تراپی مو به‌وسیله دستگاه مخصوص انجام می‌شود که یکی از تجهیزات مدرن زیبایی موی سر و بهداشتی به شمار می‌رود. با این کار اکسیژن فعال به پوست سر فرد تزریق شده و در این روش با افزایش خون‌رسانی به پوست سر باعث ضخیم شدن موها خواهد شد. با اوزون تراپی مو اتم اکسیژن با خاصیت اکسیداسیون قوی از بین فولیکول‌های مو وارد ساقه و ریشه مو می‌شود. این عمل بسیاری از میکروب‌ها، قارچ‌ها و باکتری‌ها که از موارد مضر در مو هستند را از بین می‌برد.

دستگاه ازون تراپی

عملکرد دستگاه ازون تراپی مو چگونه میباشد؟

موها به کمک یک کاور در محوطه کابینی دستگاه قرار میگیرد ،بخار آبی به دمای ۴۰ درجه که قابل تنظیم است در درون کابین جریان پیدا میکند.حین این فرآیند که ۴ الی ۵ دقیقه زمان میبرد، فولیکولهای مو تحریک شده و از سطح مو بلند شده و راه برای ورود هر گونه ماده ایی به عمق ساقه وریشه مو باز میشود. بعد از این مرحله با کمک امواج مافوق صوت، ملکولهای آب تجزیه شده وشروع به ترکیب ملکولهای اکسیژن میکند و با قطع انرژی مجددا ملکولهای o3 ناپایدار تجزیه شده و به o2 و o1 تبدیل میشوند

اتم اکسیژن که خاصیت اکسیداسیون قوی دارد از میان فولکیولهای مو وارد عمق ساقه و ریشه مو میشوند و در مسیر خود حدودا با ۸۰ الی ۸۵ درصد از عناصر مو ترکیب میشوند .

این عمل باعث ازبین رفتن بسیاری از میکروبها ،باکتریها ،قارچها و..، موجود در مو میشود و عمل استریلیزه بصورت کامل صورت میگیرد.

6 مورد از فواید ازون تراپی مو

  1. برطرف‌کردن خشکی، خارش و حساسیت‌های پوست سر
  2. افزایش خون‌رسانی به ریشه موها
  3. پاک‌کردن و تمیزکردن عمقی پوست سر از آلودگی‌ها
  4. کمک به درمان شوره سر، موخوره، تاسی و آماس سر در صورت ارثی نبودن
  5. کاهش قابل‌توجه ریزش موی سر و کمک‌کردن به تقویت آن
  6. کمک به بازسازی و ترمیم ریشه‌های موی آسیب‌دید

چند مورد از معایب ازون تراپی مو

1.سوزش چشم، سرفه، حالت تهوع یا استفراغ و یا حتی سردرد ملایم در افراد بسیار حساس ممکن است پس از انجام این روش به وجود بیایند.

2.استعمال مقعدی ازن در موارد بسیار نادر نیز می تواند باعث ناراحتی و درد سطحی، احساس خروج گاز، جوشیدن یا گرفتگی ملایم شود.

 

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *