SHIKAMA

نانو کراتین چیست و چه کاربرد هایی دارد ؟

یکی از روش های به روز شده کراتین در ایران و دنیا، نانو کراتین میباشد که توجه خیلی از افزار را به خودش جلب کرده است. نانو کراتین علاوه بر زیبایی و کارایی های زیادی که دارد دارای معایبی میباد که ما سعی کردیم در این مقاله آنرا به طور جامع و مفید به شما […]

یکی از روش های به روز شده کراتین در ایران و دنیا، نانو کراتین میباشد که توجه خیلی از افزار را به خودش جلب کرده است. نانو کراتین علاوه بر زیبایی و کارایی های زیادی که دارد دارای معایبی میباد که ما سعی کردیم در این مقاله آنرا به طور جامع و مفید به شما توضیح دهیم تا با یکی از پیشرفته ترین متد های دنیا یعنی نانو کراتین آشنا شوید. بر ای کسب اطلاعات بیشتر با محصولات و محصولات نانو کراتین میتوانید به اینجا مراجعه کنید .

شاید هم از مواد شیمیایی رنگ و دکلره بیش از حد استفاده کرده باشید. در هر صورت با آنها به خوبی رفتار نکرده‎اید و اکنون با موهایی بیمار مواجه هستید. اینجا است که واژه نانو کراتین را خواهید شنید. شاید این تکنیک بتواند شما را از این وضع نجات دهد.

نانو کراتین چیست ؟

نانو کراتین مو روشی است که از آن برای تقویت، درمان و زیبایی مو استفاده می‎شود.سیستم نانو کراتین یک فناوری بیومیمتیک منحصر به فرد ایجاد کرده است که در آن کراتین را به اندازه ریز مولکولی تجزیه می‌کند و آن را قادر می‌سازد به ساقه مو نفوذ کند.نانو کراتین مو در واقع نسل جدیدی از محصولات کراتینه مو محسوب می شود که امروزه در سالن های زیبایی و مراکز تخصصی کراتینه کاربرد فراوانی دارد .نانو کراتین ها نسل جدیدی از کراتینه ها محسوب شوند یعنی خاصیت احیا مهمترین بخش از آنها است .برای موهایی که از مواد شیمیایی رنگ و دکلره بیش از حد استفاده کرده باشند کاربرد فراوانی دارد.

نانو کراتین با با کراتینه معمولی چه تفاوتی دارد ؟

كراتينها كلا مولكولهاي درشت وپيچيده اي هستند براي همين جذب انها داخل مو بسيار پروسه طولاني وباحرارت بالايي هست تا جذب انجام بشه كه گاهي همين پروسه روي موهاي اسيب ديده منجر به اسيب مجدد بخاطر عمليات گرمايشي طولاني با اتو ميشد.امروزه با تكنولوژيهايي مثل نانو مولكولهاي درشت را به مولكولهاي ريز تبديل ميكنند تا جذب راحت تر باشه ونياز به پروسه گرمايشي خيلي طولاني نباشه تا مو اسيب نبينه كه نانو كراتينها يا كراتينهاي هيدروليز شده در اين زمينه توليد شدند پس تفاوت اصلی كراتين با نانو كراتين در اندازه مولكولي هست والبته در قيمت محصول چون محصولي كه هيدروليز شده باشه وذراتش با تكنولوژي نانو ريز شده باشه بمراتب پر هزینه تر از مواد معمولی میباشد .

نانو کراتین چه فوایدی دارد ؟

فواید نانو کراتین ها هم مانند کراتینه معمولی میباشد .به طور طبیعی موها دارای ماده پروتئینی بنام کراتین هستند. آنها در سلامت و زیبایی مو نقش مهمی را برعهده دارند. عواملی مانند دکلره، رنگ کردن و استفاده بیش از حد از اتو و سشوار باعث از بین رفتن آنها خواهد شد. در نتیجه مو ساختار خود را از دست خواهد داد. ممکن است به موخوره مبتلا شوید و یا موها درخشش و زیبایی خود را از دست بدهند ؛در این صورت دیگر نمی‏توانید با رنگ و با سایر حالت دهنده‎های آرایشی، موهای خود را نجات دهید. برای این منظور لازم است به شیوه‎ایی موثر آنها را احیاء و بازسازی نمایید.

انجام کار کراتین برای موهایی که دمیج یا آسیب دیده هستن بهترین کار برای درمان و زیباییشون هست .
با انجام کراتین علاوه بر مواد مغذی که مو هاتون لازم دارن باعث بسته شدن پولک های مو هم میشود.اگه علاقه دارید هم موهاتون رو درمان کنید و هم زیبایی و جذابی رو بهشون برگردونید میتوانید از نانو کراتین استفاده کنید.
۱-بعد انجام کراتین تا ۴روز قرنطیه آب میشید.
۲-نباید موهاتون رو با کش یا چیز محکم ببندید.
۳-حتما بعد از حمام موهاتون رو با باد سشوار خشک کنید و به حال خودش رها نکنید.
۴-برای شستشو ی مو از شامپو بدون سولفات استفاده کنید.
۵-از ماسک مو حاوی روغن یا کراتین استفاده کنید.
۶-موهاتون رو با روغن بادام یا ارگان یا نارگیل…..روغن تراپی کنید.

آیا همه افراد میتواند نانو کراتین انجام دهند؟

می‎توان از این مواد بر روی هر نوع مویی استفاده کرد و در این زمینه محدودیتی وجود نخواهد داشت.برای اینکه از کراتین نتیجه موفقیت‌آمیزی داشته باشد، توصیه می‎شود قبل از انجام آن اقدام به رنگ کردن موها خود نماید. چنانچه به هر دلیلی قصد دارید پس از انجام کراتین اقدام به رنگ کردن، موهای خود نمایید، بهتر است پس از گذشت دو هفته، به فکر این کار بیافتید.

مراقبت های بعد از نانو کراتین:

  1. توصیه می‎شود بین سه تا پنج روز موهای خود را نشویید و از خیس شدن آنها نیز جلوگیری نمایید. چنانچه به هر دلیلی موها خیس شدند، باید سریعا برای خشک کردن آنها اقدام نمایید. برای این منظور می‎توانید از اتو مو و یا سشوار استفاده نمایید.
  2. در طی دوران نقاهت، از هیچ وسیله‎ایی برای بستن موهای خود استفاده نکنید.
  3. برای شستن موهای خود پس از دوره نقاهت، از شامپو بدون سولفات استفاده نمایید. برای این منظور معمولا توصیه می‎شود از شامپوهایی استفاده شود که فاقد کلرید سدیم هستند. نمک اثر مواد کراتینه را از بین خواهد برد.
  4. پس از حمام رفتن، سعی کنید موهای خود را در کوتاه‎ترین زمان با استفاده از براشینگ صد در صد خشک نمایید. هر چقدر موها بیشتر خیس بمانند، به همان اندازه دوام مواد کراتینه کاهش خواهد یافت.

آیا پس از نانو کراتین کاملاً صاف می شود؟

پاسخ به این سوال کمی مشکل است. سیستم کراتین نانو بر اساس بافت طبیعی مو شما طراحی شده است، بنابراین نتیجه به نوع و جنس مو شما بستگی خواهد داشت. در این روش موخوره را از بین رفته و درخشش و صافی تارهای مو افزایش می‎یابد. با این حال ممکن است این مواد تاثیری یکسان بر روی همه موها نگذارد و پس از آن با موهای کاملا صاف مواجه نشوید.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *