SHIKAMA
خرید ماسک مو کراتین و احیای مو برند S&C

بهترین ماسک مو بدون سولفات برند (s&c)

این روزها مراقبت از مو برای حفظ زیبایی آنها راه‌های بسیاری دارد که مهمترین آن شناخت مواد مضر برای مو به خصوص موهای کراتینه شده است. یکی از محصولات کاربردی برای حفظ زیبایی موها استفاده از بهترین ماسک مو بدون سولفات برای موهای کراتینه است. توجه کردن به ترکیبات محصولات آرایشی و بهداشتی که برای پوست و مو استفاده می‌کنیم با توجه به استفاده از انواع ترکیبات شیمیایی در ساخت آنها نکته ای است که این روزها باید به آن بیشتر بپردازیم. با نگاهی به اهمیت استفاده از ماسک موی بدون سولفات (فری سولفات) شیکاما به عنوان مرکز تخصصی کراتینه، صافی و احیای مو در تهران قصد دارد شما را با اهمیت استفاده از ماسک مو بدون سولفات آشنا نماید. اگر موهایتان را کراتینه کرده اید یا موهای خشکی دارید در این مطلب با ما همراه باشید تا با دلایل استفاده از محصولات فری سولفات برای موهایتان بیشتر آشنا شوید.

اهمیت استفاده از ماسک مو 

اهمیت استفاده از ماسک مو

زمانی که حرف از مراقبت از مو و محصولات مورد نیاز آنها می‌شود باید بدانیم که هر مو با توجه به جنس و ماهیتی که دارد نیاز متفاوتی ممکن است داشته باشد. اینکه مو رنگ شده یا دکلره یا کراتینه و یا سایر خدمات آرایشی بهداشتی یعنی مو در معرض مواد شیمیایی قرار گرفته است که نیازمند مراقبت بیشتر است و لازم است از محصولاتی مراقبتی برای حفظ شادابی و طراوت موها استفاده نماییم. عمده محصولات مراقبتی موها شامپوها، نرم کننده‌ها و ماسک‌ها هستند که هر یک جایگاه خاص خود را دارند و استفاده از آنها مناسب زمان خاصی دارد. شامپوها یکی از محصولات مراقبت از موهستند که ماهیت آنها با ماسک مو و نرم کننده‌ها متفاوت است این محصول تنها در هنگام شستشوی مو استفاده می‌شود و به کمک آب از روی موها تقریبا شسته می‌شود، شامپو بیشتر مناسب پاک‌ کردن موها از آلاینده‌ها است اما برخی از موها نیاز به آب رسانی و مراقب بیشتری دارند که در این زمان از ماسک مو و نرم کننده‌ها استفاده می‌شود. ماسک مو و نرم کننده هر یک محصولی مراقبتی است که می‌تواند بخشی از نیازهای مو را تامین نماید. نرم کننده‌ها همانطور که از نام آنها پیداست بیشتر برای آب رسانی و نرمی مو استفاده می‌شوند و مانع از خشونت مو به خصوص در هنگام شانه زدن می‌شوند اما ماسک مو یک محصول جامع است که می‌تواند به بهتر شدن روند ترمیم مو کمک نماید.

ماسک مو چیست؟ 

یکی از بهترین محصولات مراقبت از مو انواع ماسک‌های مو هستند که متشکل از مواد معدنی، پروتئینی‌، انواع ویتامین و مواد طبیعی هستند. به طور کل‌ فواید ماسک مو نسبت به نرم کننده‌ها بیشتر است، ماسک‌ها علاو بر نرمی مو، طراوت، شادابی، ضخامت و درخشش مو را در همه حال به وجود می‌آورند و بخشی از مواد مورد نیاز مو را تامین می‌کنند. ترکیبات ماسک‌ها می‌تواند بر روی موها اثرات مختلفی به جای بگذارد به همین دلیل هر نوع مویی، ماسک مخصوص به خود را دارد و باید در انتخاب آنها شما ابتدا با جنس موهای خود به خوبی آشنا باشید.

ماسک‌ها محصولات مراقبتی مکمل هستند که باید بعد از شستشوی موها با شامپو از آنها استفاده می‌شود زیرا ساختار آن به گونه ای است که نفوذ عمیق تری به کوتیکول مو دارد و مواد مورد نیاز مو را پس از هر شستشو می‌تواند به عمق مو هدایت کند. ماسک مو باعث تغذیه مناسب مو، آبرسانی و ترمیم آن می‌شوند.

انواع ماسک مو 

گفتیم که انواع ماسک مو دارای ترکیبات متفاوتی است که با توجه به جنس و نیاز مو می‌توان از آنها استفاده نمود. برای موهای آسیب دیده تان، شما نیاز به استفاده از ماسک موهای پروتئینه دارید تا بتوانید تقویت و رشد موها را تضمین نمایید یا برای موهای کراتینه شده شما نیاز به ماسک مویی دارید که صافی و براقی موهای شما را تقویت کند. ماسک موها اغلب حاوی روغن‌های طبیعی مانند روغن آرگان، روغن نارگیل، روغن آووکادو، روغن بادام، روغن زیتون و روغن جوجوبا هستند که هر یک از آنها تاثیرات متفاوتی بر موهای شما خواهند داشت.

انواع ماسک مو

برندهای مختلف محصولات مختلفی برای مراقبت از مو ارائه می‌دهند که با توجه به افزایش استقبال از کراتینه مو ماسک‌های بدون سولفات مهمترین آنها هستند. این نوع ماسک برای موهای کراتینه شده بهترین است و یکی از مهمترین مارک‌ها برای انواع ماسک مو به خصوص ماسک موی بدون سولفات مناسب موهای کراتینه برند S&C محصول کشور برزیل است که توصیه متخصصان ما در شیکاما به کسانی است که می‌خواهند از موهای خود بعد از کراتینه یا رنگ زدن مراقبت بیشتری به عمل آورند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا بیشتر با این محصول کاربردی آشنا گردید.

نحوه استفاده از ماسک مو 

استفاده از هر نوع ماسک مویی مراحل خاص خود را دارد در نتیجه لازم است بروشور اطلاعات ماسکی را که تهیه می‌کنید حتما مطالعه کنید. به طور کل ماسک مو یک محصول برای تقویت و مراقبت از موهای شما است پس بهترین زمان برای استفاده از آن پس از هر شستشوی مو است که موها از تمامی آلاینده‌ها پاک شده و منافذ آن برای پذیرش مواد مغذی باز است پس لازم است بعد از استحمام ماسک را به موهای خود بمالید و با دست آن را به مدت 3 تا 5 دقیقه ماساژ دهید. پس از آن مطابق با دستور عمل یا ماسک مو را باید بشویید یا اینکه به مدت یک شبانه روز به آن استراحت دهید. توجه داشته باشید که ماسک مو نباید به ریشه مو برخورد کند و لازم است ماسک زدن از یک سانتی متر پایین تر از ریشه مو آغاز شود. برخی از ماسک‌ها مانند حالت دهنده‌ها می‌توانند بدون نیاز به آبکشی، بیشتر از یک شبانه روز‌ روی سر باقی بمانند اما باید بدانید که این کار ظاهری چرب و بی حالت به موهایتان می‌دهد. برای اینکه یک ماسک مو بهترین تاثیر را بگذارد لازم است مطابق با دستور العمل آن استفاده شود تا بتوانند از موها مراقبت کنند و عمل تغذیه آنها را به خوبی انجام دهند.

تفاوت ماسک مو و نرم کننده 

برخی تفاوتی میان ماسک مو و نرم کننده قائل نیستند و هر دو را یکی می‌دانند اما باید بدانید که تفاوت زیادی میان این دو وجود دارد. نرم کننده‌ها معمولا مواد بسیار سبک و دانه درشتی هستند که به صورت سطحی به موها آبرسانی می‌کنند و از گره خوردن آنها جلوگیری به عمل می‌آورند اما ماسک مو محصولی قوی تر با بافت دانه ریزی است که به دلیل ریز بودن مواد تشکیل دهنده توانایی نفوذ بیشتری را در کوتیکول مو دارد و به صورت عمقی بر روی مو تاثیر می‌گذارد. به طور کل ساختار نرم کننده بسیار ساده تر از ساختار ماسک مو است و یک نرم کننده نمی‌تواند جای ماسک مو را بگیرد.

تفاوت ماسک مو و نرم کننده

حال که با ماهیت ماسک مو آشنا شدیم به سراغ مطلب اصلیمان یعنی بهترین ماسک موی بدون سولفات و نکات مهم در انتخاب ماسک مو می‌رویم تا با ضرورت استفاده از ماسک موی بدون سولفات به خصوص برای موهای کراتینه شده بیشتر آشنا شوید.

انتخاب ماسک مو مناسب برای انواع مو 

انتخاب یک ماسک مناسب برای موها چیزی است که لازم است با آگاهی و دریافت مشاوره انجام دهید. صرفا خرید یک ماسک مو و زدن آن به مو نمی‌تواند نتیجه مطلوب را به بار آورد حتی اگر شما گران ترین و بهترین ماسک موی بازار را خریداری نمایید. هر مویی ماسک مورد نیاز خود را نیاز دارد تا نتیجه ای مطلوب به دست آورد. ماسک مو به دلایل متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرد، در اغلب ماسک موها لاکتیک اسید وجود دارد که کمک زیادی به احیای تارهای آسیب دیده می‌کند اما الزاما این ماسک موها تنها برای ترمیم مو مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. برخی برای گره نخوردن موها بعد از استحمام از آن استفاده می‌کنند برخی برای تثبیت رنگ مو و دوام آن‌، برخی نیز برای تثبیت رنگدانه‌های پولک‌های مو اما به طور کل در اغلب موارد ماسک‌ها به عنوان ترمیم کننده و تامین کننده پروتئین مورد نیاز مو (پروتئین تراپی) مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برخی از ماسک‌ها به شما کمک می‌کند تا از خشک شدن ساقه مو و شکستن مو که آن را نوعی ریزش مو می‌دانند جلوگیری نمایید. خشکی ساقه مو از دلایل عمده ریزش مو(شکست مو از ساقه) است و باید از ماسک‌هایی استفاده کنید که معمولا دارای سطح بالایی از روغن و فیبر هستند و مواد مورد نیاز ساقه مو را تامین می‌کند.

برخی نیز ماسک مو را برای صاف کردن موی خود به کار می‌برند. این نوع ماسک‌ها دارای مقادیر بسیاری پروتئین کراتین هستند که باعث صافی مو و درخشندگی مو می‌شوند.

به طور کل در انتخاب ماسک مو لازم است که حتما با آرایشگر خود صحبت نمایید و از او مشاوره‌های لازم را درباره محصولات مراقبتی به خصوص ماسک‌ها دریافت نمایید زیرا او کسی است که بهتر از همه درباره موهایی که بر روی آن کار کرده است اطلاع دارد.

کراتینه کردن مو

کراتینه کردن مو

موهای فر به طور کل کراتین کافی در ساقه خود ندارند به همین دلیل ساقه آنها در هم پیچیده می‌شود. از این رو با کمک کراتین تراپی این تارها کراتین مورد نیاز خود را به دست می‌آورند و و صاف می‌شوند. صاف کردن با کراتین دو روش دارد یکی استفاده از ماسک مو که یک روش زود گذر چند ساعته است و روش دیگر کراتینه کردن مو که یک روش پایدار تر برای صافی و احیای مو است.

کراتین کردن باید زیر نظر یک متخصص حرفه ای انجام گیرد تا آسیبی به بافت مو وارد نشود و کراتینه به بهترین نحو انجام شود پس از آن نیز مراقبت‌های لازم از مو انجام گردد تا کراتینه برای مدت بیشتری حفظ گردد. یکی از روش‌های مراقبت از موهای کراتینه شده استفاده از ماسک مو مخصوص کراتینه است. برای آشنایی بیشتر با کراتینه مو به مقاله معایب و مزایای کراتینه مو مراجعه نمایید.

ماسک مو مخصوص کراتینه

با توجه به آنچه گفته شد یکی از کارهایی که بعد از آن باید ازماسک مخصوص برای مو استفاده نمود کراتینه کردن مو است. امروزه آرایشگران از ماسک‌های مخصوص کراتینه هنگام کراتین کردن مو و بعد از آن استفاده می‌کنند‌ تا به تثبیت کراتین در تارهای مو کمک نمایند. این کار باعث افزایش دوام صافی مو بعد از انجام عملیات کراتین بر روی موها می‌شود. توجه کنید که عمل کراتین با ماسک کراتینه مو متفاوت است هر دو نوعی کراتینه تراپی برای مو هستند و کراتین مورد نیاز ساقه مو برای صافی و درخشش آن را تامین می‌کنند اما یکی از آنها برای چند ماه پایدار است اما دیگری مدت محدودی دوام دارد.

به طور کل کسانی که کراتین می‌کنند لازم است در هنگام خرید ماسک مو به توصیه‌های آرایشگر خود توجه نمایند چون برخی از ترکیبات از تثبیت کراتین جلوگیری می‌کنند و تمامی زحمت و هزینه شما را برای کراتینه کردن موهایتان از بین می‌برند. یکی از این ترکیبات سولفات است که در گذشته در اغلب شامپوهای موی سر وجود داشته است. اما چرا آرایشگران توصیه می‌کنند بهترین ماسک مو، ماسکی است که سولفات نداشته باشد؟

ماسک مو مخصوص کراتینه

سولفات چیست و چه ضرری برای مو دارد؟ 

سولفات که بر روی مواد آرایشی و بهداشتی با حروف اختصاری SLS (سدیم لوریل سولفات)، SLES (سدیم لورت سولفات)، ALS (سولفات آمونیوم لورت) نوعی پاک کننده ارزان و قوی است که شرکت‌های آرایشی و بهداشتی در شامپوها و نرم کننده‌های خود از آنها استفاده می‌کنند. این ماده، شویندگی قویی برای چربی‌ها دارد اما باعث خشک شدن کوتیکول و فولیکول‌های مو می‌شوند و آسیب زیادی نیز به پوست وارد می‌کنند. سولفات‌ها علاوه بر آسیب رساندن به بافت مو بر طول عمر عملیات‌های زیبایی بر روی مو به واسطه مواد شیمیایی مانند کراتینه و صاف کردن، رنگ کردن، دکلره و‌… نیز تاثیر می‌گذارد و آنها را به سرعت از بین می‌برد. در نتیجه اگر سلامت موهایتان برایتان مهم است خصوصا کسانی که هزینه زیادی برای رنگ کردن و کراتینه کردن مو صرف نموده اند بهتر است از محصولات بدون سولفات برای مراقبت از موهای خود استفاده نمایند.‌

ماسک مو بدون سولفات 

یکی از اهداف استفاده از ماسک مو تمیزی و درخشندگی مو است به همین دلیل برخی شرکت‌ها در ترکیبات محصولات خود به خصوص ماسک‌ها از سولفات استفاده می‌کنند. در نتیجه کسانی که موهای خود را پروتیین تراپی یا کراتینه می‌کنند لازم است که از ماسک مو بدون سولفات استفاده نمایند تا سولفات به بافت پروتیئن تامین شده آسیبی نزند. اغلب آرایشگران و کراتینه کاران با توجه به تجربه بالایی که دارند به شما محصولاتی را پیشنهاد می‌دهند که اصطلاحا فری سولفات هستند. این محصولات بدون استفاده از سولفات آلودگی موها را ازبین می‌برد و باعث خشکی آنها نمی‌شود. استفاده از ماسک مو بدون سولفات به شما کمک می‌کند تا علاوه بر ماندگاری کراتینه مویتان از آسیب‌های احتمالی آن نیز جلوگیری به عمل آید.

توصیه شیکاما برای ماسک مو بدون سولفات برای موهای کراتینه

یکی از سوالاتی که مشتریان ما پس از کراتینه می‌پرسند این است که بهتری ماسک مو کراتینه کدام است؟ کدام برند بهترین ماسک مو را می‌سازد؟ دراین باره باید گفت که هر آرایشگر و کراتینه کاری با توجه به کار خود با محصولات مختلف از برندهای متفاوتی کار می‌کند تا اینکه بهترین محصولات را متناسب با کار خود انتخاب می‌کند و از آنها بیشتر از سایرین استفاده می‌کند در واقع قلق کار با این محصولات دستش می‌آید. یکی از بهترین ماسک مو‌ها برای موهای کراتینه شده از نظر متخصصین کراتینه کار مرکز آموزش و ترمیم موی شیکاما ، ماسک مو برند S&C است که یک برند شناخته شده برزیلی است. یک محصول عالی با قابلیت‌های بسیار که توانسته است تمامی نیازهای موهای کراتینه شده را به عنوان یک ماسک پوشش دهد.

ماسک مو کراتین S&C 

این محصول برای بعد از کراتینه کردن مو بسیار مناسب است با توجه به ساختار فری سولفات آن، ماسک مو کراتین S&C برای موهای خشک و دکلره شده هم قابل استفاده است. در این محصول کراتین هیدرولیز شده، روغن آرگان و پروتئین کلاژن استفاده شده که احیا و صافی فوق العاده ای را برای موها ایجاد می‌کند.‌‌

ویژگی‌های ماسک مو کراتین S&C

ویژگی‌های ماسک مو کراتین S&C

  • ترمیم موهای آسیب دیده
  • دارای پروتئین و کراتین هیدرولیز شده
  • افزایش حالت پذیری مو
  • جلوگیری از گره خوردن مو
  • درخشان و نرم کننده مو‌‌‌‌‌‌‌
  • تغذیه عمقی مو

خرید ماسک مو کراتین و احیای مو برند S&C‌ از شیکاما 

شیکاما یک مجموعه جامع ارائه  دهنده  انواع خدمات صافی و احیای مو، آموزش کراتین، اسکراب کف سر، نانو کراتین، پلکس تراپی، بوتاکس مو، اکستنشن مو، رنگ و لایت، خدمات زیبایی ناخن، ویال رشد مو، روغن اوزون، ویال ریزش مو و…‌ است که توانسته در سالهای اخیر خدمات ارزنده ای در آموزش ارائه دهد. این موسسه با توجه به نیاز شما عزیزان اقدام به عرضه محصولات متنوع معتبر مانند انواع اتو مو کراتین S&C کره جنوبی و مواد نانو کراتین S&C، ماسک مو کراتین S&C،‌ شامپو بدون سولفات S&C و …. در فروشگاه اینترنتی خود نموده تا بتواند بخشی از دغدغه مشتریان خود را برای تامین محصولات مورد نیازشان برطرف نماید. این آموزشگاه با ارائه آموزش‌هایی نظیر‌ آموزش کراتین مو، آموزش اسکراب اسکالپ و برگزاری دوره‌های آموزش کراتین (کراتینه ) مو توانسته علاقمندان به این حوزه را از سراسر ایران دور هم جمع نماید. شما نیز می‌توانید با پیوستن به خانواده بزرگ ما‌ علاوه بر خرید محصولات مورد نیازتان از خدمات نوین شیکاما بهره مند گردید.‌‌‌‌‌‌ ‌‌

در انتها به چند سوال پرتکرار شما عزیزان پاسخ می‌دهیم:

نکات مهم در خرید ماسک مو چیست؟

مهمترین نکته در خرید ماسک مو برای موهای کراتینه شده بدون سولفات بودن آن ماسک مو است در غیر اینصورت اگر یک ماسک موی حاوی سولفات تهیه کنید هزینه ای که برای کراتینه کردن نموده اید از بین خواهد رفت.

ترکیبات ماسک مو چیست؟

ماسک مو دارای مواد فعالی است که با توجه به ماهیت ماسک مو ترکیبات خاص مورد نیاز مو را فراهم می‌کند. در ماسک کراتین، کراتین هیدرولیز شده قرار دارد که باعث تقویت موهای کراتین شده می‌شود.

آیا ماسک مو و نرم کننده یکی هستند؟

ماسک مو و نرم کننده هیچ شباهتی به هم ندارند جز آب رسانی به موها، نرم کننده‌ها وظیقه شان صرفا آب رسانی و نرمی مو است اما در ماسک مو انواع پروتئین و مواد مغذی وجود دارد که به بافت مو وارد می‌شود و آن را تقویت می‌کند.

چرا سولفات برای موهای کراتینه ضرر دارد؟

موهای کراتینه شده با کمک مواد شیمیایی کراتین مورد نیاز خود را تامین کرده است و سولفات از بین برنده این کراتین است در نتیجه سولفات می‌تواند باعث از بین رفتن کراتینهای که برای آن هزینه کرده اید شود.

چرا سولفات برای موهای کراتینه ضرر دارد؟

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *