SHIKAMA
فر دائم مو چگونه انجام می شود؟ آموزش نحوه فر دائم مو شیکاما

فر دائم مو چگونه انجام می شود؟ آموزش گام به گام مراحل فر دائم مو

فر دائم مو یکی از جذاب ترین روش هایی است که برای تغییر چهره افراد استفاده می شود. فر کردن مو به روش های مختلفی انجام می شود مثل فر کردن مو با بابلیس، فر کردن مو با اتو مو و فر کردن مو بدون استفاده از وسایل حرارتی. یک روش برای فر کردن موها، […]

فر دائم مو یکی از جذاب ترین روش هایی است که برای تغییر چهره افراد استفاده می شود. فر کردن مو به روش های مختلفی انجام می شود مثل فر کردن مو با بابلیس، فر کردن مو با اتو مو و فر کردن مو بدون استفاده از وسایل حرارتی. یک روش برای فر کردن موها، فر کردن دائم مو‎ ‎است که به فر شش ماهه معروف است. در این روش با استفاده از مواد شیمیایی موها فر می شوند. فر دائم مو باید در سالن زیبایی و توسط فرد متخصص انجام شود.

آموزش کامل فر دائم مو

در ادامه این مطلب از شیکاما آموزش فر دائم مو را به طور کامل توضیح می دهیم. با ما همراه باشید و سوالات و نظرات خود را در پایین همین صفحه بپرسید.

فر دائم مو چگونه انجام می شود؟ آموزش گام به گام مراحل فر دائم مو

مواد فر دائم مو، روی باند گوگردی مو یا باند سولفیدی مو تاثیر می گذارند. در نتیجه کار فر دائم مو باید توسط شخص متخصص انجام شود تا ستون فقرات مو آسیبی نبیند! فر دائم مو در واقع باعث تغییر آناتومی و کوتیکول های مو می شود. با حرارت بالا و مواد موثر پیوندهای دی سولفید مو شکسته شده و حالت مورد نظر ما را در ساختمان مو تعریف می کنند.

 

فر کردن دائم مو کار بسیار تخصصی می باشد و اگر از روش های پیش تراپی و پس تراپی و بهترین مواد فر کننده مو شش ماهه استفاده نشود، نتیجه کار آسیب زیاد به ساقه موها خواهد شد. استفاده از بهترین مواد فر دائم مو موجب ایجاد فرهای زیبا و با ماندگاری بالا می‌شود مواد مرغوب فر از شکنندگی مو و خشکی مو جلوگیری می‌کنند.

نمونه کار قبل و بعد فر دائم مو
نمونه کار قبل و بعد فر دائم مو

 

مرحله اول آموزش فر مو – تقسیم بندی مو برای فر دائم

در ابتدا موها را با شامپوی قلیایی بشویید. این کار فلس های مو را برای پذیرش مواد فر دائم مو باز می کند. سپس موها را کمی خشک کنید. اگر موها مرطوب باشد اشکالی ندارد، اما زیاد خیس نباشد. یک حوله دور گردن بپیچید، سپس کاور و دستکش بپوشید .موها را به کمک شانه دم باریک به سه قسمت تقسیم کنید. یک قسمت سمت چپ یک قسمت سمت راست و یک قسمت هم وسط.

پیچیدن بیگودی فر دائمی مو

برای فر مو دائم یک تار نازک مو را از قسمت میانی بردارید. از دسته شانه دم باریک استفاده کنید تا یک رشته نازک مو را از قسمت میانی جدا کنید. آن را محکم بکشید تا عمود بر سرتان باشد. رشته های مو را طوری انتخاب کنید که از قطر بیگودی که قصد استفاده از آن را دارید بزر گتر نباشد، زیرا پیچیدن بیش از حد مو روی بیگودی، فر قشنگی را به وجود نمی آورد. می توانید از خط موی جلو یا پشت تاج شروع کنید. اگر دومی را انجام دادید، باید به عقب برگردید و وقتی به پشت سر رسیدید، جلو را انجام دهید.

پیچیدن بیگودی فر دائمی مو
قبل از کار فر دائمی مو، از بخش آسیب پذیر مو تست گرفته می شود

برای فر کردن مو، تار مو را دور یک بیگودی بپیچید. موها را تا حدی به دور بیگودی فر بپیچید تا به پوست سر برسید، سپس بیگودی را ببندید. با توجه به سلیقه و سبک فر مورد نظرتان، اندازه بیگودی را انتخاب کنید که برای اندازه فر مورد نظر شما مناسب باشد. همانطور که می دانید هر چه بیگودی بزرگتر باشد ،فر مو دائم بزرگتر و شل تر است. بیگودی را به سمت پایین، دور از پیشانی و به سمت پشت بغلتانید.

نحوه پیچیدن و تقسیم بندی مو برای فر دائم

انتهای بیگودی ها باید با یکدیگر تماس داشته باشند، از جمله بخش پشتی کناری و بخش میانی.

 

چگونه مانع رسیدن مواد فر مو دائم به پوست شویم؟

یک نوار پارچه ای یا حوله را دور سر بپیچید به طوری که کاملا زیر بیگودی باشد. همچنین یک نوار پنبه ای را دور خط مو بپیچید و آن را زیر لبه های بیگودی ها قرار دهید.

 

استفاده از مواد فر دائم برای فرکردن دائم مو

بر اساس نوع طبیعت مو و میزان آسیب مو مواد فر دائم شماره یک یا دو را خریداری کنید .۲ نوع محلول پرم وجود دارد: قلیایی و اسیدی. با توجه به نوع مویی که دارید، باید مواد فر مناسب را انتخاب کنید. در صورتی که مواد نامناسبی را انتخاب کنید، ممکن است موها آسیب جدی ببینند، یا در برخی موارد ممکن است موها قطع شوند.

برای مثال مواد فر دائم مو شماره یک برای موهای طبیعی و رنگ شده سالم مناسب هستند و مواد فر دائم مو شماره دو برای موهای دکلره و آسیب دیده مناسب هستند.

آموزش مواد زنی در فر مو دائم

برای فر مو دائم و استفاده از مواد فر کمی سر بطری را با یک پین فشاری سوراخ کنید. مواد فر معمولا در یک بطری فشرده پلاستیکی عرضه می شود. شما می توانید نوک آن را جدا کنید و یا بهتر است آن را با یک سوزن سوراخ کنید، مانند یک پین فشاری. این کار به شما کنترل بهتری برای استفاده از محصول می دهد.

سپس محلول را با حرکات کوچک و دایره ای نزدیک به بیگودی ها بمالید. بخشی را برای شروع انتخاب کنید: وسط، چپ یا راست. مواد را روی لبه بالایی بیگودی قرار دهید و با یک حرکت دایره ای کوچک شروع به پخش کردن محلول کنید.

هر بار با یک بیگودی کار کنید تا کل بخش را کامل کنید، سپس به قسمت بعدی بروید .از کل محلول موجود در بطری استفاده کنید. نگران اعمال محلول روی کل بیگودی نباشید. نیروی جاذبه محلول را به سمت پایین بیگودی می کشد.

هر چند دقیقه یکبار موها را چک کنید تا در صورت باز شدن حالت S شکل داشته باشد. ابتدا ۵ دقیقه صبر کنید، سپس یک میله بردارید و کمی آن را باز کنید. به موها نگاهی بیندازید و ببینید آیا می توانید شکل s را ببینید. اگر نه، موها را به سمت بالا بپیچید.

بعد از ۲ دقیقه دوباره چک کنید. اگر هنوز شکل S را نمیبینید، هر دقیقه آن را بررسی کنید تا زمانی که مشاهده کنید. قبل از اینکه موهایتان را چک کنید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه کامل منتظر نمانید، در غیر این صورت ممکن است به آن آسیب بزنید. روند موهای هر کس متفاوت است. وقتی شکل S را در موهای خود مشاهده کردید،  می توانید مرحله بعدی را شروع کنید.

مرحله شستن موها

در مرحله شست‌وشوی موها بعد از فر دائم، موها را به مدت ۳ دقیقه بدون باز کردن بیگودی ها آبکشی کنید. در حالی که بیگودی ها داخل موها هستند، روی سرشور خم شوید، سپس محلول را از موها به مدت ۳ دقیقه بشویید.

پنبه ها خیس می شوند، بنابراین پس از اتمام شستشو باید آن را بردارید. اگر موها خیلی ضخیم هستند، آب را بین هر بیگودی به مدت چند ثانیه بریزید تا مطمئن شوید که تمام محلول را کاملاً آبکشی کرده اید.

صبر کنید تا موها خشک شوند و یا خودتان موها را خشک کنید. سپس خنثی کننده را بمالید. ۱۰ دقیقه صبر کنید، سپس آن را به مدت ۳ دقیقه بشویید. هنگام استفاده از خنثی کننده از همان روشی که برای محلول پرم استفاده کردید استفاده کنید. از آنجایی که خنثی کننده ملایمتر است، میتوانید ۱۰ دقیقه کامل بدون بررسی موهایتان صبر کنید. پس از اتمام ۱۰ دقیقه، موها را به مدت ۳ دقیقه آبکشی کنید. بیگودی ها را در طول فرآیند در موهای خود نگه دارید.

روتین بعد از فر مو دائمی

پس از باز کردن بیگودی ها، موها را به حال خود رها کنید. اصلا شانه نکنید، چون فرها را باز خواهید کرد. حداکثر می توانید به آرامی فرها را با انگشتان خود حالت دهید.

قبل از شستن موها ۳ روز صبر کنید. ممکن است احساس بدی داشته باشد، اما رعیت این مورد بسیار مهم است. موهای مجعد برای شروع نیازی به شستن مرتب ندارند. همچنین، اگر موها را خیلی زود بشویید، تمام کارهای فر مو دائمتان را خنثی خواهید کرد.

باید و نباید های بعد از فر کردن دائم مو ها

روتین مراقبتی بعد از فر مو دائم:

از شامپو و ماسک بدون سولفات مخصوص موهای فر استفاده کنید. چون موهای شما را حالت دار و نرم نگه می دارند و در عین حال دوام فر را طولانی تر می کنند. هر بار که موهای خود را می شویید از نرم کننده استفاده کنید. هر چند وقت یکبار آن را با یک نرم کننده عمیق تعویض کنید. یک نرم کننده عمیق طبیعی، مانند روغن آرگان، یک گزینه عالی است.

محصولات مرطوب کننده و تقویت کننده یک انتخاب عالی هستند. از محصولات حاوی سیلیکون و الکل استفاده نکنید زیرا الکل باعث خشک شدن آن می شود.

به مدت ۱ هفته موهای خود را  برس نکشید. می توانید موهای خود را به آرامی با انگشتان یا شانه های دندانه پهن شانه کنید. اما برای استفاده از برس های معمولی باید ۱ هفته صبر کنید. مهمتر از آن، موهایتان را در طول هفته به همان شکلی که هست بگذارید.

بعد از حمام موها را با سشوار خشک کنید. در صورت امکان از صاف کردن موها خودداری کنید. اگر باید موهای خود را صاف کنید، از یک محافظ حرارتی استفاده کنید و از درجه حرارت کمتر استفاده کنید.

آیا می توان بعد از فر مو دائم موها را رنگ کرد؟

حداقل ۲ هفته قبل، از رنگ کردن موهای خود صبر کنید. اگر موهای خود را خیلی زود رنگ کنید، نه تنها موهایتان بیشتر در معرض آسیب قرار می گیرند، بلکه ممکن است فر مو را از دست بدهید. با این حال، هنگامی که این ۲ هفته تمام شد، می توانید با موهای خود مانند موهای معمولی رفتار کنید. می توانید آن ها را رنگ کنید. به خاطر داشته باشید که کراتین مو بعد از فر دائم مو توصیه نمی شود. همچنین رنگ کردن و هایلایت کردن نیز برای مو مناسب نیست و به موهای شما آسیب بیشتری می رساند. برای انجام تمامی این کارها لازم است یک ماه صبر کنید.

 

فرق بین فر دائم سرد مو و فر دائم گرم مو در چیست؟

اخیرا عبارت فرهای سرد و فرهای گرم را شنیده اید. همچنین شنیده اید که فرهای گرم خیلی ترند شده اند و استفاده از دستگاه های فر گرم خیلی زیاد و رایج شده است. در ادامه مطلب قصد داریم فر سرد و فر گرم را به طور کامل شرح دهیم.

در ابتدا باید بدانید واژه endothermic به معنای گرماگیر و exothermic به معنای گرماده می باشد. در واقع ما حین انجام فرهای سرد از فرایند exothermic یا گرماده استفاده می کنیم.

در واقع داخل مواد، یک واکنش شیمیایی اتفاق می افتد که توسط این واکنش ما می توانیم موها را فر کنیم. در نتیجه در فرهای سرد که با بیگودی های معمولی پیچیده می شود دقیقا حالت exothermic را داریم. اما endothermic فرهای نسل جدید می باشند که اکثرا pH اسیدی دارند و یا pH حداکثر تا 7 را داریم و حالت گرماگیر هستند. برای اینکه در فرهای گرماگیر یا endothermic بتوانیم واکنش شیمیایی را داشته باشیم، احتیاج به حرارت جانبی داریم که این حرارت را می توانیم با دستگاه های فری که اخیرا در بازار زیاد شده است را ایجاد کنیم و موها را فر کنیم. در نتیجه فرهای گرماگیر فرهایی هستند که توسط دستگاه ایجاد می شوند و فرهای سرد فرهایی هستند که توسط بیگودی های معمولی و بدون به کار گیری هیچ گونه حرارتی انجام می شوند.

آموزش کامل فر دائم مو

کلام آخر:

در این مقاله آموزش گام به گام مراحل فر دائم مو را به طور کامل شرح دادیم. اگر دوست دارید آموزش فر دائم مو را به طور کامل و اصولی دنبال کنید پیشنهاد می کنیم حتما از آموزش های مجازی آکادمی شیکاما استفاده کنید. همچنین اگر خودتان دوست دارید موهایتان را فر کنید، حتما به کمک بابلیس و یا اتو مو این کار را انجام دهید، چرا که فر دائم مو با مواد نیاز به تخصص و مهارت دارد. و در آخر هر سوال یا ابهامی در رابطه با فرایند و مراحل فر دائم مو دارید در پایین همین صفحه مطرح کنید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما باشیم.

4 در مورد “فر دائم مو چگونه انجام می شود؟ آموزش گام به گام مراحل فر دائم مو”

  1. سلام وقتتون بخیر
    برای مشتریم کار فر انجام دادم قسمت پشت موهاشون عالی شده طرف جلو فرش مقداری باز شده میشه دوباره قسمت جلو را فر بزنم؟ چه مدت زمانی باید از زمان فر قبلی بگذره؟

    1. سلام وقت بخیر، برای اینکه بتونیم بهتر شمارو راهنمایی کنیم، لطفا به پشتیبان دوره آموزش فر پیام بدید و سوالتون رو اونجا مطرح کنید.

  2. سلام ممنون ازراهنماییتون من دوره دیدم برای چندنفره فرکردمم بیست سال پیش حالابرای خودم می خوام فکرکنم می خواستم یادآوری بشه تشکر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *