SHIKAMA
شامپو های بدون فیلر

مزایا و معایب شامپو بدون سولفات

همانطور که در مقاله های قبلی شامپو های بدون سولفات را برای شما بازگو کردیم و آنرا برای شما بررسی کردیم ولی سعی داریم در این مقاله شما را بیشتر با مزایا و معایب شامپو های بدون سولفات آشنا کنیم تا شما کاربر محترم بتوانید با اطلاعات بیشتری نسبت به خرید این شامپو ها اقدام […]

همانطور که در مقاله های قبلی شامپو های بدون سولفات را برای شما بازگو کردیم و آنرا برای شما بررسی کردیم ولی سعی داریم در این مقاله شما را بیشتر با مزایا و معایب شامپو های بدون سولفات آشنا کنیم تا شما کاربر محترم بتوانید با اطلاعات بیشتری نسبت به خرید این شامپو ها اقدام کنیدو با آگاهی بیشتری در خرید آن دقت کنید.

شامپو  های بدون سولفات کدامند؟

سولفات ها یک ماده کاملا استاندارد برای بسیاری از محصولات شامپو (و تمیز کننده های خانگی) هستند. انواع اصلی آن سدیم لوریل سولفات (یا SLS) و سدیم لوریت سولفات (SLES) است به زبان ساده، سولفات ها موادی هستند که باعث می‌شوند شامپوها به یک کف غلیظ تبدیل شوند. با این حال، آنها به دلیل آسیب رساندن به مو مورد انتقاد قرار گرفته اند.

شامپو بدون سولفات

شامپو  بدون سولفات برای چه کسانی مناسب است؟

  • افرادی که پوست حساس یا بیماری پوستی دارند
  • افرادی که مو خشک و وز دارند
  • افرادی که مو دکلره و رنگ‌شده دارند و یا از محصولات شیمیایی مو استفاده می‌کنند

مزایا و معایب شامپو های بدون سولفات

مزایا استفاده از شامپو بدون سولفات

1-جلوگیری از حذف سبوم

پوست سر ما یک لایه روغنی طبیعی به نام سبوم دارد ، استفاده از شامپوهای فاقد سولفات می تواند از پوست شما در برابر سبوم از دست رفته محافظت کند. این شامپوها برای کسانی که پوست خشک دارند خوب است.

2-موها کمتر گره خواهند خورد

همچنین شامپوهای فاقد سولفات دارای برخی مواد روغنی هستند. این مواد روغنی از وجود موهای پیچیده و مجعد سولفاتها در شامپوهای فاقد سولفات جلوگیری می کند.

3-جلوگیری از رنگ مو

با استفاده از شامپوی بدون سولفات ، رنگ مو می تواند مدت زیادی دوام داشته باشد.

4-موهای صاف یا فر کننده

اگر دوست دارید موهای خود را صاف یا فر کنید ، اگر از شامپوهای بدون سولفات استفاده می کنید می توانید این کار را بیشتر انجام دهید.

معایب استفاده از شامپو بدون سولفات

1-بدون فرم

سولفات ها خاصیت ساخت کف را دارند. شامپو بدون سولفات کف نمی کند.

2-شستن مو دشوار است

سولفات ها به عنوان سورفاکتانت می توانند بقایای گیر کرده در موها را از بین ببرند.

3-ریزش مو

بیشتر شامپوهای فاقد سولفات فقط در صورت استفاده در مقدار مشخص مناسب هستند. بنابراین ، استفاده نادرست از آنها می تواند باعث ریزش موی زیادی شود.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *