SHIKAMA

مزایای و معایب و انواع مو در برابر کراتینه مو

صافی و درخشندگی مو یکی از مهمترین المنت های زیبایی در دنیای مدرن امروزی است. این موضوع به مهم‌ترین دغدغه فردی با موی فر و وز تبدیل شده است. در نتیجه این امر برای مراکز زیبایی و آرایشگاه ها فرصتی فراهم آورده است که با استفاده از روش های مختلف، تا حدودی موها را صاف […]

صافی و درخشندگی مو یکی از مهمترین المنت های زیبایی در دنیای مدرن امروزی است. این موضوع به مهم‌ترین دغدغه فردی با موی فر و وز تبدیل شده است. در نتیجه این امر برای مراکز زیبایی و آرایشگاه ها فرصتی فراهم آورده است که با استفاده از روش های مختلف، تا حدودی موها را صاف و درخشان کنند. کراتینه مو یکی از این روش هاست که در سال های اخیر به طرز چشمگیری مورد استقبال افراد قرار گرفته است.بدون شک کراتینه کردن مو فرآیندی است که مو‌ها را صاف و شاداب نشان می‌دهد. در کراتینه کردن مو، کراتین اضافی را به مو‌های شما اضافه می‌کنند که می‌تواند به کاهش موخوره، افزایش درخشندگی و تقویت مو کمک کند. اگر مو‌های مجعد یا موج‌دار دارید، کراتینه می‌تواند مو‌های شما را صاف‌تر کند. این محصولات با چندین ماده افزوده دیگر از جمله یک ماده شیمیایی به نام فرمالدئید ساخته می‌شوند.

انواع جنس مو در برابر کراتینه

مو‌های ابریشمی: قرار گرفتن در معرض نور خورشید، رنگ مو و سایر روش‌های شیمیایی می‌تواند کراتین طبیعی مو‌های شما را از بین ببرد و نواحی متخلخلی را که در برابر شکستگی و آسیب‌های دیگر آسیب پذیرتر هستند به وجود می‌آورند.  روش‌های کراتینه برای «پر کردن مجدد» این نواحی که کراتین از دست داده‌اند کار می‌کنند. نتیجه کار یک ساقه مو صاف‌تر است که به مو‌های ابریشمی و براق‌تر تبدیل می‌شود.

مو‌های صاف‌تر: بسته به محصولات مورد استفاده، کراتینه مو می‌تواند مو‌های مجعد یا موج‌دار را صاف کند. فر‌های صاف‌تر کراتینه مو نباید باعث صاف شدن مو‌ها شود. فرمول‌های خاصی به سادگی وز شدن را کاهش می‌دهند و فر‌ها یا جعد‌های نرم‌تری ایجاد می‌کنند.

مو‌های قوی‌تر: با پر کردن کراتین از دست رفته در ساقه مو، روش‌های کراتینه می‌توانند مو‌ها را قوی‌تر و کمتر مستعد شکستگی کنند. برای برخی از افراد، این کار ممکن است منجر به بلندتر شدن مو‌ها شود، زیرا احتمال شکستن تار‌ها کمتر است.

مو‌های ضخیم‌تر: علاوه بر تقویت مو، پر کردن کراتین از طریق کراتینه کردن مو می‌تواند مو‌ها را پرپشت‌تر نشان دهد.

معایب کراتینه

1-فرمالدهید:فرمالدهید (به انگلیسی: Formaldehyde) موجود در محلول کراتینه، یکی از عوامل مهم تحریک‌ کننده سلول های سرطانی است و بیشتر در ماده های ضدعفونی کننده استفاده می شود. البته استفاده از این ماده به اندازه کم، آن چنان دردسر ساز نیست اما هر چقدر از این ماده در محلول کراتینه بیشتر استفاده شود، میزان ماندگاری موهای صاف و نرم هم بیشتر خواهد بود. توجه داشته باشید که به هنگام استفاده از اتوی مو یا سشوار، حرارت آن ها باعث تولید شدن بخار فرمالدهید می شود که خطر ابتلا به سرطان را بالا می برد.

2- انواع حساسیت : کراتینه هم مانند دیگر فرایندهای شیمیایی مو، ممکن است باعث بروز حساسیت‌ و عوارض جانبی در پوست و مو شود. این عارضه ها شامل قرمزی و تورم پوست سر، خارش و سوزش در ناحیه سر و حتی چشم ها شود. در بعضی موارد این عارضه ها تبدیل به آلرژی های طولانی مدت می شوند.

3- هزینه بالا و ماندگاری کم : کراتینه مو یکی از گران ترین خدمات آرایشی است و حتی میزان کوتاهی یا بلندی مو هم تفاوت قابل توجهی در هزینه بالای آن ایجاد نمی کند. از طرفی همانطور که گفته شد این فرایند ماندگاری کمی دارد و به فاصله ۲ تا ۳ ماه نیاز به ترمیم و پرداخت دوباره هزینه خواهد داشت.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *