SHIKAMA
تاثیر اکستنشن مو در جلوگیری از ایجاد گره در مو

تاثیرات اکستنشن در جلوگیری از گره خوردن مو

اکستنشن مو رشته ‌های مویی هستند که از جنس طبیعی و یا مصنوعی بوده که برای بیشتر و بلندتر کردن موها، با اتصال در بین موها مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین با این روش قرارگیری در موهای سر، باعث ایجاد فاصله در بین موهای طبیعی می گردد. جنس موهای مصنوعی معمولاً از پلی استر […]

اکستنشن مو رشته ‌های مویی هستند که از جنس طبیعی و یا مصنوعی بوده که برای بیشتر و بلندتر کردن موها، با اتصال در بین موها مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین با این روش قرارگیری در موهای سر، باعث ایجاد فاصله در بین موهای طبیعی می گردد. جنس موهای مصنوعی معمولاً از پلی استر است و اگر از نوع مرغوب آن استفاده شود، در اثر اصطکاک در این موها الکتریسیته ساکن به وجود نمی آید‌.

در صورتی که موهای شما از آن دسته موهایی می باشد که چه با رنگ و چه در حالت عادی به هم گره می‌خورند، یک راه حل برای رفع این مشکل وجود دارد. در واقع بهترین راه حل برای جلوگیری از ایجاد گره در موها، استفاده از اکستنشن مو است. این موضوع یک واقعیت است که فلس‌های مو به سرعت باز می گردد که در نتیجه باعث گیر کردن مو های سر به یکدیگر می شود. اگر شما موهای سر را در زمان کوتاه کردن، مقداری هم خرد کرده باشید که این موضوع به حد نهایت خود خواهد رسید. حال در این مقاله از سایت مرکز تخصصی اکستنشن مو به این موضوع می پردازیم که اکستنشن مو چگونه از گره خوردن موها جلوگیری خواهد کرد.

قرار گرفتن موهای اکستنشن در بین موهایی که همیشه به خاطر فلس‌های باز آنها به یکدیگر گره می خوردند، باعث جدا شدن موهای شما از هم می شود و در نهایت با استفاده مختصر از یک نرم کننده مو یا شامپوهای حاوی مواد روغنی به راحتی باعث محافظت از موها در مقابل گره خوردن می شود. راستی خانم هایی که به این صورت موهای خود را اکستنشن می ‌کنند بسیار زیبا می‌شوند؛ زیرا موهای آنها پرپشت می باشد و با استفاده از اکستنشن در موهای خود، باعث پشت تر شدن ظاهر موهایشان می گردد.

وجود گره در موها از اتفاقات ناگواری می باشد که همه افراد به دنبال یافتن راه ‌حلی موثر برای جلوگیری یا از بین بردن این مشکل هستند و معمولاً انواع راهکارهای خانگی و شیمیایی را امتحان کرده اند. یکی از این راهکارها استفاده از اکستنشن به عنوان روشی در جلوگیری از گره ‌خوردن مو است. به این صورت که این تارها و رشته‌های مو که از جنس مصنوعی یا طبیعی می باشد، با ایجاد فاصله در میان موها مانع از بوجود آمدن این گره ها می شود.

علت گره‌ خوردن انواع موها

گره خوردگی مو زمانی ایجاد می ‌شود که دو رشته ‌ی مو دور هم پیچ خورده و در هم تنیده می ‌شوند. وقتی که چند تار مو به هم می ‌چسبند، گره بزرگتر شده که در این حالت از بین بردن آن گره مشکل تر خواهد شد. گره‌ خوردن موها تنها مشکل موهای بلند نیست. هرچند که موهای کوتاه در آقایون کمتر دچار این مشکل می شود، اما علت اصلی گره‌ خوردن، طول موها در انسان ها نیست. افراد برای باز کردن این گره ها از شانه و برس استفاده می نمایند که این کار باعث ایجاد کشیدگی در موها می شود که ضمن ایجاد درد در ریشه موها، باعث وارد کردن آسیب شدید درساختار موها می گردد.

کشیدگی موها بر اثر کشیدن شانه بر روی موها، باعث نازک شدن و درنتیجه ریزش شدید موها می شود. در واقع این موهای جدا شده به دور موهای دیگر می پیچند. درموهای حالت دار و فر، کوتیکول های مو به حالت یکنواخت نیست و دارای سطح ناهمواری است که نسبت به موهای صاف بیشتر در معرض گره‌ خوردن قرار دارند. البته عوامل مهم دیگری مانند حوله، بالشت، ملحفه، جنس شانه، شامپو متناسب با نوع مو و… می توانند درگره خوردن موها به یکدیگر موثر واقع شوند.

چه نوع موهایی بیشتر گره می خورند؟

همانطور که در بخش قبلی توضیح داده شد، عوامل متعددی در ایجاد گره در موها تاثیرگذار هستند. حال در این قسمت به بررسی این موضوع می پردازیم که چه نوع موهایی بیشتر گره می خورند.

انواع موهایی که بیشتر گره می خورند

  • موهای آسیب دیده در برابر نور خورشید
  • موهای آسیب دیده بر اثر استفاده از مواد شیمیایی مانند رنگ و دکلره
  • موهایی که بسار بلند هستند
  • موهای بسیارخشک و شکننده
  • موهای فر و مجعد

برای پیشگیری از گره خوردن مو چه کار کنیم؟

  1. استفاده از روبالشی ساتن
    وقتی سر خود را روی بالش حرکت می دهید، ممکن است فولیکول موی شما ساییده شود و موهایتان گره بخورند. استفاده از روبالشی ابریشم یا ساتن کمک می‌کند که موهایتان نرم وصاف بمانند. به جای روبالشی ساتن از توربان یا روسری ساتن هم می توانید استفاده کنید.
    قبل از خوابیدن موی خود را ببافید. بافتن مو راهی ساده برای جلوگیری از گره خوردگی مو در هنگام خواب است. راه دیگر پیشگیری از گره خوردگی مو این است که وقتی موها خیس هستند، آنها را ببافید و صبر کنید در همان حالت خشک شود.
    زمانی که ورزش می کنید یا هنگامی که موهایتان زیاد دور و برتان می ریزد، ممکن است ترجیح دهید آن را ببافید.
  2. موی خود را باحوله مالش ندهید
    زمانی که برای از بین بردن رطوبت، با حوله ‌ی پنبه‌ ای موهای خیس خود را مالش می دهید، موهای شما شکننده شده و کوتیکول موهای شما آسیب می بینند. در این حالت، احتمال ایجاد گره در موهایتان افزایش می ‌یابد.
    همچنین در هنگام استفاده از حوله در زمان خشک کردن مو، باید مواظب بود که موها زمان زیادی به وسیله حوله به یکدیگر مالیده نشود. زیرا باعث ایجاد اصطحکاک در بین موها می شود.
    به جای استفاده از این روش، حوله ای از جنس میکروفیبر یا تی شرت نخی را دور سر خود بپیچید تا رطوبت موها را کم کم به خود جذب نماید. همچنین، می‌توانید صبر کنید حدود 75 درصد موهایتان در هوا خشک شود، سپس با حرارت کم سشوار آن را خشک کنید.
    همچنین برای خشک کردن موها نباید از وسایل گرمایشی مانند اتوی مو و سشوار استفاده کرد. اگر به هر دلیلی از این وسایل استفاده کردیم، می توانیم بلافاصله از سرم مو و یا کرم های آبرسان و همچنین نرم کننده برای موها استفاده نماییم. استفاده از روغن های تقویت کننده گیاهی مانند زیتون، آرگان و بادام شیرین باعث نفوذ در کوتیکول مو و در نهایت تقویت ساقه و ریشه مو می شود.
  3. موهای خود را به طور منظم کوتاه کنید
    کوتاه کردن موها در فاصله زمانی هر 8 یا 10 هفته یک بار، باعث از بین رفتن موخره ‌می شود. به علاوه با اصلاح کردن مو، قسمت های آسیب دیده‌ ی موها از بین می ‌روند. همچنین موهای در حال ریزش نیز به راحتی از سر جدا شده و گره کمتری ایجاد می‌ گردد.
  4. از محصولات شستشوی سازگار با موی سر استفاده نمایید
    موهای سر افراد به مانند خودشان منحصر به فرد می باشند. پس در هنگام استفاده از محصولات شوینده باید به این نکته توجه کرد که این محصولات متناسب با نوع موی سر باشند.

راه های دیگر پیشگیری از گره خوردن موها

  • شانه کردن آهسته
  • استفاده از نرم کننده ها و مرطوب کننده ها در زمان شست و شو

به کار بردن تمامی روش ها و توصیه های بالا باعث می شوند که گره در موهای سر ایجاد نشود، همچنین موهای گره خورده نیز کشیده نشوند.

اکستنشن مو چیست؟

اکستنشن مو در لغت به معنی اضافه کردن مو از جنس طبیعی یا مصنوعی می باشد که با هدف افزایش حجم، بلند کردن موهای کوتاه و… انجام می گردد. اکستنشن مو کاملاً بی خطر است که انواع مختفی دارد و امروزه بسیاری از بانوان به منظور رسیدن به هر کدام از موارد ذکر شده از آن استفاده می کنند.

انواع اکستنشن مو

  • استفاده از موی طبیعی که بسیار پرطرفدار است و قیمت این روش نسبت به دیگر روش ها بیشتر استفاده می گردد. زیرا استفاده از موی طبیعی قابلیت انجام کارهایی چون رنگ کردن، دکلره و… را دارا می باشد. همچنین دوام این نوع اکستنشن بستگی به نوع رشد موی افراد بین 3 الی 6 ماه است که معمولاً بین 30 تا 45 روز یک بار این موها باید ترمیم شوند.
  • استفاده از موی مصنوعی که در این روش باید طول موی استفاده شده حداکثر 30 سانتی متر باشد. زیرا استفاده بیش از این مقدار طول از موی مصنوعی، باعث سنگین شدن و در نتیجه وارد کردن فشار به سر می شود. طول عمر این نوع اکستنشن 3 الی 4 ماه است که این مدت زمان طول عمر، به رشد مو و همچنین فاصله ی نصب موهای اکستنشن از ریشه مو بستگی دارد.

انواع روش های نصب اکستنشن مو

  • چسب کراتین
    نوعی چسب مخصوص که کاملاً بدون عارضه می باشد که برای جلوی سر و کسانی که موهای نازک و کم پشتی دارند، پیشنهاد مناسبی است. چسب کراتین در قسمت بالاتر از ریشه مو زده می شود و به وسیله گیره، موهای طبیعی و مصنوعی با حرارت به یکدیگر فشرده می شوند و باعث چسبیدن اکستنشن می گردد.
  • رینگ
    روش اکستنشن مو با رینگ مناسب برای افرادی با موهای نازک و کم پشت است که موهای زیبایی ندارند و در زمان جمع کردن مو، رینگ مشخص می شود. در این روش رینگ واشرداری را داخل یک شاخه از مو مصنوعی می گذارند و با قلاب های مخصوص موهای طبیعی را به داخل همان رینگ می کشند. سپس با انبرک مخصوص، فشار محکمی به رینگ ها وارد می کنند تا موها ثابت شوند و به این طریق موی مصنوعی به طبیعی متصل می گردند.
  • دوخت مو
    این روش هیچ آسیبی به مو وارد نمی کند هر زمان هم از موی طبیعی می توانید جدا کنید.
  • اکستنشن مو به روش لاینی
    سریع ترین روش اکستنشن لاینی از بلند شدن پر پشت شدن موهایتان لذت ببرید، زیرا در این روش از چسب یا رینگ استفاده نمی شود.
  • اتصال حرارتی
    که در آن ابتدا یک دسته ی باریک از موها جدا شده و کمی بالا تر از ریشه مو محول چسب نازک خاصی مالیده می شود و یک دسته باریک از موهای اکستنشن روی آن قرار می گیرد. سپس به وسیله گیره یا انبرک ویژه ای این موها به هم فشرده شده و حرارت انبرک چسب را ذوب کرده و موهای مصنوعی به موهای طبیعی می چسبد البته در این روش احتمال ریزش و آسیب بیشتراست.

اکستنشن موهای کوتاه

کوتاهی یا بلندی موهای سر از انواع تنوع در مدل موی سر هستند. در واقع همان طوری که مو بلند یک انتخاب است، مو کوتاه نیز یک انتخاب از طرف خانم ها می باشد. درست است! تنوع دادن به موهایی که همیشه تا روی شانه بلند می شوند، یک انتخاب فوق العاده می باشد که همیشه به خانم ‌هایی که قصد بلند کردن موهای خود را دارند، توصیه می گردد که روش اکستنشن موهای کوتاه را برای این منظور انتخاب کنند.
در زمان انتخاب روش اکستنسن مو، همیشه توصیه مرکز تخصصی اکستنشن مو شیکام، استفاده از اکستنشن های بسیار مرغوب و طبیعی است. زیرا سنگینی موهای غیرحرفه ‌ای باعث می گردد که بعد از چند مرتبه استحمام، آنها موهای اکستنشن را از روی سر جدا نمایند. به همین دلیل مواردی چون شناخت دقیق مو، چسب مورد استفاده و البته اکستنشن کار حرفه ای و با تجربه و در نهایت اجرای یک اکستنشن حرفه ‌ای بر روی موها بسیار مهم و حیاتی هستند و ما دائماً همه این موضوعات را برای مراجعین و افرادی که برای مشاوره تماس می گیرند، در نظر گرفته و به آنها ارائه داده ایم.

نتیجه ‌گیری

اکستنشن مو یکی از اقدامات زیبایی بر روی موها است که به‌ وسیله آن موها بلندتر و پرپشت ‌تر دیده می ‌شوند و برای موهای کوتاه یا آسیب‌ دیده بسیار مناسب است. انواع مختلفی از اکستنشن مو وجود دارند که سعی کردیم در این مقاله درباره انواع اکستنشن و تاثیرات اکستنشن مو در جلوگیری از گره خوردن مو مطالبی را برای شما خوانندگان گرامی بیان کنیم.

 

سوالات تکمیلی

1. اکستنشن چیست؟

اضافه ‌کردن موهای طبیعی یا مصنوعی به روش ‌های مختلف به‌ منظور زیبایی، بلند شدن و پرپشت شدن موها.

2. اکستنشن چگونه باعث جلوگیری از گره ‌خوردن موها می ‌شود؟

با فاصله انداختن بین موها و وجود موهایی با جنس دیگر باعث جلوگیری از گره‌ خوردن می ‌شود.

3. انواع اکستنشن را نام ببرید؟

• چسب کراتین

• رینگ

• دوخت

• اتصال مو به روش لاینی

• اتصال حرارتی

4. دلایل گره‌ خوردن موها چیست؟

• براثر استفاده از شامپوهای نامناسب

• خشک‌ کردن ناصحیح

• وسایل حرارتی

• شانه کردن

5. چه نوع موهایی مستعد گره‌ خوردن هستند؟

• آسیب ‌دیده

• رنگ و دکلره شده

• خشک و شکننده

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *