SHIKAMA

بوتاکس مو چیست؟

احتمالا زمانی که حرف از بوتاکس به میان می آید، به یاد چین و چروک های صورت و روش درمان یا پیشگیری از آن می افتید. اما جالب است بدانید که موی سر نیز درست به مانند پوست صورت، پری و الاستیسیته خود را از دست می دهد و نیاز به روش های درمان نظیر بوتاکس مو […]

احتمالا زمانی که حرف از بوتاکس به میان می آید، به یاد چین و چروک های صورت و روش درمان یا پیشگیری از آن می افتید. اما جالب است بدانید که موی سر نیز درست به مانند پوست صورت، پری و الاستیسیته خود را از دست می دهد و نیاز به روش های درمان نظیر بوتاکس مو دارد.درمان ضد پیری مو با بوتاکس مو یک درمان شیمیایی نیست، بلکه یک نرم کنندگی عمیقی است که به بازسازی موی شما کمک می کند.

بوتاکس مو چیست ؟

بوتاکس مو روشی است برای احیای مو که برای داشتن موهایی خوش حالت و سالم، زیبایی منحصر به فردی به چهره ما می بخشد. مدل های مویی که در گذشته افراد استفاده می کردند و بخاطر آنها مجبور بودند ساعت ها بر روی موهای خود بیگودی بگذارند، دیگر از مد افتاده اند.از طرفی دیگر استفاده از رنگ موهای شیمیایی و سشوار و اتو مو کشیدن های مداوم، به ساختار مو آسیب های جدی وارد می کند. از مبحث سلامت مو که بگذریم، بحث صاف شدن موها به یکی از دغدغه های اصلی افراد تبدیل شده است. حتی آنهایی که خود موهای صافی دارند همواره به دنبال روش هایی هستند که صافی موهای بیشتری به آنها بدهد. بوتاکس یکی از بهترین انتخاب ها برای رسیدن به همه این اهداف است. بوتاکس مو ترکیبی از مواد متشکل از کلاژن، مرطوب کننده، تغذیه کننده، ویتامینB6، ویتامینE  و روغن خاویار است که هر گونه شکاف در الیاف مو را پر میکند و آن را ابریشمی، براق و زیباتر جلوه میدهد.بوتاکس مو حاوی ویتامین، پروتئین، لیپید و سایر مواد ضروری برای مو است. بوتاکس مو به جوان کننده مو نیز معروف است و نسبت به کراتین، خطرات و عوارض کمتری دارد.

چه زمانی میتوانیم از بوتاکس استفاده کنیم ؟

اگر این موارد را دارید می توانید از بوتاکس استفاده کنید:

  1. مو خوره
  2. موهای کم پشت و کدر
  3. موهای آسیب دیده
  4. موهای وز

بوتاکس مو چگونه انجام میشود ؟

بوتاکس، به موی شما تزریق نمی شود. در عوض، یک عامل نرم کنندگی است که مستقیماً به رشته های مو اعمال می شود. شما می توانید به سالن آرایشگاه بروید تا بوتاکس مو را انجام دهید و یا محصولات را خریداری کنید تا در خانه انجام دهید. این درمان با شامپو آغاز می شود تا موها را تمیز کرده و گره های مو را باز کند و آن را برای نرم کنندگی آماده کند. سپس بوتاکس با مالش دادن محصول از روی ریشه تا نوک مو، روی رشته ها اعمال می شود.بوتاکس باید برای مدت ۲۰ تا ۹۰ دقیقه روی موهای خیس باقی بماند. برخی از آرایشگران ممکن است قبل از خشک کردن موهایتان را با یک اتو داغ، اتو کنند. دیگر متخصصین ممکن است این محصول را در موهای شما رها کنند تا خودش خشک شود و تا موهای شما را صاف می کنند، بیشتر به رشته های موی شما نفوذ کنند. شما نتایج روش بوتاکس را بلافاصله پس از خشک شدن موهای خود خواهید دید.

پس مراحل دقیق درمان به شکل زیر است:

مرحله ۱: موهای شما شسته می شود تا آلودگی، کثیفی و تجمع چربی از میان برود. یک شامپوی تمیز کننده برای باز کردن کوتیکول موهای شما استفاده می شود. پس از شستشوی مو، از یک نرم کننده برای آماده سازی مو استفاده نمی شود.

مرحله ۲: موهای خشک شده با حوله تمیز می شوند و بوتاکس از ریشه تا نوک به طور کامل اعمال می شود. این درمان حدود ۴۵ دقیقه باقی می ماند و پس از آن از یک شوینده ملایم و بدون سولفات برای شستن مو استفاده می شود.

مرحله ۳: پس از شستن ماده درمانی، موهای شما ابتدا خشک می شود، سپس با حرارت صاف می شود تا به درمان الیاف موهای شما کمک کند. برخی از سالن‌ها ممکن است موهای شما را بدون شستن خشک و صاف کنند تا عمل عمیق‌تر و بهتر انجام شود.

مراقبت های بعد از بوتاکس مو :

۱- شتتشوی موها

برای رعایت کردن مراقبت ها بعد از بوتاکس حتما ۴۸ الی ۷۲ ساعت بعد از انجام بوتاکس مو، مو‌ها را با شامپو بشوئید تا حداکثر مواد بوتاکس جذب شوند، درست مثل زمانی که مو‌ها را کراتینه می‌کنید. پس از اولین شستشوی مو بعد از بوتاکس، بایستی سعی کنید مو‌ها را کمتر بشوئید، تقریبا هر سه روز یکبار کافی است. اگر مو‌های شما در طول این مدت چرب شد، از وسایل شستشوی خشک استفاده کنید.

۲- شامپوی مناسب

شستن موها با شامپویی که قبل از بوتاکس استفاده می‌کرده‌اید، یک اشتباه بزرگ است. نگاهی به برچسب‌های شامپو بیاندازید و اطمینان حاصل کنید که شامپوی شما بدون سولفات و دارای حداقل مواد شیمیایی باشد. از خرید محصولاتی که در فرمولاسیونشان Sodium C۱۴-۱۶، اولفین سولفونات (Olefin Sulfonate)  و سدیم کلرید اجتناب کنید، همین قانون در رابطه با مرطوب کننده‌ها و کاندیشنر‌ها نیز باید رعایت شود.

به همین خاطر است که توصیه می‌کنیم از یک کاندیشنر مناسب مو‌های بوتاکس شده استفاده کنید. محصولاتی مانند روغن ارگان، نارگیل و ماکادیمیا برای مراقبت از مو‌ها عالی هستند، تنها اطمینان حاصل کنید که هیچ کدام از مواد شیمیایی زیر در شامپو‌های شما موجود نباشند.

برخی از ضرر های بوتاکس :

بوتاکس مو یکی از بی خطرترین روش های درمان و صافی مو است. در این روش از مواد شیمیایی قوی و مضر استفاده نمی شود. بنابراین بعید به نظر می رسد که این روش برای مو عارضه جانبی خاصی را برای کسی ایجاد کند. با این وجود همواره ریسک واکنش های آلرژیک در استفاده از همه موادی که با پوست در تماس هستند، وجود دارد. بنابراین بهترین کار این است که از تماس با مواد و هر ماده دیگری که برای احیا و صافی مو استفاده می شود، با کف سر خودداری شود. از طرفی دیگر انجام این روش توسط فردی حرفه ای و مجرب مضرات و عوارض آن را به صفر می رساند. این روش صافی و احیای مو نه تنها هیچ ضرری برای مو ندارد بلکه به میزان بسیار زیادی به سلامت مو کمک می کند.

 

برخی از فواید بوتاکس:

بوتاکس مو فواید بسیار متنوعی را به همراه دارد. برخی از افراد خود دارای موهایی صاف هستند اما دکلره کردن، سشوار و اتو مو کشیدن های پی در پی باعث آسیب به ساقه موهای آنها شده است. در چنین حالتی بوتاکس راهی بسیار ایده آل برای بازگرداندن سلامت و شادابی مو به شمار می آید. گاهی نیز پیش می آید که فردی بطور ژنتیکی دارای موهایی فر و مجعد و گاهی زبر و وز است. فواید بوتاکس برای چنین افرادی کمک به صاف شدن موی آنها به روشی درمانی و کاملا بی ضرر است. بنابراین چنانچه بخواهیم فواید بوتاکس مو را نام ببریم این فواید عبارتند از:

  1. کمک به صاف شدن موهای فر، مجعد، وز و زبر
  2. کمک به احیای موهای آسیب دیده و شکننده
  3. کمک به درمان موخوره
  4. براق کردن و ابریشمی کردن موها
  5. کمک به درمان خشکی ساقه مو
Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *