SHIKAMA
عمل آلارپلاستی

عمل آلار پلاستی چیست و چگونه انجام میشود؟

امروزه با توجه به پیشرفت در دنیای زیبایی مخصوصا در خصوص زیبایی بانوان در ناحیه صورت ، عمل های مخصوص به هر ناحیه وجود دارد که هم کار بیماران و هم کار متخصصان در این حوزه ها را خیلی آسان تر کرده است. یکی از این عمل های نوین؛ عمل آلار پلاستی میباشد که خیلی […]

امروزه با توجه به پیشرفت در دنیای زیبایی مخصوصا در خصوص زیبایی بانوان در ناحیه صورت ، عمل های مخصوص به هر ناحیه وجود دارد که هم کار بیماران و هم کار متخصصان در این حوزه ها را خیلی آسان تر کرده است. یکی از این عمل های نوین؛ عمل آلار پلاستی میباشد که خیلی قابل توجه بانوان جوان قرار گرفته است. عمل آلار پلاستی در حقیقت عملی برای کوچک تر کردن پره های بینی میباشد.شیکام در این مقاله این عمل زیبایی و نحوه انجام روند کار آن را به شما توضیح میدهد.

شما برای اطلاعات بیشتاری از انواع اقدامات زیبایی میتوانید به اینجا مراجعه کنید.

عمل زیبایی آلارپلاستی چیست؟

عمل زیبایی آلار پلاستی چیست؟

آلار پلاستی نوعی جراحی است که در آن جراح مقدار کمی پوست باله یا پره بینی را که به عنوان دیواره خارجی دیده می‌شود، برمی‌دارد. این نوع عمل جراحی بینی بیشتر در میان افرادی که دارای بینی‌های گوشتی هستند، طرفدار دارد. چون به راحتی بخش‌هایی که در اطراف سوراخ‌های بینی قرار دارند و باعث می‌شوند بینی پهن به نظر برسد، به شکل ویژه‌ای اصلاح می‌شود و بینی باریک‌تر به نظر می‌رسد.

به طور کلی آلارپلاستی چگونه انجام میشود؟

بر اساس ترجیح جراح و خواسته فرد متقاضی ممکن است که بیهوشی عمومی و یا فقط بی حسی موضعی صورت بگیرد. در ابتدای عمل برش های لازم ایجاد می شوند و بخش هایی که نیاز است برای کوچک شدن سوراخ های بینی حذف شوند توسط جراح برداشته می شوند. بعد از اینکه برش ها ایجاد شدند پوست و ساختار اضافی بینی برداشته و حذف شدند، لبه های پوست بینی به هم وصل می شوند و بخیه زده می شوند. سپس قسمت های بخیه خورده را با پانسمان می پوشانند و به متقاضی داروی مسکن داده می شود. بعد از عمل داروهای پیشگیری از عفونت مانند آنتی بیوتیک ها و سایر داروهای مسکن هم به متقاضی داده می شود. پانسمان تا چند روز بعد از عمل نباید باز شود.

روش های انجام عمل آلارپلاستی چند مورد است؟

با گذشت زمان روش های مختلف و متعددی برای انجام آلارپلاسی به وجود آمد که رایج ترین آن ها 3 روشی است که در ادامه به شما توضیح میدهیم.

  1. تکنیک برش Wedge یا قاچی:  در این روش برش‌هایی برای برداشتن گوشه‌های آلار یا قسمت خمیده و گوشتی پایین بینی که به گونه چسبیده است ایجاد می‌شود تا بینی کاملا جمع شود. درواقع پزشکان با استفاده از این روش پره‌های بینی را جمع‌تر می‌کنند. برش‌های قاچی شکل در قسمت‌های خارجی بینی ایجاد می‌شوند و هیچ‌گونه تاثیری روی سوراخ بینی نمی‌گذارند.
  2. تکنیک برش Sill یا پایه: برش‌های پایه‌ای برای برداشتن پایه آلار ایجاد می‌شوند. این برش‌ها به پزشک برای باریک کردن پایه آلار، دقیقا محلی که به گونه‌ها چسبیده است، کمک می‌کند. برش‌های قاچی شکل در فضای داخلی بینی ایجاد می‌شوند. پزشکان معمولا با ترکیب دو برش قاچی و پایه راحت‌تر می‌توانند سوراخ‌های بینی را به شکل قرینه‌ای کوچک کنند.
  3. تکنیک برش Weir یا ویر: نام این تکنیک برش از نام شخصی به اسم رابرت ویر گرفته شده است که در سال 1892 این تکنیک برش را به منظور اصلاح تکنیک برش قاچی (wedge) ابداع کرد. در تکنیک ویر برش‌ها به شکل بسیار حرفه‌ای ایجاد می‌شوند تا سوراخ‌ها به شکل بسیار قرینه‌ای اصلاح شوند.
عوارض عمل آلارپلاستی چی میباشد؟
هر عمل زیبایی دارای عواقبی نیز در بزخی از مواقع میباشد ولی آلارپلاستی از این قاعده مستشنا میباشد.

عوارض عمل آلارپلاستی چی میباشد؟

همانند همه جراحی ها آلارپلاستی نیز بدون خطر نیست. اما اگر به دست یک جراح بینی خوب انجام داده شود عوارض به خداقل یا به صفر می رسد. اما در هر صورت موارد زیر برخی از عوارض احتمالی این عمل بینی هستند:

  1. تورم، قرمزی و حتی خونریزی جزئی از محل بخیه ها (طی چند روز اول بعد از عمل)
  2. به جا ماندن جای زخم
  3. ترشح یا چرک از محل جراحی
  4. عفونت

 

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *