SHIKAMA

سن مناسب برای کاشت مو چند میباشد ؟

یکی از دقدقه های انسان ها کاشت مو میباشد . خب برخی از انسان ها علی الخصوص مردان به دلیل برخی از عوامل مثل حرص خوردن و عصبانی شدند و یا عوامل ارثی و یا در برخی از افراد عواملی مثل مصرف داروهای بدنسازی و … باعث میشود که  آن ها به فکر کاشت موی خود بیافتند و از این رو خیلی مهم است که شما در چه شرایط سنی میباشید که اقدام به انجام این عمل میکنید. اصلی‌ترین دلیل ریزش مو در سنین جوانی ژنتیک است. افرادی که پدر، برادر، عموها یا دایی‌های آن‌ها در سنین جوانی موهای خود را از دست داده‌اند احتمالا بیشتر از هر فرد دیگری در معرض این مشکل قرار خواهند داشت. اما این تنها دلیل نیست.

در این مقاله سعی داریم تا شما را با شرایط سنی کاشت مو آشنا کنیم تا اگر شما هم دچار این مشکل شدید از سن مطلوب عبور نکنید و در بهترین موقع اقدام کنید.

از چه سنی می‌توان به کاشت مو فکر کرد؟

این روش یکی از موثرترین راهکارهای رفع طاسی و درمان ریزش مو است و نتایجی دائمی دارد. به همین دلیل هم هست که افراد ترجیح می‌دهند که به‌جای هزینه کردن برای راه‌حل‌هایی که شاید تاثیر چندانی ندارد همان ابتدا به سراغ چیزی بروند که تقریبا از اثرگذاری آن مطمئن هستند.

اما مسئله اینجاست که بسیاری از پزشکان معتقدند که کاشت موها دارای محدودیت سنی است و همه افراد نمی‌توانند از آن استفاده کنند و به نتایج دلخواه خود برسند. در این مطلب در خصوص محدودیت سنی کاشت موها و دلایل آن بیشتر توضیح می‌دهیم.

به طور کلی دو عامل اصلی در تعیین سن مناسب کاشت مو اثر دارد :

  1. جنسیت
  2. علت ریزش مو

در مورد خانم‌ها اغلب محدودیت سنی برای کاشت مو وجود ندارد و آن‌ها در هر سنی می‌توانند با استفاده از کلینیک های کاشت ، موهایی پرپشت‌تر و جذاب‌تر داشته باشند. البته توصیه ما این است که خانم‌ها از بعد از ۱۸ سالگی برای کاشت اقدام کنند تا تغییرات هورمونی دوران نوجوانی بر روی موهای کاشته شده اثر نگذارد و بتوانند به نتایج دلخواه خود برسند. سن مناسب کاشت مو بیشتر در آقایان مطرح است. برای آقایانی که از ریزش موی ژنتیکی با الگوی مردانه یا آلوپسی آندروژنی رنج می‌برند، محدودیت سنی بالاتر از ۲۷ سال تعیین شده است . آقایانی که در سنین نوجوانی یا قبل از ۲۷ سالگی دچار ریزش مو شده‌اند باید تا زمان ثابت شدن شرایط ریزش و ایجاد الگوی مشخص منتظر بمانند و سپس برای کاشت مو اقدام کنند. در بخش بعد در خصوص دلایل این موضوع دقیق‌تر توضیح می‌دهیم.

چرا در سنین پایین‌تر امکان کاشت مو وجود ندارد؟

عدم امکان کاشت مو در سنین پایین‌تر از ۲۷ سال دارای دو دلیل عمده است. دلیل اول امکان پذیر نبودن وضعیت بانک مو است و دلیل دوم مربوط به بالا بودن احتمال وقوع طاسی‌های گسترده در سنین بالاتر است. در ادامه این بخش این دلایل را بیشتر شرح می‌دهیم.

سن کاشت چه اهمیتی در موفقیت کاشت دارد ؟

در برخی موارد سن فرد به عامل اصلی موثر در موفقیت کاشت مو تبدیل می‌شود و در برخی موارد دیگر بدون در نظر گرفتن سن فرد، ممکن است نیاز به پیوند مو باشد. بنابراین دقیق‌ترین سن برای کاشت مو بسته به شرایط متفاوت است به عنوان مثال، اگر کودک 10 ساله به دلیل تصادف یا بیماری دچار ریزش مو شده و طاسی ایجاد شده باشد، انجام کاشت مو ضروری است. همانطور که بعداً اشاره خواهیم کرد، بهترین سن برای کاشت مو مهم است اما تعیین اینکه آیا ریزش موی فرد قبل از کاشت در هر سنی تمام شده است یا خیر بسیار مهم است. علاوه بر این برخی از موقعیت‌های خاص ممکن است این درجات اهمیت را تغییر دهند. به طور کلی نیازها و ویژگی‌های فیزیکی هر فرد متفاوت می‌باشد و به همین دلیل است که معاینات و مشاوره‌های فردی توسط پزشکان متخصص در کلینیک‌های مو انجام می‌شود.

آیا کاشت مو در سنین پایین مشکل دارد ؟

به طور کلی هیچ محدودیت سنی برای کاشت مو وجود ندارد اما مشکلاتی وجود دارد که بازگو کردن این مشکلات خالی از لطف نیست. ممکن است شما در سنین زیر 20 سالگی دچار ریزش مو شوید به طوری که کف سر یا خط موی شما به طرز قابل مشاهده‌ای خالی شود و همین موضوع موجب کاهش شدید اعتماد به نفستان گردد. در این شرایط احتمالا قصد می‌کنید که تا دیر نشده کاشت مو انجام دهید اما دست نگه دارید! شاید محدودیت سنی معنایی نداشته باشد اما باید بدانید که ریزش موی شما پیشرونده است و کاشت مو از آن جلوگیری نمی‌کند. به عبارتی ممکن است مدتی با نتایج کاشت مو راضی به نظر بیایید اما بعد از گذشت زمان، وقتی ریزش موهایتان ادامه داشت پشیمان خواهید شد. به همین علت است که ما به مراجعانمان توصیه می‌کنیم که تا زمان ثابت شدن ریزش مویشان صبر کنند

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *